Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Svakako da veza Bijeljine sa Šabac - Loznica ima smisla.
Imala bi smisla kada bi se iz Loznice moglo dalje ka unutrašnjosti Srbije, ka Valjevu, Čačku, Kragujevcu ili ka K10 nekom brzom saobraćajnicom ili autoputem.
Ali pošto takvih veza trenutno nema ni u naznakama, nema nikakvog smisla terati silni saobraćaj iz Semberija, Brčkog i Krajine ka Prnjavoru, pa da okreću na sever ka Šapcu i dalje za BG i NS.

U nekoj perspektivi, ova pobočna veza bi sigurno bila poželjna i dobrodošla... ali NAKON što se završi primarna konekcija preko Kuzmina.
 
Зар није у плану веза Лознице и Ваљева брзим путем? Тако се остварују везе са Шумадијом и југом преко Милоша и Моравског коридора даље.
 
Питање је шта је ту "побочно".

Screenshot (72).png
 
Sad ti se smeje pola Bijeljine i Semberije :)
Ne zato što im je taj autoput komoditet, nego stvarno je ruta opterećena mnogo više nego alternative koje pominješ.

Bez uvrede - potpuno si promašio sa ovim :)
Ne vređam se, ovo i jeste forum za raspravu. Ono kako ja vidim stvari je, da obeležim ekonomske centre i da gledam kako da ih što bolje povežem. tj. kad već trošim pare da što više ljudi ima koristi. Vodim se i već postojećim putevima i onim koji bi bili građeni kroz ravnice gde je izgradnja lakša i jeftinija. Ne gledam na to kako što pre da stignem u BG jer ja imam tamo stan ili radim pa gledam da mi bude zgodno.
Evo nekoliko razloga zašto ljudi favorizuju Raču.
1. Istorijski to je bio prelaz za vreme stare Juge. Prvi sledći je u Loznici. (Pavloviča most je igrađen tek kad je rat počeo.) Naravno da ljudima u Semberiji Rača bliža od Loznice pa su išli tuda a i blizina autoputa je takođe presudna. Da ne ulazim u teorije gde su veće sile uvek gledale da se na Drini drži granica između uže Srbije i Bosne. Ako i ima da ima što manje prelaza.
2. Na Rači je izgrađen veliki granični prelaz (da se neki ugrade a sve sa pričom da ce BiH u EU uskoro) i taj prelaz ima veću propusnu moć nego alternativa (Pavlovića most)
3. Pavlovića most se plaća. Graničari na njemu su spori. Na strani Srbije imaju 2 kućice, ali čim se kolona malo smanji, oni odmah zatvore jednu i opet čekaš. Ako i nekako pređu granicu, putnike sa druge strane ih čekaju putevi kroz gusto naseljenu Mačvu, što čini putovanje zamornim i dugim. Malo malo pa selo sa traktorima i rupama po putevima.
Ovo su najmanje 3 razloga zašto je Rača opeterećena.
A sad zamisli, da imaš moderan autoput i integrisani prelaz. Čak se i jedna deonica ne plaća, pa je putovanje jeftinije. A možeš uzeti i google maps pa izvući detalnije na mapi razdaljinu pa videti ukupnu kilometražu. Vrlo lako mogu ljudi zaboraviti Raču. Naravno, sad sa ovom po meni "brljotinom" od Kuzimn-Rača svi se planovi menjaju i nasađuju nakrivo jer je neko ispucao nevezušu i mi sad samo prepisujemo.
Super je da ima dalje od Loznice ka Valjevu put ali nije sve tranzit. Potcenjujete sad Loznicu ali videćete kad "uleti lova" pa će mnogi putovati za LO na posao.
 
Sad ti se smeje pola Bijeljine i Semberije :)
Ne zato što im je taj autoput komoditet, nego stvarno je ruta opterećena mnogo više nego alternative koje pominješ.

Bez uvrede - potpuno si promašio sa ovim :)
To sto je put A optereceniji od Puta B, ne znaci da je put A upterecen i da tu treba izgraditi autoput.

Ti kazes da je opterecen, ja kazem da je pustinja ... najbolje da vidimo sta kazu brojke.

