Šta je novo?

Dijagram mreže autoputeva u Srbiji

Konačno imamo jasnu definiciju. Zanimljivo
Je onda da “auto put” od Merošine do A1 nikako ne može biti moto put.

A Y krak će svakako da izgubi taj status.
Колико сам могао да видим, у Хрватској има 3 деонице полуаутопута на А2 и А9, па их Хрвати рачунају у дужину својих аутоцеста. Ево линка:

 
Додао сам деоницу мотопута Неготин - Кладово на Ђердапском коридору:

Ознака аутопутаДеоницаУ функцији + У изградњи + Уговорено + ПланираноУ функцији + У изградњи + УговореноУ функцији + У изградњиУ функцијиКоментар
А1Хоргош - Прешево583,151583,151583,151583,151
А2Сурчин југ - Бољаре269,000225,201150,201130,521Планирано до Бољара (119км), уговорено до Дуге Пољане (75 км)
А3Батровци - Добановци95,44495,44495,44495,444
А4Трупале - Градина105,434105,434105,434105,434
А5Појате - Прељина југ113,073113,073113,07320,498До Крушевац Исток
А6 Београд - Зрењанин - Нови Сад105,0000,0000,0000,000
А7Кузмин - Сремска Рача18,0000,0000,0000,000
А8Рума - Шабац22,08022,08022,08022,080
А9Бубањ поток - Вршац86,0000,0000,0000,000
?Ниш - Мердаре77,00037,4000,0000,000Планирано до Мердара (77 км), уговорено до Плочника као пола профила аутопута (37,4 км)
Укупно (км)1474,1821181,7831069,383957,128
Ознака мотопутаДеоницаУ функцији + У изградњи + Уговорено + ПланираноУ функцији + У изградњи + УговореноУ функцији + У изградњиУ функцијиКоментар
Петља Ковилово - Крњача Панчевачки пут12,00012,00012,00012,000
Крњача Панчевачки пут - Панчево11,00011,00011,00011,000
М11Мотопут кроз Београд30,00530,00530,00530,005
Београд - Сурчин југ8,7508,7508,7508,750
Баточина - Крагујевац26,00026,00026,00026,000
Лајковац - Иверак18,00018,00018,0000,000
М2Нови Сад - Рума47,70047,70047,7000,000Фрушкогорски коридор
М3Шабац - Лозница55,00055,00055,0000,000
Пожаревац - Голубац68,00068,00068,0000,000Дунавски коридор
Сомбор - Кикинда175,000175,0000,0000,000Војвођански смешко
Пожега - Котроман60,0000,0000,0000,000Још се не зна да ли ће бити мотопут или аутопут
Обилазница око Крагујевца22,20022,2000,0000,000
Крагујевац - Мрчајевци36,0000,0000,0000,000Повезује Крагујевац са моравским коридором (А5)
Параћин - Зајечар - Неготин140,0000,0000,0000,000
Голубац - Брза Паланка89,3200,0000,0000,000Део Ђердапског коридора
Кладово - Неготин54,2200,0000,0000,000Део Ђердапског коридора
Краљево - Нови Пазар84,0000,0000,0000,000
Слепчевић - Бадовинци15,0000,0000,0000,000Повезује Шабац и Републику Српску
Остружница - Обреновац15,0000,0000,0000,000
Орашац - Топола - Рача - Марковац65,0000,0000,0000,000Део шумадијског коридора
Мали Пожаревац - Сопот - Младеновац - Орашац - Аранђеловац36,0000,0000,0000,000Део шумадијског коридора
Жупањац - Лазаревац - Орашац35,0000,0000,0000,000Део шумадијског коридора
Петља Загорица - петља Десимировац (обилазница око Крагујевца)40,0000,0000,0000,000Део шумадијског коридора
Марковац - Бор106,0000,0000,0000,000Део шумадијског коридора
Укупно (км)1249,195473,655276,45587,755
У функцији + У изградњи + Уговорено + ПланираноУ функцији + У изградњи + УговореноУ функцији + У изградњиУ функцији
Укупно аутопутева и мотопутева (км)2723,3771655,4381345,8381044,883

Да ли неко може да ми објасни која је тачно деоница Beograd (veza sa državnim putem M4) – Beograd (Bogoslovija) у овом линку: https://www.danas.rs/vesti/drustvo/...vlada-srbije-kategorisala-brze-saobracajnice/
Кузмин - Сремска Рача
Dali se taj deo ne radi vec?

Stoji kod tebe samo da je planiran. Ali je i most vec gotov na toj denonici.....
 
