Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=729868#p729868:3ij4qww0 je napisao(la):
ivchonny » 21 Apr 2020 10:47 am[/url]":3ij4qww0]Ne verujem da u ovom slučaju uticaj ima pandemija i mere država, videćemo. Azeri rade obilaznicu, zar ne?
Zna li neko kakvo je stanje sa građeviskim dozvolama?
Ovde je novo gradilište i treba im betonsko-asvaltna baza, radionice i gomila gradjeviskih mašina i opreme. Sve to mora da se doveze i montira, pa tek onda da počnu ozbiljni radovi. Naravno mora da se izgradi i kamp za radnike. Ima tu dosta posla oko pripreme za koju je već izdata dozvola.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=713988#p713988:3ij4qww0 je napisao(la):
dragan » 04 Mar 2020 10:15 am[/url]":3ij4qww0]"Izdata građevinska dozvola za pripremu gradnje novog mosta preko Save kod Šapca"
https://www.ekapija.com/news/2697213/iz ... -kod-sapca
 
Treba sve to, ali pitanje je da li su onemogućeni da to učine. Ja mislim da nisu, ali moguće da grešim. Treba nam ugovor :)

Recimo Kinezi mogu da se izvuku, jer je njihovim ugovorom o građenju deonice Preljina -Požega, predviđeno da se roba i usluge pretežno nabavljaju iz Kine. Tako da kod njih mere za sprečavanje korone mogu imati uticaj na izvršenje obaveza.

Uostalom, to je dozvola za pripremne radove.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=729879#p729879:7rfb8ldn je napisao(la):
ivchonny » 21 Apr 2020 11:34 am[/url]":7rfb8ldn]Treba sve to, ali pitanje je da li su onemogućeni da to učine. Ja mislim da nisu, ali moguće da grešim. . . Uostalom, to je dozvola za pripremne radove.
Naravno da im je znatno sve to otežano. U to nema sumnje.
A dozvola za pripremne radove je dovoljna za izgradnju kampa i ostalog koje sam nabrojao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=729887#p729887:1bq65zuh je napisao(la):
dragan » Uto Apr 21, 2020 12:00 pm[/url]":1bq65zuh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=729879#p729879:1bq65zuh je napisao(la):
ivchonny » 21 Apr 2020 11:34 am[/url]":1bq65zuh]Treba sve to, ali pitanje je da li su onemogućeni da to učine. Ja mislim da nisu, ali moguće da grešim. . . Uostalom, to je dozvola za pripremne radove.
Naravno da im je znatno sve to otežano.

A na koji način im je otežano? Imaš situaciju u energetskom sektoru gde je država, tj. EPS rekao da je CoVID 19 viša sila i obustavio otkup zelene električne energije. To, naravno, nije tačno, već je u pitanju proizvoljno tumačenje EPS-a. Država se opredelila za razvoj i otkup zelene energije i sam COVID ne utiče na takvu mogućnost.

Šta je konkretno ovde problem? Imamo zabranu kretanja, ali MUP izdaje dozvole radnicima tamo gde je to potrebno. Preporučene su mere zaštite od COVID-a, ali to ne podrazumeva obustavu rada, bar ne potpunu. Ja ne vidim baš da nema sumnje da su virus i mere za sprečavanje njegovog širenja sprečile izgradnju kampa...
 
@Ивчони Која је логика ЕПС-а, какве везе има производња зелене енергије и њен откуп са релативно лабавом забраном кретања као поводом за промену уговорног односа? Забрана кретања би требало да утиче једнако и на зелену и на прљаву енергију, самим тим би требали да одустану и од откупа/производње такве електр. енергије...
 
Neću opet da ponavljam gde se nalazi i koliko je daleko Azerbejdžan odakle bi trebalo prebaciti mehanizaciju i ljude preko Gruzije i Turske. Neću nikog ni da opravdavam, ali ovih dana nije lako oformiti gradjevinsku bazu i kapm za radnike i kancelarije. Ali, od Baku-a do Šapca ima mnogo granica i pitanje je pod kojim uslovima mogu da prelaze ljudi, da li mora da se ide u karantin i sl.
 
