Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Od danas posle 17h
20230331_173755.jpg
20230331_173757.jpg
20230331_173803.jpg
20230331_173807.jpg
 
Danas su uprkos kisi radili i bilo je dosta masina od autoputa do prvog nadvoznjaka pre Jarka.

Na petlji Hrtkovci su bageri utabavali zemlju kasikama na kosinama oko nadvoznjaka preko lokalnog puta.
Bile su parkirane i masine za asfalt na samoj petlji.

Put je u toliko losem stanju da se na nekim deonicama ni ne vidi asfalt od blata i kamenja. Bas se ne vodi racuna.
 
Гледам сад трасу овог аутопута/мотопута и не могу се начудити чуду зашто је уопште рађен аутопут Кузмин - Бијељина. Једноставно је могло бити урађено све у профилу аутопута од Руме до негде око Петловаче и Прњавора и одатле да иде аутопутски крак за Бијељину дужине око 15 километара и мотопутски крак за Лозницу. Овако, уместо тога се гради још један паралелни аутопут на малом простору од Кузмина до Бијељине дужине од око 40 километара, који ће служити истој сврси, а саобраћајно нема потребе за чак три аутопута/мотопута на малом простору за североисточну Босну (преко Батроваца, преко Раче и преко Лознице). Да буде још чудније, планирају се тзв. два аутопута Београд - Сарајево један преко Бијељине - Брчка - Тузле - Зепча, а други преко Чачка - Вишеграда, оба около-наоколо, а уједно је у просторним плановима Републике Српске и мотопут од Сарајева до Зворника, који ће бити спој на овај наш мотопут до Лознице. На крају (ако се све то изгради), ова два аутопута Београд - Сарајево, около-наоколо имаће и један и други око 400 км, док ће мотопут преко Зворника имати око 300 км, тако да ће се опет стизати брже туда, ако претпоставимо да ће ограничење на мотопуту од Шапца до Сарајева бити 100 км/ч.
 
Da, to jeste najbliži pravac, a ova druga dva se samo tako zovu i mogu time privući međunarodne pare jer se tobože povezuju dva glavna grada, Federacije BH i Srbije, a zapravo u oba slučaja služe sa unutrašnje povezivanje autoputom, s jedne strane Sarajeva i Tuzle, a s druge strane Beograda i Užica, Višegrada (i dalje južno, Hercegovine) i Bijeljine. A što se tiče prave veze Bg i Sa to jeste ovim autoputem preko Loznice. Što se tiče nastavka, tu bi najskupljibio uspon ka Han Pijesku (tunel i most ko recimo sad što se gradi Pakovraće-tunel Laz-Markovište), a dalje ravnom Romanijom je jeftino do Pala. Takođe, skup bi bio deo 40tak km oko kanjona Drine, a opet onaj deo od Drine do uspona za Han Pijesak nije tolko težak, sličan našem terenu Ljig-petlja Takovo). Cena, trenutno da oko milijardu evra. Ali opet jeftinije nego što će biti za recimo 10 godina, svetska inflacija obezvređuje evro pa se svodi slično ko u ex Yu da ga sad uzmeš a za 20 godina otplatiš bagatelno.
 
S obzirom na konfiguraciju terena od Zvornika ka Palama taj motoput bi morao koštati milijarde da bi se moglo komotno voziti 100km/h.

То свакако. Али све једно, налази се у просторним плановима.

a zapravo u oba slučaja služe sa unutrašnje povezivanje autoputom, s jedne strane Sarajeva i Tuzle

Па чак и Сарајево и Тузла се не планира директан аутопут, него повезивање из Тузле до Зепча на Коридор 5Ц. Тако да тај правац Београд - Кузмин - Бијељина - Брчко - Тузла - Зепче - Сарајево ће бити као жаба која скаче са локвања на локвањ. У коначници, неће бити ништа краћи од трасе Београд - Батровци - Свилај - Добој - Сарајево, а можда чак и дужи.

Но, моја основна поента је да је можда ипак било сврсисходније везати Бијељину на трасу Рума - Лозница краком од 15-20 км, него градити 40 км Кузмин - Бијељина и имати три паралелна аутопута на малом простору.
 
I ja sam bio za spajanje Bijeljine na brzi put Lo-Ša prirodnim nastavkom trase zapad-istok ka Šabcu, sa mogućim nastavkom do A2 Ša-Obrenovac 40km, ali sad je to prazna priča jer Kuzmin - Sr Rača se uveliko gradi, kao i nastavak ka Bijeljini. Tako da će autoput od BL koji ide više manje horizontalno ka Beogradu, tu bezveze skrenuti iza Bijeljine 90° na sever 30tak km duže.
 
Nema nikakve logike da se se pravi AP Kuzmin Raca u punom profilu, tu nema saobracajani za moto put.

Jedino je bio problem sam granicni prelaz koj je u sred sela, to je trebalo izmestiti i napraviti obilaznicu oko Bosuta i Kuzmina.

Sve ukupo ne vise od 12km magistralnog puta bi bilo potpuno zadovoljavajuce.

E sad koja je razlika u ceni izmedju 20 km autoputa i 12 km magistralnog ... ko ima volje neka racuna.
 
Nema nikakve logike da se se pravi AP Kuzmin Raca u punom profilu, tu nema saobracajani za moto put.

