Šta je novo?

Dijagram mreže autoputeva u Srbiji

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803087#p803087:v1sn21gv je napisao(la):
trialin » 14 Dec 2020, 17:31[/url]":v1sn21gv]Nisi spojio ni Kragujevac sa autoputem ..

Svestan sam da postoje moto putevi ali nisu ubačeni u kartu zato što ni putevi Srbije ne znaju tačno koji putevi su definisani ko moto putevi. A bilo bi glupo imati polovičnu kartu po tom pitanju.
 
Kako mislis da putevi srbije ne znaju tačno koji su moto putevi?

Moto putevi su putevi 2x2 bez zaustavne trake i bez oznake A.
Sto znaci da mozes da dodas na mapi motoputeve ka Kragujevcu, Valjevu i Pancevu.
 
pa nije. prema zakonu moto put moze biti i 1+1, ako ima denivelisana ukrstanja, a put 2+2 ako ima ukrstanja u nivou nije moto put. Pa ti sada trazi i gledaj na kojim delovima je moto put a na kojim nije. Buckuris
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803150#p803150:20m086na je napisao(la):
milanche » 14 Dec 2020 06:29 pm[/url]":20m086na]pa nije. prema zakonu moto put moze biti i 1+1, ako ima denivelisana ukrstanja, a put 2+2 ako ima ukrstanja u nivou nije moto put. Pa ti sada trazi i gledaj na kojim delovima je moto put a na kojim nije. Buckuris

Dobro Milanche nisam ulazio u detalje ali za Iverak Lajkovac i Batočina Kragujevac znamo da su to putevi bez ukrštanja tako da za njih nema sumnje, to i jesu motoputevi i ne vidim razlog da ne budu dodati na mapi. Na kraku krajeva imas po internetu i drugih mapa koje su razni forumaši pravili i označili te puteve kao motoputeve.
 
Kragujevac - Batočina ima ukrštanja sa drugim putevima.
 
Ne samo što je mapa vrh, već i logo "kida" koliko je dobar, pritom veoma jednostavan! Svaka čast Stevo!

Da se državna preduzeća obraćaju talentovanim ljudima za pomoć pri bredniranju ne bi gledali cirkus na svakom koraku, niti bi se brukali pred svetom. Ali tako je to kada, ako se već za sve ne pitaju partijski drugovi onda se obraća stričevima, svastikama i sličnim "stručnjacima".

Ne bi bilo loše uraditi i mapu Železnica Srbije, linija SrbijaVoza.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803168#p803168:27avo610 je napisao(la):
spatiotecte » 14 Dec 2020, 20:15[/url]":27avo610]Ima u jednom malom delu, sve ostalo je denivelisano.

To je tačno, ali opet imaš problem koji je milanče naveo, da nemaš jasne definicije šta je sve šta. Za auto puteve imaš ovo:
https://www.paragraf.rs/propisi/uredba- ... uteva.html što se ne može reći za moto puteve. Kada bude bilo jasne liste šta je šta dodaću svakako!

@Express - hvala ti :bubanj: Možda te i zainteresuje ovaj kanal pošto se tu bavim malo pričama o temama koje si naveo u tvom postu:
https://www.youtube.com/channel/UCavqCp ... rAKwL_cZQ/
:)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803191#p803191:2her741p je napisao(la):
Steva » 14 Dec 2020 07:51 pm[/url]":2her741p]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803168#p803168:2her741p je napisao(la):
spatiotecte » 14 Dec 2020, 20:15[/url]":2her741p]Ima u jednom malom delu, sve ostalo je denivelisano.

To je tačno, ali opet imaš problem koji je milanče naveo, da nemaš jasne definicije šta je sve šta. Za auto puteve imaš ovo:
https://www.paragraf.rs/propisi/uredba- ... uteva.html što se ne može reći za moto puteve. Kada bude bilo jasne liste šta je šta dodaću svakako!

Razumem ja tebe, ali ono sto mislim da stvara zabunu je da si dodao na mapi buduće pravce koji nisu jos krenuni da se grade a za koje već znamo da nisu autoputevi. Na primer Sabac Loznica i Ruma Novi Sad si označio i oni će biti motoputevi a oni su tek u planu a nisi označio Iverak lajkovac koji se već gradi.

