Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Svakako saobraćaj iz pravca Bačke Palanke nije potreban uslov za izgradnju Kuzmin-Sremska Rača. Generalno, GP Sremska Rača, osim lokalaca, najviše koriste ljudi koji dolaze iz pravca Beograda i Novog Sada, što je i logično, jer ima najviše autoputa i prolazi se kroz manje mesta u odnosu na put preko Pavlovića mosta. Od srpskih tablica, retko kad će se tamo videti neka koja nije BG, NS, SM ili ŠI, a i ostale koje se pojavljuju su prevashodno sa područja Vojvodine, ali dominiraju BG i NS.

Takođe, od kako se planiraju autoputevi u Republici Srpskoj, a tome ima jedno 15 godina, od izgradnje AP Banja Luka-Gradiška, u planovima Republike Srpske je bilo da Brčko-Bijeljina ide južno od Bijeljine i prelazi granicu, skroz logično, preko Drine, a da se put najverovatnije ukrsti sa Šabac-Loznica. Međutim, onda se slavodobitno pojavio av, u prisustvu Erdogana i ostalih i izjavio da će se graditi, rekao bih po čistoj inerciji sadašnjeg stanja, bez ikakvih dubinskih analiza, AP Kuzmin-Rača. I tako smo došli do toga da gradimo dva bukvalno paralelna pravca, pri čemu onaj koji ima veći potencijal, a to je onaj preko Šapca, biva niže kategorije, takozvani napredni brzi put na kome će se juriti 30km/h u okolini više skroz idiotskih kružnih tokova.
 
Autoput "Kuzmin - Rača - Bijeljina" će imati novi zajednički granični prelaz većeg kapaciteta, a to nije zanemarljivo. Znači ne može samo da se gleda deonica AP kod nas, već je to u sklopu AP do Bijeljine, Brčkog i dalje do Banja Luke.
 
Kod Rače već postoji ogroman granični prelaz na bosanskoj strani, koji nikada ne radi ni polovinom svog kapaciteta. Svi problemi koji tu postoje u vezi sa GP Sremska Rača mogli su veoma jednostavno da se reše time što bi se dogovorilo da se uspostavi integrisani granični prelaz i da se koristi ovaj već izgrađeni na bosanskoj strani.

To bi pored života vozača koji prelaze granicu olakšalo i život stanovnicima sela Sremska Rača koji ne bi morali da prolaze kroz granični prelaz ako žele da izađu iz sela.
 
Ako se dobro sećam kad je pravljen taj ogromni graniçni prelaz sa strane BiH priča je i bila da će to biti integrisani prelaz sa obe granične policije. pa se nikad nije desilo. I zaista retko sam video da tamo za automobile radi više od dva prolaza.
 
Svakako saobraćaj iz pravca Bačke Palanke nije potreban uslov za izgradnju Kuzmin-Sremska Rača. Generalno, GP Sremska Rača, osim lokalaca, najviše koriste ljudi koji dolaze iz pravca Beograda i Novog Sada, što je i logično, jer ima najviše autoputa i prolazi se kroz manje mesta u odnosu na put preko Pavlovića mosta. Od srpskih tablica, retko kad će se tamo videti neka koja nije BG, NS, SM ili ŠI, a i ostale koje se pojavljuju su prevashodno sa područja Vojvodine, ali dominiraju BG i NS.

Takođe, od kako se planiraju autoputevi u Republici Srpskoj, a tome ima jedno 15 godina, od izgradnje AP Banja Luka-Gradiška, u planovima Republike Srpske je bilo da Brčko-Bijeljina ide južno od Bijeljine i prelazi granicu, skroz logično, preko Drine, a da se put najverovatnije ukrsti sa Šabac-Loznica. Međutim, onda se slavodobitno pojavio av, u prisustvu Erdogana i ostalih i izjavio da će se graditi, rekao bih po čistoj inerciji sadašnjeg stanja, bez ikakvih dubinskih analiza, AP Kuzmin-Rača. I tako smo došli do toga da gradimo dva bukvalno paralelna pravca, pri čemu onaj koji ima veći potencijal, a to je onaj preko Šapca, biva niže kategorije, takozvani napredni brzi put na kome će se juriti 30km/h u okolini više skroz idiotskih kružnih tokova.

