Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

1725524094977.png

Može li mi neko objasniti logiku ovog nadvožnjaka ispred samog kružnog toka? Zar nije logičnije i jeftinije kad već imaš kružni tok da su napravili dodatno još jedno isključenje za desno i rešili problem? Nego sad neko ko hoće npr. da skrene desno, on mora da uđe u kružni tok, isključi se na drugom izlazi (levo) popne na nadvožnjak pređe put i ode na drugu stranu... A to je mogli sa samo još jednim dodatnim isključenjem na kružnom toku? Zar ne, mislim ne mogu da razumem ovo...
 
Tako je logičnije, ali se onda lokalni saobracaj ukršta sa onim na brzom putu i smanjuje protočnost na brzom putu. Praktično može kombajn ili traktor da prolazi kroz kružni tok. Zato su stavili nadvožnjak da smanje lokalni saobraćaj osim onog koji ulazi i izlazi na brzi put. Pretpostavljam da su imali ograničenje u novcu, pa su pribegavali kružnim tokovima kao jefrinijem rešenju. Sad ovo "ograničenja u novcu" treba uzeti sa rezervom jer očigledno da su napravili nadvožnjak pored kružnog toka. Ako su već pravili nadvožnjak mogli su i da naprave petlju. Regularna isključenja sa brzog puta uz 2 mala kružna toka na krajevima nadvožnjaka. Nesto kao na skici ispod.

1.jpg

Tu se saobracaj na brzom putu ne ukršta sa lokalnim a imas adekvatna iskljušenja. Koliko je ovo sad skuplje od postojećeg rešenja procenite sami.
 
zašto bi se nastavljalo do Zvornika? je l prošao on nekad tim putem uz Drinu? kako misli tu da stavi 2+2? a pruga? a kuće i sela? ili misli da sve ide ispod brda što košta kao cela deonica ŠA-LO, ako ne i više... obećanja ludom radovanja, samo da proda priču lokalcima i svim ostalim kako se ulaže u kraj...a narod nađe smelosti da se buni protiv tričavog rudnika...nezahvalno

elem, jedino što je izvodiljivo do Zvornika je ispravljanje mnogih krivina, i periodična proširenja na po 1+2/2+1 da može da se zaobiđe kamion ili neko drugo sporo ili dugo vozilo... brzi put 2+2 do Zvornika je tupavo koliko i ovaj klimač glavom što ga zovu ministar građevinarstva...
 
Tako je logičnije, ali se onda lokalni saobracaj ukršta sa onim na brzom putu i smanjuje protočnost na brzom putu. Praktično može kombajn ili traktor da prolazi kroz kružni tok. Zato su stavili nadvožnjak da smanje lokalni saobraćaj osim onog koji ulazi i izlazi na brzi put. Pretpostavljam da su imali ograničenje u novcu, pa su pribegavali kružnim tokovima kao jefrinijem rešenju. Sad ovo "ograničenja u novcu" treba uzeti sa rezervom jer očigledno da su napravili nadvožnjak pored kružnog toka. Ako su već pravili nadvožnjak mogli su i da naprave petlju. Regularna isključenja sa brzog puta uz 2 mala kružna toka na krajevima nadvožnjaka. Nesto kao na skici ispod.

Pogledajte prilog 210755
Tu se saobracaj na brzom putu ne ukršta sa lokalnim a imas adekvatna iskljušenja. Koliko je ovo sad skuplje od postojećeg rešenja procenite sami.
Čini mi se da su počeli da shvataju svoje greške pa su na Voždu planirali upravo takva ukrštanja sa ta 2 mala kružna toka koja mogu biti spojena ili podvožnjakom ili nadvožnjakom.
Takodje mislim da su na obilaznici oko Kragujevca primenili isto rešenje.

Ne zauzima puno mesta,glavni pravac je netaknut i ulivno izlivene rampe se mogu prilagođavati terenu a daju solidno ubrzanje ili prostor za usporenje.Takodje ako se već radi nadvožnjak/podvožnjak troškovi u odnosu na ono što dobijamo su minimalni posebno ako je tu u blizini već bio planiran .

Screenshot_2024-09-05-10-54-15-245_com.google.android.youtube-edit.jpg
 
zašto bi se nastavljalo do Zvornika?

U startu je bila prica kako ce se raditi autoput od NS do Zvornika

2008:
– Odlučili smo se za autoput od Novog Sada do Zvornika. To je ušlo u program rada ove vlade, tako da sam siguran da će radovi početi na proleće. Prve računice pokazuju da za ovaj projekat treba obezbediti oko 180 miliona evra, prava cena će se znati tek kada se završi tehnička dokumentacija, koja se ubrzano priprema – rekao je za „Politiku” Mrkonjić.

 
@bair gde izvuče ovo iz naftalina.. da li je ikada projekat postojao koji je uključivao nastavak od LO do MZ, a da nije objava u novinama?
 
Dobro je da bar negde isprave. Milsim da nije kasno ni za LO-ŠA ako se ima volje. Imaju još 4 meseca. Trubimo mi to ovde dobri 6 meseci i više. Da je neko pročitao mogao je da koriguje. Mislim tehnički nije neki posao, možda više administrtiivno (promena projekta, odobrenje, pare itd. ). To je malo "cimanje" ogromna dobit.
 
