Šta je novo?

Crna Gora

Snimak vožnje od Kolašina do Podgorice - snimak počinje kod skretanja sa stare magistrale prema Mateševu, vidi se stanje puta i sva skretanja preko Mateševa, izlazi na autoput, i završava na ulazu u Podgoricu.

Link:
Kolašin-Podgorica autoputem
 
Prošao danas od Kolašina do PG.
42 minuta od skretanja sa magistrale do kružnog toka sa čekanjem da se uzme kartica i zaustavljanjem da se preda kartica i da operater otvori rampu.(pretpostavljam da vežbaju i testiraju sistem ovih prvih 7 dana), znači nije bilo naplate, dodajte još pola minuta na to.
Nisam vozio Švajcarskim autoputevima ali ako je tamo bolje svaka im čast.
Nemam ja neke primedbe.
Negde na samom početku od Mateševa iza drugog, trećeg, četvrtog tunela, nisam siguran gde tačno je preusmeren saobraćaj u levu traku jer je put oštećen, propao načisto na jednom spoju sa mostom alibsve je bilo jako dobro obeleženo jedino je ograničenje od 40kmh previše malo bez obzira na sve.
 
evo videh ovaj snimak na youtubu
sto bi @KrCan rekao da je CG jedina zemlja na kugli gde se na vrhunski AP ulazi sa makadama!

 
Ja sam kritikovao ovde postojanje specijalne vatrogasne jedinice za autoput, ali sam izgleda pogrešio. Danas su se zapalila još dva automobila (francuska :) ). Ne znam da li imaju nekog pauka da brzo uklone ova havarisana vozila, pošto uglavnom nema zaustavne, pa se ovako blokira put.
 
Ja sam kritikovao ovde postojanje specijalne vatrogasne jedinice za autoput, ali sam izgleda pogrešio. Danas su se zapalila još dva automobila (francuska :) ). Ne znam da li imaju nekog pauka da brzo uklone ova havarisana vozila, pošto uglavnom nema zaustavne, pa se ovako blokira put.
Prosto mi je interesatno da se za dva dana koriscenja autoputa vec tri automobila zapalila. Dobro je sto postoji ta specijalna vatrogasna jedinica.
 

"Na auto-putu danas gorjela dva vozila​

Iz Monteputa apelovali na građane da sa neispravnim vozilima ne izlaze na auto-put"
 
Od PG do Mateseva je konstantan uspon, uz visoke temperature i pretovarena i cesto i nespravna i stara vozila, ovo smo mogli da ocekujemo. Mislim da je neko od forumasa ovo i predvideo pre godinu dve :)
 
Po gasu!
Ljudi ne znaju da kod opterećenog vozila opasnije daviti motor na niskim obrtajima u višem stepenu, nego držati nešto više obrtaje u nižem.
Kada se sporo vrti a gas pritisnut do kraja, sporo se i pumpa okreće pa i sporije cirkuliše rashladna tečnost, a motor sagoreva punu količinu goriva. Ventilator i prirodna cirkulacija ne stižu da ohladu tečnost. I još ako termostat ne otvara do kraja ili je hladnjak stariji (prljaviji i spolja i iznutra) na 40km i 40 stepeni, eto problema. Nije zgoreg kod takvih uspona isključiti klimu kako bi se bar malo motor rasteretio. Zato će motor da se obraduje da ga malo zavrtite, a vratiće tako što će manje trošiti i još manje se grejati. Ti obrtaji su negde oko područja najvećeg obrtnog momenta.
 
1657981884636.png


Petlja Matesevo se nalazi na ~1010m nadmorske visine, ali postoji deo auto-puta koji se penje do 1220-1230m. Ni meni nije bas najjasnije zasto bi se automobili pregrevali vise nego ranije, dok su isli magistralom - cak mi je nelogicno, jer se ranije u koloni uzbrdo vozilo vremenski duze i pri manjem broju obrtaja, sto stvara vecu temperaturu...
Mozda zato jer su ranije automobili bili u senci kanjona, a sada su na otvorenom suncu? (sarkazam)
 
Po gasu!
Ljudi ne znaju da kod opterećenog vozila opasnije daviti motor na niskim obrtajima u višem stepenu, nego držati nešto više obrtaje u nižem.
Kada se sporo vrti a gas pritisnut do kraja, sporo se i pumpa okreće pa i sporije cirkuliše rashladna tečnost, a motor sagoreva punu količinu goriva. Ventilator i prirodna cirkulacija ne stižu da ohladu tečnost. I još ako termostat ne otvara do kraja ili je hladnjak stariji (prljaviji i spolja i iznutra) na 40km i 40 stepeni, eto problema. Nije zgoreg kod takvih uspona isključiti klimu kako bi se bar malo motor rasteretio. Zato će motor da se obraduje da ga malo zavrtite, a vratiće tako što će manje trošiti i još manje se grejati. Ti obrtaji su negde oko područja najvećeg obrtnog momenta.
Да ли ово може да утиче


IMG_20220716_170753.jpg
IMG_20220716_170808.jpg
 
Al zar nije i kod nas kad se penje na Rudnik isto opasno uzvišenje? Nešto se sećam da je oko 5%. Samo je, naravno, kraće.
 
Ovo što branik pomenu, ljudi intuitivno voze u višem stepenu prenosa uz konstantan a dugačak nagib. To je recept za preopterećenje vozila, pa još ako je i neispravan lako će se zapaliti. Mnogi turbo dizel automobili zbog prirodno jačeg obrtnog momenta na nižim obrtajima uopšte neće odavati utisak da se muče uz takvu vožnju ali samo treba da razmislite da li biste kada vozite bicikl uzbrdo terali u višu ili nižu brzinu.
 
Pa zar nije neko uvreženo mišljenje da Francuzi imaju lošu elektroniku?
 
Dali postoji bilo kakva informacija kada ce se asfaltirati deo od Mateseva do autoputa.
 
Vrh