Šta je novo?

Crna Gora

Pa npr. deo para bi mogao da dodje iz smanjivanja ogromnog partijskog zaposljavanja. I kad to kazem ne mislim samo na dps. To se lepo videlo po ponasanju komunalne policije, vatrogasca i zaposlenih u vodovodu! Sad ovo kad je bilo u Budvi.
Deo bi mogao kroz javno privatna partnerstva al ne ova kriminalna gde je jedini cilj da se pare strpaju u privatni dzep, nego ona gde se pored tog trpanja u licne nesto i napravi da valja.
Deo bi mogao i cistom reorganizacijom. Npr javnin prevoz. Ne moze niko da mi kaze da trebaju velike pare da bi se napravila autobuska linija od aerodroma do svakog mesta na primorju. Ili cak do vece autobuske stanice odakle bi se presedalo dalje. Ovako npr od aerodroma Tivat do Petrovca putnik prvo treba da izadje na magistralu digne ruku kad nailazi bus jer je njima zabranjeno ! da staju i primaju putnike tu, onda busom odu do autobuske u Budvi i onda odatle sa koferima odu peske do one stanice kod kruznog toka u Mediteranskoj odakle hvataju bus do Petrovca. Druga opcija je nesto sa prijavom za neke misteriozne mini buseve koji isto voze do Budve.
Iz Podgorice je jos bizarnije. Autobusa nema uopste. Voz je na kilometar a do tamo nema cak ni trotoar a kamoli neki prevoz. Ne daj bože hladovina. A železnička stanica horor. A dal će voz doći ili neće stati to je lutrija.

Sent from my Mi A3 using Tapatalk
 
Crna Gora ce biti istolerisana za mnogo toga u vezi EU i NATO integracija iz prostog razloga sto me mala i ne moze stvoriti nikakve probleme a drugo sto ima 300 km obale na Sredozemlju i ona je poslednji kamencic u slagalici potpune kontrole evropskog dijela Mediterana od strane Zapada.
 
Grad na Tari biće kvalitetno saobraćajno čvorište

Kolašin će sredinom naredne godine dobiti nova dva putna pravca dionicu auto-puta od Podgorice do Mateševa, dugu nešto više od 40 kilometara i put Kolašin Berane, kojim se rastojanje između ova dva grada skraćuje za oko 40 kilometara.
http://rtcg.me/vijesti/drustvo/282466/g ... riste.html
 
Dabo Hromi autobuski prevoz je los to stoji od aerodroma tv do petrovca ides na sledeci nacin
Na autobusku stanicu tv mozes pjeske nesto malo preko kilometar mozes taksijem i uzmes bus za bar koji staje u petrovcu
 
Evo i saopštenje vlade koje kaže da je Crna Gora prezadužena te da će nastavak izgradnje puta pokušati da realizuje kroz privatno javno partnerstvo što u prevodu znači da se projekat zamrzava do daljneg.
 
Презадужена? Пре бих рекао, преопљачкана.
 
Vlada Crne Gore je na 179. sjednici, 25 juna 2020

Usvojena je Informaciju o aktivnostima na realizaciji projekta autoputa Bar-Boljare u kojoj je konstatovano da ukupan procenat izvedenih radova na izgradnji prioritetne dionice Smokovac – Mateševo u ovom trenutku iznosi oko 89 odsto.

Procenat izvedenih zemljanih radova na otvorenoj trasi iznosi više od 90 odsto, a ukupan procenat završenosti radova na otvorenoj trasi iznosi oko 70 odsto.

Završen je proboj i urađena primarna podgrada na svih 16 tunela. U toku su radovi na izradi sekundarne obloge. Radovi na gornjem dijelu sekundarne obloge završeni su 99,5 odsto ili u dužini od 35,3 km.

Do sada je na mostovima, na pozicijama stubova i temelja završeno oko 99 odsto radova, dok je na gornjem stroju mostova završeno oko 96 odsto radova. Ukupan procenat radova na mostovima sa završnim radovima (hidroizolacija, zaštitne čelične ograde, instalacije…) iznosi 91 odsto.

