Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Snimili oko 18km, jedino što je spuštena kamera sve vreme, a sve jednolično ravno pa ne mogu provalim tačno gde je ovo?
 
Poslednja izmena:
Snimili oko 18km, jedino što je spuštena kamera sve vreme, a sve jednolično ravno pa ne mogu provalim tačno gde je ovo?
Earth odgovor ti je vrlo jednostavan. Snimak krece od pocetne tacke trase kod Prnjavora macvanskog na krajnjem severu trase i onda prati celu trasu ka jugu u kontinuitetu ka Loznici, /paralelno uz Drinu/. To je to.
 
A evo trase sa snimka na Sentinelu
Untitlded.jpg
 
Jedan od mogućih razloga zašto se ništa ne dešava na teritoriji Šapca po pitanju trasiranja može biti lokalna SKN.

Iz više izvora sam čuo da se ljudi koji imaju imovinu u Šapcu žale da predmeti stoje nerazumno dugo u katastru, da je tamo ogroman čep jer je sve podređeno eksproprijaciji i parcalaciji za saobraćajnicu.
 
Mani to više deluje kao izgovor Katastra tim ljudima kojima nisu uradili predmete. Tipa nije do nas, nego eto viši interes je da radimo nešto drugo. Nešto slilično kao izgovor "Pao sistem" itd. Katastar u Loznici radi, katastar u Rumi radi, Katastar u Valjevu radi samo eto u Šapcu ne radi i ne stižu. Slične, ako ne i iste uslove imaju svi katastri. A i realno pogledajte koliko to parcela ima da se obradi? Pa zar to ne može za 3 godine da se odradi nego sad mora navrat na nos i da sve ostalo stoji? Koliko se samo stanova proda po BG i NS na dnevnom nivou pa opet Katastar stigne da obradi predmete. Ne moram ni da pominjem da oni dobiju od Notara ili nekog drugog organa sve pripremeljeno i poslato na uknjižbu. Ovde jedino mogu da koče sudski sporovi ali zar je moguće da su na celoj trasi sporovi? Meni ovde više liči na neažurnost i nekompetentnost što na lokalnom što na nivou iznad jer dosad bi bar 100m do mosta trasirali.
 
Pa zar nije bila gotovo identicna situacija sa opstinama Surcin i NBg? I na moravskom koridoru Vrnjacka Banja? Mslim da je Bezaninac u pravu i da se u tom grmu krije zec. Ako mi je uteha nesto, to je da je ekspropijacija malte ne globalni problem. Interesantno sto je zemlja uredjenija to se vise odugovlaci sa presudama. Najlakse se resava u autorativnim sistemima. Ali zaista nije lako. Sa jedne strane onom kome se oduzima imovina po subjektivnom osecaju nikada nece biti dovoljno. Sa druge strane, ako se napravi i najmanji prestup, onda se ide u uzasnu diskriminaciju ostalih. Tako da je to zaista jedno vrzino kolo.
Naravno sto je zemlja manje uredjena, veci je nemar i korupcija, sto dodatno cini stvari ne pravednijim i ne postenijim.
Kod mene se ovde covek inatio sa jednim velikim clubom. Na kraju sve kuce otkupili do njegove i napravili parking. On ostao u svojoj, ali mislim da vise nikad nikom nece moci prodati kucu, sem eventualno tom istom clubu, a oni sad ne zele.
/izvinjavam se za mali off/
 
Ima radova na opštini NBg (Surčin-NBg), i skoro bio snimak SCS i oko Vrnjačke Banje (Moravski). Jeste bilo nekih kašnjenja ali ovde u Šabcu nije ni počelo
 
Ко је гледао на завршетку моста како се председник обраћа градоначелнику Шапца све му је јасно.
 
Juče sam prošao pored ulaza u tunel sa strane Paragova. Počeli su na buše ulazne portale. Nisu još ni metar iskopali ali su pozabijali šipke polukruđno po obodu budućeg tunela. Verovatno će u narednim danima da izliju ulazne portale. Nažalost nisam slikao.
Kod petlje Hrtkovci, veliki broj izlivenih greda stoji na placu pored. Napravljena je mala devijacija i uklonjen deo stare magistrale gde će biti buduća petlja. Onaj deo gde se put ovaja od sadašnje magistrale pa prolazi ispod budućeg autoputa.
 
