Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Jasno je meni da je njima isplatljivije da idu kroz sela i da svraćaju u Šabac i kupe dodatne putnike ali za ljude iz Loznice koji bi da žive u Loznici a rade u Beogradu je baš bezveze ako bude tako.

Kome će da se isplati da sipa gorivo i svojim vozilom putuje svakodnevno tom trasom, što su mnogi sanjali.

Verujem da bi par polazaka u toku dana bez usputnih stanica sigurno bilo traženo od takvih ljudi.
 
Većina linija su iz vremena šabačkog 7. Jula i lozničkog Autoprevoza. Kada se te dve firme počele da propadaju privatnici su samo preuzeli postojeće linije sa sve redom vožnje i sranicama gde je dozvoljeno stajanje i primanje putnika. A da bi neka linija išla motoputem i autoputem morala bi da se pravi nova linija uz odobrenje ministarstva saobraćaja.
 
Od pumpi nema ništa bar dok se broj vozila ne poveća. Videli smo koliko ne bilo potrebno da se napravi pumpa na Milošu a u startu je bilo daleko više vozila. Niko pametan neće praviti pumpu na autoputu ukoliko nije siguran da će biti profitabilnosti.
Inače, Gugl i dalje pokazuje da se izađe sa autoputa posle mosta i nastavi starim putem za Loznicu. Međutim kada nastaviš dalje motoputem izračunaće novu rutu i pokazivati da nastaviš dalje motoputem. Dakle savet, ako idete prema Loznici uključite gmaps i podesite Loznicu kao krajnju destinaciju i vozite normalno autoputem i motoputem bez obzira šta gugl pokazuje. Na taj način će gugl dobiti biše povratnih informacija i algoritam će prepoznati da je pušten novi motoput.
 
Poslednja izmena:
Што се тиче аутобуса, искрено сад би за експресну варијанту требало форсирати воз, тј. појачавање реда вожње, јефтинија је карта, комфорнији је и има даљи домет у Београду пошто прелази Саву.
Можда неки аутобуси за Босну пређу на аутопут и брзи пут целом трасом као експрес, заобилазећи и Шабац скроз.
 
Што се тиче аутобуса, искрено сад би за експресну варијанту требало форсирати воз, тј. појачавање реда вожње, јефтинија је карта, комфорнији је и има даљи домет у Београду пошто прелази Саву.
Можда неки аутобуси за Босну пређу на аутопут и брзи пут целом трасом као експрес, заобилазећи и Шабац скроз.
Taj za Bosnu koji zaobidje Sabac zaobicice i Loznicu, tako da je stanovnika Loznice nepostojeci.
 
Sinoć kasno sam primetio dve srne u delu kod ulaza u tunel, skoro gde se završava spust niz Venac. Mislim da ne tu potrebna galerija za prolazak životinja. Taj deo je ionako u granicama nacionalnog parka i moralo se o tome razmišljati.
 
Што се тиче аутобуса, искрено сад би за експресну варијанту требало форсирати воз, тј. појачавање реда вожње, јефтинија је карта, комфорнији је и има даљи домет у Београду пошто прелази Саву.
Можда неки аутобуси за Босну пређу на аутопут и брзи пут целом трасом као експрес, заобилазећи и Шабац скроз.
Video sam jedan autobus sa bosanskim tablicama na brzom putu, isključio se u Petlovači. Nisam siguran ali možda sam video i jedan Raketin bus
 
Можда неки аутобуси за Босну пређу на аутопут и брзи пут целом трасом као експрес, заобилазећи и Шабац скроз.
Кад сам био студент, више пута сам покушавао да купим карту за неки од босанских превозника (Семберија, Дрина, Боксит, Центротранс, Транстурист) на линији Београд - Шабац и никада нису хтели да ми продају карту, увек кажу "примамо путнике само за Босну". То ми је било чудно јер су уредно примали путнике за Београд на шабачкој аутобуској станици и карта се могла купити у свако доба. Карта је увек била јефтинија од наших превозника кад сам ишао за Београд из Шапца па сам хтео да уштедим возећи се с њима и у повратку из Београда, али није било могуће осим ако не идем у Босну.

Не видим економску логику у томе, да ли је у питању неко законско ограничење или постоји нека пословна шема између босанских и наших аутопревозника за коју нисам чуо.
 
Sinoć kasno sam primetio dve srne u delu kod ulaza u tunel, skoro gde se završava spust niz Venac. Mislim da ne tu potrebna galerija za prolazak životinja. Taj deo je ionako u granicama nacionalnog parka i moralo se o tome razmišljati.
A jeste sad država da brine i o životinjama u nacionalnom parku. Dobro je da imamo i ovo. :)

Radovi na trasi od mosta do Iriškog tunela baš loše napreduju. Tj nisu ni počeli. A rok za završetak projekta se približava. Bar da krenu da čukaju nešto od tunela Širine ka Mišeluku pa da se i ponadamo.
 