Uzmi u obzir da se na brzim putevima Loznica - Šabac i Biljeljina (Badovinci) - Šabac (Slepčević) (u perspektivi sa nastavkom ka AP Miloš Veliki sa spajanjem kod Obrenovca) neće naplaćivati putarina, što je zapravo mnogo važnije za ljude koji tamo žive, nego da dođu malo brže.

Takođe, Kuzmin-Bačka Palanka-Novi Sad se planira bez naplate, što će biti jedini besplatni put većeg kapaciteta koji spaja Srem i Bačku.

Opet, u FBiH su navrzli da spajaju Tuzlu preko Brčkog autoputem, pa će se glavna veza Bačke i Tuzlanskog basena pojaviti na Kuzminu.

A, ako se ikad dozovu pameti gradiće, brzu cestu Doboj-Tuzla-Zvornik, bez naplate, dolinom Spreče, pa će se veći saobraćaj pojaviti u Loznici.
 
Poslednja izmena:
Plaća se i sada Pavlovića most, i to otprilike slično koliko bi koštala i putarina za tako relativno kratku deonicu, pa nešto ne vidim da zvrji prazan.

Uz izgradnju tunela Iriški venac i NS-RU, neće niti jedan drugi pravac ka NS biti konkurentan.

Jednostavno ko ne želi da plati putarinu vozi se magistralama i to je to, mada je moj subjektivni utisak da malo ljudi izbegava plaćanje putarine. Takođe, po toj logici tek nema smisla AP Kuzmin-Rača, jer pobogu ima odmah pored magistrala na kojoj svakako voze 100km/h, dakle relativno se brzo prelazi. Problem je sa bosanske strane gde ipak magistrala skoro celom dužinom prolazi kroz sela.

Ne vidim kakve veze Tuzla-Brčko i Tuzla-Doboj imaju sa povezivanjem Bijeljine sa Srbijom. Oni imaju značaja u kontekstu BG-BL ili BG-SA, gde su opet inferiorni. DO-TZ je značajan za lokalni saobraćaj i u nekoj perspektivni za povezivanje južne Srbije, pravcem VA-LO.
 
Upravo sam prošao autoputem od Šapca, ni jedan kamion nisam video osim par koji rade za Azvirt. Svi idu starim putem.
 
Upravo sam prošao autoputem od Šapca, ni jedan kamion nisam video osim par koji rade za Azvirt. Svi idu starim putem.
Par strana ranije je neko objasnio zašto to rade.
Ja bih samo dodao da čak i autobuske linije ne idu autoputem, barem ne ove što idu iz Loznice.
 
Upravo sam prošao autoputem od Šapca, ni jedan kamion nisam video osim par koji rade za Azvirt. Svi idu starim putem.
Пре неколико дана у Хртковцима.
1716919613230.png
 
Autobuske linije nikada i neće ići autoputem. Kamioni samo ako oh nateraju. U šta čisto sumnjam.
 
Аутобуси сад губе баш пуно времена што се искључују на наплатној рампи у правцу Руме, па иду опет преко аутопута у правцу Јарка.
 
Eto prilike za Srbijavoz da poveća broj polazaka ka Šapcu, Loznici i Zvorniku sa sadašnja 2 na barem 5-6.
Nadam se da hoće, mada mislim da je to i neki maksimum jer je pruga jednokolosečna. S tim u vezi, potpisan je sporazum između Srbije i BiH o rekonstrukciji pruge od Doboja do Rume (Doboj-Tuzla-Zvornik-Loznica-Šabac-Ruma).

 
Nadam se da hoće, mada mislim da je to i neki maksimum jer je pruga jednokolosečna. S tim u vezi, potpisan je sporazum između Srbije i BiH o rekonstrukciji pruge od Doboja do Rume (Doboj-Tuzla-Zvornik-Loznica-Šabac-Ruma).


Vest je iz marta, a s obzirom da piše:

On se nada da će ovaj sporazum uskoro dobiti podršku i Predsjedništva BiH kako bi se što prije pristupilo njegovom potpisivanju i ratifikaciji, a potom i aktivnostima na sprovođenju.

Dakle, ništa još nije potpisano, niti su se pokrenuli aktivnosti na sprovođenju. S obzirom na politička događanja u međuvremenu, ne znam kakva je sudbina ovoga.

