Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

U prva 24 sata dva prevrtanja


DVA UDESA NA PUTU LOZNICA-ŠABAC
Dve saobraćajne nezgode u kojima su povređene dve osobe dogodile su se na putu Loznica-Šabac.
Prema nezvaničnim informacijama u oba slučaja reč je o prevrtanju vozila i probijanju zaštitne ograde, a dogodila su se u Štitaru. Prva se desilo petnaest minuta posle ponoći, a druga jutros oko pola šest.
Najverovatniji uzrok oba prevrtanja su magla i neprilagođena brzina vozila uslovima na putu. Nadežni apeluju da se na novoj saobraćajnici obrati pažnja na kružne tokove i postavljenu horizontalnu i vertikalnu signalizaciju.
Podsetimo, saobraćajnica je za upotrebu otvorena juče ujutru a na brzom putu Loznica-Šabac nalaze se četiri petlje, Majur, Slepčević, Petlovača, Prnjavor, kao i pet kružnih raskrsnica Šabac-jug, Lešnica, Lipnički Šor, Loznica-sever i Loznica.
Inače, MUP je podsetio da su praznici vreme radosti, ali neprilagođena brzina i vožnja pod dejstvom alkohola mogu ih pretvoriti u tragediju, uz podatak da se tokom novogodišnjih praznika, od 31. decembra 2023. do 8. januara 2024. godine dogodilo 720 saobraćajnih nezgoda i ugašeno petnaest života.
 
Логично је да ће локалци и стални корисници временом навићи на конфигурацију пута
У проблему ће бити они који ту ретко пролазе а већ сам чини ми се у једном свом посту поменуо магловито и хладно јутро као ово.

И можемо се ми међусобно надгорњавати да постоје правила саобраћајаи да је овако јефтиније и да се мени то никад неће десити итд итд али за воланом су све чешће и све више одсутни људи који су ту опасност за себе највише али и за онога ко долази са друге стране тог кружног тока.
На траси имамо елестоодбојну ограду а на кружном току неммамо ништа па нам сада остаје само нада да ће то возило одлетети десно а не право или лево ,и да у сусрет неће доћи минибус пун деце или људи

Написао сам више пута и поновићу,нисмо смели направити овакву грешку на путу који је наставак аутопута а зарад уштеде од 1 посто највише на цену пројекта.
 
Odgledao sam Vladov snimak. Kružni tokovi su jasno obeleženi plus imaju rasvetu. Jedino što bi se mogla eventualno dodati žuta trepćuća svetla. Da je moglo bez ovih glupih kružnih tokova, moglo je. Pa i po cenu da se smanji broj petlji.
Sada je kasno i ostaje nada da će se u budućnosti to ispraviti.
 
Odgledao sam Vladov snimak. Kružni tokovi su jasno obeleženi plus imaju rasvetu. Jedino što bi se mogla eventualno dodati žuta trepćuća svetla. Da je moglo bez ovih glupih kružnih tokova, moglo je. Pa i po cenu da se smanji broj petlji.
Sada je kasno i ostaje nada da će se u budućnosti to ispraviti.
Baš tako. Svakako se slažem sa @StaraMo . Sinoć sam vozio po jako gustoj magli. Čini mi se da čak postojeće svetlosne signalizacije nisu radile, te je došlo do ovih incidenata. Kružni tok i nije toliki problem, nije težak za savladavanje, naravno mnogo bolje bi bilo da su petlje. Iako mi nije pravo što su kružni tokovi, smatram da su trebali još svetlosnih signalizacija, a takođe mislim da je ovde pre neprilagođena brzina napravila štetu. Čak i na ravnim delovima, pri velikim brzinama, kada je led, pri naglom kočenju se desi da auto "zapleše" na ledu.
 
Ovo je baš zabrinjavajuće. Pisao sam već da mi nismo navikli na koncept brzih puteva jer ih jednostavno nemamo mnogo za sada i sve je ovo novo za dosta vozača. Trebaće vremena da se naviknemo. Ljudi su navikli na autoput ali na brzom putu ipak treba veća doza opreza.
Sećam se da sam na deonici Surčin-Obrenovac izbrojao četiri oštećenja na odbojnim ogradama sedam dana nakon otvaranja. I to u jednom pravcu. A smatram da je ta deonica odrađena besprekorno. To dosta govori o našem vozačkom umeću.
 
Treba vremena da ljudi nauče da voze i prilagode brzinu uslovima puta, tj. magli.
Nit manje nit više. Ne sprečava kružni tok nikoga da vozi recimo 60-70 kmh po gustoj magli uz veoma malu vidljivost umesto tehnickih 100 koliko je dozvoljeno.

A ne bi se čudio da su vozili i preko 100kmh i pored magle. Darvinizam na delu.
 
Vozio sam na koridoru 10 od Madjarske ka Beogradu, velika magla je vec pocela u Madjarskoj a posle Subotice je toliko bila gusta da vidljivost nije bila veca od nekih 30-40 metara. Vec je pala noc i uslovi za voznju su bili izuzetno teski. Saobracajna signalizacija na putu kaze da po magli treba da se vozi 40.

Sta mislite koliko su id*** vozili? Vecina, ali ponavljam vecina, je vozila 120-130! Ljudi to je cist rulet jer ako se nesto desi na putu ili ne daj boze neko izleti, ti fizicki ne mozes da stignes sa tom brzinom da ukocis jer zbog magle neces na vreme videti. Ovo nije stvar biti dobar vozac pa da tako mozes da se tesis. Stavljaju ljudi sebe i druge u situaciju da njihov zivot zavisi od ciste (ne)srece.

