Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Na početku 2016/17 je imao nešto iznad 5000 dnevno https://www.ozonpress.net/ekonomija/od-preljine-ljiga-dnevno-5-000-vozila/ A vremenom i nastavkom gradnje posle 6 godina je stigao na rast +300%, sa tendencijom daljeg rasta nastavkom gradnje glavnog pravca i krakova. Plus ne zaboravi da Ibarska i danas ima solidan promet. Slično su bila predviđanja ovde na forumu i da će Moravski imati 3000 dnevno, a ja sam mislio da će biti preko 10.000 kad ceo bude gotov. Ovaj Lo-Ša-Ru-Ns, su ne računajući NS manji gradovi nego na Moravskom, ali tu su blizu i gradovi R Srpske poput Bijeljine ili Zvornika, pa se isto može očekivati ne ispod 10.000 kada ceo bude gotov... Zapravo ne znam koji planirani autoput se može smatrati promašajem što se tiče i prometa i indirektne koristi?
 
Poslednja izmena:
Ja pricam o AP Kuzmin Raca.

Trenutno nema nema dovoljno saobracaja da bi se na toj deonici pravio AP. Sta ce biti za 15 godina, ne znam.

To je sve sto imam da kazem na tu temu.
 
Причу сам ја покренуо о томе да аутопут до Бијељине није требало градити као спој на аутопут Београд - Батровци код Кузмина, већ као спој на аутопут Рума - Шабац - Лозница код Прњавора. Просто погледати карту и видети да толика густина аутопутева на тако малом простору заиста није потребна. Такође, крак од Прњавора ка Бијељини би довео до боље повезаности Шапца, Лознице и места између са Бијељином.
 
Da Oliver, za Raču si verovatno u pravu, posebno što granica smanjuje promet. Ali to je samo 5% celokupnog autoputa Banja Luka ili Sarajevo - Beograd, na svakom autoputu ima tako manje prometnih deonica ali se autoputevi nigde ne prave logikom: prvih 20% ima veliki promet pa će tu biti autoput, sledećih 5% je mali pa će biti put sa dve trake, sledećih 5% ima još manje pa će biti makadam, i zadnjih 70% ako ima dobar promet opet autoput.... nego cela trasa, uključujući onu manje prometnu, se radi kontinuitet, kao autoput. Čak i ovo menjanje sa autoputa na brzi put od Šabca je retkost.
 
A sad shvatam, znaci tamo gde trenutno prolazi 3000 vozila dnevno treba napraviti autoput jer ce za 15 godina mozda prolaziti i 5000 vozila dnevno i to je stratesko ulaganje, a most preko Ade Huje preko koga bi prelazilo 50.000 vozila dnevno neka ceka, jer je to nestratesko ulaganje.

Hvala na pojasnjenju.
Ja nisam nigde pisao da je nešto nestrateško ulaganje.

Naravno da u Beogradu treba da se gradi više ili makar pametnije, ali ako idemo samo tom logikom ništa ne bi trebalo da bude izgradjeno van Beograda i Novog Sada. Ali ako ćemo već da se gadjamo projektima, po mom mišljenju je bitnije izgraditi taj most, ili tunel ispod Beograda ili uložiti u metro, nego graditi nacionalni stadion od par stotina miliona eura zajedno sa novim sajmom. Ta dva projekta sama verovatno koštaju oko milijarde ili blizu.

Nisu nam ni deonice ka Dimitrovgradu, Makedoniji ili od Kuzmina do HR granice nešto posebno frekventnije pa opet ka njima postoje autoputevi.
 
Jel znas mozda kada su Hrvati otvorili deonicu Zupanja-Lipovac (granica) u punom profilu?
 
Znao sam da je posle 2000. a onda sam proverio i video da je 2006.

Kakve to veze ima sa ovim projektom?
 
Znao sam da je posle 2000. a onda sam proverio i video da je 2006.

Kakve to veze ima sa ovim projektom?
Ima veze sa strateskim ulaganjem, njima je od strateskog interesa bilo da spoje Zagreb i Split, 10 godina su sekli stene kroz Liku i Dalmaciju, pa kad su to zavrsili, onda su tek ovih 30 tak km kroz ravnicu. A mi odma siroko, jel bese 300 miliona cena sa mostom? Za te pare je mogao i most preko Ade Huje, ili da se zapocne metro, ili neka hidroelektrana, a ovo je moglo i za 10 godina da se radi.