Juče sam prošao pored ulaza u tunel sa strane Paragova. Počeli su na buše ulazne portale. Nisu još ni metar iskopali ali su pozabijali šipke polukruđno po obodu budućeg tunela. Verovatno će u narednim danima da izliju ulazne portale. Nažalost nisam slikao.
Kod petlje Hrtkovci, veliki broj izlivenih greda stoji na placu pored. Napravljena je mala devijacija i uklonjen deo stare magistrale gde će biti buduća petlja. Onaj deo gde se put ovaja od sadašnje magistrale pa prolazi ispod budućeg autoputa.
Sta mislis kada ce poceti da buse tunel? I ja prolazim cesto i stalno gledam, nikako da krenu sa busenjem/kopanjem.
 
Ne znam. Iskreno se nadam uskoro. Ne znam ni dal imaju gotov projekat. Svakako znaju ulaznu i izlaznu tacku. Mogu da zakopaju koji metar. Do sada su izlivali betonske kaskade iznad portala. tj. izmadju magistralnog puta koji prelazi iznad prema ulaznim cevima. Sada sam video da su poceli da formiraju ulazne portale i busili su onom Novom Austrijskom Metodom. Cak je i neki plato izliven ispred samog ulaza u tunel. Tu je bila parkrana ona jedna masina za kopanje. Kad budem sledeci put prolazio slikacu.
Dragan je pominjao ovde da se radi i projektovanje, pa kontam da su do sada radili projekat. Svecano otvaranje je bilo u maju prosle godine. Evo za godinu i 3 meseca jos nisu poceli da buse. Samo su krcili sumu i izlivali sipove i ubijali vreme. Scenografija za prolaznike :D.
 
Ja isto svaki put kad prodjem vidim da su sve blize i blize pocetka busenja, sad su bukvalno "na prc", ali nikako da krenu. A dok ne krenu da buse, dzaba sve 😃 i sa Iriske strane su napravili ozbiljan kamp za radnike i velike primpreme terena se vrse. Ja cenim da ce u naredne 2,3 nedelje konacno poceti sa busenjem.
 
Ко је гледао на завршетку моста како се председник обраћа градоначелнику Шапца све му је јасно.

To je njihova predstava. Inace, posao je u nadleznosti republike, ne znam ni sta bi grad tu mogao raditi
 
Ne znam. Iskreno se nadam uskoro. Ne znam ni dal imaju gotov projekat. Svakako znaju ulaznu i izlaznu tacku. Mogu da zakopaju koji metar. Do sada su izlivali betonske kaskade iznad portala. tj. izmadju magistralnog puta koji prelazi iznad prema ulaznim cevima. Sada sam video da su poceli da formiraju ulazne portale i busili su onom Novom Austrijskom Metodom. Cak je i neki plato izliven ispred samog ulaza u tunel. Tu je bila parkrana ona jedna masina za kopanje. Kad budem sledeci put prolazio slikacu.
Dragan je pominjao ovde da se radi i projektovanje, pa kontam da su do sada radili projekat. Svecano otvaranje je bilo u maju prosle godine. Evo za godinu i 3 meseca jos nisu poceli da buse. Samo su krcili sumu i izlivali sipove i ubijali vreme. Scenografija za prolaznike :D.

Onaj nesretni Aleksandar SPS Antic je negde jula ove godine obisao ulazni portal i rekao da imaju problema sa geologijom i da ona "nije blagonaklona prema inženjerima" i jos ne mogu da buse. Sta god to znacilo. A moze zaista da znaci ono sto je Dragan napomenuo, da mozda jos projektuju pa kasnjenja hoce da sakriju sconografijom i sarenim lazama. A mozda Kinezi nemaju ljude i masine za ovaj projekat.
 
"...Onaj nesretni Aleksandar SPS Antic je negde jula ove godine obisao ulazni portal i rekao da imaju problema sa geologijom i da ona "nije blagonaklona prema inženjerima" i jos ne mogu da buse...."

"Imaju problem sa geologiom" je klasična mantra kada političari objašnjavaju kašnjenja. Zdrav razum kaže da su geologije većine planina ispitane za vreme stare Jugoslavije. Ne u sitrna crevca ali od prilike od čega se sastoje i šta se nalazi u njima. Svi ti planovi su predati strancima na izvolite za sitnu lovu. U prilog ovom tvrdnji ide i sva ova priča o litijumu i ostalim stvarima koje su pronađene odavno, samo je Rio Tinto potvrdio i detaljno ispitao da li je ekonomski isplativo. Od kud Rio Tinto nije išao u Niš da traži litijum nego baš u Loznicu ;) ?

