Ja doživljavam ove auto/moto puteve kao arterije i vene u ljudskom telu, a Beograd je srce naše ekonomije koje mora da ima dobar priliv i odliv krvi (saobraćaja) da bi normalno funkcionisalo.
Da bi se obeshrabrilo prenaseljavanje i zagušenje saobraćaja u Beogradu, mora postojati dobar sistem direktnih putnih i šinskih veza iz gradova u krugu od 100 kilometara koji gravitiraju ka Beogradu. Pošto će to sa vozovima da ide sporije (osim NS), direktne autobuske linije iz Loznice i Šapca preko auto/moto puta prema Beogradu su jako važne. Ljudima koji svaki dan na taj način putuju na posao/fakultet ništa ne znači auto/moto put ako autobusi i dalje moraju da prolaze kroz Loznicu, Šabac i sva podrinjska, mačvanska i sremska sela na tom putu.
Što više ljudi bude uviđalo prednosti masovnog i brzog prevoza do glavnog grada radi posla i studija, manje će želeti da ostaju da žive u Beogradu.
Slazem se sa ovim sto je napisano. Ali pak, mislim da je u praksi prica dosta drugacija.
Mislim da kod nas, naseg naroda ovo dobija neku drugu tezinu, umesto te da obreshrabri prenaseljavanje i smanji zagusenje saobracaja, dobija se suprotno. Gde ljudi mahom razmisljaju, e pa sad imas ovaj nov put sto su izgradili idi njime i za 45 minuta si u Beogradu. Sto vise motivise ljude da brze dodju do samog Beograda, sto je potpuno normalno da bude, kao sto je i otvoren A2 Milos Veliki, pa se od Beograda do Cacka stigne za manje od 2 sata i naravno bezbednije. Ali opet samo nekako se dobija efekat da ljudi i cesce mogu da putuju sto vecina njih i radi, jer poznajem dosta ljudi koji to radi.
Problem je taj sto je maltene sve u Beogradu, vecina fakulteta, desavanja, izlazaka, trznih centara, kafica, raznih manifestacija i slicno i sto samim tim svi hrle u Beograd. Mislim da je super stvar sto neko sa novim putem dodje brzo Beograda, ali dzaba kad ce on npr do Tosinog bunara stici relativno brzo, al ce onda sve do Gazele da ide u koloni ili da ceka na Pancevackom mostu ljudi iz kontra smera i slicno... Samo se stvara jos veci priliv ka glavom gradu koji ni sam sebe ne moze da opsluzi, a kamoli dodatni teret sa strane.
Mora u Beogradu da se sama infrastruktura poboljša (dal to bilo izgradnjom metroa, poboljsanjem prevoza, sirenje nekih ulica, završavanje postojecih projekata itd...) mnogo, da bi moglo da izdrzi sve, a takodje i razvijanje drugih gradova bi doprinelo tome da se smanji potreba za Beogradom, ako bi oni u svom mestu imali sve sto im treba i ne bi imali potrebnu da idu do Beograda.