- Ljudi javne prostore u Beogradu koriste uglavnom samo kao prolazni momenat, dakle da prođu kroz tu ulicu da bi stigli na destinaciju gde su krenuli. Mi hoćemo da preuredimo javne prostore, poput onih kakve imaju Kopenhagen, Beč ili Ljubljana. Recimo, ovaj potonji grad je u poslednjih deset godina napravio potpuni zaokret u odnosu prema javnim prostorima. Ceo centar Ljubljane je sada pešačka zona, uz nekoliko podzemnih garaža. Oni su se plašili kada su krenuli u to da li će biti dovoljno ljudi da popune taj prostor. Međutim, danas imamo slučaj da Ljubljanu poseti veći broj turista nego Beograd, iako je ona nekoliko puta manja od Beograda. Tako da je taj centar grada potpuno popunjen, a samim tim što je živ i što je oslobođen za pešake. Dakle, to je potpuno drugačiji pristup korišćenja javnog prostora o čemu je poznati danski arhitekta Jan Gel pisao u svojim knjigama. Prebacivanjem prostora koji su nekada bili za automobile, prebacivanjem tih prostora pešacima i njihovim uređenjem, daju im se i funkcija i sadržaj, ljudi počinju tu da borave, ne parkiramo automobile više na površini, spuštamo ih u podzemne garaže i time se pravi potpuno nov način korišćenja i nova vrednost tih prostora - rekao je Folić.
Iako se za Trga republike tek radi planska dokumentacija, neki od gradskih trgova poput Cvetnog uskoro će moći da se vidi u novom ruhu.
- Ne može da se radi sve odjednom i zbog finansijskih razloga, ali i zato što gradska preduzeća,koja rade te stvari, jednostavno nemaju tolike kapacitete. Zato smo napravili plan da se u narednih nekoliko godina dobar deo tih prostora, koje smo zamislili i koje smo videli kao prioritetne, preuredi. Krenuli smo sa uređenjem Cvetnog trga, koji će sada biti nivelisan sa Kralja Milana i faktički će se utapati u Njegoševu. Od dve ulice i gotovo ničega što je bilo između, sada pravimo trg koji će sigurno biti jedan od najprijatnijih, najlepših i najprostranijih - istakao je Folić.
Sve što se radi jeste u cilju podizanja identiteta grada, mobilnosti, ali i ekologije i otuda će se na ovom trgu sačuvati hrast star više od dva veka. Ekologija je jedan od najvažnijih aspekata kada je reč o kvalitetu života, dodao je Folić, i u tom smislu sve što se radi, sve pešačke zone koje se uvode i preuređivanje trgova, radiće se od prirodnih materijala, sadiće se mnogo zelenila gde god je to moguće i čuvaće se postojeće.
On je precizirao da će se u Ulici Vuka Karadžića, gde su takođe počeli radovi i koja će postati pešačka zona, posaditi drvored. „Ta ulica nije imala drvored, tu su bili parkirani automobili i bio je „priličan haos", rekao je Folić. Ulica postaje deo pešačke zone Knez Mihajlove, biće popločana istim jablaničkim, lepim kamenom kao i Knez Mihajlova i imaće drvored, bašte, lokale koje su do momenta rekonstrukcije bili različiti i pola na kolovozu pola na trotoaru", rekao je Folić.
Beograd je prepun automobila i grad želi da promeni „hijerarhiju u saobraćaju", te da ona u budućnosti bude - pešak, biciklista, javni gradski prevoz i tek na dnu hijerarhije privatni automobil, naglasio je Folić. On je istakao da je poenta da se smanji broj automobila, jer su oni ti koji prave gužve, i da se poveća kapacitet i korišćenje gradskog prevoza.
Главни архитекта на Радио Београду. Хвала на одговору !