Zasto pravis razliku izmedju tih motoputeva tako sto neke označavaš a neke ne? Jer se onda stiće utisak da će mreža biti manje gušća nego što će zaista biti. Takodje neko će pomisliti da do Valjeva nece postojati motoput gledajući tvoju kartu a u stvarnosti za koju godinu će taj put biti izgradjen.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803203#p803203:1fyn4bgj je napisao(la):
spatiotecte » 14 Dec 2020, 21:13[/url]":1fyn4bgj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803191#p803191:1fyn4bgj je napisao(la):
Steva » 14 Dec 2020 07:51 pm[/url]":1fyn4bgj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803168#p803168:1fyn4bgj je napisao(la):
spatiotecte » 14 Dec 2020, 20:15[/url]":1fyn4bgj]Ima u jednom malom delu, sve ostalo je denivelisano.

To je tačno, ali opet imaš problem koji je milanče naveo, da nemaš jasne definicije šta je sve šta. Za auto puteve imaš ovo:
https://www.paragraf.rs/propisi/uredba- ... uteva.html što se ne može reći za moto puteve. Kada bude bilo jasne liste šta je šta dodaću svakako!

Razumem ja tebe, ali ono sto mislim da stvara zabunu je da si dodao na mapi buduće pravce koji nisu jos krenuni da se grade a za koje već znamo da nisu autoputevi. Na primer Sabac Loznica i Ruma Novi Sad si označio i oni će biti motoputevi a oni su tek u planu a nisi označio Iverak lajkovac koji se već gradi.

Zasto pravis razliku izmedju tih motoputeva tako sto neke označavaš a neke ne? Jer se onda stiće utisak da će mreža biti manje gušća nego što će zaista biti. Takodje neko će pomisliti da do Valjeva nece postojati motoput gledajući tvoju kartu a u stvarnosti za koju godinu će taj put biti izgradjen.


Kritka je sasvim na mestu! Ne radi se ovde o da kažemo nekoj mojoj skrivenoj nameri da se ne prikazuju moto putevi nego jednostavno o manjku transparentnih informacija državnih ustanova. Recimo pravac do loznice ili fruškogorski goridor su ucrtani tako kako jeste pošto sam razumeo da će cela deonica biti denivelisana pa će možda ubuduće biti kategorisani kao auto putevi. Ustvari ni putevi Srbije to ne znaju.

Recimo npr. po kategorizaciji su Y krak oko Subotice ili deonica puta od Kragujevca do Batočine iste kategorije iako u praksi to ne može biti tako pošto recimo pravac od KG do Batočine ima dosta veću propusnu moć i podeljen je fizičkom barijerom dok za Y krak to nije.

Da ne pričam o pravcu od Pančevačkog mosta do Pančeva koji se isto vodi kao moto put a ima semaforizovane (!!) raskrsnice.

Veruj mi da bi voleo da upišem i te pravce, ali za to mi treba potpuna lista puteva u Srbiji koji su obeleženi plavim tablama ili imaju karakteristike auto-puta uz potpunu denivelaciju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803191#p803191:2vc80ljv je napisao(la):
Steva » 14 Dec 2020 07:51 pm[/url]":2vc80ljv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803168#p803168:2vc80ljv je napisao(la):
spatiotecte » 14 Dec 2020, 20:15[/url]":2vc80ljv]Ima u jednom malom delu, sve ostalo je denivelisano.

To je tačno, ali opet imaš problem koji je milanče naveo, da nemaš jasne definicije šta je sve šta. Za auto puteve imaš ovo:
https://www.paragraf.rs/propisi/uredba- ... uteva.html što se ne može reći za moto puteve. Kada bude bilo jasne liste šta je šta dodaću svakako!