Кад сам био студент, више пута сам покушавао да купим карту за неки од босанских превозника (Семберија, Дрина, Боксит, Центротранс, Транстурист) на линији Београд - Шабац и никада нису хтели да ми продају карту, увек кажу "примамо путнике само за Босну". То ми је било чудно јер су уредно примали путнике за Београд на шабачкој аутобуској станици и карта се могла купити у свако доба. Карта је увек била јефтинија од наших превозника кад сам ишао за Београд из Шапца па сам хтео да уштедим возећи се с њима и у повратку из Београда, али није било могуће осим ако не идем у Босну.

Не видим економску логику у томе, да ли је у питању неко законско ограничење или постоји нека пословна шема између босанских и наших аутопревозника за коју нисам чуо.
Pre10-ak godina je usvojen zakon po kome autoprevoznik iz BiH ne može da opslužuje putnike koji putuju unutar Srbije (ili bilo koje druge države). Valjda jer time pruža uslugu na teritoriji Srbije, a porez plaća u BiH. Tako da možeš da uđeš npr. u Zvorniku i voziš se do npr. Beograda, ali ne možeš da uđeš u npr. Loznici i voziš se do npr. Beograda. Važi(lo) je i obrnuto. Ne znam da li su u međuvremenu to nekako rešili (pošto svake godine svečano potpisuju ugovore o specijalnim vezama).
 
A da bi neka linija išla motoputem i autoputem morala bi da se pravi nova linija uz odobrenje ministarstva saobraćaja.
Ja doživljavam ove auto/moto puteve kao arterije i vene u ljudskom telu, a Beograd je srce naše ekonomije koje mora da ima dobar priliv i odliv krvi (saobraćaja) da bi normalno funkcionisalo.

Da bi se obeshrabrilo prenaseljavanje i zagušenje saobraćaja u Beogradu, mora postojati dobar sistem direktnih putnih i šinskih veza iz gradova u krugu od 100 kilometara koji gravitiraju ka Beogradu. Pošto će to sa vozovima da ide sporije (osim NS), direktne autobuske linije iz Loznice i Šapca preko auto/moto puta prema Beogradu su jako važne. Ljudima koji svaki dan na taj način putuju na posao/fakultet ništa ne znači auto/moto put ako autobusi i dalje moraju da prolaze kroz Loznicu, Šabac i sva podrinjska, mačvanska i sremska sela na tom putu.

Što više ljudi bude uviđalo prednosti masovnog i brzog prevoza do glavnog grada radi posla i studija, manje će želeti da ostaju da žive u Beogradu.
 
Pre10-ak godina je usvojen zakon po kome autoprevoznik iz BiH ne može da opslužuje putnike koji putuju unutar Srbije (ili bilo koje druge države). Valjda jer time pruža uslugu na teritoriji Srbije, a porez plaća u BiH. Tako da možeš da uđeš npr. u Zvorniku i voziš se do npr. Beograda, ali ne možeš da uđeš u npr. Loznici i voziš se do npr. Beograda. Važi(lo) je i obrnuto. Ne znam da li su u međuvremenu to nekako rešili (pošto svake godine svečano potpisuju ugovore o specijalnim vezama).
A eto ovo moje iskustvo je mlađe od 10 godina i u praksi nije bilo tako. Kupiš kartu u Šapcu za Beograd - sve okej, hoćeš da kupiš kartu u Beogradu za Šabac - eee to ne može 😃
 
Ja doživljavam ove auto/moto puteve kao arterije i vene u ljudskom telu, a Beograd je srce naše ekonomije koje mora da ima dobar priliv i odliv krvi (saobraćaja) da bi normalno funkcionisalo.

Da bi se obeshrabrilo prenaseljavanje i zagušenje saobraćaja u Beogradu, mora postojati dobar sistem direktnih putnih i šinskih veza iz gradova u krugu od 100 kilometara koji gravitiraju ka Beogradu. Pošto će to sa vozovima da ide sporije (osim NS), direktne autobuske linije iz Loznice i Šapca preko auto/moto puta prema Beogradu su jako važne. Ljudima koji svaki dan na taj način putuju na posao/fakultet ništa ne znači auto/moto put ako autobusi i dalje moraju da prolaze kroz Loznicu, Šabac i sva podrinjska, mačvanska i sremska sela na tom putu.

Što više ljudi bude uviđalo prednosti masovnog i brzog prevoza do glavnog grada radi posla i studija, manje će želeti da ostaju da žive u Beogradu.
Lepa je to zamisao. Ali da bi se to ostvarilo potrebno je da imamo efikasan šinski saobraćaj sa velikim brzinama kao i odličan gradski prevoz u BG. To su priče za malu decu koje plasira vlast. Poznajem devojku koja živi u NS a radi u BG. Ona bukvalno umire, i nema vremena ni za šta. I naravno da razmišlja o otkazu.
 
Vrh