Nije urgentno, a nije ni jeftino.
 
U bosanskim medijima piše da uz auto put koji se gradi "rača bijeljina".. da će se raditi i put ka pavlović mostu.. "veza sa brzim putem sabac loznica"
 
@pejkara Iskreno, ne bih to uzimao kao relevantno.

@NedeljkovicOliver U suštini se slažemo. Prioriteti mogu, i trebali bi biti malo drugačiji. Slažem se da postoje puno urgentnije stvari od ovog autoputa. Na cenu inače treba dodati i 120 miliona eura za deo od granice do Bijeljine od kojih je Srbija donirala 100 miliona (tako kažu u medijima).

Razumem prioritete Hrvatske i u skladu sa tim dodajem da mislim da je najveći prioritet RS povezati Banja Luku sa Bijeljinom i granicom sa Srbijom. Za one koji će reći da je to ipak prioritet druge države a ne Srbije, treba biti realan i prihvatiti da Bosna/RS nama nisu isto što i Rumunija ili Madjarska na primer. A sa druge strane, nije da nemamo neke koristi (koliko znam) od RS baš u sektoru energetike. RS koliko znam proizvodi više struje nego što im treba, bilo je tu nekih pozajmica, a Srbija će imati koristi od novih hidrocentrala koje treba da se grade na Drini....
 
@pejkara Iskreno, ne bih to uzimao kao relevantno.

@NedeljkovicOliver U suštini se slažemo. Prioriteti mogu, i trebali bi biti malo drugačiji. Slažem se da postoje puno urgentnije stvari od ovog autoputa. Na cenu inače treba dodati i 120 miliona eura za deo od granice do Bijeljine od kojih je Srbija donirala 100 miliona (tako kažu u medijima).

Razumem prioritete Hrvatske i u skladu sa tim dodajem da mislim da je najveći prioritet RS povezati Banja Luku sa Bijeljinom i granicom sa Srbijom. Za one koji će reći da je to ipak prioritet druge države a ne Srbije, treba biti realan i prihvatiti da Bosna/RS nama nisu isto što i Rumunija ili Madjarska na primer. A sa druge strane, nije da nemamo neke koristi (koliko znam) od RS baš u sektoru energetike. RS koliko znam proizvodi više struje nego što im treba, bilo je tu nekih pozajmica, a Srbija će imati koristi od novih hidrocentrala koje treba da se grade na Drini....
To sam i rekao na pocetku, ako se pita iskljucivo saobracajna struka taj put jos uvek nije trebalo graditi, ako su neki visi ciljevi ili nesto sto mi ne znamo onda ok.
 
Ima veze sa strateskim ulaganjem, njima je od strateskog interesa bilo da spoje Zagreb i Split, 10 godina su sekli stene kroz Liku i Dalmaciju, pa kad su to zavrsili, onda su tek ovih 30 tak km kroz ravnicu. A mi odma siroko, jel bese 300 miliona cena sa mostom? Za te pare je mogao i most preko Ade Huje, ili da se zapocne metro, ili neka hidroelektrana, a ovo je moglo i za 10 godina da se radi.

Nije urgentno, a nije ni jeftino.

Složio bih se da je potrebno ulagati u Beograd, naročito u Metro.
Kao neko ko putuje često na toj relaciji (nekada i par puta nedeljno, što od Lo do Bgd što do NS), mislim da je put itekako urgentan. Trenutni, iako je sve kroz ravnicu (osim dela kroz Frušku Goru), je veliko mrcvarenje. Čak i put Bgd Lo koji ima deonicu AP do Rume itekako ume da se oduži (kamioni, autobusi, traktori, naselje, semafori, kolone itd itd itd.). Mnogi ljudi iz mojih krajeva su vezani za BG i NS pa se pre odlučuju da se presele tamo pa makar i na periferiju.
Sa ovim putem bi se prepolovila vremenska distanca između Lo i NS, a to Mačvi/Podrinju/RS itekako znači. A indirektno i Beogradu. Nije isto ići dva-dva i po sata klajklaj magistralom i malo više od sat moto/autoputem.
 
