Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Jasno je meni da je njima isplatljivije da idu kroz sela i da svraćaju u Šabac i kupe dodatne putnike ali za ljude iz Loznice koji bi da žive u Loznici a rade u Beogradu je baš bezveze ako bude tako.

Kome će da se isplati da sipa gorivo i svojim vozilom putuje svakodnevno tom trasom, što su mnogi sanjali.

Verujem da bi par polazaka u toku dana bez usputnih stanica sigurno bilo traženo od takvih ljudi.
 
Većina linija su iz vremena šabačkog 7. Jula i lozničkog Autoprevoza. Kada se te dve firme počele da propadaju privatnici su samo preuzeli postojeće linije sa sve redom vožnje i sranicama gde je dozvoljeno stajanje i primanje putnika. A da bi neka linija išla motoputem i autoputem morala bi da se pravi nova linija uz odobrenje ministarstva saobraćaja.
 
Od pumpi nema ništa bar dok se broj vozila ne poveća. Videli smo koliko ne bilo potrebno da se napravi pumpa na Milošu a u startu je bilo daleko više vozila. Niko pametan neće praviti pumpu na autoputu ukoliko nije siguran da će biti profitabilnosti.
Inače, Gugl i dalje pokazuje da se izađe sa autoputa posle mosta i nastavi starim putem za Loznicu. Međutim kada nastaviš dalje motoputem izračunaće novu rutu i pokazivati da nastaviš dalje motoputem. Dakle savet, ako idete prema Loznici uključite gmaps i podesite Loznicu kao krajnju destinaciju i vozite normalno autoputem i motoputem bez obzira šta gugl pokazuje. Na taj način će gugl dobiti biše povratnih informacija i algoritam će prepoznati da je pušten novi motoput.
 
Poslednja izmena:
Што се тиче аутобуса, искрено сад би за експресну варијанту требало форсирати воз, тј. појачавање реда вожње, јефтинија је карта, комфорнији је и има даљи домет у Београду пошто прелази Саву.
Можда неки аутобуси за Босну пређу на аутопут и брзи пут целом трасом као експрес, заобилазећи и Шабац скроз.
 
Што се тиче аутобуса, искрено сад би за експресну варијанту требало форсирати воз, тј. појачавање реда вожње, јефтинија је карта, комфорнији је и има даљи домет у Београду пошто прелази Саву.
Можда неки аутобуси за Босну пређу на аутопут и брзи пут целом трасом као експрес, заобилазећи и Шабац скроз.
Taj za Bosnu koji zaobidje Sabac zaobicice i Loznicu, tako da je stanovnika Loznice nepostojeci.
 
Sinoć kasno sam primetio dve srne u delu kod ulaza u tunel, skoro gde se završava spust niz Venac. Mislim da ne tu potrebna galerija za prolazak životinja. Taj deo je ionako u granicama nacionalnog parka i moralo se o tome razmišljati.
 
Што се тиче аутобуса, искрено сад би за експресну варијанту требало форсирати воз, тј. појачавање реда вожње, јефтинија је карта, комфорнији је и има даљи домет у Београду пошто прелази Саву.
Можда неки аутобуси за Босну пређу на аутопут и брзи пут целом трасом као експрес, заобилазећи и Шабац скроз.
Video sam jedan autobus sa bosanskim tablicama na brzom putu, isključio se u Petlovači. Nisam siguran ali možda sam video i jedan Raketin bus
 
Можда неки аутобуси за Босну пређу на аутопут и брзи пут целом трасом као експрес, заобилазећи и Шабац скроз.
Кад сам био студент, више пута сам покушавао да купим карту за неки од босанских превозника (Семберија, Дрина, Боксит, Центротранс, Транстурист) на линији Београд - Шабац и никада нису хтели да ми продају карту, увек кажу "примамо путнике само за Босну". То ми је било чудно јер су уредно примали путнике за Београд на шабачкој аутобуској станици и карта се могла купити у свако доба. Карта је увек била јефтинија од наших превозника кад сам ишао за Београд из Шапца па сам хтео да уштедим возећи се с њима и у повратку из Београда, али није било могуће осим ако не идем у Босну.

Не видим економску логику у томе, да ли је у питању неко законско ограничење или постоји нека пословна шема између босанских и наших аутопревозника за коју нисам чуо.
 