Кузмин - Сремска Рача
Dali se taj deo ne radi vec?

Stoji kod tebe samo da je planiran. Ali je i most vec gotov na toj denonici.....
Stoji da je " У функцији + У изградњи + Уговорено + Планирано "
 
Кузмин - Сремска Рача
Dali se taj deo ne radi vec?

Stoji kod tebe samo da je planiran. Ali je i most vec gotov na toj denonici.....
Погледај следеће постове, последња табела коју сам поставио је валидна
 
Оријентишући се на покривеност градова мрежом аутопутева и мотопутева као једним од најзначајнијих разлога изградње и развоја путне мреже направио сам табелу која представља преглед приступа градовима у Србији на аутопутеве/мотопутеве. Градове сам распоредио од највећег до најмањег по броју становника у ширем подручју, јер је суштина да аутопутеви буду доступни што већем броју становника. За извор сам користио: Списак градова у Србији

Од 28 градова, 14 имају приступ (7 највећих), 6 градова имају приступ у изградњи (Крушевац и Ваљево само што нису), 3 града уговорен (Зрењанин, Сомбор и Кикинда) и 5 планиран (Нови Пазар, Ужице, Зајечар, Бор и Вршац)

Редни бројИме градаШире подручје (број становника)Уже подручје (број становника)Има приступУ изградњиУговоренПланиран
1Београд1.681.4051.197.714X
2Нови Сад368.967306.702X
3Ниш249.501178.976X
4Крагујевац171.186146.315X
5Суботица123.95288.752X
6Лесковац123.95054.091X
7Панчево115.45473.401X
8Крушевац113.58253.746X
9Краљево110.19657.432X
10Нови Пазар106.72071.462X
11Зрењанин105.72267.129X
12Чачак105.61269.598X
13Шабац105.43251.163X
14Смедерево97.93059.261X
15Ваљево82.16956.059X
16Врање74.38150.954X
17Сремска Митровица72.58036.764X
18Лозница72.06219.515X
19Сомбор70.81841.814X
20Ужице69.99748.539X
21Пожаревац68.64842.530X
22Јагодина64.64434.892X
23Пирот49.60134.942X
24Кикинда49.32632.084X
25Зајечар47.99132.448X
26Вршац45.46231.946X
27Бор40.84528.822X
28Прокупље38.05424.627X
 
3 града уговорен (Зрењанин, Сомбор и Кикинда) и 5 планиран (Нови Пазар, Ужице, Зајечар, Бор и Вршац)
Užice moguće, Vršac onako, Pazar i Bor na dugom štapu, pre svega zbog cene, a Zaječar nikako.

Da ne komentarišem smajli.
 
Neverovatno je da prokuplje, bor, vrsac, loznica imaju status grada a npr Arandjelovac koji ima cca 50k stanovnika u sirem podrucju nema. Bas sam skoro bio i dosta je uredjen nego pre, i vidi se pravi zaokret ka turizmu koji ima ogromni potencijal (prva banja sa bazenima mineralne vode u Srbiji)
 
Neverovatno je da prokuplje, bor, vrsac, loznica imaju status grada a npr Arandjelovac koji ima cca 50k stanovnika u sirem podrucju nema. Bas sam skoro bio i dosta je uredjen nego pre, i vidi se pravi zaokret ka turizmu koji ima ogromni potencijal (prva banja sa bazenima mineralne vode u Srbiji)
Ranije je status grada bio daleko strožiji, tako da su ga u Srbiji imali samo Novi Sad, Kragujevac, Niš i Priština.
Zakon o lokalnoj samoupravi kaže:
Kod:
Član 23

Grad je jedinica lokalne samouprave utvrđena zakonom, koja predstavlja ekonomski, administrativni, geografski i kulturni centar šireg područja i ima više od 100.000 stanovnika.

Izuzetno, kada postoje posebni ekonomski, geografski ili istorijski razlozi, može se utvrditi da je grad i teritorijalna jedinica koja ima manje od 100.000 stanovnika.