@Express - hvala ti :bubanj: Možda te i zainteresuje ovaj kanal pošto se tu bavim malo pričama o temama koje si naveo u tvom postu:
https://www.youtube.com/channel/UCavqCp ... rAKwL_cZQ/
:)

Pogledao sam klipove sa tvog YouTube kanala. Izneo si konstruktivne kritike neophodne za neko dalje planiranje obeležavanja ne samo putne mreže već i ostale saobraćajne infrastrukture uopšte. Meni lično, kao i tebi bode oči ta nedoslednost prisutna na svakom koraku. Alergičan sam na to. Jednostavno kad se pređe granica primećuje se manjak pažnje, da kažem nedostatak posvećenosti nekoj zamišljenoj osnovi. Moj otac je često kritikovao evropsku brljivost, a posebno našu. Kako se udaljavao od Nemačke južnije mu je bivalo sve tužnije, a možeš zamisliti koliko je to bilo izraženo 90-ih kada je i Mađarska vidno zaostajala za razvijenim zemljama.

Posebno mi se dopala ideja vezana za odmarališta, odnosno stil propratne infrastrukture u smislu praćenja obeležja kulturno-geografskih zona naše zemlje. Racionalno je iskoristiti poencijal zemlje kao saobraćajnog čvorišta od regionalnog značaja u turističke svrhe. Kao zemlja koja ne izlazi na more trebalo bi da se potrudimo što više oko onoga čime raspolažemo u turističko-ugostiteljskom smislu.

Inače, pošto sam otvorio temu o gradskim autoputevima (od kojih Beograd ima izgrađen samo jedan dužine 30km), a u gradu ima mnogo više petlji, izlaza pitao sam se kako bi izgledale "no clutter" table na srpskom i engleskom. Pa evo kako je to ispalo (uključuje i opis):

Freeway_information_plates.png

Freeway_information_plates_simple.png


Crtao sam više mapa dužine mreže od 80 do 127km. Ovo je veća (1km autoputa na 10000 stanovnika, sa fokusom na zonu južno od realizovanog dela). Odabrao sam table kod Ade obzirom na to da se na tom mestu odvaja krak ka Mostarskoj Petlji. Gradska mreža obeležena je slobodnim brojevima na 5xx (radi razlikovanja od državne mreže izostavljena je A oznaka) a na tablama su prikazani putevi 501 (postojeća osa Istok-Zapad), 527 (osnova ose Jug-Sever na kojoj se iste i nalaze), 528 (krak ka Mostaru, veza sa 501 koja obilazi Gazelu), 529 (kratak završetak do raskrsnice ulica Cvijićeve i Bulevara Despota Stefana) i 567 (izdvojen krak autoputa 565 koji se odvaja od 527, a vodi od Dorćola do Zrenjaninskog Puta između Borče i Koteža preko Kožare/Trećeg Beograda). Postoje još dva na jednom koridoru ali oni nisu bitni za ovo.

Prva varijanta unutar zelenog rama sadrži izdvojena polja radi bolje čitljivosti. Žuto polje sa crnim fontom/strelicom osim osnovnih informacija uvek obuhvata brojne oznake puta ili izlaza, dok svetlozeleno polje izdvaja dodatne informacije poput ključnih tačaka deonice, destinacije veza koje slede, odnosno nazive i udaljenost izlaza. Takoreći izvršena je separacija osnovnih i dodatnih informacija što doprinosi preglednosti. Oznake puta su uokvirene, dok se oznake izlaza nalaze na crnoj pozadini, uz inverziju boja. Vertikalna strelica označava pravac, zakošena odvajanje/izlaz, a horizontalna indikaciju veze sa drugim autoputem.

Prema tome prva tabla levo predstavlja pravac glavnog puta na kome se nalazite, odnosno krajnju destinaciju uz dodatne informacije ispod (u ovom slučaju važnije usputne tačke koje nisu obeležene na ostalim tablama). Pretrpavanje treba izbeći jer to može dovesti do konfuzije prilikom vožnje. Idemo dalje. Prva tabla desno predstavlja informaciju o grananju na 528 koji omogućava vezu sa 501 uz izbegavanje mosta Gazela. Ispod je izneta štura informacija već na samom odvajanju, a koja prethodi detaljnijoj kada se dođe do Sajma, dakle pred Mostarom. Tako ovde piše da se put odvaja za centar grada, odnosno istok, dok bi na Sajmu druga tabla obuhvatila i Autokomandu, kao i vezu sa 512 preko 501 koja vodi do Jerkovića, Zvezdare.

