Šta je novo?

Dijagram mreže autoputeva u Srbiji

Poplavela deonica autoputa E80 od Merošine do Merošine istok.
 
Za sledeći update predlažem sledeće ispravke/izmene:

- Požega - Kotroman neće nositi oznaku A6, izvesno je da uopšte neće biti autoput, već neki M-4 npr.

- A6 oznaku će imati autoput Novi Sad-Zrenjanin-Beograd

- Dodati oznaku A7 za Kuzmin-Sremska Rača-državna granica sa Bosnom i Hercegovinom

- Za Ruma-Šabac dodati oznaku A8

- A9 će biti od Bubanj Potoka do Pančeva -državna granica sa Rumunijom @Steva
 
Za sledeći update predlažem sledeće ispravke/izmene:

- Požega - Kotroman neće nositi oznaku A6, izvesno je da uopšte neće biti autoput, već neki M-4 npr.

- A6 oznaku će imati autoput Novi Sad-Zrenjanin-Beograd

- Dodati oznaku A7 za Kuzmin-Sremska Rača-državna granica sa Bosnom i Hercegovinom

- Za Ruma-Šabac dodati oznaku A8

- A9 će biti od Bubanj Potoka do Pančeva -državna granica sa Rumunijom @Steva
preneću sve kao napisano. Oznaka za autoput kroz BG je ostala A3?
 
preneću sve kao napisano. Oznaka za autoput kroz BG je ostala A3?

To bi trebalo da postane put IIb reda, oznaka 474 (privremena oznaka) - od Aerodroma do Bubanj potoka

Dok je od petlje Surčin jug do Vojvodjanske oznaka 475, takodje privremena.
 
Ovako nešto?

1697268804095.png
 
Iskreno ne razumem po kojim kriterijumima se određivalo koja deonica će biti autoput a koja brzi put.

Jeste da nema neke velike razlike ali onda je Ruma - NS trebalo da bude klasičan autoput ako će od NS ka Zrenjaninu da bude isto autoput. U Prilipcu na A2 su isprojektovali masivnu petlju za ukrštanje dva autoputa, da bi se sad predomislili i buduću deonicu ka Mačkatu i Kotromanu svrstali u brzi put. Tu je trenutno najveći intenzitet saobraćaja i kolone u sezoni su česta pojava. S druge strane brzi put od Pančeva ka Rumuniji će ipak da bude autoput kako je prvobitno planirano, intenzitet trenutno daleko manji nego na Požega-Mačkat ili Ruma-Novi Sad.
 
Окупирана територија. Али нека технички критеријуми буду главни, и ту је на месту оцена да оно што они доле зову аутопут у пракси то није .

Осврнуо бих се на ово подебљано. Ово је апсолутно нетачно. Тачно се зна шта је аутопут, а шта није и прописно је обележено. Ништа боље или лошије него у остатку Србије. Максимална брзина 130 км/ч, зелене табле, контрола приступа рампама. Путарина се још увек не наплаћује. Тренутне деонице аутопута у употреби на територији Косова су Орлате - Врбница, Приштина север - Ђенерал Јанковић и Косово Поље - Ветерник. Све остало је пут ван насељеног места са плавим таблама на главним магистралним правцима и општим ограничењем 80 км/ч, с тим што је на неким деоницама где је пут проширен на две коловозне траке и две саобраћајне траке по смеру ограничење брзине подигнуто на 100 км/ч (Орлате - Косово Поље). На неким другим, такође проширеним, брзина је остала 80 км/ч (Приштина - Вучитрн). Мотопут као категорија не постоји.
 
Ако је тако, онда би ваљало уцртати те деонице.
 
Evo da dam još koji znak života, uskoro će da bude osvežen dijagram sa novootvorenim deonicama puteva.

Međutim u radu je i nova verzija dijagrama kako bi se poboljšala preglednost posebno oko A3 gde je sada već postalo prilično tesno. Takođe će biti i malo bolji prikaz reka pošto trenutni prikaz ne odgovara baš najbolje stanju na terenu, u ovom pravcu će da ide budući prikaz Save i Dunava:

1697357131577.png
 
Deonica Ruma-Novi Sad (Kać) će nositi oznaku M2. Na deonici autoputa Šabac-Ruma se mogu videti znakovi koji upućuju na to.

Edit: nova slika pokazuje da je to već ucrtano.
 
Još jedna stvar, s obzirom da je razlika između motoputeva u Srbiji dosta drastična, ubuduće će biti indikatora koji će da prikazuje sledeće:
  • Motoputevi sa po dve saobraćajne trake u smeru
  • Motoputevi sa po jednom saobraćajnom trakom u smeru
  • Dodatni indikator, da li su ukrštanja u nivou sa semaforom, sa kružnim tokovima ili denivelisani.