Geologija Fruše Gore je poznata. Kako je nastala, koje stene se nalaze u njoj, šta je iskopano u lokalnim kamenolomima itd. Čak su bile table o geologiji Fruške Gore pored pešačkih staza.

Kada kopaju tunel, rade detaljna ispitivanja pa znaju šta ih može očekivati prilikom kopanja. Ponekad ako vide problem, pomere malo trasu. To i jeste cilj ispitivanja a ne da "imaju problema sa geologiom". Kakva god da je geologija sve se to može tehnički rešiti za određenu cenu. Na kraju krajeva, ta kosina koju oni stabilizuju je presmešna u odnosu na kosine u Grdeličkoj klisuri. I na kraju, kosina je stabilizovana pre nekoliko meseci a još nisu počeli sa bušenjem.
 
"...Onaj nesretni Aleksandar SPS Antic je negde jula ove godine obisao ulazni portal i rekao da imaju problema sa geologijom i da ona "nije blagonaklona prema inženjerima" i jos ne mogu da buse...."

"Imaju problem sa geologiom" je klasična mantra kada političari objašnjavaju kašnjenja. Zdrav razum kaže da su geologije većine planina ispitane za vreme stare Jugoslavije. Ne u sitrna crevca ali od prilike od čega se sastoje i šta se nalazi u njima. Svi ti planovi su predati strancima na izvolite za sitnu lovu. U prilog ovom tvrdnji ide i sva ova priča o litijumu i ostalim stvarima koje su pronađene odavno, samo je Rio Tinto potvrdio i detaljno ispitao da li je ekonomski isplativo. Od kud Rio Tinto nije išao u Niš da traži litijum nego baš u Loznicu ;) ?

Geologija Fruše Gore je poznata. Kako je nastala, koje stene se nalaze u njoj, šta je iskopano u lokalnim kamenolomima itd. Čak su bile table o geologiji Fruške Gore pored pešačkih staza.

Kada kopaju tunel, rade detaljna ispitivanja pa znaju šta ih može očekivati prilikom kopanja. Ponekad ako vide problem, pomere malo trasu. To i jeste cilj ispitivanja a ne da "imaju problema sa geologiom". Kakva god da je geologija sve se to može tehnički rešiti za određenu cenu. Na kraju krajeva, ta kosina koju oni stabilizuju je presmešna u odnosu na kosine u Grdeličkoj klisuri. I na kraju, kosina je stabilizovana pre nekoliko meseci a još nisu počeli sa bušenjem.
Tacno ZAK kosine su uradjene i sipovane ali tlo se ne smiruje na Paragovu(bice ovde haos problema). Mozda busenje prvo krene od Iriga ka Paragovu iako nije u planu.
 
Tacno ZAK kosine su uradjene i sipovane ali tlo se ne smiruje na Paragovu(bice ovde haos problema). Mozda busenje prvo krene od Iriga ka Paragovu iako nije u planu.
Sa Iriske strane je po meni mnogo pogodnije za busenje bar sto se tice okoline, teren je mnogo pristupacniji/ravniji, napravljen je ogroman kamp za radnike, mnogo veci nego u paragovu, to je zapravo glavni kamp za busenje tunela, a i mislim da sto se tice saobracaja je mnogo lakse da masine dolaze na tu stranu nego na paragovo, ne znam nisam strucan. Doduse na Paragovu je sve vec spremno za busenje sto se tice pripreme terena, dok sa iriske na mestu gde ce biti portal mislim da je samo okrcena suma za sad.
 
Čitav usek je po mom mišljenju previsok.
Tunel je morao počinjati izvan granica nacionalnog parka. Skuplje bi sigurno bilo jer bi tunel bio duži ali i lakše za gradnju.
 
Pogledajte ova dva videa. Jedan sa neposrednog početka i drugi od pre mesec dana. Pogledajte koliko je zemlje uklonjeno. Ništa tu nije previše usečeno niti potkopano. Da ne govorim o tome da tunel nije ni počet da se kopa. Deo gde buše je prirodna jaruga i savršeno mesto za ulaz tunela (pogledajte na Goggle Earth). Ukopavanje je skoro minimalno. Pogledajte gde su ulazni portali. Tu je kraj padine. Skoro pa nista tu nisu ni dirali. Jedino gde su skinuli je ispod kampa a i tu je kraj padine. Da li to može da destabiliše sve iznad i narusi piramidu? Nisam baš siguran. Kako je Rema67 naveo, ispade da je sve klizište ida se još kreće. Potkopali malo, stavili ogroman borj šipova i sve se ne smiruje.

2.jpg

1.jpg



 
Vrh