Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

И на Хоргошу је увек гужва када погледаш камере (Мађарска страна) а они раде брзином пужа. Да раде нормалном брзином, гужве 90% времена не би ни било.

Хоћу да кажем да летимични поглед на камере не мора да буде једино мерило.

Пуно релевантнији је податак о просечном протоку возила на деоницама:

2021.
Kuzmin - granični prelaz Sremska Rača - 4.350
Bujanovac - Preševeo - MKD - 5.500 - 5.700

Притом поредимо магистралу која пролази кроз два села са аутопутном везом.
 
normalno je da gdje god se otvori autoput ,povuce sa sobom i dosta saobracaja
tako ce i ovdje kad se zavrsi zapoceto taj autoput i sam granicni prelaz dobiti svoj pravi protok
 
Danas...
20230502_101920.jpg
20230502_101929.jpg
20230502_101930.jpg
 
normalno je da gdje god se otvori autoput ,povuce sa sobom i dosta saobracaja
tako ce i ovdje kad se zavrsi zapoceto taj autoput i sam granicni prelaz dobiti svoj pravi protok
Moze da bude ali nije pravilo.

Evo npr gp Gradina, nije se mnogo povecao saobracaj u poslednjih 10 godina.
 
У зони петље Рума, због радова који су саставни део будућег ауто-пута Рума-Шабац, од 8.05.2023.г од 19ч доћи ће до затварања свих уливно-изливних рампи на петљи, због радова на изградњи нове петље Рума.
Алтернативни путни правац из смера Београд-Батровци је петља Пећинци, док је из смера Батровци-Београд петља Сремска Митровица.
Врема трајања измене режима саобраћаја ( затворени краци петље) је до завршетка изградње будућег ауто-пута Рума-Шабац.
Javno Preduzeće Putevi Srbije
 
Nešto mi nije sasvim jasno. Jel morala petlja Hrtkovci da bude baš takva?Regionalni put RU-ŠA je prelomljen, iskrivljen. Zar nije mogao ostati prav na tom mestu kakav je ranije i bio?
 
Nešto mi nije sasvim jasno. Jel morala petlja Hrtkovci da bude baš takva?Regionalni put RU-ŠA je prelomljen, iskrivljen. Zar nije mogao ostati prav na tom mestu kakav je ranije i bio?
Naravno da je moglo. Mogalo je da se sve ostavi ovako, samo da magistralni put ide pravo, kroz neki "kosi podvožnjak". Možda je taj "kosi" malo skuplji ali je svakako bolje. Kružni tok za petlju može da ostane na istom mestu gde i sad.
 
Prošao sam juče kroz petlju Ruma. Stubovi za nove mostove sa strane Hrtkovaca su izliveni malo do iznad nivoa zemelje. Tu je malo nasip pa se vide betonski delovi. Stubovi na sredini mosta, oni između 2 trake autoputa, videla se armatura koja štrči par metara u visinu. Stubove sa strane Iriga nisam uspeo videti od saobraćaja. U samoj okolini petlje dosta armature za stubove.
Zatvoreno je isključenje na kružnom toku prema Irigu tj. onaj deo gde će se nalaziti naplatna rampa. Deo gde će se nalaziti naplatna rampa se nasipao. Napraljveno je novo isključenje i devijacija koja zaobilazi naplatnu rampu. Sad se ide ovako kao na slici.

1.jpg


Iskreno sporo mi sve napreduje. Dobro je što će zatvoriti isključenje skroz jer to može da ubrza radove. Ako misle da završe do septembra, možda im to pomogne.
 
Nije da je put Kuzmin - Sremska Rača - Bijeljina nešto što je nepoznato. Zapravo, puno je korišćeniji od alternative preko Badovinaca, iako je možda i duži (pričam o sadašnjem stanju) i to iz više razloga.

@ZAK Možda je i bilo tako kako ti kažeš. Priča sa povezivanjem sa Sarajevom je čista politika i populizam.

Ja imam par drugih pitanja:

- Od kada je najveći prioritet brzi put Šabac - Loznica? Po čemu je to Loznica odjednom toliko bitna? @NedeljkovicOliver je pričao o prioritetima. Evo ja iskreno ne znam zašto je to veći prioritet od nastavka Miloša Velikog ili kraka ka Užicu ili puta Beograd - Zrenjanin - Novi Sad na primer.
- Povodom cik-cak putanje, to ništa nije čudno. I sada često ljudi putuju na relaciji Beograd/Vojvodina - Banja Luka preko Hrvatske, pa na Gradišku što je slično kao u ovom slučaju.
- Bilo bi značajno da ne posustanu ni sa jedne strane i da završe makar do Bijeljine (trenutno se radi i od Bijeljine).
Zato što Mačvanski okrug ima duplo više stanovnika od Srednje*******anatskog okruga, a promet vozila je mnogo veći Šabac - Loznica nego Zrenjanin - Novi Sad ili Beograd. Pa je po meni van pameti i bacanje para da se radi put 2X tri trake (autoput) Beograd - Zrenjanin - Novi Sad. Sa dnevnim prosekom oko 5.000 vozila na dan je čist promašaj ulagati, tako da bi sasvim dovoljno bil 2X 2 trake (brza saobraćajnica). Put Zrenjanin - Novi Sad je već urađen kao brza saobraćanica (trasa puta je vana naselja ne prolazi kroz sela) i sasvim zadovoljava potrebe saobraćaja.
 
Oko 50-60% veci broj stanovnika (299 000 vs 188 000).