Sinoć kasno sam primetio dve srne u delu kod ulaza u tunel, skoro gde se završava spust niz Venac. Mislim da ne tu potrebna galerija za prolazak životinja. Taj deo je ionako u granicama nacionalnog parka i moralo se o tome razmišljati.
A jeste sad država da brine i o životinjama u nacionalnom parku. Dobro je da imamo i ovo. :)

Radovi na trasi od mosta do Iriškog tunela baš loše napreduju. Tj nisu ni počeli. A rok za završetak projekta se približava. Bar da krenu da čukaju nešto od tunela Širine ka Mišeluku pa da se i ponadamo.
 
Кад сам био студент, више пута сам покушавао да купим карту за неки од босанских превозника (Семберија, Дрина, Боксит, Центротранс, Транстурист) на линији Београд - Шабац и никада нису хтели да ми продају карту, увек кажу "примамо путнике само за Босну". То ми је било чудно јер су уредно примали путнике за Београд на шабачкој аутобуској станици и карта се могла купити у свако доба. Карта је увек била јефтинија од наших превозника кад сам ишао за Београд из Шапца па сам хтео да уштедим возећи се с њима и у повратку из Београда, али није било могуће осим ако не идем у Босну.

Не видим економску логику у томе, да ли је у питању неко законско ограничење или постоји нека пословна шема између босанских и наших аутопревозника за коју нисам чуо.
Pre10-ak godina je usvojen zakon po kome autoprevoznik iz BiH ne može da opslužuje putnike koji putuju unutar Srbije (ili bilo koje druge države). Valjda jer time pruža uslugu na teritoriji Srbije, a porez plaća u BiH. Tako da možeš da uđeš npr. u Zvorniku i voziš se do npr. Beograda, ali ne možeš da uđeš u npr. Loznici i voziš se do npr. Beograda. Važi(lo) je i obrnuto. Ne znam da li su u međuvremenu to nekako rešili (pošto svake godine svečano potpisuju ugovore o specijalnim vezama).
 
A da bi neka linija išla motoputem i autoputem morala bi da se pravi nova linija uz odobrenje ministarstva saobraćaja.
Ja doživljavam ove auto/moto puteve kao arterije i vene u ljudskom telu, a Beograd je srce naše ekonomije koje mora da ima dobar priliv i odliv krvi (saobraćaja) da bi normalno funkcionisalo.

Da bi se obeshrabrilo prenaseljavanje i zagušenje saobraćaja u Beogradu, mora postojati dobar sistem direktnih putnih i šinskih veza iz gradova u krugu od 100 kilometara koji gravitiraju ka Beogradu. Pošto će to sa vozovima da ide sporije (osim NS), direktne autobuske linije iz Loznice i Šapca preko auto/moto puta prema Beogradu su jako važne. Ljudima koji svaki dan na taj način putuju na posao/fakultet ništa ne znači auto/moto put ako autobusi i dalje moraju da prolaze kroz Loznicu, Šabac i sva podrinjska, mačvanska i sremska sela na tom putu.

Što više ljudi bude uviđalo prednosti masovnog i brzog prevoza do glavnog grada radi posla i studija, manje će želeti da ostaju da žive u Beogradu.
 
Pre10-ak godina je usvojen zakon po kome autoprevoznik iz BiH ne može da opslužuje putnike koji putuju unutar Srbije (ili bilo koje druge države). Valjda jer time pruža uslugu na teritoriji Srbije, a porez plaća u BiH. Tako da možeš da uđeš npr. u Zvorniku i voziš se do npr. Beograda, ali ne možeš da uđeš u npr. Loznici i voziš se do npr. Beograda. Važi(lo) je i obrnuto. Ne znam da li su u međuvremenu to nekako rešili (pošto svake godine svečano potpisuju ugovore o specijalnim vezama).
A eto ovo moje iskustvo je mlađe od 10 godina i u praksi nije bilo tako. Kupiš kartu u Šapcu za Beograd - sve okej, hoćeš da kupiš kartu u Beogradu za Šabac - eee to ne može 😃
 
Ja doživljavam ove auto/moto puteve kao arterije i vene u ljudskom telu, a Beograd je srce naše ekonomije koje mora da ima dobar priliv i odliv krvi (saobraćaja) da bi normalno funkcionisalo.