Jedino je bio problem sam granicni prelaz koj je u sred sela, to je trebalo izmestiti i napraviti obilaznicu oko Bosuta i Kuzmina.

Sve ukupo ne vise od 12km magistralnog puta bi bilo potpuno zadovoljavajuce.

E sad koja je razlika u ceni izmedju 20 km autoputa i 12 km magistralnog ... ko ima volje neka racuna.

To je deo mnogo duže rute koja spaja Srbiju sa BiH, posebno sa severnim delom Republike Srpske gde su Bijeljina, Brčko, i dalje Doboj i Banja Luka.

Kada bismo imali završen deo do Bijeljine, i makar deo od Brčkog do Doboja ovaj put bi privlačio puno više putnika jer dosta ljudi sada za Banja Luku putuje preko Hrvatske.
 
Ovo je vremenski diagram za 3 projekta koja se vežu na autoput A3.
Stavio sam moju procenu kad će se projekti završiti i % završenosti radova.
Recite šta treba da se promeni ili dopuni.

Pogledajte prilog 158916
Možda bih bio optimističniji vezano za motoput Šabac Loznica, pre bih rekao sredina-kraj 2025. plafon. Sa ostalim se manje više slažem
 
To je deo mnogo duže rute koja spaja Srbiju sa BiH, posebno sa severnim delom Republike Srpske gde su Bijeljina, Brčko, i dalje Doboj i Banja Luka.

Kada bismo imali završen deo do Bijeljine, i makar deo od Brčkog do Doboja ovaj put bi privlačio puno više putnika jer dosta ljudi sada za Banja Luku putuje preko Hrvatske.
Slazem se, ali to sto pricas je u nekoj buducnosti, 5, 10, 15 godina.

A kilometraza do Bijeljine preko Sapca ili Kuzmina je identicna.
Untitled.jpg
 
Opcija preko Šabca je i sada najnepovoljnija i malo ko je koristi za put u severni deo Republike Srpske (Bijeljina - Brčko - Šamac - Doboj....)

Postoji nešto što se zove strateško ulaganje i povezivanje. Ovaj put od Kuzima preko Rače do Bijeljine i dalje je jedan od takvih.
 
Opcija preko Šabca je i sada najnepovoljnija i malo ko je koristi za put u severni deo Republike Srpske (Bijeljina - Brčko - Šamac - Doboj....)

Postoji nešto što se zove strateško ulaganje i povezivanje. Ovaj put od Kuzima preko Rače do Bijeljine i dalje je jedan od takvih.
Nisam skolovao pa ne znam, ako mozes ti mi objasni kakva je razlika izmedju strateskog i nestrateskog ulaganja?
 
Poenta je bila da u ovom slučaju ne treba gledati isključivo prosečan broj vozila i na osnovu toga donositi zaključke šta je trebalo da se gradi i u kom profilu a šta ne.

Svoj pun potencijal, ovaj put će pokazati kada se izgradi i veći deo puta kroz RS, ali i FBiH ka Tuzli. A samo povezivanje Semberije, Posavine i Krajine ovim autoputem sa Beogradom i Vojvodinom je značajno kako za Srbiju, tako i za RS, ali i za celu BiH (ili makar Tuzlanski kanton) samo što će to retko ko kod njih priznati, ali to je druga tema.
 
Kada je priča o vezi Bg-Sa, realno je najkraća ruta preko brze saobraćajnice Valjeva. I onda pošto su planirani nastavak ka Osečini, i u R Srpskoj od Zvornika prema Romaniji, ostaje samo 40tak km neplanirane brze saobraćajnice da se priključiš negde između Zvornika i Romanije. A ako se nekad naprave ta dva planirana brza puta, onda će sigurno i to parče između, i to će biti najkraća veza.
 
A sad shvatam, znaci tamo gde trenutno prolazi 3000 vozila dnevno treba napraviti autoput jer ce za 15 godina mozda prolaziti i 5000 vozila dnevno i to je stratesko ulaganje, a most preko Ade Huje preko koga bi prelazilo 50.000 vozila dnevno neka ceka, jer je to nestratesko ulaganje.

Hvala na pojasnjenju.
 
Nije u krivu Milaki, na početku 2016. je autoput ka Ča imao par hiljada vozila dnevno, a prošle preko 20.000. Takođe to je dobro za rasterećenje i ravnomernije naseljavanje i razvoj zemlje. U Srbiji u suštini se tu ne može pogrešiti, prate se već naseljene doline, i možda poneki tunel koji ih poprečno spaja, a u ravnici kvadrat na svakih 40km
 
Nije u krivu Milaki, na početku 2016. je autoput ka Ča imao par hiljada vozila dnevno, a prošle preko 20.000. Takođe to je dobro za rasterećenje i ravnomernije naseljavanje i razvoj zemlje. U Srbiji u suštini se tu ne može pogrešiti, prate se već naseljene doline, i možda poneki tunel koji ih poprečno spaja, a u ravnici kvadrat na svakih 40km
Nije bilo par hiljada vec mnogo vise.

Poredis Ibarsku koja je imala preko 10.000 dnevno, i prolazila kroz gradove, sa Kuzmin Raca koja ima 3000 dnevno.
 
Vrh