Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Odgledao sam Vladov snimak. Kružni tokovi su jasno obeleženi plus imaju rasvetu. Jedino što bi se mogla eventualno dodati žuta trepćuća svetla. Da je moglo bez ovih glupih kružnih tokova, moglo je. Pa i po cenu da se smanji broj petlji.
Sada je kasno i ostaje nada da će se u budućnosti to ispraviti.
Potpuno se slažem, umesto dva kružna toka, Lešnica i Lipnički Šor mogla je da se napravi petlja kod Lešnice.
 
Ljudi moji,

sinoć sam KONAČNO dočekao da probam toliko željeni i iščekivani put i hoću da podelim svoje impresije sa vama!

Uzbuđenje koje sam osećao ceo dan iščekujući polazak na put činilo je da se osećam kao klinac kad iščekuje neku dugo željenu igračku, sa sve leptirićima u stomaku kako se taj trenutak približavao.

Kao dugo čekani san, stvarnost mi je delovala nestvarno - hej, od Šapca do Loznice se vozim motoputem, kao sav normalan svet! Nestvarno!

Opšti utisak je fenonenalan i nedam da mi ga pokvare bezvezni kružni tokovi i malo više krivina (čini mi se) u delu od Šapca do Prnjavora recimo. Sve se to lako prevaziđe jednom laganom a opet dovoljno brzom i bezbednom vožnjom uz poštovanje propisa!

Uživaće u vožnji deonicom svako kome je vožnja u kolonama kroz Šabac, Majur i ostala mačvanska sela dosadila, naročito nas "Beograđana" kada odemo svojim kućama petkom, ili se nedeljom vraćamo od njih u suprotnom smeru!

Srećni praznici svima! Meni ih je ovaj put (bez obzira na sve mane i ono što ga je pratilo tokom gradnje) ulepšao...
 
Ako je već naglasak bio na smanjenju troškova, onda zašto nisu sve kružni tokovi, a ne malo petlja, malo kružni tok?
Zašto pravimo 2+2 cestu, a ne 2+1 cestu?
Zašto jednostavno ne napravimo dobru magistralu 1+1 koja zaobilazi naseljena mesta i zabranimo izgradnju kuća pored takvih magistrala?
Nadam se da će na najavljenoj deonici LO-MZ praviti maksimalno 2+1(kao što je opisano na Wiki stranici)
 
Prošao sam i ja danas do Loznice, i zaista sve je super, osim sada već famoznih kružnih tokova. Zaista mi nije jasno s kojom svrhom, ako već svuda imaju nadvožnjake koje su mogli iskoristiti za petlje. Taman pustim auto na tempomat, i onda isključuj, usporavaj, pa ubrzavaj. Zaista mi nisu jasni. Na jednom su već neki radovi, poizvaljivane su neke bandere i ograda, da li je posledica udesa ili traljavo urađenog posla, ne znam.

Ali generalno, stvarno je uživanje voziti bez kolona, gužvi i pešaka.
 
Kad se dolazi od SA ka LO, jedan pravac kod LO je ka Sepku (tuda sam danas prosao), a drugi pokazuje na levo i mislim da je pisalo "Loznica Severozapad" - zna li neko u koji kraj Loznice taj put vodi?
 
Ljudi moji,

sinoć sam KONAČNO dočekao da probam toliko željeni i iščekivani put i hoću da podelim svoje impresije sa vama!

Uzbuđenje koje sam osećao ceo dan iščekujući polazak na put činilo je da se osećam kao klinac kad iščekuje neku dugo željenu igračku, sa sve leptirićima u stomaku kako se taj trenutak približavao.

Kao dugo čekani san, stvarnost mi je delovala nestvarno - hej, od Šapca do Loznice se vozim motoputem, kao sav normalan svet! Nestvarno!

Opšti utisak je fenonenalan i nedam da mi ga pokvare bezvezni kružni tokovi i malo više krivina (čini mi se) u delu od Šapca do Prnjavora recimo. Sve se to lako prevaziđe jednom laganom a opet dovoljno brzom i bezbednom vožnjom uz poštovanje propisa!

Uživaće u vožnji deonicom svako kome je vožnja u kolonama kroz Šabac, Majur i ostala mačvanska sela dosadila, naročito nas "Beograđana" kada odemo svojim kućama petkom, ili se nedeljom vraćamo od njih u suprotnom smeru!