Što se propusnosti jednokolosečne pruge tiče, dovoljno je samo da pogledaš na susednu Mađarsku, njihove redove vožnje i vidiš da je maksimum za jednokolosečnu prugu višestruko veći od 5-6 vozova. Naravno, potrebna je savremena signalizacija.
 
Vozovi su bili puni dok nije propala pruga. Treba da prodje vreme da se Lozničani ponovo naviknu na železnicu.

Treba da bude 5-6 dobro raspoređenih polazaka dnevno za Beograd umesto trenutnih 2. Sa 2 polaska niko se neće navikavati.

Uzmi primer Vršca. Imali su jedan polazak dnevno za Beograd (blaženopočivši voz Beograd - Bukurešt), svi su koristili autobus. Kad su stigli DMV iz Rusije i uvedeni polasci Beograd Dunav - Vršac 5-6 puta dnevno putnici su se vratili na voz.
 
Da, jako je teško vratiti poverenje u železnički saobraćaj. Ja sam poslednji put koristio voz pre nekih desetak godina. Putovao sam za Sofiju. Polazak u 9 uveče, dolazak u 9 ujutru. Na sve to su me probudili šverceri u Dimitrovgradu koji su počeli da skidaju svetla i sakrivaju cigarete. Mislio sam da sanjam. Dok nisam počeo da putujem po svetu i koristim železnicu tek tada sam uvideo ave prednosti železničkog saobraćaja.
 
Evo i od mene par slika. Išao sam lozničkim zaobilaznim putem, koji će biti integralni deo M2.

IMG_8239.jpg

Ovo je nadvožnjak koji je povezan sa zaobilaznim putem. Sada više nije odsečen od puta, nasut je materijal tako da je povezan sa zaobilaznim. Ostaje da se taj deo naravno asfaltira.

IMG_8283.jpg

Ovo je Drinska ulica, vidi se da su napravili proširenje pored već trasirane brze ceste, ne znam koji je dalji plan za taj deo.

IMG_8287.jpg

Proširenje kod mosta na Štiri, u blizini GP Trbušnica.
 
Uzmi u obzir da se na brzim putevima Loznica - Šabac i Biljeljina (Badovinci) - Šabac (Slepčević) (u perspektivi sa nastavkom ka AP Miloš Veliki sa spajanjem kod Obrenovca)
Zašto bi se Šabac povezivao sa AP Miloš Veliki kod Obrenovca, kada bi mnogo kraće bilo ako se ide ka Preljini i dalje da se Šabac bolje poveže sa Ubom?
 
Pa da se brza saobraćajnica uključi u besplatni deo, Beogradski, deo Miloša Velikog što da ljudi plaćaju... A i u nastavku će biti brza cesta Obrenovac - Beograd preko Umke i klizišta.
 
Zašto bi se Šabac povezivao sa AP Miloš Veliki kod Obrenovca, kada bi mnogo kraće bilo ako se ide ka Preljini i dalje da se Šabac bolje poveže sa Ubom?
Koliko je meni poznato, jednog dana bi brzi put Šabac - Loznica trebalo da dobije nastavak ka Valjevu. Kada će se to dogoditi, mislim da ni baba Vanga ne bi mogla da predvidi, posebno jer pruga Valjevo- Loznica samo što nije i posle jednog veka.
 
Опет ће бити брже до Милоша Великог преко Уба, као што је и данас брже до Београда преко Никинаца и Шимановаца, без путарине.
 
Pa dobro, zavisi gde ideš. Ako ideš u sam grad, tu je negde. Ali, ako ideš dalje, svakako nije brže već sad (sa referentnom tačkom TC Capitol). Da ne pričam da je ta prečica dosta rizična, jer ima dve "krivine iznenađenja", gde oni koji se ponesu praznim putem umeju i da završe u njivi. A ima često i smaračkih patrola seoskih pandura.
 
Ub danas nema magistralnu vezu sa Šapcem, a logično je da brzi putevi prate magistralne pravce.
Dakle u dalekoj budućnosti je planirati brze puteve: Badovinci-Šabac-Vladimirci-Obrenovac-Umka-Beograd, kao i Novi Sad-Ruma-Šabac-Vladimirci-Koceljeva-Valjevo.
 
Vrh