Uporedo sa radovima na prioritetnoj dionici, intenziviraju se i aktivnosti na stvaranju pretpostavki za početak realizacije sljedeće dvije dionice (Mateševo – Andrijevica i Smokovac – Tološi – Farmaci), koje su Detaljnim prostornim planom autoputa Bar – Boljare definisane kao II faza. Zbog nivoa trenutne zaduženosti Crne Gore, i uvažavajući preporuke ključnih programskih dokumenata, planirano je da se naredna dionica autoputa realizuje po nekom od modaliteta privatno-javnog partnerstva, kako bi se smanjilo dodatno zaduživanje, pri čemu tek predstoji odluka o utvđivanju optimalnih uslova i načina realizacije. U skladu sa tim, Ministarstvo saobraćaja i pomorstva je u novembru 2018. godine apliciralo prema Investicionom okviru za Zapadni Balkan za dodijeljivanje 54,6 miliona eura za kofinansiranje izgradnje dionice Mateševo – Andrijevica, što predstavlja 20 odsto od procijenjenog kapitalnog izdatka za izgradnju ove dionice od 273 miliona eura (procjena na osnovu Idejnog rješenja). Dodatnih 20 odsto se namjerava obezbijediti putem kreditnog zaduživanja kod EBRD, a preostalih 60 odsto od zainteresovanih privatnih partnera.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=751557#p751557:9ql8yjw7 je napisao(la):
Kurogane1 » Čet Jun 25, 2020 8:23 pm[/url]":9ql8yjw7]Evo i saopštenje vlade koje kaže da je Crna Gora prezadužena te da će nastavak izgradnje puta pokušati da realizuje kroz privatno javno partnerstvo što u prevodu znači da se projekat zamrzava do daljneg.

Više liči da će se ići na koncesiju nego da će se stopirati projekat.
 
Koncesija je moguca samo u teoriji jer se minimum minimuma putnika da bi put bio odrziv trenutno zadovoljava sa manje od 10% .
Ideja je odmah bila da se tako gradi cijeli put ali ludih po svijetu nije bilo a vjerujem da ih nema ni sad,mislim na one koji imaju milijarde.
Cak i da damo luku Bad i zeljeznicu na 100 godina opet uzalud.
Volio bih da se varam ali realno puta nema vise ni u snovima.
 
Можда са већ изграђеном деоницом и са луком и са Созином може да се направи рачуница.
Можда...
 
Htjeli su da budu nezavisni, eto im ga sad. Da su ostali dio vece drzave, sto je sa svakog aspekta bilo logicno, sada se ne bi postavljalo pitanje ima li para za autoput. Veca drzava ima vise novca, pa moze da finansira autoput i tamo gdje on nije ekonomski isplativ, ali je isplativ u smislu povezivanja ljudi unutar drzave i razvijanja nerazvijenih dijelova.
 
Ekonomski efekat autoputa je mnogo širi, ne treba se sve gledati kroz putarinu.
Švabe ne bi pravile autoban da je to jedino merilo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=751701#p751701:2qnp13tq je napisao(la):
brada » 26 Jun 2020 10:52 am[/url]":2qnp13tq]Htjeli su da budu nezavisni, eto im ga sad. Da su ostali dio vece drzave, sto je sa svakog aspekta bilo logicno, sada se ne bi postavljalo pitanje ima li para za autoput. Veca drzava ima vise novca, pa moze da finansira autoput i tamo gdje on nije ekonomski isplativ, ali je isplativ u smislu povezivanja ljudi unutar drzave i razvijanja nerazvijenih dijelova.
И пре тога су били економски независни, још од почетка шездесетих, као уосталом и све СФРЈ републике. Једино што је ЦГ дуго била прималац новца из Фонда за неразвијене, али је данас богатија од Србије, па тако нешто не би баш имало смисла.
 
Treba bas nemati elementaran uvid u stanje stvari pa tvrditi da je Crna Gora danas bogatija od Srbije.
 
Јесте богатија, по свим параметрима. У марту су били на 51% реалног БДП-а у односу на просек ЕУ, Србија на 40 и нешто, боља од Македоније и БиХ.