Srećni praznici svima! Meni ih je ovaj put (bez obzira na sve mane i ono što ga je pratilo tokom gradnje) ulepšao...
Krivuda iz dva razloga. Prvi, po prvobitnom planu trasa je trebalo da prođe iznad jezera kod šljunkare. Rušilo bi se više objekata a i petlja bi bila dalje od grada.
Drugi razlog je jer su se Štitarci pobunili zbog toga što je trasa trebalo da ide paralelno sa prugom i previše bi se objekata rušilo. Zato je trasa izmenjena i brzi put prelazi prugu na dva mesta da bi ka Loznici nastavio paralelno sa prugom.
 
U Turskoj i bivšim sovjetskim republikama je štednja na izgradnji petlja na brzim saobraćajnicama izvedena na drugačiji način:

U bivšim sovjetskim republikama postoje mesta za okretanje polukružno sa isključnom i uključnom trakom, tako da se na brzu saobraćajnicu uključuje u suprotnom smeru, a onda se nakon par stotina metara okreće polukružno: https://maps.app.goo.gl/Hfg3snfJYQ7LmuE36

U Turskoj koja ima 29 hiljada kilometara brzih saobraćajnica koje nisu autoput postoji nekakav hibrid kružnog toka i raskrsnice koji daje pravcu brze saobraćajnice prvenstvo prolaza, sa ograničenom brzinom od 70 km/h (na otvorenom putu je 110 km/h): https://maps.app.goo.gl/QwH1ENJBwp6QrWGe9

Čini mi se da su brzu saobraćajnicu oba gorepomenuta rešenja bolja od klasičnog kružnog toka gde vozila u kružnom toku imaju pravo prvenstva, jer u oba slučaja pravac brze saobraćajnice ima prvenstvo prolaza u odnosu na priključne puteve.

Ovo resenje iz Turske je nesto najgluplje i najnebezbednije sto moze postojati.
Vozac u brzoj traci mora da uspori na nekih 20-30km/h kako bi naglo skrenuo u minijaturni "kruzni tok" ako uopste to moze tako da se nazove i tu cekao da se ozlobodi saobracajnica iz suprotnog smera gde cepaju ko blesavi maltene u pravcu, plus ako se skupi vise vozila da skrene eto belaja. Da ne pominjem sta se desava ako se naredja 2 slepera koji zele da skrenu ili kad ima magle...
Ovo je vise nalik razdelnog ostrva nego kruznog toka.
Hvala Bogu da je Srbija usvojila EU model sirokih kruznih tokova a ne ove Mehmed Pasha skarabudzevine.
 
Poslednja izmena:
Што се безбедности тиче, да ово у Турској делује врло небезбедно, али с обзиром да тамо има 29 хиљада километара брзих путева са оваквим раскрсницама, мислим да су возачи увелико навикли на њих и свесни су опасности. Код нас постоји једна таква раскрсница на Ибарској магистрали: https://maps.app.goo.gl/J1JzXKcWm1ScX6V4A

Свакако, петља је најбоље решење, Кружни токови нису.
 
Jasno je da su petlje bolja rešenja od kružnih tokova.
Medjutim ovi kružni tokovi u Turskoj ne mogu nikako biti bolji od ovih u Srbiji i u EU.
Fakat su štedeli maksimalno jer to je kruzni tok zapravo ucrtan u običnu x raskrsnicu.
Od prilike rešenje na nivou gangulizacije koju će sprovesti gangul paša u Beogradu kod trga Nikole Pašića, trga republike i na Terazijama.
 
Kad se dolazi od SA ka LO, jedan pravac kod LO je ka Sepku (tuda sam danas prosao), a drugi pokazuje na levo i mislim da je pisalo "Loznica Severozapad" - zna li neko u koji kraj Loznice taj put vodi?
Od Sapca prvi kruzni tok te vodi na ulazak u Loznicu kod OMV pumpe, drugi vodi u Drinsku ulicu koja izlazi kod lamela (ako poznajes Loznicu).
 