U drugom redu levo je velika tabla sa informacijom o grananju ose Jug-Sever (527) posle bifurkacije 528. Prvo polje obuhvata najbližu, odnosno sledeću vezu, u ovom slučaju sa 501 ka zapadu, opet uz obilaženje Gazele (527 je od Ade do Sava Centra u tunelu, nakon čega posle Vladimira Popovića ponovo zaranja do Dorćola gde ostaje u plitkom kopu ispod parka). Ispod su preostale dve veze po redosledu, 567 ka Borči i 529 ka Cvijićevoj. Desna tabla u srednjem redu nudi informaciju o izlazima nakon ulaska u tunelski deo 528 između Ade i Mosta preko Ade. Izlazi obuhvataju i broj puta, a broj individualnog izlaza izdvojen je tačkom koja služi kao separator. U dva svetlozelena polja obeleženi su natpisi na srpskom ćiriličnom, odnosno engleskom latiničnom pismu, sa indikacijom udaljenosti desno. U poslednjem redu je ista takva tabla sa sledećim izlazima na glavnoj deonici (527), a koja se postavlja nakon odvajanja 528 (kad se nastavi pravo).

Druga verzija je pojednostavljena, bez svetlije podloge dodatnih informacija, ali sa fontom u svetlijoj nijansi zelene. Font može biti i bele boje.
 
Ječ zna neko kakvo je stanje na trasi budućeg auto puta Preljina - Požega? Ne znam kojim trikom misle da mogu da završe tu deonicu do kraja sledeće godine kada uopšte nije započeto trasiranje auto puta, radi se samo na tunelima. Skoro na Sentinelu gledao taj deo i nema promena, jedino se na pozicijama tunela vidi da se nešto dešava. Možda se snimci na Snetinelu ažuriraju jednom u par meseci pa deluje da ovaj auto put ne mrda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=804822#p804822:1uw0h08y je napisao(la):
Ronche » 19 Dec 2020, 12:42[/url]":1uw0h08y]Ječ zna neko kakvo je stanje na trasi budućeg auto puta Preljina - Požega? Ne znam kojim trikom misle da mogu da završe tu deonicu do kraja sledeće godine kada uopšte nije započeto trasiranje auto puta, radi se samo na tunelima. Skoro na Sentinelu gledao taj deo i nema promena, jedino se na pozicijama tunela vidi da se nešto dešava. Možda se snimci na Snetinelu ažuriraju jednom u par meseci pa deluje da ovaj auto put ne mrda.

Prvo pravilo u "čitanju" planova za puteve u Srbiji je - zaboravite na rokove. Jednostavno rokovi služe samo da budu broj na papiru i ništa više. Ne znam šta se u Srbiji ikada završilo u roku, tako da se ne treba ni čuditi o tome.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=804868#p804868:37n5s1q5 je napisao(la):
Steva » 19 Dec 2020 02:27 pm[/url]":37n5s1q5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=804822#p804822:37n5s1q5 je napisao(la):
Ronche » 19 Dec 2020, 12:42[/url]":37n5s1q5]Ječ zna neko kakvo je stanje na trasi budućeg auto puta Preljina - Požega? Ne znam kojim trikom misle da mogu da završe tu deonicu do kraja sledeće godine kada uopšte nije započeto trasiranje auto puta, radi se samo na tunelima. Skoro na Sentinelu gledao taj deo i nema promena, jedino se na pozicijama tunela vidi da se nešto dešava. Možda se snimci na Snetinelu ažuriraju jednom u par meseci pa deluje da ovaj auto put ne mrda.

Prvo pravilo u "čitanju" planova za puteve u Srbiji je - zaboravite na rokove. Jednostavno rokovi služe samo da budu broj na papiru i ništa više. Ne znam šta se u Srbiji ikada završilo u roku, tako da se ne treba ni čuditi o tome.
Ma to da. Znam da je mahom mrka kapa kada je reč o poštovanju rokova izgradnje. :mrgreen: Nego me više zanima kakvo je stvarno stanje na terenu jer kao što rekoh, ono što sam ja uspeo da vidim jeste da se trenutno radi samo na tunelima, dok radova na trasiranju autoputa nema još uvek. Pa se pitam da li su snimci koje sam ja gledao na Sentinelu ažurni.
 
Koliko samo grešaka u ovoj mapi.