То је стање од пре короне, наравно - ускоро би ствари реално могле да се преокрену у корист Србије, која не зависи у тој мери од туризма.

Треба приметити и да је по неким параметрима - проценат високообразованог становништва нпр. - Црна Гора и испред Хрватске.

Дисклејмер: Ово није пропаганда у корист Марковићевог ( :D ) режима, већ изношење статистичких чињеница у контексту конкретне саобраћајно-економске дискусије у области нискоградње и могућег јавно-приватног партнерства са НР Кином.
 
Не бих да се упуштам у дискусију, али осећам потребу да укажем на следеће: када се говори о БДП-у, увек се треба узети у обзир паритет куповне моћи. У противном, привреде земаља које не користе амерички долар, евро и сличне валуте бивају вишеструко потцењене.

Русија је ове године, по бројкама ММФ-а, претекла Немачку и постала 5. економија света. То се јасно види када се упореди БДП (ПКМ) двају помнутих земаља, док номинални БДП ствара погрешан утисак да је немачка далеко испред Русије. Зато је овај други показатељ потпуно безвредан и не користи се у озбиљној полемици на тему економије.

БДП Србије је 127.096 милиона долара, а Црне Горе, 11.549 милиона. То значи да је Србија као земља вишеструко богатија као земља.

С друге стране, по глави становника, Црна Гора је донекле испред: 21,977 наспрам 19,767. С обзиром на висок степен тајкунизације у обе земље, али и далеко веће регионалне варијације у Србији, тешко је рећи шта то значи у пракси. Највероватније, мало.
 
Ne razumem kako si nezavistan ako ti recimo 50%, ili kolko, prihoda zavisi od stranih turista? Mislim da uopste nije u interesu CG da strani turisti postanu nezavisni od nje jer bi to znacilo rampu za prelivanje njihovog novca u Cg. To se pokazuje u ovoj situaciji, gde turisticki kapaciteti, kafici, itd zemalja koje idu na putovanja ali sada ostaju kuci, rastu, sve puno, dok je sa druge strane obrnuto. Valjalo bi da postoji rezerva svakog coveka koji u CG zivi od turizma da se premosti ova godina bez prihoda. Sa nadom da sledeca bude normalnija, da ne krene neki haos u Evropi ili nesto trece.
 
Pa to jeste vrlo profitabilna djelatnost a ne zahtijava neki poseban trud i rad makar na ovom nivou na kojem je turizam kod nas medjutim to je i najosetljivija privredna grana i cim je neka globalna kriza i poremecaj kao sto je danas to je prvo cega se svako odrice i naravno prihodi opadaju vrtoglavom brzinom.
Nama je u BDPu ucesce turizma oko 25% a skoro trecinu radnih mjesta generise pa kad tome dodamo ionako losu situaciju prije korone tipa velika zaduzenost i nezaposlenost sad je to vec alarmantno.
Premijer govori da nam do kraja godine treba milijarda eura da se podmire tekuce obaveze,jasno je da o investicijama niko ne razmislja sad u nove trase autoputa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=751765#p751765:3982mle9 je napisao(la):
Хаеул » Pet Jun 26, 2020 2:48 pm[/url]":3982mle9]Не бих да се упуштам у дискусију, али осећам потребу да укажем на следеће: када се говори о БДП-у, увек се треба узети у обзир паритет куповне моћи. У противном, привреде земаља које не користе амерички долар, евро и сличне валуте бивају вишеструко потцењене.

Русија је ове године, по бројкама ММФ-а, претекла Немачку и постала 5. економија света. То се јасно види када се упореди БДП (ПКМ) двају помнутих земаља, док номинални БДП ствара погрешан утисак да је немачка далеко испред Русије. Зато је овај други показатељ потпуно безвредан и не користи се у озбиљној полемици на тему економије.

БДП Србије је 127.096 милиона долара, а Црне Горе, 11.549 милиона. То значи да је Србија као земља вишеструко богатија као земља.

С друге стране, по глави становника, Црна Гора је донекле испред: 21,977 наспрам 19,767. С обзиром на висок степен тајкунизације у обе земље, али и далеко веће регионалне варијације у Србији, тешко је рећи шта то значи у пракси. Највероватније, мало.
Не знам где си нашао податк да је БДП Србије 127 милијарди $....у 2019-ој је био 47 милијарди $!
 
