Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Nema potrebe da dramiš toliko. Naravno da ne želim da spavam za volanom. Bilo bi poželjno da mogu da namestim tempomat na 100 ili 110 i vozim opušteno. Po potrebi da malo ubrzam ili usporim ako je veća gužva ili pri obilasku drugih učesnika u saobraćaju. Takva vožnja je manje zamorna i smanjuje mogućnost saobraćajne nesreće.
Vožnja u gradu je nešto drugo, tu niko ne očekuje da može da vozi konstantnom brzinom. A i u gradu nema tolikih varijacija u brzini.

Pa pre ćeš zaspati sa tempatom na 110 nego ako na svakih par minuta imaš neku konkretnu akciju nogom ili rukom jer te drži budnim i na oprezu. Nešto se dešava mozak ti radi, donosiš odluke gledaš osmatraš nisi pasivan za volanom.
 
I ja vozim na stazi, i to veoma i čak mnogo iznad tih 200 (neka druga vozila doduše), pa mi ni refleksi nisu tako loši, ali zaista smatram da na projektu ove cene, dužine izgradnje i dubine ugradnje :) , nije bilo mesta za KT, osim možda na samom Šepaku i to je to.

Naročito mi je nejasna logika za onih nekoliko gde postoji nadvožnjak odmah pored, za lokalni saobraćaj. Jasna mi je teza o neukrstsnju sa tranzitnim prometom, ali i dalje mislim da je postojalo jeftino rešenje za potpunu nivelaciju koje bi obezbedilo i razdvojen tok saobraćaja.
 
Sve u svemu, mi cepamo dlaku na četvoro, a cirkus oko otvaranja gotove poddeonice, prve faze ovog puta se nastavlja.

Ali, baš ono cirkus.
 
Nemoj da se ljutiš.
Ne ljutim se, zašto bih. Ni ne poznajemo se. Samo ne volim kad mi neko daje epitete zato što se ne slažemo oko nečega. Ovde smo da diskutujemo, valjda tome forum i služi. Ja volim argumentovanu diskusiju. Ako ne može argumentovano, onda pređem na ironiju, više volim tako nego da vređam sagovornike. Ako razumeš šta hoću da kažem.

Pa pre ćeš zaspati sa tempatom na 110 nego ako na svakih par minuta imaš neku konkretnu akciju nogom ili rukom jer te drži budnim i na oprezu. Nešto se dešava mozak ti radi, donosiš odluke gledaš osmatraš nisi pasivan za volanom.
Ne slažem se, jer da je ovako kako ti tvrdiš, onda ne bi ni postojali tempomati, ne bi se krivine na autoputevima projektovale za 130 km/h nego za 80 km/h, pa bi pre krivine imao signalizaciju i usporivače, pa bi morao da smanjiš na 80, pa posle opet da ubrzaš na 130, a sve to da bi te držalo budnim...
Moguće je da nema univerzalnog pravila, da nekim ljudima više odgovara dinamičnija vožnja, a nekim mirnija i konstantnija.

Što se mene tiče, neću se dalje uključivati u ovu diskusiju, jer je rečeno sve što je moglo da se kaže. Dobili smo to što smo dobili. Nekome se sviđa, nekome se manje sviđa. Vreme će pokazati da li su naše bojazni bile opravdane (a ja se iskreno nadam da će se ispostaviti da su bile neopravdane).
 
Ne ljutim se, zašto bih. Ni ne poznajemo se. Samo ne volim kad mi neko daje epitete zato što se ne slažemo oko nečega. Ovde smo da diskutujemo, valjda tome forum i služi. Ja volim argumentovanu diskusiju. Ako ne može argumentovano, onda pređem na ironiju, više volim tako nego da vređam sagovornike. Ako razumeš šta hoću da kažem.


Ne slažem se, jer da je ovako kako ti tvrdiš, onda ne bi ni postojali tempomati, ne bi se krivine na autoputevima projektovale za 130 km/h nego za 80 km/h, pa bi pre krivine imao signalizaciju i usporivače, pa bi morao da smanjiš na 80, pa posle opet da ubrzaš na 130, a sve to da bi te držalo budnim...
Moguće je da nema univerzalnog pravila, da nekim ljudima više odgovara dinamičnija vožnja, a nekim mirnija i konstantnija.

Što se mene tiče, neću se dalje uključivati u ovu diskusiju, jer je rečeno sve što je moglo da se kaže. Dobili smo to što smo dobili. Nekome se sviđa, nekome se manje sviđa. Vreme će pokazati da li su naše bojazni bile opravdane (a ja se iskreno nadam da će se ispostaviti da su bile neopravdane).
Ti si jednom odgovorio, ali ovde postoje isti napadni likovi koji 274 puta pljuju i bilduju svoj profil kao da je to najvece dostignuce, a verujem da je u njihovom zivotu najvece.
 