Od Sapca prvi kruzni tok te vodi na ulazak u Loznicu kod OMV pumpe, drugi vodi u Drinsku ulicu koja izlazi kod lamela (ako poznajes Loznicu).
Hvala! Poznajem, bio 20ak puta :)

Izvini na dodatnom pitanju, izmedju SA i LO sam izbrojao cetiri kruzna, ako sam te razumeo dobro, na trecem da se iskljucim da bih izasao na OMV? gde tacno izlazi?
Moj cilj je izaci sto blize Lagatoru/Klupcima.

unapred hvala na pomoci
 
Што се безбедности тиче, да ово у Турској делује врло небезбедно, али с обзиром да тамо има 29 хиљада километара брзих путева са оваквим раскрсницама, мислим да су возачи увелико навикли на њих и свесни су опасности. Код нас постоји једна таква раскрсница на Ибарској магистрали: https://maps.app.goo.gl/J1JzXKcWm1ScX6V4A

Свакако, петља је најбоље решење, Кружни токови нису.
Ova raskrsnica je u mom mestu,svaki dan prolazim tuda idem na posao na Tamnavske kopove.Kakvih nesporazuma bude ovde pogotovo ljudi koji prvi put prolaze tuda,koče naglo da propuste vozila sa desna strane iako imaju pravo prvenstva,bude izletanja preko ostrva,udesi takođe nisu retkost....
 
A pogotovo kada kružni tok nije lepo centriran, pa se sa jedne strane maltene pravo ulazi, tada uleću u kružni tok bez kočenja.

Ili ona famozna raskrsnica na kraju severozapadne transverzale, kada se skreće ka mlekari. Koliko sam puta video gde ljudi koji se kreću od mlekare prema gradu prolete kroz raskrsnicu, a da ni najmanje nisu svesni da moraju da propuste kola koja im idu sa desne strane. Tu bi stop bio mnogo korisniji.
 
Ovo resenje iz Turske je nesto najgluplje i najnebezbednije sto moze postojati.
Vozac u brzoj traci mora da uspori na nekih 20-30km/h kako bi naglo skrenuo u minijaturni "kruzni tok" ako uopste to moze tako da se nazove i tu cekao da se ozlobodi saobracajnica iz suprotnog smera gde cepaju ko blesavi maltene u pravcu, plus ako se skupi vise vozila da skrene eto belaja. Da ne pominjem sta se desava ako se naredja 2 slepera koji zele da skrenu ili kad ima magle...
Ovo je vise nalik razdelnog ostrva nego kruznog toka.
Hvala Bogu da je Srbija usvojila EU model sirokih kruznih tokova a ne ove Mehmed Pasha skarabudzevine.
sve mane za model iz turske važe i za kt... deluje mi da ovo u turskoj daje veću protočnost, ima u suprotnom smeru dovoljno mesta da se ubrza kako bi se uključilo u saobraćaj...mislim da je i bezbednije za maglu nego kt... treba instalirati svetlosnu signalizaciju, npr. dva do tri žuta treptuća svetla koja upozoravaju na opasnost. Ta svetla mogu da se pale putem senzora, ili na neki drugi način... siguran sam da ima načina da se upozore vozači

naravno, idealne su denivelisane petlje
 
Ali kad imas veliki kruzni tok svi ucesnici su primorani da smanje brzinu sa svih pravaca tako da niko ne moze da se zakuca u tebe punom brzinom kao u ovom primeru iz Turske.
 
Ali kad imas veliki kruzni tok svi ucesnici su primorani da smanje brzinu sa svih pravaca tako da niko ne moze da se zakuca u tebe punom brzinom kao u ovom primeru iz Turske.
da, verovatno...mada, koliko veliki? meni se ovi kt na putu čine uskim, možda grešim...

ne bih da ulazim u detalje šta je bezbednije, nisam inženjer...

iz iskustva mi se čini da je nekultura i neznanje u vožnji najveći rizik, ma kako napravio put, mada inženjeri moraju i to da uzmu u kalkulaciju...
 
Hvala! Poznajem, bio 20ak puta :)

Izvini na dodatnom pitanju, izmedju SA i LO sam izbrojao cetiri kruzna, ako sam te razumeo dobro, na trecem da se iskljucim da bih izasao na OMV? gde tacno izlazi?
Moj cilj je izaci sto blize Lagatoru/Klupcima.

unapred hvala na pomoci
Na četvrtom kružnom iz pravca Šapca (Loznica sever) se isključuješ, i posle isključenja skreneš levo. Posle par stotina metara si kod OMV pumpe.

Ima 5 kružnih tokova (Majur, Lešnica, Lipnički Šor, Loznica sever, Loznica zapad)
 
Vrh