Da bi se obeshrabrilo prenaseljavanje i zagušenje saobraćaja u Beogradu, mora postojati dobar sistem direktnih putnih i šinskih veza iz gradova u krugu od 100 kilometara koji gravitiraju ka Beogradu. Pošto će to sa vozovima da ide sporije (osim NS), direktne autobuske linije iz Loznice i Šapca preko auto/moto puta prema Beogradu su jako važne. Ljudima koji svaki dan na taj način putuju na posao/fakultet ništa ne znači auto/moto put ako autobusi i dalje moraju da prolaze kroz Loznicu, Šabac i sva podrinjska, mačvanska i sremska sela na tom putu.

Što više ljudi bude uviđalo prednosti masovnog i brzog prevoza do glavnog grada radi posla i studija, manje će želeti da ostaju da žive u Beogradu.
Lepa je to zamisao. Ali da bi se to ostvarilo potrebno je da imamo efikasan šinski saobraćaj sa velikim brzinama kao i odličan gradski prevoz u BG. To su priče za malu decu koje plasira vlast. Poznajem devojku koja živi u NS a radi u BG. Ona bukvalno umire, i nema vremena ni za šta. I naravno da razmišlja o otkazu.
 
Ja doživljavam ove auto/moto puteve kao arterije i vene u ljudskom telu, a Beograd je srce naše ekonomije koje mora da ima dobar priliv i odliv krvi (saobraćaja) da bi normalno funkcionisalo.

Da bi se obeshrabrilo prenaseljavanje i zagušenje saobraćaja u Beogradu, mora postojati dobar sistem direktnih putnih i šinskih veza iz gradova u krugu od 100 kilometara koji gravitiraju ka Beogradu. Pošto će to sa vozovima da ide sporije (osim NS), direktne autobuske linije iz Loznice i Šapca preko auto/moto puta prema Beogradu su jako važne. Ljudima koji svaki dan na taj način putuju na posao/fakultet ništa ne znači auto/moto put ako autobusi i dalje moraju da prolaze kroz Loznicu, Šabac i sva podrinjska, mačvanska i sremska sela na tom putu.

Što više ljudi bude uviđalo prednosti masovnog i brzog prevoza do glavnog grada radi posla i studija, manje će želeti da ostaju da žive u Beogradu.

Slazem se sa ovim sto je napisano. Ali pak, mislim da je u praksi prica dosta drugacija.

Mislim da kod nas, naseg naroda ovo dobija neku drugu tezinu, umesto te da obreshrabri prenaseljavanje i smanji zagusenje saobracaja, dobija se suprotno. Gde ljudi mahom razmisljaju, e pa sad imas ovaj nov put sto su izgradili idi njime i za 45 minuta si u Beogradu. Sto vise motivise ljude da brze dodju do samog Beograda, sto je potpuno normalno da bude, kao sto je i otvoren A2 Milos Veliki, pa se od Beograda do Cacka stigne za manje od 2 sata i naravno bezbednije. Ali opet samo nekako se dobija efekat da ljudi i cesce mogu da putuju sto vecina njih i radi, jer poznajem dosta ljudi koji to radi.


Problem je taj sto je maltene sve u Beogradu, vecina fakulteta, desavanja, izlazaka, trznih centara, kafica, raznih manifestacija i slicno i sto samim tim svi hrle u Beograd. Mislim da je super stvar sto neko sa novim putem dodje brzo Beograda, ali dzaba kad ce on npr do Tosinog bunara stici relativno brzo, al ce onda sve do Gazele da ide u koloni ili da ceka na Pancevackom mostu ljudi iz kontra smera i slicno... Samo se stvara jos veci priliv ka glavom gradu koji ni sam sebe ne moze da opsluzi, a kamoli dodatni teret sa strane.

Mora u Beogradu da se sama infrastruktura poboljša (dal to bilo izgradnjom metroa, poboljsanjem prevoza, sirenje nekih ulica, završavanje postojecih projekata itd...) mnogo, da bi moglo da izdrzi sve, a takodje i razvijanje drugih gradova bi doprinelo tome da se smanji potreba za Beogradom, ako bi oni u svom mestu imali sve sto im treba i ne bi imali potrebnu da idu do Beograda.
 
Opet ja o lošoj vezi novog puta sa autoputem Miloš Veliki. Sad sam se vraćao noću deonicom Ub-Šabac i ponovo je u još gorem stanju nego prethodnog puta kad sam tuda išao. A pre par godina sam u toj divljini i naleteo na srnu koja je pretrčavala put.

