Šta je novo?

Dijagram mreže autoputeva u Srbiji

Evo snik privjua ranog rada nove generacije dijagrama:

Trenutna verzija:
1697397032454.png


Rana nova verzija:
1697397072593.png
 
@Steva
Mogao bi u plan (dijagram) i da napišeš koja je verzija i godina izlaska. Izvinjavam se ako je to već uvršteno.
 
@solecar
Nema potrebe da se izvinjavaš, (skoro :LOL: ) sva pitanja su dozvoljena :)

U legendi u levom delu se uvek nalazi datum kada je dijagram osvežen, takođe se i u nazivu datoteke nalazi moja interna verzija dijagrama. Ako pogledaš link zadnje verzije, videćeš ovo: Dijagram-APS-20230629-A.png
  • Dijagram-APS -> Dijagram auto puteva Srbije
  • 20230629 -> Datum osvežavanja odnosno 2023 Juni 29
  • -A -> revizija za taj dan, često primetim neku grešku pa je ispravim, onda ide B, C itd.
@Dzigi Bau - nije ti loša ideja. Možda neće odmah u narednoj verziji ali kada skupim sav potreban materijal staviću.
 
Evo još par stvari iz "dnevnika dijagrama autoputeva" :D

Razmišljam da ipak vizuelno predstavim razliku između kružnih tokova, petlji i semaforizovanih razlika na motoputevima.

Za kružne tokove se još dvoumim između dve varijante (na primeru Loznice i Loznica sever)
1697457200007.png


A za raskrsnice u nivou, uzeću primer takozvanog auto puta za Pančevo (M10), ima ukupno 8 raskrsnica u nivou, to bi onda izgledalo ovako:
1697457258434.png
 
Мислим да је прва опција за кружни ток очигледнија, можда евентуално да се стави баш саобраћајни знак КТ на место истог.
 
Kompletan tekst uredbe na domnjem linku. Vrv zanimljiv za analizu i "između redova". Iz nje su, za sada, kompletno izostavljeni "M" putevi, bukvalno nigde se ne pominju... Da se pretpostaviti da će se brzo raditi nova dopuna uredbe jer su zato dodate one dve privremene oznake (pri kraju) za auto-put kroz BG (koji sada, faktički više nije auto put!!) i vezu A2 sa NBG jer će se u nekoj sledećoj uredbi ti putevi vrv klasifikovati kao nekakvo M ili kako god da su zamislil tu klasu puteva... Moguće da nisu uvedeni sada jer se ta neka nova klasa M puteva sukobljava sa odredbama u važećem zakonu o saobraćaju ili već šta god... videćemo kako će to formalno ispeglati ubuduće. Svakako je, sada već bivši auto-put kroz Beograd viđen za prepravljanje zaustavnih traka u vozne...

https://www.srbija.gov.rs/extfile/sr/739632/uredba_kategorizacija_drzav_puteva_084_cyr.zip
 
Poslednja izmena:
@markobg i mene to čudi. I još nešto, ako imamo M2 i M3 šta je onda M1? Možda autoput kroz BG.
 
M je по свему судећи мотопут. У Хрватској имају ознаку Б (брза цеста), тако да би то требало да буде то. Мотопут Баточина - Крагујевац тренутно нема ознаку М, тако да је можда он предвиђен за М1.
 
Mislim da je moguce cak i da ce bivsi auto-put kroz grad postati samo obican bulevar sa tri trake i ogranicenjem od 70 km/h (max moguce po zakonu), bez posebne oznake na drzavnom nivou.... Pricalo se da bi Putevi Srbije trebali u potlunosti da ga predaju na upravljanje Gradu Beogradu, sa sve Gazelom, videcemo.

I brzi put za Golubac je isto kandidat za neku M oznaku....

I u Sloveniji pored A za auto-puteve imaju oznaku H - hitra cesta na Slovenackom... Tako da je logicno da se oni odvoje i kod nas od obicnih puteva...
 

Izvinjavam se ako je neko kacio pre. Ono sto je meni interesantno je to da se bar u planovima mogu videti buduci prioritetni pravci, ne samo ovi u izgradnji.
 
Mislim da je moguce cak i da ce bivsi auto-put kroz grad postati samo obican bulevar sa tri trake i ogranicenjem od 70 km/h (max moguce po zakonu), bez posebne oznake na drzavnom nivou....
Булевар па булевар. Није булевар већ градски ауто-пут.
Булевар (хол. Bolwerk, франц. Boulevard; такође авенија) јесте широка, добро уређена улица, најчешће окружена дрвећем, са по неколико возних трака за возила и исто тако широким пешачким стазама.

И како ће изгледати укључивање на ауто-пут са три траке без уливне траке?

По Закону о безбедности саобраћаја (https://www.pravno-informacioni-sistem.rs/SlGlasnikPortal/eli/rep/sgrs/skupstina/zakon/2009/41/1/reg, члан 43) у насељу може да буде максимално ограничење до 80 км/час.
 
A sta se zove Bulevar Arsenija Čarnojevica bar tako piše na kartama
 
Какве то везе има? И Јурија Гагарина и Омладинских бригада су булевари иако га немају у називу. Булевар војводе Путника је профила 1+1 па има "булевар" у називу. Сам назив не мора да говори да ли је улица булевар или не.
 
Какве то везе има? И Јурија Гагарина и Омладинских бригада су булевари иако га немају у називу. Булевар војводе Путника је профила 1+1 па има "булевар" у називу. Сам назив не мора да говори да ли је улица булевар или не.
Сам булевар као термин није баш најпрецизније дефинисан.
 
"Bulevar" je kolokvijalno rečeno (da se u govoru ili nazivu naglasi da je neka ulica višeg prioriteta). Nema tog termina nigde u našim zakonima o saobraćaju;)
 
Зато га не треба ни користити када се прича о саобраћају већ треба користити појмове из пројектовања градских саобраћајница (градски ауто-пут, главна градска магистрала, градска магистрала итд.).
 
"Главна градска магистрала" личи на плеоназам, јер је магистрални пут - главни пут.

Могу сви термини да се користе, али са разумевањем - кад каже неки Весић "аутопут постаје класичан градски булевар", то је повод за смех, а не за анализу тих дубоких мисли.
 
Ne da se vratimo starim dobrim longitudinalama posto je od toga nastao auto put kad su pešić tito i brana jovin prevarili kardelja da se to gradi saveznim parama
 
Зато га не треба ни користити када се прича о саобраћају већ треба користити појмове из пројектовања градских саобраћајница (градски ауто-пут, главна градска магистрала, градска магистрала итд.).
Nije šija nego vrat :)

Ono što sam ja hteo da kažem a što je i poenta je da to više na nivou države nije klasifikovano kao auto-put jer su auto putevi samo IA reda i da su vrata za fizičke promene na istom (ukidanje zaustavnih traka i sl) otvorena. :)
 
Poslednja izmena:
Укину се зауставне траке и како онда изгледа укључење код Тошиног бунара, Омладинских бригада, Арене (под две траке сервисне саобраћајнице), Сава центра итд.? Има да буде горе него укључење из Владимира Поповића на Газелу. Биће више судара. Зауставна трака је већ укинута тамо где је могла да се укине.
 
Vrh