A kamera kaze sledece, 0 na ulazu, 0 na izlazu

 
po meni obe varijante bi mogle da se koriste
ali da oni nisu mozda imali viziju da rasterete brzu cestu LO-SA,zbog toga da ne uliju saobracaj sa autoputa BL-BG i preopterete brzu cestu
sto neko rece kao da smanjis precnik cijevi sa 100 na 80,pa ponovo da vracas na 100
logicno bi onda bilo da su pravili autoput LO-SA pa na njega spajali autoput BL-BG
 
Imali su viziju da ne uliju saobraćaj BL-BG na RU-ŠA pa su rešili da ga uliju u K10 (koji je jos opeterećeniji). Nikakva tu vizija nije bila. Nikakvih ozbiljnih planova nije ni bilo jer mi para nismo ni imali. Tek kad je uletela Kina sa viškovima novca koje hoće da plasira, tad smo mi počeli da crtamo autoputeve. Postojale su ideje kao što je neko kačio južno od BN ali to ništa nije bilo razrađeno. Onda uleti prilika za političke poene i mi sam sve prilagođavamo to političkom hiru i u hodu srljamo i bacamo pare.
Tako je pogođena i brza saobraćajnica gde pre nije tako nešto ni rađeno. Stvarno ne znam kolika je to ušteda u ravnici u odnosu na pun profil autoputa. Da je ŠA-LO rađena kao autoput sa krakom ka BN mislim da bi bilo bolje iskoršćen. Čak i ako se uliva ceo sapbraćaj iz BiH, on se u K10 uliva kor Rume, gde sigurno dobar deo ide dalje na sever pa se tu pravi raspodela saobraćaja.
 
Da li neko zna, posto nailazim na oprecne informacije na netu, kada istice koncesija na Pavlovica most. Negde sam procitao i da je istekla ali se i dalje naplacije. I ko je uopste vlasnik tog mosta tj ko ce biti vlasnik kada istekne koncesija, Srbija ili Srbija i BiH po pola?
 
@NedeljkovicOliver Ne može se suditi o frekventnosti puta na osnovu slučajnih pregleda kamera sa graničnih pregleda.

Zvanični podaci Puteva Srbije iz 2021. godine (prosečan dnevni saobraćaj):

Kuzmin - granični prelaz Sremska Rača - 4.350

Bujanovac - Preševeo - MKD - 5.500 - 5.700
HR - Batrovci - Adaševci - 6.000
Dimitrovgrad - Gradina - 3.600
MAĐ - Horgoš - 7.700

Pritom, svi znamo da veliki broj ljudi za putovanje ka Bosni koristi autoput kroz Hrvatsku, bilo do Svilaja (u novije vreme) ili Gradiške (najčešće) ili Novske.

Kako god, potrebna nam je veza sa Bosnom u profilu autoputu ovako ili onako.

Ja isto znam neke ljude u Bijeljini, imam i deo porodice tamo, svima im je logičan put preko Rače (mada stoji da su u pitanju laici kao i ja i da je Rača stvar navike).
Ali mi je svakako logično da put oko Bijeljine ide preko severne strane grada.

Jedna stvar koju možda svi zaboravljaju je da je preko puta Lešnice mesto Janja, sa većinskim bošnjačkim stanovništvom. Osećam da bi i tu bilo opstrukcije ukoliko bi put išao preko njiva meštana, kao što je to čest slučaj u Bosni.

Zbog toga je Kuzmin - Rača - Bijeljina sigurnija varijanta, samo su se ovaj put zeznuli sa dalekovodom.

Podsećanja radi, Most Bratoljub je čekao valjda oko 4 godine nakon završetka da bude pušten u rad zbog raznih opstrukcija iz Sarajeva, a i Svilaj je bio završen neko vreme pre puštanja u rad.
 
Do skoro nismo imali vezu u punom profilu ni sa Madjarskom, Bugarskom, S. Makedonijom, sa CG i Rumunijom nemamo jos uvek.

Napisao si da je AP sa BiH potreban, trenutni brojevi vozila govore da nije potreban.

Isao sam vise puta preko Race, nikad guzve na putu nisam video, bude nekad na granici, ali to je iz razloga jer uglavnom radi jedna traka, retko kad 2.

Na Presevu uvek rade najmanje 2 trake, a vrlo cesto i 4 (van sezone).
 
Pritom, svi znamo da veliki broj ljudi za putovanje ka Bosni koristi autoput kroz Hrvatsku, bilo do Svilaja (u novije vreme) ili Gradiške (najčešće) ili Novske.

