Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Tunel ce biti kompletno prokopan, ovim tempom, u oktobru 2025.

Nadam se da ce do kraja godine se pokrenuti nesto na radovima na Miseluku, tunelu Sirine, petrovaradinu…
 
Da li se samo meni čini da se ovde na snimku vidi da oni ovim radovima na petrovaradinskoj strani znatno stanjuju trup zaštitnog nasipa.
Izgleda kao da su dobrim delom otkopali unutrašnju stranu nasipa - nadam se samo da sada tu ide kompletan nasip za trup puta, a ne samo stubovi mosta-nadvožnjaka, jer bi u tom slučaju ovaj nasip ostao poprilično slabiji nego na drugim mestima, a ko ne zna tu počinje poprilično veliki plavni deo, koji može da primi ogromnu količinu vode i ako bi tu nasip popustio bilo bi poplavljeno sve do železničke stanice i nasipa pruge. Nekako se svaki put naježim kad vidim da ovi nešto prčkaju oko nasipa koji su ranije projektovani kako Bog zapoveda.
 
Ok, ovo jeste brza saobraćajnica koja će biti nominalno sporija od autoputa, drugačije dimenzionisana, ali oni slojevi rizle ne ulivaju poverenje. Mislim, sve nakon gledanja snimaka sa A5 i Behtel-Enke deluje malo aljkavo.
 
Да ли неко може да објасни, зашто постоји толико кружних токова? Није ли то мање безбедно и потпуно бесмислено, ако су већ рађене денивелисане петље на осталим деоницама.

Ако сам добро избројао, биће 5 кружних токова на целој траси.

Посебно кружни токови који се виде на снимку на 22:30 и 22:50, то ми уопште није јасно.
 
Jedno objasnjenje koje mi je ranije padalo na pamet je da je ovako jeftinije. Mogli su umesto jednog velikog kruznog toka, gde god ima nadvoznjak mogli su da naprave denivelisanu petlju sa dva manja kruzna toka. Nisam siguran da je to ista skuplje ali mi je bolje sa strane protoka saobracaja. Neko je to ovde na forumu predlagao ranije. Evo skice dole.
1.jpg


Skica nije najsrecnije nacrtana, ali moze se napraviti izlaz sa brzog puta da se ukljucuje pod ostrim uglom u kruzni da se spreci da neko krene u suprotnom pravcu kao sto je uradjeno na obilaznici oko Beograda na iskljucenu kod Bobanj potoka. A ni ovaj kruzni tok sa 2 trake, nije garant da se neko nece ukljuciti u trake na suportnom pravcu ako to zeli.

P.S. Ovaj kruzni tok i onaj kod Stitara, ne znam cemu sluze kad se nema gde iskljuciti.
 
valjda da smanje troskove
mada na sta sve idu troskovi i nema nekakvog valjanog razloga
mene interesuje sta bi mi projektant rekao cime se rukovodio za ovakav projekat
 
Vrh