Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Nisam siguran da razumem koja su to 4 paralelna autoputa. Jedina dva koja su paralelna po mom mišljenju su Beograd - Zagreb i Kuzmin - Bijeljina - Doboj - Banja Luka.

Nažalost, zbog drugih okolnosti, poželjno je da postoji alternativa autoputu Beograd - Zagreb kada je u pitanju veza Srbije i Banja Luke.

O kojoj trasi kroz Federaciju se radi? Koliko znam oni su skoncentrisani na izgradnju i završetak A1, a dosta su sporiji u izgradnji od svih ostalh republika. Kako će povezati Tuzlanski kanton sa nekim od autoputeva ostaje da se vidi.
 
- Od kada je najveći prioritet brzi put Šabac - Loznica? Po čemu je to Loznica odjednom toliko bitna? @NedeljkovicOliver je pričao o prioritetima. Evo ja iskreno ne znam zašto je to veći prioritet od nastavka Miloša Velikog ili kraka ka Užicu ili puta Beograd - Zrenjanin - Novi Sad na primer.
- Povodom cik-cak putanje, to ništa nije čudno. I sada često ljudi putuju na relaciji Beograd/Vojvodina - Banja Luka preko Hrvatske, pa na Gradišku što je slično kao u ovom slučaju.
- Bilo bi značajno da ne posustanu ni sa jedne strane i da završe makar do Bijeljine (trenutno se radi i od Bijeljine).
Od Sapca do Loznice ima 55 km, kad nema guzve treba oko 1h, a ujutru i popodne treba i sat ipo. Jel postoji u u Srbiji jos neka deonica od 50-60 km gde je prosecna brzina ispod 40km/h?

Drugo, daj put se naziva put, a ustvari je sve vreme ulica kroz naseljeno mesto, puna biciklista, pesaka, traktora itd ...

Kazes Beograd-Zrenjanin, taj put je potpuna suprotnost putu ŠA-LO, jer do Zrenjanina se vozi uglavnom 90km/h, izuzev par km kroz Čentu i Stajićevo, dok se na ovom putu tj ulici uglavnom vozi 50 km/h, a kad pomislis da si stigao u Ša, onda stojiš na semaforima na Ša obilaznici još 10-15 min.

Jedno je gladati mape, a drugo voziti nekom deonicom.
 
To je svakako sigurno bio glavni razlog da se krene u izgradnju ovog puta. Nema nikakve veze sa litijumom.

Zrenjanin je veći i od Šapca i od Loznice pa nije povezan ni brzim putem sa Novim Sadom ili Beogradom. Put Stajićevo - Čenta je sramotan bez obzira na prosečnu brzinu.
 
Prolazio danas ka Sabcu.

Petlja sa autoputem, izliveni sipovi ka Jarku za novi nadvoznjak, ka Rumu si samo sipovi ostavljeni na putu. Srednje sipove nisam vide.

Nadvoznjak ka jarku, krenuli su sa nasipanjem stranu ka Rumi, strana ka hrtkovcima nije jos uradjen potporni zid posle kog krece nasipanje.

Petlja Hrkovci, poceli sa poplocavanjem betonskim blokovima kosine na samoj petlji odmah ispod podvoznjaka gde trenutno prolaze kola.

Azvirtova baza, puno izlivenih greda koje cekaju ugradnju na stubove kako bi se spojili sa mostom.
Dosta ivicnjaka verujem za petlju skladisteni.

Sve u svemu mnogo posla jos, ako ne krenu jako sa lepim vremenom probijanje i to za kolko hoces.

Prolazicu cesce u narednom periodu, nadam se napredku.
 
To je svakako sigurno bio glavni razlog da se krene u izgradnju ovog puta. Nema nikakve veze sa litijumom.

Zrenjanin je veći i od Šapca i od Loznice pa nije povezan ni brzim putem sa Novim Sadom ili Beogradom. Put Stajićevo - Čenta je sramotan bez obzira na prosečnu brzinu.
Nisam nikad isao putem ZR-NS pa ne znam koliko je opterecen i da li treba 2+2, ali koliko vidim na mapama ne ide kroz naseljena mesta, tako da ako nema guzve tu se vozi 80+.

Da li si ti isao nekad ulicom Ša-Lo?
 
Ево мала репортажа са дела градилишта у њивама. Сигнализација за најаву девијације пута Шабац-Дреновац због изградње надвожњака преко аутопута по силаску са моста.
20230415_141258.jpg

У позадини видимо кран и арматуру за стубове.
20230415_141504.jpg
Сама девијација пута.
20230415_141516.jpg

Стари пут који ће заменити надвожњак.
20230415_141526.jpg

Поглед ка мосту.
20230415_141628.jpg
Арматура за стуб надвожњака.