Veća brojka je BDP prema paritetu kupovne moći (PPP - purchasing power parity), a manja je nominalni BDP. Jedan evro u Srbiji ipak vredi mnogo više nego u Švajcarskoj, ili Norveškoj. Pa i Hrvatskoj.

Inače, makroekonomija ne funkcioniše tako što, kad si prezadužen, obustaviš sve investicije. U tom slučaju, sve bi se raspalo. Štedi se na čistoj potrošnji, a određena suma investicija mora da postoji. Kao što je super prezadužena Grčka nastavila da gradi drumove, moraće i Crna Gora. A penzije će možda morati da smanji. Izdatke za rad javnih službi će sigurno smanjiti.
 
Crna Gora 2020 i BDP ce najverovatnije vrtoglavo da padnu. Svakako idu ne iza Srbije nego verovatno na poslednje mesto u Evropi. Do sada su imali mnogo srece. Brz ulazak u NATO, brzo prodali Telekom, otvorili se i naravno tu je primorje koje privlaci turiste bez mnogo spretnosti politicara dok Srbija mora da se namuci za investcije. Ipak u Crnoj Gori uticaj turizma je preveliki na BDP.
 
Црна Гора је мафија. Један одсто људи жива на високој нози, а велика већина у беди. Боље је него раније, али то нема везе са мерама њихове Владе.
Неспособност и мањак петље и воље код политичара ће надоместити порески обвезници, у навећем делу, а у мањем, Западне земље докле год се слушају "савети".
Мислим да нема ту пуно науке. Докле год постоји висок степен корупције, привреда једне земље се своди на статистику, а не решења која се доносе за бољитак.
 
Reci da je CG mafija nije korektno jer je uvreda za ceo narod. Sta tek onda reci za Srb gde su se krale bebe, gde vlast svercuje ljude, tj migrante, gde se predsednik otvoreno zalaze za zamenu stanovnistva planovima da natalitet migranata za 10tak godina premasi natalitet Srba... Milo jeste da u zadnje vreme sve vise mrzi i svoj narod, sto sad vidljivo eskalira, ali Vucic ga je u mrznji prema svom narodu nadmasio. Mada i Milo bi rado zamenio svoje stanovnistvo da moze ove nelojalne i nezadovoljne da protera npr u Srbiju ko Hrvati, a doseli bogate strance.
 
Скрећете са теме. Претпостављам да је Мики мислио на режим/систем, ако јесте - није ништа погрешио.

Колико сам испратио, главна узданица у делимично спасење ове сезоне је већи долазак туриста пред крај сезоне, крај Августа и у Септембру. Сумњам да ће од тога ишта бити али хајде да видимо.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=751878#p751878:thjtltg6 je napisao(la):
мајстор » 27 Јун 2020 04:50[/url]":thjtltg6]
Не знам где си нашао податк да је БДП Србије 127 милијарди $....у 2019-ој је био 47 милијарди $!
Изволите сами проверити: ММФ.

Направили сте управо грешку на коју сам указао у поруци на коју сте реаговали. Ја сам цитирао износ БДП (ПКМ), а Ви, номиналног. Видите ли колико се драстично разликују?

Као што рекох, номинални БДП користе само неупућени, или они који свесно настоје представити криву слику (на пример, да Кина није већ претекла Америку, да Русија није 5. економија света итд.).

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=751890#p751890:thjtltg6 je napisao(la):
Пантограф » 27 Јун 2020 05:40[/url]":thjtltg6]Veća brojka je BDP prema paritetu kupovne moći (PPP - purchasing power parity), a manja je nominalni BDP. Jedan evro u Srbiji ipak vredi mnogo više nego u Švajcarskoj, ili Norveškoj. Pa i Hrvatskoj.
Управо, и зато је свако поређење на основу номиналног БДП бесмислено, посебно кад је реч о земљама од којих једна користи валуту попут динара, а друга, евро, долар или слично.
 
Vrh