Realno, zbog kamiona, brzi put bi bio potreban do Malog Zvornika i graničnog prelaza, jer većina kamiona upravo tu prelazi granicu. Pa onda neki idu magistralom ka Romaniji/Sarajevu, a neki magistralom ka tuzlanskom industrijskom bazenu, a neki samo do Glinice u Zvorniku. Ali to je za teretni saobraćaj mnogo bitniji prelaz od prelaza kod Loznice. A onda samim tim ima i dobrog opravdanja za brzi put, e sad kako ga uglaviti u/ili uz postojeću trasu će biti zanimljivo za videti, pogotovo što postojeći put treba verovatno da ostane i za upotrebu zbog poljoprivrednih mašina. Ali tu svakako nisu Alpe pa nije da je neverovatno zahtevno.
 
Mislim da kamioni i ne mogu da prelaze na GP Trbušnica (Šepak), jer taj prelaz nema carinski terminal, već moraju da prelaze na GP Mali Zvornik. Ranije kad sam išao službeno svaki put sam morao da pređem granicu kod Malog Zvornika, zbog ATA Carnet-a.
 
Realno, zbog kamiona, brzi put bi bio potreban do Malog Zvornika i graničnog prelaza, jer većina kamiona upravo tu prelazi granicu. Pa onda neki idu magistralom ka Romaniji/Sarajevu, a neki magistralom ka tuzlanskom industrijskom bazenu, a neki samo do Glinice u Zvorniku. Ali to je za teretni saobraćaj mnogo bitniji prelaz od prelaza kod Loznice. A onda samim tim ima i dobrog opravdanja za brzi put, e sad kako ga uglaviti u/ili uz postojeću trasu će biti zanimljivo za videti, pogotovo što postojeći put treba verovatno da ostane i za upotrebu zbog poljoprivrednih mašina. Ali tu svakako nisu Alpe pa nije da je neverovatno zahtevno.
mislim da je 2+2 mnogo para u odnosu na korist...
 
Realno, zbog kamiona, brzi put bi bio potreban do Malog Zvornika i graničnog prelaza, jer većina kamiona upravo tu prelazi granicu. Pa onda neki idu magistralom ka Romaniji/Sarajevu, a neki magistralom ka tuzlanskom industrijskom bazenu, a neki samo do Glinice u Zvorniku. Ali to je za teretni saobraćaj mnogo bitniji prelaz od prelaza kod Loznice. A onda samim tim ima i dobrog opravdanja za brzi put, e sad kako ga uglaviti u/ili uz postojeću trasu će biti zanimljivo za videti, pogotovo što postojeći put treba verovatno da ostane i za upotrebu zbog poljoprivrednih mašina. Ali tu svakako nisu Alpe pa nije da je neverovatno zahtevno.

S obzirom na konfiguraciju terena, mogao je glat AP da se radi. Niko nije razmišljao da ćem kada se taj put završi, to biti najkraća veza Beograda, Novog Sada i Sarajeva (trenutno). Još kad bi se napravila veza Ostružnica - Obrenovac - Šabac, to bio pun pogodak.
 
У Републици Српској се такође планира брзи пут Бијељина - Зворник - Соколац - Сарајево, тако да би имали паралелне брзе путеве од Лознице до Зворника.
Mislim da kamioni i ne mogu da prelaze na GP Trbušnica (Šepak), jer taj prelaz nema carinski terminal, već moraju da prelaze na GP Mali Zvornik. Ranije kad sam išao službeno svaki put sam morao da pređem granicu kod Malog Zvornika, zbog ATA Carnet-a.

Да, не могу на Шепак, а од априла 2024. гранични прелаза Каракај је забрањен за прелаз возила преко 5 тона због уочених оштећења на мосту, тако да сви тежи од 5 тона морају на Рачу.
 
У Републици Српској се такође планира брзи пут Бијељина - Зворник - Соколац - Сарајево, тако да би имали паралелне брзе путеве од Лознице до Зворника.
E taj put je još dalje u neizvesnoj budućnosti od ove ideje do Malog Zvornika, a kako taj put ne vodi ka okolini Banja Luke napraviće ga na kukovo leto kao i dosad.
Tako da možda nekad bi i bili paralelni, ali neće još duuuugo, pogotovo jer zasad nema nijednog.
 
У Републици Српској се такође планира брзи пут Бијељина - Зворник - Соколац - Сарајево, тако да би имали паралелне брзе путеве од Лознице до Зворника.


Да, не могу на Шепак, а од априла 2024. гранични прелаза Каракај је забрањен за прелаз возила преко 5 тона због уочених оштећења на мосту, тако да сви тежи од 5 тона морају на Рачу.
A sto zaglave u Badovincima kamioni na mostu...uhhhh.
 
Da li neko ima predstavu gde bi se nalazio novi most "ispod Zvornika" koga su juče spominjali i kuda bi prošao brzi put u zoni Malog Zvornika da bi došao do tog mosta?
 
Gledajući mapu možda negde kod pružnog graničnog prelaza.
Ja sam shvatio da "ispod" znači ispod na mapi, tj. južno a ne ispod u smislu nizvodno. Na to mi je ukazivalo to što su spominjali da ti mostom žele da rastete Zvornik (veliki) od saobraćaja pa sam shvatio da žele da novi most bude južno od Zvornika pošto je postojeći most Karakaj severno.
 
Be verujem da je ta opcija u pitanju. Ako jeste onda sigurno ne barem do Drinjače jer je Zvorničko jezero baš široko.
 
Eto odgovora. Novi most će se sigurno graditi tamo gde će se najlakše povezati na brzu cestu.
 
Vrh