20230415_141637.jpg
Пут даље ка Дреновцу.
20230415_141733.jpg

Поглед на мост са узводне стране.
20230415_161336(0).jpg

Размак између две конструкције.
20230415_161406.jpg

Поглед низводно на мост.
20230415_161554.jpg

Поглед на обалу испод моста.
20230415_161615.jpg

Графит на стубу моста.
20230415_161816.jpg

Даља траса преко насипа ка њивама.
20230415_161912.jpg
 
Ako me išta nervira, to su ove švrljotine po tek izgrađenom mostu koji još nije ni počeo da se korsiti. Kad samo pomisliš koliko je tu trebalo zanja, resursa, energije, vremena da se napravi ovakva veličanstvena građevina "..koja spaja ljude... i ne služi ničemu što je tajno i zlo..." i onda dođe neki "debilko" i napravi neku švljotinu. Da je bar neki mural da nosi neku poruku, neka slika da liči na nešto, nego obična povraćka. Možete samo naslutiti nivo svesti ovog "crtača" kad ne zna ni sliku da naslika a kamoli da skrnavi ovakvu veličanstvenu građevinu koja nam svima menja živote malo na bolje.
Predlažem da ovaj most dobije naziv: Most Svetlosti (stavio bih i super dekorativno osvetljenje) jer on simbolično unosi svetlost u zaparloženi Šabac. Ovo je privi i jedini objekat izgrađen u poslednjih 30 godina (pre ovoga se ništa i slovom ništa nije izgradlio od moderne inftastrukture da doprinosi širim slojevima društva, možda vodotoranj na Letrnjikovcu approx. 1999) da donosi "širinu" i modernizam u Šabac. Možda ovaj most probudi apatičnu omladinu, koja cucla nergilu, pa reaguju nekom sličnom građevinom ili možda bulevarom kroz Šabac umesto što sad mogu da ponude samo ovu švrljotinu.
 
Da se nadovežem na priču o podelama i prioritetima. Nije bio akcenat na podelama i prioritetima nego na "svrsishodnosti" i ishitrenosti zarad trenutne političke koristi. Svojevremeno pre svih ovih ulaganja u autoputeve sećam se kad je Drobnjak na TV pričao (pre 15ak godina), kako treba praviti sigurno do Čačka , kao top prioritet i eventualno do Požege. Tada je pominjao deonicu, "možda" Ruma-Šabac jer se tu očekuje da će u doglednoj budućnosti biti potrebe za autoputizaciom. Za sve ostalo, tada nije bilo potrebe.
Kada je pričano o Kuzmin - Rača , to je bio šok jer se nikad pre o tome nije raspravljalo. Ako pogledate mapu tada već usaglašenih puteva (NS-RU-ŠA-LO) videćete da Kuzmin Rača ne uklapa u ovu priču.
Ako pogledate 2 najveća ekonomska centra u Srbiji u koja dosta ljudi iz BiH idu i raspored autoputeva, vidite da je priordno da se nadovežu na već postoječu mrežu. Ako je akcenat bio na povezivanju sa BiH, prirodno je bilo da se poveže BN na RU-ŠA-LO. Iskoristio bi se bolje postojeći autoput. Verovatno je i jeftinije bilo praviti tu par kilometara nego Kuzmin-Rača ako ne onda u najmanju ruku isto košta.
Na ovaj put bi prirodno bilo povezati Sarajevo, jer je to najkraća linija kroz doline kao i da su tuda ljudi vekovima išli jer im je bilo lakše. Na isti put bi se nadovezala i Tuzla sa okolinom. Pre rata je uvek više gravitirala BG nego SA a i sada bi im to bila najkraća veza sa SA. Veza koja je izgledna za granju i jeftinija nego da se probija autoput kroz centralnu Bosnu.
1.jpg