Iskreno bas nije cudno sto ljudi toliko ginu na putevima, ponasaju se kao da im zivot nije bitan.

Inace srecna Nova Godina svima! 🍻
 
Nit manje nit više. Ne sprečava kružni tok nikoga da vozi recimo 60-70 kmh po gustoj magli uz veoma malu vidljivost umesto tehnickih 100 koliko je dozvoljeno.

A ne bi se čudio da su vozili i preko 100kmh i pored magle. Darvinizam na delu.
Ima svega-, ali prvo vece kad se desila prva saobracajka na kruznom toku u Stitaru, ja sam isao iz Sapca. Momak je proleteo pravo kroz kruzni i zakucao se u zastitnu ogradu na ulasku u traku.
Magle na putu do Prnjavora je bilo, ali vidljivost je bila nekih 200 metara, nije bila gusta uopste. Sta je problem, po meni? Osim brze voznje, covek na takvom putu bude "uspavan samo klizi, uopste ne ocekujes prepreku na takvom putu. -Sam mi je rekao, jbga malo brze sam vozio i kocio sam ali jbga. Da je isao prebrzo i da je kasno kocio sigurno bi i on izleteo u njivu.
Mislim da bi trebalo postaviti u centar kruznog toka crveno rotaciono svetlo, da skrene paznju vozacima.
Ja sam prvi dan isao u Loznicu u toku dana, posto sam ovde na forumu odgledao ne znam koliko snimaka cele trase, znao sam otprilike kako izgleda put i gde su kruzni. Do Loznice sam sasvim fino sve prosao. U povratku iz Loznice, drugi kruzni me iznenadio, vidim znak i u daljini kruzni i pomislih uh ovo ce biti nezgodno nocu i po magli.
 
Pa ne prate svi forum ili sentinel pa da znaju unapred da su idiooti posadili kruzne tokove na put koji oni sami nazivaju "brzom" saobracajnicom, brzim putem i to ponavljaju i insistiraju na tome koliko se brzo stize do bg-a...

Tezak idiotizam i zlocin su ovi kruzni tokovi pogotovo onaj kod štitara negde gde cak i postoji nadvoznjak odmah pored,
a budale se hvale kako "ima para" u budzetu a izfuerisali brzi moto put kružnim tokovima,
težak diletantizam i bezorazluk!
 
Bolje bi bile petlje, ali KT nije toliko loše rešenje.

Vibro trake 100-tinjak metara ranije bi bile dovoljne, a ni displeji iznad ne bi škodili pred svaki KT na magistralnim putevima.

Ponavljam da je glavni problem vozačka nekultura i nepismenost, a projektant ne može (a izgleda da bi trebalo) da predvidi kretanje takvih vozača.

Da li na pegli mora da stoji upozorenje da ne treba pipati grejnu ploču kada je vrela?
 
Није лоше и свакако је боље и безбедније него што је постојећом магистралом. Некултура вожње је изразито присутна, међутим управо добра саобраћајна решења узимају и то у обзир.

Кружни токови на путевима изнад 60 км/ч нису најбезбедније решење, срећом то се може решити у будућности изградњом петљи.
 
Da li mi imamo petlju na nekom magistralnom putu?

Ne znam baš da li sam sretao denivelisane petlje van auto-puteva po Evropi (van gradiva)
 
Dame igospodo, srećna vam Nova godina.

Pa da se podsetimo ko je "idejni tvorac i graditelj ovog puta". Naravno, predlažem da se vratite svi, posle odgledanog priloga, na prvi post ove teme na forumu, i zatim da ne verujete svojim očima.

I da se svi vodimo bezbedno ovim putem koji nam je vođa izfinansirao iz sopstvenog džepa.
 
Da li mi imamo petlju na nekom magistralnom putu?

Ne znam baš da li sam sretao denivelisane petlje van auto-puteva po Evropi (van gradiva)
@astrodule pored gore nabrojanih na pamet mi padaju dve u okolini Smedereva,tj jedna kod Kovinskog mosta a druga kod Male Krsne izgradjena pre 40 godina ili na primeru Vidikovca i Petlovog brda tj petlje koji ga spaja sa popularnom Ibarskom naspram one tužne veze koja i dan danas postoji kilometar ispod

A ako odemo u prošlost pre 70 godina kada su pravljeni planovi i projekti puta Bratstvo i Jedinstvo nailazimo na ogroman broj denivelisanih raskrsnica.

I sa tako malim obimom saobraćaja ti ljudi su imali dve čiste i viziju pa im nije padalo na pamet da grade kružne tokove na takvim projektima jer te 1960 kada su ih gradili nisu mogli znati da li će 1978 graditi drugu traku ili neće.

Nažalost sada smo u modernom dobu u kome smo puni razumevanja za svačije brljotine.


Primer jedne od mnogobrojnih denivelisanih petlji iz 1960-tih
autoput-1-1024x682.jpg
 
Poslednja izmena:
A kad god se napravi T raskrsnica na nekoj običnoj saobraćajnici kuka se kako je trebao kružni tok.
 
A kad god se napravi T raskrsnica na nekoj običnoj saobraćajnici kuka se kako je trebao kružni tok.
Kruzni tok i jeste za obicne saobracajnice a nikako za nesto sto se zove "brza saobracajnica",
Samo kompletna bu**** i diletant moze nesto sto ima kruzne tokove da proglasi "brzom saobracajnicom"
 
Vrh