Šta je novo?

Dorćolski projekti

Evo ovako će izgledati budući prosek i ''norma'' ulica u Beogradu ne računajući Novi Beograd i druga planska naselja.
Garibaldijeva.jpg
Ovo je slika Garibaldijeve iz 2013. i već se i tu vidi u kakav haos to vodi. A sada je još gore, verujte mi. Prošao sam prekjuče tuda, i po okolnim ulicama, i ovo malo trotoara što se vidi na ovoj slici i ovom datumu, sada je svo u automobilima. A kanjončina nije samo 50 metara u daljinu kao ovde na slici iz 2013, nego je cela ulica sad takva. Proći ću opet uskoro pa ću da slikam da ne bude da pričam bez pokrića. A slikaću i po drugim delovima grada gde se sad ludački zida. Nisu ni ostali delovi mnogo različiti od ovoga. Jedna Golsvordijeva kod Vuka nije ništa humanija od ovoga. I tamo je sve u automobilčinama, i tamo su uski trotoari, i tamo je kanjon i tamo jedva prolazi i bicikl, a kamoli 25 i 26. Isto je i sa brojnim drugim primerima širom grada.

Tu nema ništa normalno, to je prosto bolesno. I neodrživo, nefunkcionalno. I to će se i pokazati u narednim godinama. Niko neće ostati nepogođen time, čak će i trotineti biti beskorisni jer džaba uzani i laki trotinet ako se nađe u situaciji da npr u jednoj Tetovskoj ne može da zaobiđe autobus koji stoji u redini, zato što su i levo i desno od karoserije autobusa parkirani automobili na trotoarima. I umesto da se to širilo na vreme , kroz decenije, mic po mic ILI da se stavi zabrana gradnje većih objekata u tim delovima grada, puštalo se da se to taloži i divlja dok na kraju ceo grad nije počeo da liči na mediteranske sokake i sela bez ikakvog reda i smisla, a sa sto puta većom populacijom.

Ja ozbiljno kažem, čak ni pešaci i trotineti neće moći da se kreću. Idite u jedno Tetovsku ili Todora Dukina i probajte tamo da se krećete u toku dana, na koji god način želite. Peške, trotinet, motor, kola, autobus... Kako god. Videćete koji je to pakao. A tek će da bude još veći.
 
Poslednja izmena:
Dorćol Centar lepo napreduje:
20220419_081355.jpg

Prekoputa njega, Dorćol House - Višnjićeva (a nikako Topolska) 18, napreduje brzinom neverovatnosti:

20220419_081338.jpg

Enmon zgrada u Dubrovačkoj, napreduje nezabeleženom sporoćom (ali valjda će biti useljena već sledećeg meseca), dok iz temeljne jame pored nje, već izniče novi skelet:

20220419_081026.jpg

Čuvena žuta zgradiotekta je preživela:

20220419_080939.jpg

Ali, nešto manje čuveni Pijanistin mural sa motivima još manje poznatog ruskog reality show-a, neće još dugo. Stiropor će ga svog da izede:

20220419_080924.jpg
 
@GOJE
Enmonova druga zgrada je sad malo ubrzala tempo jer su napokon izašli iz rupe.
Medjutim sada imaju problem sa zgradiotektom jer su predvideli noseći stub tačno gde nam se nalaze ormani za struju i sad to treba da se pomeri i tu dolazi do problema.
(Gore desno na slici vide se 3 strujomera prekriveni grafitima, ovo je malo starija slika kad su radili ulaz u garažu)
20220319_151157.jpg
 
Zanimljivo. Kako li će se to rešiti?

No, da ne ostane na tome, šaljem i sliku Gospodar Jovanove ulice od pre neki dan - prevideo sam je.

20220417_090919.jpg
 
@GOJE
Pa rešiće se tako što će se pomeriti ormani za struju a takodje ulazak u garazu tj vrata garaze moraju biti pomerena ali za sada skupština stanara nije još dala saglasnost.
Trenutno vodi se jedan spor izmedju ENMONA i jednog našeg stanara zbog TV priloga sa N1 i TV Nova gde je ENMON tužio našeg komšiju zbog ugrožavanja ugleda njihove firme.
Tako da su odnosi malo zategnuti.
Videćemo šta će biti ali za sada duž našeg kalkana deo ka ulici ne mogu da se liju zidovi nove zgrade.
 
Koristim često Zdravka Čelara i baš pre par dana razmišljam kako je pametno osmišljeno što je ostavljen širok zeleni pojas ne samo između trotoara i ulice već i uz zgrade pa sutra i ako se ulica bude širila ostaće prostora i za trotoare i zelenilo. Inače već sada postoji realna potreba za širenjem jer u špicu to suženje u Čelara posle Cvijićeve ka Bogosloviji i Despota Stefana je baš problematično.