Naprimer vanredno stanje u Bugarskoj otežava transport iz Azerbedžana. Ko zna kako je u Turskoj.

Do pre nekoliko dana ovde je važila striktna zabrana ulaska u Bugarsku, svih državljana tzv. trećih zemalja, ali je od pre nekoliko dana na snazi nova mera i njom su izuzeti državljani Turske, Grčke, Severne Makedonije i Srbije - istakao je ambasador Jović.
https://pink.rs/vesti/200441/ambasador- ... im-mestima
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=729925#p729925:3pw0wyei je napisao(la):
dragan » Uto Apr 21, 2020 1:38 pm[/url]":3pw0wyei]Neću opet da ponavljam gde se nalazi i koliko je daleko Azerbejdžan odakle bi trebalo prebaciti mehanizaciju i ljude preko Gruzije i Turske. Neću nikog ni da opravdavam, ali ovih dana nije lako oformiti gradjevinsku bazu i kapm za radnike i kancelarije. Ali, od Baku-a do Šapca ima mnogo granica i pitanje je pod kojim uslovima mogu da prelaze ljudi, da li mora da se ide u karantin i sl.

Osim ako nisi uključen u sam posao, ne možeš nesumnjivo znati. To je tvoja pretpostavka.

Kretanje ljudi jeste ograničeno, ali kretanje robe uglavnom nije. Tako da to je glavni problem u karakterisanju čitavog događaja kao viša sila. Svaki slučaj mora posebno da se ceni (da ne kažem "stav struke"). Recimo, ugovor može da predvidi da Azvirt treba da nabavlja materijal u Srbiji... U tom slučaju, nema veze gde je Azerbejdžan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=729918#p729918:14v3d47u je napisao(la):
Mikie » Uto Apr 21, 2020 1:11 pm[/url]":14v3d47u]@Ивчони Која је логика ЕПС-а, какве везе има производња зелене енергије и њен откуп са релативно лабавом забраном кретања као поводом за промену уговорног односа? Забрана кретања би требало да утиче једнако и на зелену и на прљаву енергију, самим тим би требали да одустану и од откупа/производње такве електр. енергије...

Nije tema, ali po mom mišljenju nema logike, posebno što se država Zakonom opredelila da razvija sektor zelene energije i zaključila ugovore. Ovo sam naveo samo kao primer da Covid-19 nije automatski viša sila.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=729987#p729987:1wm9d21x je napisao(la):
ivchonny » 21 Apr 2020 03:35 pm[/url]":1wm9d21x]Kretanje ljudi jeste ograničeno, ali kretanje robe uglavnom nije. . . ugovor može da predvidi da Azvirt treba da nabavlja materijal u Srbiji... U tom slučaju, nema veze gde je Azerbejdžan.
Nije ovde problem u materijalu, jer cement, kamen ili pesak neće dovoziti i Azerbejdžana.
U prvom postu na ovoj strani sam nabrojao šta je potrebno za otvaranje gradilišta. Znači, mehanizacija i radnici, a kao što vidiš Bugarska nedozvoljava ulazak iz "trećih zemalja", pitanje je i za Tursku.
Drugo, kod nas je karantin 28 dana i pitanje je da li uopšte ima smisla forsirati radove dok traje vanredno stanje kod nas i u okruženju. Možda je bolje sačekati mesec dana i onda transportovati mehanizaciju i radnike.
 