Pored upitne bezbednosti kružnih tokova (ukrštane u nivou) na ovim novim motoputevima (???), niko ne razmišlja o zaštiti životne sredine, pa i samoj trajnosti asfalta u zoni kružnih tokova usled usporenja i ubrzanja, gde se kinetička energija troši na usporavanje vozila, a zatim na ubrzanje... Pored neprijatnosti da se brzina sa 100 km/h spušta na 30 - 40 km/h, troši se tu i određena količina goriva, koja, složićete se ipak zagađuje životnu sredinu, troše se kočnice, kvačila, menjači, gume, skraćuje se životni vek tih komponenti na vozilu, posebno ko svakodnevno bude koristio tu rutu... Sve se to negativno odražava na životnu sredinu, složićete se. A sve je to urađeno da bi se nekom napunio već pun džep, pa umesto petlji, napravljeni su kružni tokovi na motoputu, gde ukrštanja moraju da budu denivelisana!

Naravno, sve što napravi čovek, može i da se prepravi, tako da u zoni nadvožnjaka i kružnih tokova uz određena ulaganja, mogu da se naprave i petlje, a kružni tokovi pošalju u zaborav.
 
Pored upitne bezbednosti kružnih tokova (ukrštane u nivou) na ovim novim motoputevima (???), niko ne razmišlja o zaštiti životne sredine, pa i samoj trajnosti asfalta u zoni kružnih tokova usled usporenja i ubrzanja, gde se kinetička energija troši na usporavanje vozila, a zatim na ubrzanje... Pored neprijatnosti da se brzina sa 100 km/h spušta na 30 - 40 km/h, troši se tu i određena količina goriva, koja, složićete se ipak zagađuje životnu sredinu, troše se kočnice, kvačila, menjači, gume, skraćuje se životni vek tih komponenti na vozilu, posebno ko svakodnevno bude koristio tu rutu... Sve se to negativno odražava na životnu sredinu, složićete se. A sve je to urađeno da bi se nekom napunio već pun džep, pa umesto petlji, napravljeni su kružni tokovi na motoputu, gde ukrštanja moraju da budu denivelisana!

Naravno, sve što napravi čovek, može i da se prepravi, tako da u zoni nadvožnjaka i kružnih tokova uz određena ulaganja, mogu da se naprave i petlje, a kružni tokovi pošalju u zaborav.
Brate, ti si zalutao na ovaj forum. O kakvom trosenju kocnica ti pricas? Idi starim zaobilaznim 50km/h i eto ti resen problem.

Послато са SM-S908B помоћу Тапатока
 
Brate, ti si zalutao na ovaj forum. O kakvom trosenju kocnica ti pricas? Idi starim zaobilaznim 50km/h i eto ti resen problem.

Послато са SM-S908B помоћу Тапатока
Pa diskutujemo, pišem da su umesto kružnih tokova petlje, nećeš kroz kružni tok da prođeš sa 100 km/h već ćeš da ukočiš?
 
Ne ljutim se, zašto bih. Ni ne poznajemo se. Samo ne volim kad mi neko daje epitete zato što se ne slažemo oko nečega. Ovde smo da diskutujemo, valjda tome forum i služi. Ja volim argumentovanu diskusiju. Ako ne može argumentovano, onda pređem na ironiju, više volim tako nego da vređam sagovornike. Ako razumeš šta hoću da kažem.


Ne slažem se, jer da je ovako kako ti tvrdiš, onda ne bi ni postojali tempomati, ne bi se krivine na autoputevima projektovale za 130 km/h nego za 80 km/h, pa bi pre krivine imao signalizaciju i usporivače, pa bi morao da smanjiš na 80, pa posle opet da ubrzaš na 130, a sve to da bi te držalo budnim...
Moguće je da nema univerzalnog pravila, da nekim ljudima više odgovara dinamičnija vožnja, a nekim mirnija i konstantnija.

Što se mene tiče, neću se dalje uključivati u ovu diskusiju, jer je rečeno sve što je moglo da se kaže. Dobili smo to što smo dobili. Nekome se sviđa, nekome se manje sviđa. Vreme će pokazati da li su naše bojazni bile opravdane (a ja se iskreno nadam da će se ispostaviti da su bile neopravdane).

Što se mene tiče sve je ok. Svako ima pravo na svoje mišljenje. I ja više volim da ne moram da kočim ali šta je tu je neće mi biti teško niti smatram da je nešto posebno opasno da se zakoči pre kružne tokove.

Čak šta više ovde je razlog što su ubacili kružne tokove finansijska ušteda da se ne rade petlje a ne pitanje bezbednosti.
 
