Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Izgleda da su krenuli trasiranje od Iriga prema Rumi. Ima li neko da je prošao tuda da potvrdi?
Slika iz aviona od petka 23.08.
Cela druga traka Irig - Ruma je vidljivo trasirana. Dalje ulevo ka vrhu slike se vidi trasa oko Iriga ka tunelu.
Zanimljivo da su NIS pumpu, kako sada izgleda, zaobišli sa zadnje strane, tako da potencijalno tu pumpu će moći da koriste vozila iz oba smera ako tako ostane.


IMG_5350.jpeg
 
Mislim da je ovo što se vidi trasirano put za pristup obradivim površinama. Ujedno će se koristiti i za pristup gradilištu. Nema šanse da će razmak između dve trake biti ovoliki.
 
Zna li se šta je veza za ovaj kružni tok? Ili će samo biti izgrađen i čekati neka srećnija vremena.
Veza je ulica u Majuru (takozvani Kulagića sokak) 200 metara posle Sokine kafane (ili pre, zavisi odakle dolaziš). Tu je pružni prelaz i put te vodi pravo ka ovom kružnom toku i uključenju na brzu saobraćajnicu. Tehnički, ovaj kružni tok pripada ataru Štitara, ali njemu će se pristupati jedino iz Majura.
 
Veza je ulica u Majuru (takozvani Kulagića sokak) 200 metara posle Sokine kafane (ili pre, zavisi odakle dolaziš). Tu je pružni prelaz i put te vodi pravo ka ovom kružnom toku i uključenju na brzu saobraćajnicu. Tehnički, ovaj kružni tok pripada ataru Štitara, ali njemu će se pristupati jedino iz Majura.
Taj sokak nikako ne može biti veza sa brzom saobraćajnicom.
 
Taj sokak nikako ne može biti veza sa brzom saobraćajnicom.
Nije to tamo neki pošljunčeni seoski sokak, ulica Miodraga Petrovića - Čkalje (Kulagića sokak) je asfaltirana i ima dobro obezbeđen pružni prelaz koji je rekonstruisan pre nekoliko godina. Na jednom snimku iz drona (Vlogzilla ili Sergio), pre štitarskog nadvožnjaka, vidi se odvajanje puta iz kružnog toka u pravcu te ulice i pružnog prelaza. Na snimku se ne vidi kuda taj put tačno vodi, ali sasvim je realno da su napravili novi put koji vodi od kružnog toka do te ulice i spaja se s njom, pređe se pruga i izlazi se na glavni majurski put od Sokine kafane prema gradu. Naravno da sve ovo pričam jer nemam uvid u mapu na kojoj je precizno ucrtana trasa puta koji je veza sa kružnim tokom u Štitaru, ali sve ukazuje da će ta majurska ulica biti veza. Iskreno, gde drugde u Majuru bi bila veza ako ne tu? (pošto u Štitaru sigurno neće biti)
 
Poslednja izmena:
Već su postavljani planovi nove šabačke obilaznice ovde. Ovaj kružni tok će verovatno biti početak iste. To što tu postoji pružni prelaz i ulica ne treba da bude prihvatljiva opcija za silazak sa brze ceste. Ne treba se zadovoljavati takvim rešenjima. Sprcaju se milioni u modernu saobraćajnicu samo da bi se sa nje silazilo u nekakav sokak. Zamisli da živiš u takvoj uličici. Odjednom ti svakodnevno prolazi par hiljada automobila ispod prozora a recimo da si kupio kuću da bi pobegao od takve iste gužve.
 
Već su postavljani planovi nove šabačke obilaznice ovde. Ovaj kružni tok će verovatno biti početak iste. To što tu postoji pružni prelaz i ulica ne treba da bude prihvatljiva opcija za silazak sa brze ceste. Ne treba se zadovoljavati takvim rešenjima. Sprcaju se milioni u modernu saobraćajnicu samo da bi se sa nje silazilo u nekakav sokak. Zamisli da živiš u takvoj uličici. Odjednom ti svakodnevno prolazi par hiljada automobila ispod prozora a recimo da si kupio kuću da bi pobegao od takve iste gužve.
Jasno skroz, naravno. Samo što nisam razmišljao o tome da će da izgrade kružni tok koji neće biti u funkciji do izgradnje nove šabačke obilaznice, ko zna kad će to da se desi. Na ovom snimku ekrana od pre dva meseca se vidi asfaltiran put iz kružnog toka u Štitaru koji vodi prema Majuru, to me navelo na spekulisanje. Pogledaj snimak na 1:48, u pozadini je uspon na štitarski nadvožnjak, desno je štitarski atar, levo je majurski atar kuda vodi taj put.