Pogledajte sad Kuzmin-Rača. Gore na sever nema gde da se ide. Sama činjenica da si stavio 3 mosta jedan pored drugog mi je neverovatna sama po sebi. To je "single point of failure" u slucaju nekih katastrofa (poplava, rata, terorizma). Jedina korist je, da jednom bombom možeš 3 mosta da uništiš. Na nekoj reci treba da se ima što više tačaka prelaza, razmaknutih jedni od dugih. Tad pričamo o povezanosti i lakšem protoku ljudi i roba. Da nema Pavlovića Mosta, koji svi izbegavaju, zbog plaćanja, gužve, sporosti administracije u slučaju prekida mosta na Rači, morali bi svi da idu čak do Loznice pa nazad. Neko je nekad napravio most na Rači, i mi sad svi slepo samo za to rešenje znamo.
Ebvo pogledajte ovu sliku pa mi recite ako hoćete iz BG u SA. Da li biste išli preko ŠA-LO-Vlasenica-Pale-SA ili npr, ŠA-BN-Brčko-Modriča-Doboj-Zenica-SA. Ili možda: BG-ČA-PŽ-UE-Višegrad-Pale-SA. Koliko je to goriva? Koliko je to putarina? Koliko je to vermena?
Smatram da je greška, što je pravljen Kuzmin-Rača. Da je ŠA-LO trebalo da bude autoput sa krakom ka BN na koji bi se kasnije povezalo Sarajevo i Tuzla. Sarajevo je ekonomski centar, kao i Tuzla sa okolinom. To su BG i NS u Srbiji. Ostali gradovi na toj ruti samo doprinose a nisu baš ni mali. Prilično sam siguran da ova deonica u budućnosti biti jako opterećena baš što povezuje ove ekonomske centre i što je prirodna. Ako uzmemo da će nas sve strpati u Open Balkan, ovo će itekako biti važna saobraćanica u bliskoj budućnosti.
 
Poslednja izmena:
Ali opet kažem, za vezu Bg-Sa je najkraće i najlogičnije preko brzog puta za Valjevo. To što je napravljena greška pre pola veka i više sa forsiranjem preko Ru i Ša, ne moramo se doveka držati te greške.
 
Poslednja izmena:
@ZAK

О томе управо пишем све време. Ако једног дана споје Бијељину са ША-ЛО, као што је планирано, Кузмин - Бијељина остаје непотребан вишак.

@Earthmoving

Не слажем се. Куда ћеш онда после Ваљева?
 
Tako je, samo je možda malo skuplje preko Valjeva i Bratunca nego kroz Mačvu. Takođe preko Valjvea se isključuje NS kao ekonomski centar. Kraće jeste, dal je bolje to je teško izvagati.
 
Novi integrisani granicni prelaz izmedju Bratunca i Ljubovije deo je price o povezivanju Beograda i Sarajeva preko Valjeva. Medjutim ovaj most i granicni prelaz za celokupnu realizaciju ideje su samo pocetak. Granicni prelaz jos uvek nije otvoren za teretni saobracaj, a najveci problem za masovniji tranzit je prevoj Proslop (suzenja na putu, krivine i velika visinska razlika a i sam asfalt nije u zavisnom stanju). Kroz prevoj je planiran tunel oko 1km ali je bez nekog viseg interesa to 'obećanje ludom radovanje'. Ako se ne vidi potreba za najkracom vezom ovom deonicom, tesko da ce ga praviti za Ljuboviju i Bratunac.
 
Литијум или боље речено јадарит!
Možemo sa nagađamo da li je litijum razlog ili da se šalimo da je zbog tašte, ali svi koji si ikada išli putem Šabac Loznica znaju da je skoro nepregledna kolona kamiona koji iz BIH vuku rude, ugalj, drvo i idu kroz sela.
Novi put je neophodan.
 
Kod Ljubovije je ispao takav fijasko sa pričom mi ćemo most a vi granični prelaz. Most je bio završen a čekalo se godinama na granični prelaz. Poučeni tim iskustvom, na ovom Kuzmin-Rača, most i prelaz finansira Srbija a integrisani prelaz pravi na svojoj teritoriji. I to je sjajno jer će se uštedeti minim 2 godine natezanja i talova u Sarajevu ali opet se prevariše jer kad su crtali trasu nisu skontali međunarodni dalekovod, pa sad nema mesta za prelaz. Ali napredujemo. Ubuduće svaki prelaz sa BiH da se radi po prinicipu, mi pravimo most i prelaz na našoj teritoriji i sad dodati još jedan uslov. Paziti na međunarodne dalekovode jer oni ne mobu baš da se gase kad ti se ćefne. Za 30ak godina ćemo napraviti check listu, korz koju svaki projektant prođe pre nego što nacta trasu :) i to je onda to. A za svaki slučaj treba napraviti paralelno i priče o vilama i nečastivim silama koje nas sputavaju ka napretku pa eto nije do nas nego do nečastivih sila.
 
@ZAK

Ono što po mom mišljenju nije dobro na mapi koju si predstavio je što plavi put ide ispod Bijeljine. Mislim da je za njih značajnije da ide sa severne strane zbog mesta koja se nalaze severno od grada.