Odakle ti ta informacija da brzi put ide do Pavlovica mosta?
Taj krak se odvaja kod slepcevica i ide do pavlovića mosta a pred sam granični prelaz treba da bude kružni tok gde se ukrsta sa postojecim putem.. a trasa puta ima na geosrbija..
Projekat-abac-Loznica.jpg
FB_IMG_1681426449891.jpg
FB_IMG_1681426445090.jpg
Screenshot_20230414_010606_Microsoft 365 (Office).jpg
 
Poslednja izmena:
Ako sve od ovog autoputa u R Srpskoj ide ispod Save ka istoku, ako je planirana ova dalje veza ka istoku, ka Bogatiću, Šabcu isto ispod Save, ako je planiran spoj Obrenovac-Ostružnica/Bg obilaznica isto ispod Save ka istoku, onda je logičan zaključak da bi ovo zahtevalo jednog dana vezu autoputa Šabac-Obrenovac. S obzirom da Vojvodina nije ukinula svoje AP već da se i dalje insistira na komunističkim AP granicama, onda takođe sasvim ima opravdanja da veza R Srpske preko Bijeljine i Beograda sa okolinom koji nije AP ima svoju vezu koja nije preko AP. A što se tiče toga, nek se bave spajanjem koje je zaista potrebno poput sektor C Bg obilaznice Bubanj Potok- Pančevo, a ne da se vezuje ono što ne mora na Terazije preko Male Azije. Ova veza ka Rumi, NS, Zr... jeste ok, ali za Bg je neprirodna varijanta da se prvo prelazi Sava severno, pa južno, kad za Bijeljina- Bg Sava uopšte ne mora da se prelazi i kruži
 
Искрено за бржу везу Шапца и Београда а и Обреновца је најбоља траса преко Срема, да иде од Платичева до Јаркова али то није изводљиво због резервата природе Обедска бара и војни полигон Никинци.
 
Ne mora da prodje tuda. Bilo gde iznad Subotista je ok, čak ima i atarski put koji je dušu dao za tu vezu.
 
Da se nadovežem na priču u Kzumin-Rača. O tome smo raspravljali na ovom forumu. Taj put nigde nije bio u najavi u medijima. Možda je nekad bio u nekim planovima ali sigurno ne na listi top 10 prioriteta. Onda dolazi politika u priču i brka Erdogan. AV je taj put ispucao kao "nevezušu" a sve u stilu, povezivanje sa BiH, Beoegrad-Sarajevo. Znam koliko je to bilo šokantno, jer se pričalo u RU-ŠA-LO i da je prirodno tuda povezivati Sarajevo kao i krak ka Bijeljini. Pošto nisu mogli da se dogovore oko trase, onda je brka rekao kako ćemo praviti ne jedan nego 2 auto-puta, BG-SA. Koliko je sve to tako bilo populistički, od svega toga se pravi samo Kuzmin-Rača koji je zarastao u travu jer ne mogu da se dogovore oko plaćanja nakon povećanja cena. Možda brka i klajne sa vlasti i mi ostadosmo nigde. Kuzmin-Rača mi se nikako ne uklapa u postojeću mrežu puteva kao takav, jer na severu nema gde da se ide a iz BN se nepotrebno skrece na sever pa se vraca na jugo-istok (cik-cak). Jedina njegova vrednost je što je to najkraća veza Semberije sa K10, ostalno nema nikakvog smisla. Imalo bi smisla ako bi se dalje ka severu pravio autoput prema Bačkoj, što je neko ovde i kačio slike. Ali ne moram Vam pričati koliko je tek to daleko. Možda posle naših života. Dakle da sumiram, to je trebao biti put: rke krke iz zatrke, uzmemo lovu i brzo se pohvalimo jer je kratak put kroz ravnicu kad ono ništa od toga. I tako sad imamo patrljak, koji treba otplaćivati bez neke preterane potrebe. Kada se napravi RU-ŠA-LO sa krakom ka BN, biće kraće i jeftinije (brzi put se ne plaća) tuda ići pa će dosta ljudi ići tuda. Ali uvek mogu da uspore na graničnom prelazu i nateraju ljude da idu kuda im je skuplje ;)
 