Teritorija za koju se obrazuje grad, predstavlja prirodnu geografsku celinu, ekonomski povezan prostor koji poseduje izgrađenu komunikaciju među naseljenim mestima sa sedištem grada kao gravitacionim centrom.
Što je OK, ali je loše što u drugom stavu nije stavljen minimum stanovnika, npr. 80.000
Neka oproste moji drugari Topličani, ali Prokuplje stvarno nema ni jedan uslov da bude grad, a jeste. Ima naravno i drugih primera, nešto blažih, npr. Loznica i Jagodina.
A upravo je ta Jagodina i njen tadašnji gradonačelnik "zaslužna" za takvu formulaciju. Tih godina je postojala inicijativa da se ujedine Jagodina, Ćuprija i Paraćin koji bi imali traženih 100.000, ali je gospodin izgurao ovo rešenje i uzeo status samo za sebe.
Generalno status grada sam po sebi ne nosi neke prevelike prednosti, osim nešto većih transfera sa republičkog nivoa, malo veće plate u lokalnim organima i to je otprilike to.
Srbija je debelo centralizovana država, još od Slobe i njegovih okruga i de fakto ukidanja autonomije pokrajnama.
 
Gde nađoste 50 hiljada, Aranđelovac ima tačno 22.881 u gradskoj zoni i oko 41 hiljada opština. Taj status grada nema neki veliki značaj realno, pa evo imate npr. Inđiju i Gornji Milanovac koji su opštine iako imaju veća gradska naselja od Loznice npr. i to su 2 grada sa najmanjim padom stanovništva u tom rangu srednjih gradova (gde inače imate baš ozbiljne padove kod 80%) jer imaju solidnu privredu. Tako da status Grada ne donosi automatski neku značajnu prednost.

Neverovatno je da prokuplje, bor, vrsac, loznica imaju status grada a npr Arandjelovac koji ima cca 50k stanovnika u sirem podrucju nema. Bas sam skoro bio i dosta je uredjen nego pre, i vidi se pravi zaokret ka turizmu koji ima ogromni potencijal (prva banja sa bazenima mineralne vode u Srbiji)
 
Neka oproste moji drugari Topličani, ali Prokuplje stvarno nema ni jedan uslov da bude grad, a jeste.

Ne bih ulazio u off, ali ne bih se slozio sa tobom. Prokuplje je medju najstarijim naseljima u Srbiji, datira iz perioda starcevacke kulture. Mozda nema populaciju, ali ima dovoljno veliki istorijski i geografski znacaj da bude grad, pritom je i sediste upravnog okruga. Nekad je ova drzava imala samo 6 gradova - Beograd, Novi Sad, Nis, Kragujevac, Subotica, Pristina. Prokuplje treba da bude grad i spojeno autoputom, pogotovo zbog prirode koja se nalazi u okolini. Pored poznatih atrakcije, izdvojio bih planinu Vidojevica, koja je suvo zlato prirode, pogotovo za nas koji volimo da pobegnemo od gradske vreve.
 
Takodjer imam još jedno pitanje. Na mapama planirane autoputne mreže Kosova stalno vidim ona veza Gnjilane prema Bujanovac preko prelaz Končjlj, ali ta veza nikade ne vidim na Srpskim mapama.

Jer to neka usaglašena buduća trasa ili je to unilateralna namjera Kosovske vlasti koja još nije prihvaćena sa Srpske strane?



Ja bih da još jednom pitam, šta je sa ovom dionicom sa srpske strane? Ne vidim je u mapama, a sa kosovske strane planiran je autoput.
 
Ja bih da još jednom pitam, šta je sa ovom dionicom sa srpske strane? Ne vidim je u mapama, a sa kosovske strane planiran je autoput.
О каквом усаглашавању причаш? Између сепаратистичке провинције и неспособне државе?
Иначе према просторном плану Србије та веза изгледа овако:

1706631871616.png
 
Odgovor se nalazi u mapi koju si podjelio. Dakle zaista ta dionica postoji i sa strane Srbije preko prelaza Konchulj, a ne vidim je u onoj skici koja se shiri po internetu (tu, wiki, ostali sajtovi) i redovno update-ira.

Ok hvala.
 
@Steva vreme je... :)

A1 (autoput od granice sa Mađarskom do granice sa Severnom Makedonijom, odnosno Koridor 10),
A2 (delimično završen, odnosno autoput u izgradnji od Beograda do granice sa Crnom Gorom – autoput Miloš Veliki),
A3 (autoput od Beograda do granice sa Hrvatskom kod Batrovaca),
A4 (istočni krak Koridora 10 od Niša do granice sa Bugarskom),
A5 (Moravski koridor, delimično završen, većim delom i dalje u izgradnji),
A6 (budući autoput Novi Sad – Zrenjanin - Beograd),
A7 (autoput u izgradnji Kuzmin -Sremska Rača),
A8 (autoput Ruma-Šabac)
A9 (budući autoput Bubanj potok – Pančevo – granica sa Rumunijom)
A10 veza sa državnim putem A2 (Požega) – Sevojno – državna granica sa Bosnom i Hercegovinom (granični prelaz Kotroman),
A11 veza sa državnim putem A9 – Pančevo – veza sa državnim putem A1 (Batajnica)
A12 veza sa državnim putem A 1 (petlja Merošina) – Merošina – Prokuplje – Kuršumlija – administrativna linija AP Kosovo i Metohija (Merdare)