Ja bih rekao da Kuznim - Rača svakako nije logički deo puta Beograd - Sarajevo već da će za to biti bolje koristiti put Šabac - Loznica, ali političari to predstavljaju drugačije. Svakako ne mislim da će Kuzmin - Rača ostati prazan.
Inače kada pričamo o vezi sa Sarajevom, treba znati da i oni imaju svoje bisere:

 
Ono što po mom mišljenju nije dobro na mapi koju si predstavio je što plavi put ide ispod Bijeljine. Mislim da je za njih značajnije da ide sa severne strane zbog mesta koja se nalaze severno od grada.

Деоница аутопута Брчко - Бијељина је по плановима Републике Српске управо планирана да иде јужно од Бијељине до Дрине, тј. границе са Републиком Србијом, где би након Дрине имао спој са Шабац - Лозница код Прњавора. Спој са аутопутем Кузмин - Бијељина би требало бити код Љељенче.

Screenshot (70).png
Screenshot (71).png
 
@milaki990 Nacratao sam ispod Bijeljine, zato sto sam negde na umu imao ove karte koje je kacio WLABmz. A i vodio se boljom povezanoscu, vise prelaza razmaknutih jednih od drugih. Ako pobledate ovaj put kao paralelu sa BG-ZG, u redu je da bude na nekom razmaku od 50ak km. Svakako onom ko ide iz Banja Luke, 3km gore dole ne znace mnogo ali se dobija na povezanosti gradova, ŠA-LO-BN. Do sada se nije mnogo razmišljalo o tome ali u budućnosti neće biti strano da neko živi u BN a radi u rudnicima ili preradi litijuma u Loznici, pa ujutro sedne u kola pa na posao u LO. Sa petljom u Prnjavoru to će itekako imati smisla. Za potrebe prerade litijuma će biti potrebna radna snaga, koje možda nema dovoljno u LO. Možda mislite da od toga nema ništa, ali ako pratite put novca, shvaticete da je to vec gotova stvar samo mi jos nismo informisani.
 
Evo, kraj aprila. Još 4 meseca do puštanja RU-ŠA. Meni deluje da to neće biti gotovo i da je realan rok, maj ili jun 2024 kada će se otvaranje poklopiti sa lokalnim izborima (ako ih bude). Ne kažem da je nemoguće uraditi to za 4 meseca, ali ovim tempom ne verujem da je moguće.
 
Evo, kraj aprila. Još 4 meseca do puštanja RU-ŠA. Meni deluje da to neće biti gotovo i da je realan rok, maj ili jun 2024 kada će se otvaranje poklopiti sa lokalnim izborima (ako ih bude). Ne kažem da je nemoguće uraditi to za 4 meseca, ali ovim tempom ne verujem da je moguće.
Nazalost moram da se slozim.
 
@milaki990 Nacratao sam ispod Bijeljine, zato sto sam negde na umu imao ove karte koje je kacio WLABmz. A i vodio se boljom povezanoscu, vise prelaza razmaknutih jednih od drugih. Ako pobledate ovaj put kao paralelu sa BG-ZG, u redu je da bude na nekom razmaku od 50ak km. Svakako onom ko ide iz Banja Luke, 3km gore dole ne znace mnogo ali se dobija na povezanosti gradova, ŠA-LO-BN. Do sada se nije mnogo razmišljalo o tome ali u budućnosti neće biti strano da neko živi u BN a radi u rudnicima ili preradi litijuma u Loznici, pa ujutro sedne u kola pa na posao u LO. Sa petljom u Prnjavoru to će itekako imati smisla. Za potrebe prerade litijuma će biti potrebna radna snaga, koje možda nema dovoljno u LO. Možda mislite da od toga nema ništa, ali ako pratite put novca, shvaticete da je to vec gotova stvar samo mi jos nismo informisani.

Jasno. Ja nisam ni znao za te planove, uvek mi je bilo logičnije da bilo koja saobraćajnica obilazi Bijeljinu sa severne strane kako je i sada (ako posmatramo pravac Srbija - Banja Luka).

Svakako da veza Bijeljine sa Šabac - Loznica ima smisla.
 
Upravo gledam kamere sa granicnih prelaza

Presevo konkretno 4 trake na izlazu rade ima 10 tak vozila u svakoj, na ulazu nema guzve.

Sremska Raca NULA vozila i na ulazu i na izlazu.

A navodno godisnje nema dovoljno vozila za AP Bujanovac granica, a sad ima guzve i u mrtvoj sezoni.
 
Smatram da je greška, što je pravljen Kuzmin-Rača. Da je ŠA-LO trebalo da bude autoput sa krakom ka BN na koji bi se kasnije povezalo Sarajevo i Tuzla.
Sad ti se smeje pola Bijeljine i Semberije :)
Ne zato što im je taj autoput komoditet, nego stvarno je ruta opterećena mnogo više nego alternative koje pominješ.

Bez uvrede - potpuno si promašio sa ovim :)
 
Vrh