I dobro, da li je neko saznao kad se otvara konačno?🤔😔
Ne vredi pitati ovde zemljače, svako će ti reći svoju priču.
@inzenjer10 put je završen?

Na raskrsnici između ul. Republike Srpske i puta za Banju Koviljaču su počeli da postavljaju semafore. Mislim da neće pustiti brzi put dok to ne završe, čak nisu ni postavili nove znakove za brzi put na toj raskrsnici.
 
Добра ствар је што се кружни токови могу денивелисати у правцу пружања брзог пута у будућности.

I dodati po jednu zaustavnu traku u oba smera kada se stvore uslovi za to. Konkretno mislim na broj vozila.
 
@inzenjer10 put je završen?
Pustani su putevi i bez zaštitne ograde, čak bez habajuceg sloja asfalta, svi se ovde toga valjda sećamo... Kada je tako odlučilo.

Bojim se da u ovoj tužnoj državi ove odluke donosi jedna, jurodiva i ćudljiva, glava, ne uvek u kontroli. Na našu sramotu. A, ista je trenutno potrešena onoliko, što je klinci eto baš ne vole, a ni zarezuju.

Kad dodje u fokus, biti će i kabriolet busa. :) Do tada, bojim se da baš niko ne zna, niti sme da pita.. A ni radi svoj posao (npr otvara put, a ne tip koji je dibidus nenadlezan).
 
Ne vredi pitati ovde zemljače, svako će ti reći svoju priču.
@inzenjer10 put je završen?

Na raskrsnici između ul. Republike Srpske i puta za Banju Koviljaču su počeli da postavljaju semafore. Mislim da neće pustiti brzi put dok to ne završe, čak nisu ni postavili nove znakove za brzi put na toj raskrsnici.
Saobracajnica je fizicki zavrsena. Ostali su delovi zicane i elastoodbojne ograde, radovi na regulaciji recnih korita, oblaganju kegli na mostovima. Asfalt je perfektan, i ono sto smo uradili na ovom projektu niko to nije izveo kod nas (55km asfalta za manje od 9 meseci). SAOBRACAJNICA JE ZAVRSENA 15 MESECI PRE ROKA. Pod rokom mislim vreme od trenutka zapocinjanja radova, ne od slikanja. Stvarno sve pohvale za nas inzenjere, mnogo je odricanja bilo tokom trajanja ovog projekta. 200 000 tura kamiona sa materijalom je stiglo na gradiliste tokom ove godine. Samo jedan od neverovatnih podataka. Sad imamo problem da sacuvamo saobracajnicu do otvaranja.
 
Svaka cast zaista! Ovo je cini mi se prvi projekat u Srbiji (ikada) koji je ovog obima a da je zavrsen na vreme pa i pre roka.
Da ne bude samo da kudimo i kritikujemo a nikad ne pohvalimo ono sto je dobro.
Sto se tice kruznih tokova, najbolje bi bilo da su umesto njih postavljene petlje ali to je svakako bila skuplja opcija. Pretpostavljam da je ovde bio kompromis u pitanju, tj da je neko na projektu odlucio tako iz vise razloga.
 
SAOBRACAJNICA JE ZAVRSENA 15 MESECI PRE ROKA.

Kako je završena toliko pre roka kad je ugovor potpisan novembra 2019. sa ukupnim rokom za završetak od 5 godina? Dakle, ne merimo vreme kad je započeta deonica već gledamo rok ca celu trasu Ruma - Loznica jer je deo istog projekta. Problem je što su ugovori tajni pa ne znamo detalje, ali znamo da je eksproprijacija kočila u početku dosta. Verovatno ni izvođač nije imao kapaciteta da od starta počne celu trasu, ali spinovanje vlasti da je nešto urađeno pre roka iako se poprilično kasni je bezobrazluk. Uskoro će i trasa do Požege da bude završena dosta pre roka.
 
Pa gradjevinci znaju da radovi traju onog momenta kada masine krenu da rade a ne kada se okaci tabla i kada dodju politicari da se slikaju...
Isto ovo objasnjenje sam dobio od jednog inzenjera kojeg sam vozio pre par meseci. Neka me ispravi @inzenjer10 ako gresim
 
Kako je završena toliko pre roka kad je ugovor potpisan novembra 2019. sa ukupnim rokom za završetak od 5 godina? Dakle, ne merimo vreme kad je započeta deonica već gledamo rok ca celu trasu Ruma - Loznica jer je deo istog projekta. Problem je što su ugovori tajni pa ne znamo detalje, ali znamo da je eksproprijacija kočila u početku dosta. Verovatno ni izvođač nije imao kapaciteta da od starta počne celu trasu, ali spinovanje vlasti da je nešto urađeno pre roka iako se poprilično kasni je bezobrazluk. Uskoro će i trasa do Požege da bude završena dosta pre roka.
Od trenutka pocetka radova rekoh namerno. Ne od trenutka potpisivanja ili slikanja.
 