Definitivno sledeći put idem na Obrenovac, iako je i nešto sporije i dalje.
Screenshot_20250119_175829.jpg
Screenshot_20250119_175857.jpg
 
Кад сам био студент, више пута сам покушавао да купим карту за неки од босанских превозника (Семберија, Дрина, Боксит, Центротранс, Транстурист) на линији Београд - Шабац и никада нису хтели да ми продају карту, увек кажу "примамо путнике само за Босну". То ми је било чудно јер су уредно примали путнике за Београд на шабачкој аутобуској станици и карта се могла купити у свако доба. Карта је увек била јефтинија од наших превозника кад сам ишао за Београд из Шапца па сам хтео да уштедим возећи се с њима и у повратку из Београда, али није било могуће осим ако не идем у Босну.

Не видим економску логику у томе, да ли је у питању неко законско ограничење или постоји нека пословна шема између босанских и наших аутопревозника за коју нисам чуо.

I ja sam par puta u srednjoj skoli išao ili se vracao iz Loznice.. ali ja sam kartu plaćao vise nego kod nasih prevoznika. kao je placam u dinarima a oni posle to moraju u marke da prebace.. tako nesto su mi govorili tad..
 
I ja sam par puta u srednjoj skoli išao ili se vracao iz Loznice.. ali ja sam kartu plaćao vise nego kod nasih prevoznika. kao je placam u dinarima a oni posle to moraju u marke da prebace.. tako nesto su mi govorili tad..
Ja se samo sećam da su bili jeftiniji od Duge, ona je bila najskuplja, ali je imala i najviše polazaka u redu vožnje.

A ovi bosanski su ponekad naplaćivali vožnju bez izdavanja karte ako uđeš u njihov autobus u Šapcu sa peronskom kartom, priđe ti kondukter i kaže "aj daj 300 umesto 600 da kupim cigare". Obično su gledali da to bude neko od mlađih putnika koji se neće buniti zbog neizdavanja karte - studentarija, školarci i tako to, znaju da im dobro dođe da se prevezu za što manje para 😃
 
Закон забрањује страним превозницима да превозе путнике између станица у Србији.

14) каботажа је превоз путника који обавља страни превозник између појединих места на територији Републике Србије;
Члан 98.

На територији Републике Србије забрањено је обављање каботаже.
Члан 169.

Новчаном казном од 300.000 до 1.000.000 динара казниће се за прекршај правно лице ако:
[...]
39) обавља каботажу (члан 98);
 
Da li neko zna kako je planirano da brza saobracajnica ide posle tunela Iriski venac, sa strane Sremske kamenice? Da li ce se napraviti kruzni tok za ukrstanje sa starim putem preko Iriskog venca, pa ce onda brza saobracajnica skrenuti desno preko brda ka mostu preko Dunava, ili je na tom mestu planirana denivelisana raskrsnica, ili uopste nece biti raskrsnice, tj. brza saobracajnica nadvoznjakom prelazi stari put i ide dalje?
 
Ja doživljavam ove auto/moto puteve kao arterije i vene u ljudskom telu, a Beograd je srce naše ekonomije koje mora da ima dobar priliv i odliv krvi (saobraćaja) da bi normalno funkcionisalo.

Da bi se obeshrabrilo prenaseljavanje i zagušenje saobraćaja u Beogradu, mora postojati dobar sistem direktnih putnih i šinskih veza iz gradova u krugu od 100 kilometara koji gravitiraju ka Beogradu. Pošto će to sa vozovima da ide sporije (osim NS), direktne autobuske linije iz Loznice i Šapca preko auto/moto puta prema Beogradu su jako važne. Ljudima koji svaki dan na taj način putuju na posao/fakultet ništa ne znači auto/moto put ako autobusi i dalje moraju da prolaze kroz Loznicu, Šabac i sva podrinjska, mačvanska i sremska sela na tom putu.

Što više ljudi bude uviđalo prednosti masovnog i brzog prevoza do glavnog grada radi posla i studija, manje će želeti da ostaju da žive u Beogradu.
Из угла Шапца проблем је локација аутобуске станице у граду и лоше везе самог града са брзим путем. Веза преко петље Хртковци није значајно убрзање путовања. Мислим да би поред експрес линија која би из Лознице ишла за Београд право заобилазећи и сва села и Шабац требала да постоје и линије које би стајале у свим селима успут макар до Шапца, пошто се супродно подстиче локални центризам градова и исељавање из села која би остала без директног превоза.
 
Vrh