1.Y krak nije autoput
2. Novi Sad - Ruma nije planiran kao autoput već kao brza magistrala
3. SMT nije autoput niti će biti
4. Pančevo - Vršac nije planiran kao brza magistrala već kao autoput
5. Zrenjanin - Novi Sad nije planiran kao brza magistrala već kao autoput
6. Požega - Kotroman nije planiran kao brza magistrala već kao autoput
7. Fali brza magistrala Lazarevac - Valjevo - Loznica koja se već gradi na deonici Lajkovac - Valjevo (Iverak)
8. Fali Sombor - Vrbas - Kikinda iz prostornog plana
9. Nacrtan je neki put Niš - Zaječar - Negotin koji nisam do sada video u drugim dokumentima da se ozbiljno spominje
10. Nacrtali možda i najneznačajniji put na KiM ka Peći a nisu one mnogo značajnije ka Albaniji i Skoplju

Nek neko ispravi ako sam i ja negde pogrešio, ali mislim da je to to.
 
Pa tako je to kad se kače linkovi sa izvora poput Blica. To je isto kao da si okačio iskorišćeni toalet papir.
 
Interesantno kako "Zrenjaninac" nije vezan ni za jedan autoput u čvoru sistema - Beogradu.

https://www.beoland.com/wp-content/uplo ... racaja.jpg

Na ovom predlogu GUP-a do 2041. cela deonica Dobanovci-Bubanj Potok prikazana je kao 1A iako je zapadni deo naznačen kao 1B 10, a ostatak nikako! Ako nije A3 koji je broj 1B puta ostatak? Kako je moguće da se vodi kao obična ulica? Koja je razlika između denivelisanog i nivelisanog 1B, odnosno magistrale? U SAD je slčno. 1A je Interstate a 1B state route koji može biti bilo kakvog profila, denivelisan, delimično denivelisan ili nivelisan, mešutim tu svaka sličnost prestaje.

Amerikanci obavezno napomenu da se radi o denivelisanoj deonici, odnosno "freeway section". Na tabeli izlaza naznače gde počinje ili završava denivelisana deonica. Primer SR201 u Juti (obuhvata gradski autoput u Solt Lejk Sitiju): https://en.wikipedia.org/wiki/Utah_State_Route_201

Na mapama ih obeležavaju istom linijom kao Interstate (kod nas 1A sa A prefiksom) po čemu se razlikuje od običnih puteva/ulica iako nose brojne oznake kao i nivelisane deonice bez prefiksa I: https://wego.here.com/?map=40.71645,-11 ... ,13,normal
SR85 (Mountain View Corridor) još nije obeležen tako zbog toga što je u izgradnji.

Da su sve denivelisane deonice označili kao 1B sa B prefiksom, ili slobodnim brojem (recimo 5xx) znalo bi se da bi zrenjaninski autoput bio vezan za ostatak mreže denivelisanim gradskim saobraćajnicama. Treba da povedu računa o klasifikaciji i obeležavanju. Novinari nemaju pojma šta je zapravo SMT, osim toga da između Zemuna i Ovče nemaju nijedno ukrštanje u nivou. Put ima dve saobraćajne trake bez ograda tako da tehnički dođe kao denivelisana magistrala bez ograda na razdelnom ostrvu dok je obična ulica od Careve Ćuprije do Crvene Armije ograđena sve do depoa "Sava".

Dvosmerne denivelisane deonice bez ostrva trebalo bi da imaju betonsku ogradu, a neograđene razdelno ostrvo širine najmanje 3m. U SAD ni interstate autoputevi van gradova nemaju ograde ni lateralne i na ostrvu, no ostrvo je široko kao u Višnjičkoj radi provizije proširenja. Kad se put proširi ka sredini umesto ostrva su trake sa betonskom ogradom u sredini. Ograničenje na takvim putevima trebalo bi da bude 80km/h.