@pejkara Kako da vidimo te ucrtane puteve na geosrbija ?
Evo iz badovinaca vidi se gde seče mesto blizu graničnog prelaza.
Pitao si kako da vidiš ucrtan put, postavio sam na drugoj slici da bi izabrao katastar kliknes na katastar, stavio sam br 1 pa kad iskoči opcija pod br 2 izaberes katastar.. mapa mora da bude zumirana da bi se linije isčitale na većoj razmeri mape se nevidi
Screenshot_20230414_183935.jpg
Screenshot_20230414_184044.jpg
 
Nije da je put Kuzmin - Sremska Rača - Bijeljina nešto što je nepoznato. Zapravo, puno je korišćeniji od alternative preko Badovinaca, iako je možda i duži (pričam o sadašnjem stanju) i to iz više razloga.

@ZAK Možda je i bilo tako kako ti kažeš. Priča sa povezivanjem sa Sarajevom je čista politika i populizam.

Ja imam par drugih pitanja:

- Od kada je najveći prioritet brzi put Šabac - Loznica? Po čemu je to Loznica odjednom toliko bitna? @NedeljkovicOliver je pričao o prioritetima. Evo ja iskreno ne znam zašto je to veći prioritet od nastavka Miloša Velikog ili kraka ka Užicu ili puta Beograd - Zrenjanin - Novi Sad na primer.
- Povodom cik-cak putanje, to ništa nije čudno. I sada često ljudi putuju na relaciji Beograd/Vojvodina - Banja Luka preko Hrvatske, pa na Gradišku što je slično kao u ovom slučaju.
- Bilo bi značajno da ne posustanu ni sa jedne strane i da završe makar do Bijeljine (trenutno se radi i od Bijeljine).
 
Nije da je put Kuzmin - Sremska Rača - Bijeljina nešto što je nepoznato. Zapravo, puno je korišćeniji od alternative preko Badovinaca, iako je možda i duži (pričam o sadašnjem stanju) i to iz više razloga.

@ZAK Možda je i bilo tako kako ti kažeš. Priča sa povezivanjem sa Sarajevom je čista politika i populizam.

Ja imam par drugih pitanja:

- Od kada je najveći prioritet brzi put Šabac - Loznica? Po čemu je to Loznica odjednom toliko bitna? @NedeljkovicOliver je pričao o prioritetima. Evo ja iskreno ne znam zašto je to veći prioritet od nastavka Miloša Velikog ili kraka ka Užicu ili puta Beograd - Zrenjanin - Novi Sad na primer.
- Povodom cik-cak putanje, to ništa nije čudno. I sada često ljudi putuju na relaciji Beograd/Vojvodina - Banja Luka preko Hrvatske, pa na Gradišku što je slično kao u ovom slučaju.
- Bilo bi značajno da ne posustanu ni sa jedne strane i da završe makar do Bijeljine (trenutno se radi i od Bijeljine).
Литијум или боље речено јадарит!
 
Nije da je put Kuzmin - Sremska Rača - Bijeljina nešto što je nepoznato. Zapravo, puno je korišćeniji od alternative preko Badovinaca, iako je možda i duži (pričam o sadašnjem stanju) i to iz više razloga.

Kuzmin - Bijeljina se koristi više od puta preko Pavlovića mosta samo iz jednog razloga - duže si na autoputu, brže stižeš.

- Povodom cik-cak putanje, to ništa nije čudno. I sada često ljudi putuju na relaciji Beograd/Vojvodina - Banja Luka preko Hrvatske, pa na Gradišku što je slično kao u ovom slučaju.

Aко отвориш карту, видећеш да је Кузмин - Бијељина - Брчко много више цик-цак него траса преко Хрватске.

Но, ове поделе су нас уништиле. Хрватска има своју трасу аутопута, Србија гради своју трасу аутопута, РС гради своју трасу аутопута, Федерација гради своју трасу аутопута. Четири малтене паралелна аутопута, а реална потреба је један или два аутопута. Ми се трошкаримо и упадамо у дугове, а извођачи радова и даваоци кредита трљају руке.
 
Vrh