Saobracajnica je fizicki zavrsena. Ostali su delovi zicane i elastoodbojne ograde, radovi na regulaciji recnih korita, oblaganju kegli na mostovima. Asfalt je perfektan, i ono sto smo uradili na ovom projektu niko to nije izveo kod nas (55km asfalta za manje od 9 meseci). SAOBRACAJNICA JE ZAVRSENA 15 MESECI PRE ROKA. Pod rokom mislim vreme od trenutka zapocinjanja radova, ne od slikanja. Stvarno sve pohvale za nas inzenjere, mnogo je odricanja bilo tokom trajanja ovog projekta. 200 000 tura kamiona sa materijalom je stiglo na gradiliste tokom ove godine. Samo jedan od neverovatnih podataka. Sad imamo problem da sacuvamo saobracajnicu do otvaranja.
Čestitam Vam na tome!

Ova saobraćajnica je "vapila" za 2+2 poslednjih 50ak, sigurno 30ak godina. Nadam se da će otvaranje ubrzo! Kao što vidite da svi sa velikim nestrpljenjem iščekujemo :)
 
Saobracajnica je fizicki zavrsena. Ostali su delovi zicane i elastoodbojne ograde, radovi na regulaciji recnih korita, oblaganju kegli na mostovima. Asfalt je perfektan, i ono sto smo uradili na ovom projektu niko to nije izveo kod nas (55km asfalta za manje od 9 meseci). SAOBRACAJNICA JE ZAVRSENA 15 MESECI PRE ROKA. Pod rokom mislim vreme od trenutka zapocinjanja radova, ne od slikanja. Stvarno sve pohvale za nas inzenjere, mnogo je odricanja bilo tokom trajanja ovog projekta. 200 000 tura kamiona sa materijalom je stiglo na gradiliste tokom ove godine. Samo jedan od neverovatnih podataka. Sad imamo problem da sacuvamo saobracajnicu do otvaranja.
Svaka čast za vas inženjere. Ako iko treba svečano da otvara ovakve objekte, onda ste to vi.

I želim vam da pre svega odbranite integritet vaše struke, koju su vam loša politika i nestručne institucije ozbiljno poljuljale.
 
@inzenjer10 I od mene čestitke za realizaciju. Od kada se radi, urađeno je zaista brzo, nemam razloga da sumnjam da je i kvalitetno. Probaćemo sa zadovoljstvom :).

Ipak, iz cipela nas građana rok je od trenutka kada je ugovoreno i to režijsko vreme izgubljeno na bukvalano svakom, ali SVAKOM, projektu ovde je nedopustivo. Kao i kompromisi na projektima, u smislu linija manjeg otpora oko funkcionalnosti. Bar moje mišljenje.

Cirkus oko otvaranja je najbljutavije moguće političarenje i prosto sam zabezeknut da dežurni forumski čistunci ovoga puta nemaju primedbu oko istog... :) Ili nisam :D
 
Saobracajnica je fizicki zavrsena. Ostali su delovi zicane i elastoodbojne ograde, radovi na regulaciji recnih korita, oblaganju kegli na mostovima. Asfalt je perfektan, i ono sto smo uradili na ovom projektu niko to nije izveo kod nas (55km asfalta za manje od 9 meseci). SAOBRACAJNICA JE ZAVRSENA 15 MESECI PRE ROKA. Pod rokom mislim vreme od trenutka zapocinjanja radova, ne od slikanja. Stvarno sve pohvale za nas inzenjere, mnogo je odricanja bilo tokom trajanja ovog projekta. 200 000 tura kamiona sa materijalom je stiglo na gradiliste tokom ove godine. Samo jedan od neverovatnih podataka. Sad imamo problem da sacuvamo saobracajnicu do otvaranja.
Svaka čast i bravo. No, deo tajne uspeha je i sistem odvodnjavanja. Kako ste zaobišli prikupljanje i prečišćavanje vode sa kolovoza na dobrom delu trase?
1734442756657.png

Ovo te pitam, jer su na Moravskom koridoru ove godine izveli 30km asfalta širine 2 x 11,50m, ali sa kompletno zatvorenim sistemom, što je po meni veći uspeh od 55km širine 2 x 8m sa poluotvorenim sistemom odvodnjavanja. Bez zalaženja u dublju analizu ostlih detalja na projektu.
1734443029752.png


Ne osporavam uspeh, nego potrebu za naglašavanjem. Vuče ka onoj floskuli "lideri u regionu".

Naime, svaki projekat nosi neku svoju kompleksnost sa kojom se nose Izvođači, tako da je teško porediti bilo šta.
 
Vrh