Put ZR-NS ne zadovoljava potrebe, pre svega sto je cesto nemoguce obilaziti vozila, a koristi se i za saobracaj sporih vozila (citaj traktora). Postoji i jedna "crna tacka" - Zabaljski most, koji je davno dotrajao, a zamena drugim, sposobnim da nosi toliki saobracaj je najveci infrastrukturni objekat na ovoj trasi (oko 250 m).
Ne treba zaboraviti da je zelja nase drzave bila da se izgradi brzi put, ali je AP bio uslov za izgradnju fabrike LL. Deo postojeceg puta, od Zablja do Kaca, ce biti pretvoren u jednu traku AP.

Promet je za 2021. bio 8900 (1000 teretnih i autobusa) na deonici Zrenjanin - Zabalj, a Zabalj - Novi Sad 10200 (1000 T+A) (jos uvek godina korone). Ocekuje se da ce samo sa pokretanjem LL broj teskih teretnih vozila biti bar jos dodatnih 200 teskih teretnih vozila dnevno. Takodje, otvaranjem Continentala i Niteca veliki broj zrenjaninaca je poceo da radi u NS, sto generise dodatni saobracaj.
Dakle, nije Srednji Banat duplo manji, niti je broj vozila 5000, vec skoro duplo veci.

Izmenju Sapca i Loznice najveci saobracaj je na delu Sabac-Majur 9700 (1400), pa onda Majur-Petlovaca 8600 (1200), Petlovaca - Prnjavor 8500 (1300) i Prnjavor - Lipnicki Sor 8700 (1000). Lipnicki Sor - Loznica je 12500 (1400), ali je samo 1.3km duga relacija, pa je ne bih razmatrao, kao sto nisam razmatrao ni Kac- Novi Sad sa 17700 (1500) vozila (3.7 km). Dakle, pravac NS-ZR je na vecem delu vise opterecen, mada je Srednji Banat oko 1/3 manji po broju stanovnika.
 
Danas je počela demontaža kompletne naplatne stanice čime rampa Ruma na ovom mestu odlazi u istoriju.
Šapčani i ostali na tom pravcu će od jeseni plaćati ispred mosta a Rumljani na novoj stanici desno od postojeće.Uglavnom za razliku od Moravskog ovde nema puštanja deonice makar dok se ne završe petlja Ruma,nova rampa Ruma i makar izlaz Hrtkovci ako slučajno zbog onog močvarnog dela i stubova ne dodje do nekog kašnjenja na deonici kod mosta i platoa rampe Šabac.
 
Oko 50-60% veci broj stanovnika (299 000 vs 188 000).

Put ZR-NS ne zadovoljava potrebe, pre svega sto je cesto nemoguce obilaziti vozila, a koristi se i za saobracaj sporih vozila (citaj traktora). Postoji i jedna "crna tacka" - Zabaljski most, koji je davno dotrajao, a zamena drugim, sposobnim da nosi toliki saobracaj je najveci infrastrukturni objekat na ovoj trasi (oko 250 m).
Ne treba zaboraviti da je zelja nase drzave bila da se izgradi brzi put, ali je AP bio uslov za izgradnju fabrike LL. Deo postojeceg puta, od Zablja do Kaca, ce biti pretvoren u jednu traku AP.

Promet je za 2021. bio 8900 (1000 teretnih i autobusa) na deonici Zrenjanin - Zabalj, a Zabalj - Novi Sad 10200 (1000 T+A) (jos uvek godina korone). Ocekuje se da ce samo sa pokretanjem LL broj teskih teretnih vozila biti bar jos dodatnih 200 teskih teretnih vozila dnevno. Takodje, otvaranjem Continentala i Niteca veliki broj zrenjaninaca je poceo da radi u NS, sto generise dodatni saobracaj.
Dakle, nije Srednji Banat duplo manji, niti je broj vozila 5000, vec skoro duplo veci.

Izmenju Sapca i Loznice najveci saobracaj je na delu Sabac-Majur 9700 (1400), pa onda Majur-Petlovaca 8600 (1200), Petlovaca - Prnjavor 8500 (1300) i Prnjavor - Lipnicki Sor 8700 (1000). Lipnicki Sor - Loznica je 12500 (1400), ali je samo 1.3km duga relacija, pa je ne bih razmatrao, kao sto nisam razmatrao ni Kac- Novi Sad sa 17700 (1500) vozila (3.7 km). Dakle, pravac NS-ZR je na vecem delu vise opterecen, mada je Srednji Banat oko 1/3 manji po broju stanovnika.
Nedeljno po nekoliko puta prelazim put Zrenjanin - Novi Sad i Šabac - Loznica automobilom koje su sllične dužine oko 55 km . Zr-NS pređem za 35 minuta, gde ne prolazim ni kroz jedno selo, a Ša-Lo gde se selo jedno naslanja na drugo tj. spojena su treba mi 65 minuta, ograničenje brzine 50 km/h u svakom selu a imajih 12 u centru je ograničenje čak 30 km/h.
 
Тачно, пут пролази поред школа, има и семафора, возе се трактори и комбајни, људи скрећу у дворишта директно са пута, све то успорава саобраћај.
 
Ru-Ša-Lo je jedna od najgorih deonica u Srbiji. Ali to ne znaci da je ZR - NS super ili cak podnosljiva. Ljudi ginu. Traktori, kamioni, preterana guzva radnim danima. Kad krene Linglong, sve ovo lose pretvorice se manje vise u kolaps ka NS ali i ka BG. A ZR autoput ka Ns nece videti ni za 10 godina. Tj hoce, ali kao ilustracija pred svake izbore. I to traje od 2016 godine.
 
Vrh