Iako zgrade nisu baš u najboljem stanju to je jedan od lepših delova da se prošeta jer mali broj ulica u starom delu grada ima takav pojas zelenila (koji nije pretvoren u parking), stanje je i bolje nego na stritvju, posađena su i nova stabla gde ih nije bilo, a npr. na ovom potezu su uspeli da isteraju divlji parking i vrate stubiće.

Što se tiče pomenutog primera u Zdravka Čelara, tebi ostavlja utisak Aušivca zato što je sve zapušteno i propalo, ne zato što je uređeno loše. Na prizoru koji sam prikazao, zamislimo da je asfalt u boljem stanju, da je fasada sređena, da stubići nisu počupani nego uredno naređani, i da je zelenilo održavano i bogato umesto izgaženo i puno prašine i smeća. Naravno da bi bilo trista puta lepše. I za mene bi svakako bila jedna od najlepših posleratnih ulica u Beogradu.

I dok se taj potez u Zdravka Čelara i druge deonice građene između '45 i 60ih, uvek mogu naknadno učiniti još prometnijim a da ostanu funkcionalne (ne kažem da navijam za to, ali ako bude preke potrebe, nema šta da se polemiše), 90% svih drugih ulica i naselja na desnoj obali Save građenih do rata i posle 60ih će zauvek ostati taoci slepačkog urbanizma, nedostatka prostora i opšteg haosa. Koji iz godine u godinu postaje sve gori i gori.

Što rekoh na drugoj temi malopre - prosto, grad će saobraćajno i funkcionalno kolabirati u narednih 5 godina, i tu ne može više ništa da se uradi. Zato što se ovde slepila i gluposti kaleme jedni na druge već decenijama. I sad sve i da postanemo najbogatija zemlja na svetu, nema tih para i te radne snage koja bi mogla da ispravi sve te zaostale brloge, sokake, mahale i udžerice.
 
Svi projekti u ovim ulicama lepo napreduju i uskoro će svi biti završeni...rekoh ja pre će cela ulica da dobije totalno novi urbanistički izgled nego što će oni da završe ova 4 bulevara...
 
Evo ovako će izgledati budući prosek i ''norma'' ulica u Beogradu ne računajući Novi Beograd i druga planska naselja.
Pogledajte prilog 134094
Ovo je slika Garibaldijeve iz 2013. i već se i tu vidi u kakav haos to vodi. A sada je još gore, verujte mi. Prošao sam prekjuče tuda, i po okolnim ulicama, i ovo malo trotoara što se vidi na ovoj slici i ovom datumu, sada je svo u automobilima. A kanjončina nije samo 50 metara u daljinu kao ovde na slici iz 2013, nego je cela ulica sad takva. Proći ću opet uskoro pa ću da slikam da ne bude da pričam bez pokrića. A slikaću i po drugim delovima grada gde se sad ludački zida. Nisu ni ostali delovi mnogo različiti od ovoga. Jedna Golsvordijeva kod Vuka nije ništa humanija od ovoga. I tamo je sve u automobilčinama, i tamo su uski trotoari, i tamo je kanjon i tamo jedva prolazi i bicikl, a kamoli 25 i 26. Isto je i sa brojnim drugim primerima širom grada.

Tu nema ništa normalno, to je prosto bolesno. I neodrživo, nefunkcionalno. I to će se i pokazati u narednim godinama. Niko neće ostati nepogođen time, čak će i trotineti biti beskorisni jer džaba uzani i laki trotinet ako se nađe u situaciji da npr u jednoj Tetovskoj ne može da zaobiđe autobus koji stoji u redini, zato što su i levo i desno od karoserije autobusa parkirani automobili na trotoarima. I umesto da se to širilo na vreme , kroz decenije, mic po mic ILI da se stavi zabrana gradnje većih objekata u tim delovima grada, puštalo se da se to taloži i divlja dok na kraju ceo grad nije počeo da liči na mediteranske sokake i sela bez ikakvog reda i smisla, a sa sto puta većom populacijom.

Ja ozbiljno kažem, čak ni pešaci i trotineti neće moći da se kreću. Idite u jedno Tetovsku ili Todora Dukina i probajte tamo da se krećete u toku dana, na koji god način želite. Peške, trotinet, motor, kola, autobus... Kako god. Videćete koji je to pakao. A tek će da bude još veći.
I posle se neki forumaši iščuđavaju što volim da živim u najvećoj spavaonici na Balkanu i što želim da to tako ostane i u budućnosti.
 
E upornog li coveka, a upravo je suprotno. 😁Skladno, odmereno. Jedna od najboljih novih zgrada, sko ne i najbolja. “Naduveni, otekli kubus”?! 🙄Da nisi ti naduvan?
 
Zatvaranje Dorcola. Okupacija neba.
 
Vrh