Не треба заборавити ни Шамац. До Бањалуке је сада временски слично ићи преко Шамца, Свилаја, Градишке, али је од та три преко Шамца најкраће километарски, најмање путарине и плус имаш одмах Газпром пумпу након граничног прелаза Шамац са јефтиним РС горивом (+ пар пфенинга попуста на литар ако имаш НИС картицу). А пуштањем деонице АП Свилај - Оџак је растерећен гранични прелаз Шамац и магистрални пут Шамац - Модрича. Наставак аутопута од Оџака до Добоја још увек није на видику, као ни од Бијељине до Брчког, нити деоница кроз Дистрикт Брчко, тако да ће дуго још бити до Бањалуке брже преко Хрватске него аутопутем преко Раче (осим у време гужви на границама).
 
Do skoro nismo imali vezu u punom profilu ni sa Madjarskom, Bugarskom, S. Makedonijom, sa CG i Rumunijom nemamo jos uvek.

Napisao si da je AP sa BiH potreban, trenutni brojevi vozila govore da nije potreban.

Isao sam vise puta preko Race, nikad guzve na putu nisam video, bude nekad na granici, ali to je iz razloga jer uglavnom radi jedna traka, retko kad 2.

Na Presevu uvek rade najmanje 2 trake, a vrlo cesto i 4 (van sezone).

Od svih komšijskih zemalja sa Bosnom smo najviše povezani i demografski i kulturno i ekonomski. Ako to nije samo po sebi dovoljno za makar jedan autoput izmedju dve države onda stvarno ne znam šta je.

Ja sam često nailazio na gužve i na Rači i na Pavlovića Mostu, doduše, slažem se, to je rezultat neefikasnosti službenika obično na strani Srbije.

A što se tiče brojki, brojke baš suprotno govore. Bujanovac - Preševo trenutno ima samo 1000 vozila više po dnevnom proseku od deonice do Rače. Pritom uporedjujemo autoput i magistralu kroz sela. No to i da ostavimo po strani, broj ljudi koji ka BL putuju kroz Hrvatsku je daleko veći. Od poslednjih 10 puta, bar 7-8 puta sam išao na Svilaj ili Gradišku umesto Rače i P. Mosta. Većina ljudi tako putuje, osim kada nose hranu i alkohol pa su primorani da izbegavaju Hrvatsku, ili kada su sezonske gužve na Batrovcima.

@WLABmz Da, zaboravio sam izlaz Babina Greda i Šamac. Od kako je pušten Svilaj nisam išao tuda.
 
Ja sam često nailazio na gužve i na Rači i na Pavlovića Mostu, doduše, slažem se, to je rezultat neefikasnosti službenika obično na strani Srbije.

A što se tiče brojki, brojke baš suprotno govore. Bujanovac - Preševo trenutno ima samo 1000 vozila više po dnevnom proseku od deonice do Rače. Pritom uporedjujemo autoput i magistralu kroz sela.
Kad imas odlican magistralni put, koji ide paralelno sa autoputem, onda te brojke na vozila na AP budu drasticno manje nego kad nema besplatne magistrale.

Mnogo kamiona, i skoro svi kombiji i vecina lokalaca koriste stari put bratstvo jedinstvo.
 
Da li neko zna, posto nailazim na oprecne informacije na netu, kada istice koncesija na Pavlovica most. Negde sam procitao i da je istekla ali se i dalje naplacije. I ko je uopste vlasnik tog mosta tj ko ce biti vlasnik kada istekne koncesija, Srbija ili Srbija i BiH po pola?
Po mom sećanju tu je koncesija bila istekla pa su je naknadno produžili još 10ak godina. Tad su kao još nešto i sređivali most i ojačavali stubove. Dodatno uložili neki novac. Koliko sam pretražio na internetu izgleda da koncesija ističe 2025.

"....Ugovor ističe 2025. godine i do tada preduzeće Drina River Bridge Corporation A.D. ima pravo da naplaćuje mostarinu u visini koju odredi Vlada Srbije. Nakon isteka ugovora most se vraća u vlasništvo Republike Srbije. ..."

Bilo kako bilo , mostarina je svakako odvraćajući faktor ali je svakako dobro da postoji most kao alternativa pa i da se plati. Porazno je kad vidiš, kako se milioni razbacuju na drugu stranu a jedan pišljivi most od par miliona je pod koncesijom 30g.

A evo i nekih podataka o prihodima i ceni izgradnje.

ig.jpg
 
Na Rači u sezoni, gužva za ulazak u Srbiju zna biti sve do Bosanske strane, znači preko mosta skroz.

Možeš se truditi koliko hoćeš, ne možeš dokazati da nam sa Bosnom nije potreban autoput, a sa Makedonijom, Bugarskom jeste. To prosto nema nikakvog smisla. Ne razumem zašto ti je teško da prihvatiš da dosta ljudi za odlazak u Bosnu koristi Batrovce i da će se to u budućnosti promeniti.