Ovako izgledaju prve skice:
1697360221190.png

Primeri:
  • M3 ima po dve trake u svakom smeru ali najniži nivo ukrštanja su kružni tokovi
  • M2 ima po dve trake u svakom smeru ali sva ukrštanja su denivelisana
  • 10 ima po dve trake u smeru, najniži nivo ukrštanja su semaforizovani ili raskrsnice ("autoput" za Pančevo)
  • 11 ima po jednu traku u svakom smeru, najniži nivo ukrštanja su kružni tokovi (Subotički ipsilon).
 
Genijalno! I veoma precizno, bravo!
Još jedna stvar, s obzirom da je razlika između motoputeva u Srbiji dosta drastična, ubuduće će biti indikatora koji će da prikazuje sledeće:
  • Motoputevi sa po dve saobraćajne trake u smeru
  • Motoputevi sa po jednom saobraćajnom trakom u smeru
  • Dodatni indikator, da li su ukrštanja u nivou sa semaforom, sa kružnim tokovima ili denivelisani.

Ovako izgledaju prve skice:
Pogledajte prilog 176644
Primeri:
  • M3 ima po dve trake u svakom smeru ali najniži nivo ukrštanja su kružni tokovi
  • M2 ima po dve trake u svakom smeru ali sva ukrštanja su denivelisana
  • 10 ima po dve trake u smeru, najniži nivo ukrštanja su semaforizovani ili raskrsnice ("autoput" za Pančevo)
  • 11 ima po jednu traku u svakom smeru, najniži nivo ukrštanja su kružni tokovi (Subotički ipsilon).
 
Još jedna stvar, s obzirom da je razlika između motoputeva u Srbiji dosta drastična, ubuduće će biti indikatora koji će da prikazuje sledeće:
  • Motoputevi sa po dve saobraćajne trake u smeru
  • Motoputevi sa po jednom saobraćajnom trakom u smeru
  • Dodatni indikator, da li su ukrštanja u nivou sa semaforom, sa kružnim tokovima ili denivelisani.

Ovako izgledaju prve skice:
Pogledajte prilog 176644
Primeri:
  • M3 ima po dve trake u svakom smeru ali najniži nivo ukrštanja su kružni tokovi
  • M2 ima po dve trake u svakom smeru ali sva ukrštanja su denivelisana
  • 10 ima po dve trake u smeru, najniži nivo ukrštanja su semaforizovani ili raskrsnice ("autoput" za Pančevo)
  • 11 ima po jednu traku u svakom smeru, najniži nivo ukrštanja su kružni tokovi (Subotički ipsilon).
Da li postoji ukrštanje sa železnicom?
 
M3 ima po dve trake u svakom smeru ali najniži nivo ukrštanja su kružni tokovi

Хм, ово је шкакљиво. На М3 су све денивелисана укрштања, осим спајања на обилазницу Лознице, где је кружни ток, ако је веровати ОSM.
 
Poslednja izmena od urednika:
Хм, ово је шкакљиво. На М3 су све денивелисана укрштања, осим спајања на обилазницу Лознице, где је кружни ток, ако је веровати ОSM.
Razmišljao sam i o tome, s obzirom da je pravac sa denivelisanim raskrsnicama prilično dugačak mislio sam to ovako da obradim:

1697369067717.png


Doduše je ceo projekat work in progress pa ima mesta za eksperimentisanje ;)
 
Imam poteškoća da nađem listu petlji za fruškogorski koridor. Da li imate možda neki izvor sa listom istih?
 
Imam poteškoća da nađem listu petlji za fruškogorski koridor. Da li imate možda neki izvor sa listom istih?

Verovatno neko zna bolje, ali evo koliko se sećam:

1. Petlja Nazora
2. Ruma jug
3. Ruma istok
4. Ruma sever
5. Irig (odnosno petlja Vrdnik)
6. Mišeluk
7. Petrovaradin jug
8. Petrovaradin centar
9. Petrovaradin istok
10. Novi Sad jug
11. Petlja Kać

Možda sam omašio imena nekih od petlji, ali to je valjda to 😄
 

Verovatno neko zna bolje, ali evo koliko se sećam:

1. Petlja Nazora
2. Ruma jug
3. Ruma istok
4. Ruma sever
5. Irig (odnosno petlja Vrdnik)
6. Mišeluk
7. Petrovaradin jug
8. Petrovaradin centar
9. Petrovaradin istok
10. Novi Sad jug
11. Petlja Kać

Možda sam omašio imena nekih od petlji, ali to je valjda to 😄
Fenomenalno, hvala vama obojici. Ako imate (ili neko drugi) i slično za magistralu Sombor-Kikinda bilo bi vam veoma zahvalan :)
 
Vrh