 

Prilozi

  • 20240830_130109.jpg
    20240830_130109.jpg
    116,2 KB · Pregleda: 90
Već su postavljani planovi nove šabačke obilaznice ovde. Ovaj kružni tok će verovatno biti početak iste. To što tu postoji pružni prelaz i ulica ne treba da bude prihvatljiva opcija za silazak sa brze ceste. Ne treba se zadovoljavati takvim rešenjima. Sprcaju se milioni u modernu saobraćajnicu samo da bi se sa nje silazilo u nekakav sokak. Zamisli da živiš u takvoj uličici. Odjednom ti svakodnevno prolazi par hiljada automobila ispod prozora a recimo da si kupio kuću da bi pobegao od takve iste gužve.
Нажалост већ смо видели лоше решење са првом петљом од моста, код Дреновца која се надовезује на очајан пут и има још очајнију прегледност.
 
Ne verujem da će razmak između dve kolovozne trake biti ovoliki. Tu postoji nekoliko manjih firmi kojima treba da se obezbedi pristup jer to neće biti moguće sa brze ceste. Moguće je da se ovo gradi kao servisna saobraćajnica a malo niže prema Rumi će možda biti nadvožnjak ili podvožnjak kojim će se moći preći na drugu stranu brze ceste.
 
Nešto su usporili sa mostom kad uporedim onaj na Savi kod Šapca. Postavljene su krletke ali samo jedan segmet je izliven. Postavljanje greda, ide više manje ali me zanima zašto čekaju sa izlivnjem segmenata.
Zato što su dali istoj firmi da radi dva mosta a nisu još uvek doveli pojačanje u opremi i ljudstvu
 
...
Nešto su usporili sa mostom kad uporedim onaj na Savi kod Šapca. Postavljene su krletke ali samo jedan segmet je izliven. Postavljanje greda, ide više manje ali me zanima zašto čekaju sa izlivnjem segmenata.
Pa ovde je most drugačije konstrukcije, mislim da je raspon veći nego na Savi, a ovde ide most sa kosim zategama (kablovima), gde osim možda prva dva segmenta, svi ostali mogu da se izlivaju tek kad su stubovi za zatege spremni, jer ide izlivanje segmenta u oplatu koja visi, okačena na kran, sa prethodnog segmenta, pa postavljanje kablova i tek nakon što se taj segment nosećim kablovima učini nosivim, ide se na sledeći segment.
Stubovi za kose zatege (kablove) bliže levoj obali Dunava su skoro gotovi, na drugoj strani još su mnogo niži.
 
@miki_ns I o tome sam razmiljao. Slazem se da ne mogu da nastave bez stuboba ali moj generalni utisak je da i stubovi kasne. tj. da ne zure ni sa stubovima a posledicno sa livenjem segmenata. Pogledajte snimke od ranije. Izlivaju stubove preko 6 meseci i jos nisu gotovi.
 
Kao neko ko je ucestvovao u izgradnji mosta u Sapcu, dao bih par komentara. Most u Sapcu je prvi krenuo sa izgradnjom na deonici Ruma-Sabac-Loznica iz razloga bojazni kako ce se odvijati izgradnja mostovske konstrukcije. S' obzirom da su koriscene krletke, a niko na projektu od nas se nije sretao sa takvom tehnologijom izgradnje, opravdano je vladao strah na pocetku. Srecom sve je islo svojim tokom, i sam most je kompletiran 6 meseci pre zadatog roka. Gledajuci ove snimke, prvo mi upada u oci zasto se koristi krletka na nasipu? To je mnogo brze moglo da se odradi koriscenjem teske skele za vece raspone kao u Sapcu preko nasipa ili na nasipu sa Rumske strane. Razlog zasto ne odmicu sa segmentima na mostovskoj konstrukciji je taj sto svi segmenti treba da se izvodi u nekim istim intervalima, ne mogu segmenti na nekom stubu da idu ispred ostalih. To je vec do njihove dinamike koju nisu uskladili kako treba.

Послато са SM-S908B помоћу Тапатока
 
Ne verujem da će razmak između dve kolovozne trake biti ovoliki. Tu postoji nekoliko manjih firmi kojima treba da se obezbedi pristup jer to neće biti moguće sa brze ceste. Moguće je da se ovo gradi kao servisna saobraćajnica a malo niže prema Rumi će možda biti nadvožnjak ili podvožnjak kojim će se moći preći na drugu stranu brze ceste.
ali firme nisu sa te strane već sa suprotne
 
Vrh