A budite uvereni da će onog trenutka kada budemo imali izgradjen veći deo autoputa BL - Srbija, broj vozila na istom biti prilično povećan. Još uvek gradjani Srbije slabo turistički posećuju BL i Krajinu uopšte. Momenta kada bude postojala dobra saobraćajna veza i kada se turistički radnici malo više potrude, siguran sam da će neko radije obići Krajinu nego Zlatibor na primer.
 
Na Rači u sezoni, gužva za ulazak u Srbiju zna biti sve do Bosanske strane, znači preko mosta skroz.

Možeš se truditi koliko hoćeš, ne možeš dokazati da nam sa Bosnom nije potreban autoput, a sa Makedonijom, Bugarskom jeste. To prosto nema nikakvog smisla. Ne razumem zašto ti je teško da prihvatiš da dosta ljudi za odlazak u Bosnu koristi Batrovce i da će se to u budućnosti promeniti.

A budite uvereni da će onog trenutka kada budemo imali izgradjen veći deo autoputa BL - Srbija, broj vozila na istom biti prilično povećan. Još uvek gradjani Srbije slabo turistički posećuju BL i Krajinu uopšte. Momenta kada bude postojala dobra saobraćajna veza i kada se turistički radnici malo više potrude, siguran sam da će neko radije obići Krajinu nego Zlatibor na primer.
Tvoja analiza je misaona imenica za kolege ovde.
Oni izgleda ne poznaju ni postojeće stanje, a kamoli posledice uvezivanja BL i BG autoputem.
Prosto me sramota od ovoliko proizvoljnosti i netačnosti na ovoj temi...
 
Trenutno se od AP tj Kuzmina do Race stize za 15 min lagane voznje, kad se napravi AP stizace se za 10 min. Ogromna je to usteda vremena na putu do Krajine.
 
Trenutno se od AP tj Kuzmina do Race stize za 15 min lagane voznje, kad se napravi AP stizace se za 10 min. Ogromna je to usteda vremena na putu do Krajine.
Big picture Olivere... gledaj Big picture, mani se trebljenja pirinča...
Autoput se ne analizira uzimanjem deonice od 15 km, kao da pre i posle nje ništa nije bitno.
Evo sad imam flešbek kad smo onomade na drugoj temi diskutovali sa kolegama koji su penili kako autoput kroz Zapadnu Srbiju nema smisla, nema saobraćaja, dokazivali to nekim podacima o protoku na Ibarskoj itd... i šta bi na kraju?

Dakle, gledaj big picture... gledaj na efekte ekonomskog i saobraćajnog uvezivanja Srbije i RS, gledaj na budući protok vozila kada BL i BG budu uvezani autoputem... itd...

Moje mišljenje je sledeće:
1. Uraditi uvezivanje preko Kuzmina, kao što se i radi.
2. Uraditi uvezivanje preko Mačvanskog Prnjavora tek kad se od Loznice pusti neki kršten put prema Valjevu, pa se lepo onda spoji Centralna Srbija sa Bosnom tim pravcem.

Verujem da će na kraju tako i biti.

Kuzmin će koristiti svi iz BG i Vojvodine, jer sigurno neće niko da ide na Šabac da bi se posle akao na brzoj saobraćajnici sa ograničenjem 100, kad može lepo autoputem da vozi do BL brzinom 130 na sat. Loznicu će koristiti Centralna Srbija jer joj je mnogo bliže nego da ide na BG pa da kruži okolo.
 
Poslednja izmena:
Tesko je polemisati sa tobom jer mi stavljas svacije reci usta.

Inace ovima iz Valjeva i Topole jedino u zivotu fali AP do Krajine.

Ap se iskljucivo pravi tamo gde je veliki promet da se smanje guzve i da se izbegne voznja kroz naseljena mesta i to je to. Moze malo da utice i na razvoj turizma jer se brze stize, i to je uglavnom sav benefit AP.

Do skoro se do Ljiga od centra Bg (100km) putovalo preko 2 sata, sad manje od sat, to govori da je tu AP bio neophodan.
 
Nisi u pravu da je trebalo 2 sata do Ljiga.
Možda u nekim ekstremnim situacijama.
Pola sata mi je trebalo, a treba i sad od centra do Orlovace, kad nije guzva, a od Orlovace do Lazarevca selo do sela, sleper do slepera, pa racunaj.

Oko 2 sata pri nekoj umerenoj guzvi je trebalo, sad je malo brze manje su guzve.
 
Vrh