U narednih par meseci mozemo ocekivati da se karantinske mere ublaze ali sam prilicno siguran da ce stranci koji dolaze kod nas morati da prodju karantinski period. Radnici mogu da dodju avionom (iznajmljenim letom, sto ce verovatno uraditi, jer ko je lud da se vozi autobusom iz Azejrberdzana. To je neekonomicno (dnevnice, gorivo, putarine, smestaj, hrana)) i da cekaju karantin ovde dok im ne stignu masine. Verovatno bi trebali da im u medjuvremenu naprave barake gde ce biti smesteni. Mogu da budu u tim barakama u svojevrsnom karantinu. Ionako su izlovani od grada i ljudi.
Ne znam sto se toliko potencira na asfaltnoj bazi, kad to i ne treba za most. Za toliko mogu i da kupe asfalt od lokalnih proizvodjaca.
Ako budemo cekali mesec dana, pa onda jos karantin eto nama i kraja sezone. Ne znam sta ce onda da rade.
A u ostalom, sad imamo testove. Mogu sve radnike da testiraju pa onda i ne mroaju u karantin.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=730071#p730071:2lqwksxj je napisao(la):
ZAK » 21 Apr 2020 05:40 pm[/url]":2lqwksxj]Ne znam sto se toliko potencira na asfaltnoj bazi, kad to i ne treba za most. .
Pretpostavljam da će tu biti betonsko-asfaltna baza i za autoput, a ne samo za most.
Znači sa te lokacije bi se gradio pravac prema Bijeljini, pa će trebati i asfaltna baza.
Za sremsku stranu AP već postoji takva baza u Rumi, pa će možda Azeri nju koristiti.
http://www.sremput.co.rs/proizvodnja-sr/asfaltna-baza
 
Da, trebace ali ne odmah. Za mesec ili dva ce je mozda namontirati. Siguran sam da ima posla i pre samog betoniranja. Neki pripremni radovi, postavljnje skela, salunga ili sta ti ja znam vec. Ono sto hocu da kazem. Ugovor je potpisan, dobijena je gradjevinska dozvola. Mogu da nacnu kredit i trose pare sto se mosta tice. I sigurno ima posla koje mogu da rade ili sede u karantinu dok im paralelno stize oprema.
 
Primetio sam ima jedno par meseci da je napravljena nova asfaltna baza kod same Rumske raskrsnice za autoput. Nedaleko od buduce pelje. Tj. nisam siguran da li je asfaltna baza pa mozete potvrditi. Ne znam da li je ona napraljena zbog ovog puta ali previse blizu trase je pa je moguce da ce je korsititi za ovaj put.
asfaltna baza mapa.jpg

baza1.jpg

baza 2.jpg
 
И ја сам то видео пре више месеци. Али, нисам сигуран зашто би правили асфалтну базу доста раније пре самог пута. Можда је база нека друге врсте - за песак, ризлу, камен, цемент или шта већ...
 
Ево пар данашњих локација. Од насипа ка реци је само мало искрчено, а на другу страну су срушили пар објеката на имању које је на траси пута и урадили су ове путање од туцаника.
 

Prilozi

  • Screenshot_20200510_140942.jpg
    Screenshot_20200510_140942.jpg
    342,7 KB · Pregleda: 3.289
  • Screenshot_20200510_140930.jpg
    Screenshot_20200510_140930.jpg
    294 KB · Pregleda: 3.281
Evo i snimak sa Sentinela od 9. maja.
sentinel.jpg


Koliko vidim, tucankiom su spojili dva puta.
 
Скоро, сам спуст на насипу је остао оригиналан какав је био за приступ имању које се некада налазило на овом плацу. Да ли негде постоје детаљнији планови самог моста на интернету?
 
Хвала на репортажи!

Нажалост, ово преспоро иде.

Ако сам добро разумео, Азвирт ради као, мислим, подизвођач на београдској обилазници. Да ли то значи да се мора чекати да они заврше послове тамо како би се њихова база у целини пребацила овде, на Саву? Не знам да ли је неко упућен у логистику нискоградње...

П. С. Пут од А3 до Дрине код Бање Ковиља никад није био с мање саобраћаја последњег викенда у петак и недељу. Баш опуштена вожња са никад мањом потрошњом. Очигледно се људи устручавају због КоВиД-19.
 
Ево га мали напредак, руше полако и ову кућу што је тачно на траси пута.
 
Руше кућу која се налази на траси пута близу Саве где ће бити и мост. На том имању су већ срушене штала за коње и силос за сточну храну као и пар мањих објеката.
 
Negde sam procitao da nece da krenu radovi jos tri god.... dal je istina
 
Evo građevinske dozvole za most preko Save. Nemam vremena sad za neki komentar...
 
Vrh