M1 Državna granica sa Mađarskom (granični prelaz Bački Breg) - Sombor - Kula - Vrbas - Srbobran - Bečej - Novi Bečej - Kikinda - Državna granica sa Rumunijom (granični prelaz Srpska Crnja) – državni put u izgradnji poznat i kao Osmeh Vojvodine

M2 Veza sa državnim putem A1 (petlja Novi Sad jug) - Novi Sad - Irig - Ruma - veza sa državnim putevima A3 i A8 (petlja Ruma) – državni put u izgradnji poznat i kao Fruškogorski koridor

M3 Veza sa državnim putem A 8 (Šabac) – Loznica – državni put u izgradnji

M4 Badovinci - Slepčević

M5 Novi Bečej - Zrenjanin

M6 Beograd (petlja Kovilovo) - Pančevo

M7 Veza sa državnim putem A1 (petlja Požarevac) - Požarevac - Veliko Gradište - Golubac - Donji Milanovac - Brza Palanka – državni put u izgradnji poznat i kao Dunavski koridor (do Golupca) sa nastavkom poznatim i kao Đerdapski koridor (od Golupca nadalje)

M8 Kladovo - Negotin - Zaječar

M9 Valjevo - Lajkovac – veza sa državnim putem A2 (petlja Lajkovac) – državni put u izgradnji

M10 Veza sa državnim putem A2 - Lazarevac - Aranđelovac - Rača - Svilajnac - Despotovac - Bor - Zaječar

M11 Veza sa državnim putem A1 i A3 (petlja Beograd) - petlja Aerodrom - petlja Mostar - veza sa državnim putem A1 i A9 (petlja Bubanj potok), odnosno dojučerašnji autoput kroz Beograd

M12 Veza sa državnim putem M11 (petlja Aerodrom) - Aerodrom "Nikola Teslaˮ

M13 Veza sa državnim putem A1 (petlja Mali Požarevac) - Mladenovac - Aranđelovac (veza sa državnim putem M 10)

M14 Topola - Kragujevac

M15 Veza sa državnim putem A1 (petlja Batočina) - Batočina - Kragujevac - Knić - veza sa državnim putem A5 (petlja Katrga)

M16 Veza sa državnim putem A1 (Paraćin) - Zaječar - granični prelaz Vrška Čuka

M17 Veza sa državnim putem A5 - Kraljevo - Raška - Novi Pazar

M18 Nova Varoš - Sjenica - Novi Pazar

M19 Raška – administrativna linija AP Kosovo i Metohija (Jarinje)
 
Иначе, по категоризацији путева мотопутеви не смеју имати укрштања у нивоу (раскрснице, кружне токове), тако да ће као и до сад пре сваког кружног тога или раскрнице на мотопуту морати да стоји знак за престанак мотопута, а након кружног тока или раскрснице знак за почетак мотопута. Занимљиво је да у нумерацији М путева нема планираног мотопута Остружница - Обреновац, као ни постојећег Чукарица - Остружница. Такође, неке ствари су незграпно одрађене, нпр. правац Нови Сад - Лозница, где је подељено на М2, А8, М3, уместо да су целом правцу дали број 8 па да на делу где је мотопут буде М8, а на делу где је аутопут буде А8.
 
Predlažem i gradski polumotoput u Vranju (GpM), trasom starog motoputa (Autoputa bratstva i jedinstva), koji je nastao nepotrebnim pomeranjem trase autoputa dalje od grada. Ostale su dve petlje - mirno spavaj nano, sve je denivelisano!

U Leskovac je slično, ali su već posadili jedan golem kružni tok, pa bi GpM morao da se deli na dva dela, kao u prethodnoj poruci.
 
Predlažem i gradski polumotoput u Vranju (GpM), trasom starog motoputa (Autoputa bratstva i jedinstva), koji je nastao nepotrebnim pomeranjem trase autoputa dalje od grada. Ostale su dve petlje - mirno spavaj nano, sve je denivelisano!

U Leskovac je slično, ali su već posadili jedan golem kružni tok, pa bi GpM morao da se deli na dva dela, kao u prethodnoj poruci.

И Пирот.

Има тога у Зеници. Тамо је чак и обележено као мотопут.
 
Vrh