I-10 (Papago Freeway) u Feniksu: https://www.google.com/maps/@33.4627215 ... 384!8i8192
I-10 van grada: https://www.google.com/maps/@33.4394107 ... 384!8i8192
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821103#p821103:32pjghcb je napisao(la):
Stomatolog » 07 Feb 2021, 15:28[/url]":32pjghcb]Blic, 23.9.2020.
https://www.blic.rs/biznis/strategija/i ... vo/e01fdr6

ISTRAŽUJEMO Širi se MREŽA AUTOPUTEVA u Srbiji, u planu još 16 novih BRZIH DEONICA, evo gde sve i kada (MAPA)

Kako volim kada napišu u naslovu, i to velikim slovima, da, pazite - ISTRAŽUJU! :roll:

Kao što reče Kartograf, ništa od toga.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=654342#p654342:19axwp97 je napisao(la):
teshke » 28 Avg 2019 06:51 pm[/url]":19axwp97]Na SC forumu postoji tema na kojoj sam povremeno gledao trenutno stanje autoputeva kod nas i u okruženju, pa možda neka info može da pomogne i za ovaj dijagram ... (sad iskopah link: SC/YU/Karte)
Na istom forumu i temi nađoh još ranije i dobar pregled izgradnje kroz jedan animirani gif autoputeva u Srbiji ali samo do 2018te od korisnika Nicisyyo.
sdKPCkx.gif


@admin/Igor: Deluje kao korisna info, a navedoh i izvor, pa se nadam da nije veliki problem i da ne kršim ozbiljno pravila BB foruma pozivanjem na drugi forum (SC) i grafiku sa povezane teme.

Bilo bi lepo da se doda jos 2019/2020. godina
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821103#p821103:16nkrsi2 je napisao(la):
Stomatolog » 07 Feb 2021 03:28 pm[/url]":16nkrsi2]Blic, 23.9.2020.
https://www.blic.rs/biznis/strategija/i ... vo/e01fdr6

ISTRAŽUJEMO Širi se MREŽA AUTOPUTEVA u Srbiji, u planu još 16 novih BRZIH DEONICA, evo gde sve i kada (MAPA)

WNrk9lLaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvWVRFN01EQV8vMzY0OWM5ZDBiMDg0Y2ZlYTQ3NGY3OGVjMTJmZmJjZGMuanBnkZMCzQKAAIEABQ

Гледам ову мапу и мислим да би једна брза магистрала добро дошла и између Ивањице и Краљева. Ко год иде из смера Источне и Јужне Србије ка Црној Гори и обратно да не кружи преко Чачка и Пожеге и тако скрати пут за неких 60 до 70 км.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=654342#p654342:3j2clhz1 je napisao(la):
teshke » Wed Aug 28, 2019 6:51 pm[/url]":3j2clhz1]Na SC forumu postoji tema na kojoj sam povremeno gledao trenutno stanje autoputeva kod nas i u okruženju, pa možda neka info može da pomogne i za ovaj dijagram ... (sad iskopah link: SC/YU/Karte)
Na istom forumu i temi nađoh još ranije i dobar pregled izgradnje kroz jedan animirani gif autoputeva u Srbiji ali samo do 2018te od korisnika Nicisyyo.
sdKPCkx.gif


@admin/Igor: Deluje kao korisna info, a navedoh i izvor, pa se nadam da nije veliki problem i da ne kršim ozbiljno pravila BB foruma pozivanjem na drugi forum (SC) i grafiku sa povezane teme.
Lepa je ideja i očigledno je uložen trud, ali u startu ima veliku netačnost. Naime, put "Bratstva i jedinstva" je kroz Srbiju u najvećem delu bio "put rezervisan za motorna vozila", od betonskih ploča, sa denivelisanim raskrsnicama i ograničenjem 100km/h.
Sačuvane su neke deonice i stare petlje na deonicama Pojate-Ražanj, https://www.google.rs/maps/@43.7471...4!1sHUEe1P1KUBCMur08-0TMoQ!2e0!7i13312!8i6656
Niš-Leskovac, https://www.google.rs/maps/@43.0182...4!1sOn7EDjE7qtGYaNz1fxQdzg!2e0!7i13312!8i6656
koje sada rade kao paralelni put.
Kod Paraćina postoji stara petlja potpuno napuštena.
https://goo.gl/maps/N4kAiX8yqQC9a7AG8
 
Posle kazu TITO najvise izgradio... 20 godina gradili od Sida do Lapova
 
@Stevo link ka dijagramu nije vise validan :( a mogo bi i da se azurira :) da se oboio narandzastom bojom deo od Pojata do Pakovraca jer taj deo se radi.
 
Vrh