Šta je novo?

Crna Gora

Kad bi birali 10 najvažnijih budućih i sadašnjih projekata u CG osim auto puta Bar - Boljare, Porto Novi, Luštica bay, put PG - NK, koji je vaš izbor?
 
Po meni: gradnja velikih javnih garaža u svakom primorskom mestu i nova jadranska magistrala u brdu
 
Мислим да је Шавник , црна рупа. Пут ка Јасновом пољу и Тушину, даље Пљевља- Метаљка, мост преко верига и као што Земљани рече да не понављам.
 
Crnu goru treba izbaciti iz UNESKA zbog Izmisljanje Nove Istorije. Uzimaju pare za ocuvanje a prave FAKE istoriju
 
Piši Alane odmah UNESCO-u siguran sam da bolje od njih znaš sve sto treba da se zna o zaštiti kulturno istorijskog nasleđa.

Što se projekata tiče iz mog ugla:

1. Put Žabljak Nikšić
2. Obilaznica oko Kotora
3. Paralelna Jadranska Magistrala
4. Prosirenje Tivatskog aerodroma
5.Solarne elektrane u kraškom području i eventualno vetroelektrane ako ima uslova za njih,
6. razvoj hidrotehničke infrastrukture radi snadbjevanja vodom na primorju ili zaledjini (nemam konkretne primere ako neko zna za potencijalne bilo bi super da podeli)
7. Uređenje obale Bojane
8. Zaštita Skadarskog jezera
9. Sanacija jalovišta Mojkovac
10. Zeleljeznicko povezivanje sa Kosovom i BiH
 
Treba i aerodrom kod Ulcinja, za male avione, poput Portoroža. To je u Sloveniji ključni faktor za razvoj vrhunskog turizma.

Dragocena bi bila i železnička veza Podgorica-Berane-Novi Pazar-Raška, posebno za prevoz tereta, da se nadomeste nedostaci barske pruge, ali to su suve milijarde.
 
Ne znam koliko je odrziv jos jedan aerodrom relativno blizu Tivta i Podgorice ali kao ideja za neke bolje dane je ok, realno i ovih 10 tacaka su nesto za sta bi CG trebala decenije.
Nisam siguran koliko je i Barska pruga iskoricena u smislu ukupnih kapaciteta? Pruge ka BIH I Kosovu sam stavio na samom dnu i ideja jeste da se pored distribucije rizika (Beograd Bar je realno jedina zeljeznicka veza sa svjetom) privuce neki dodatni teret za Bar. Bez ta 2 faktora tesko da bi bilo koja od tih dodatnih veza bile racionalne.
 
Kod postojeće Barske pruge preko Kolašina postoji problem sa transportom tereta, koji treba, uz pomoć dve lokomotive, podići na 1.000 metara nadmorske visine, što je skupo; takva pruga ponajviše limitira razvoj Luke Bar - Hrvatska će graditi nizijsku prugu za Rijeku iz istih razloga.

Aerodrom koji, poput Portoroža, donese 20.000 najplatežnijih mogućih turista godišnje, isplati se makar bio pored ograde već postojećeg aerodroma. Ni Podgorica ni Tivat ne mogu imati takav uticaj na prostor oko Ulcinja. Takve stvari je shvatila još socijalistička Slovenija, Hrvatska nije nikad niti će (suprotno ovde raširenim mitovima, tamo su izrazito netalentovani za biznis i za turizam), a Crna Gora verujem da hoće. Uostalom, raniji prostorni plan predviđao je regularan aerodrom kod Ulcinja - dočim je za početak, dovoljan jedan za privatne avione oligarha, bogatih kockara i sličnih.
 
Pa bilo bi naravno super ako bi bio odrziv ali nisam siguran da ima sluha za to. Nisam znao za to dupliranje lokomotiva na barskoj pruzi.

EDIT: Znam da Tivatski aerodrom ima "problem" sa tim biznis avionima, jer imaju jako malo parking prostora. Neretko ih odmah po sletanju natjeraju na prelet ka Podgorici da tamo budu parkirani dok im se putnici ne vrate. Tako da iz tog ugla ta opcija za manji aerodrom u Ulcinju ima dodatno pokrice, tamo bi mogli da se preusmere i mnogi letovi koji sada idu na Tivat
 
Da, ogroman je otpor pruge (maksimalno dozvoljen nagib, plus radijusi krivina). U osnovi, trasa te pruge je promašaj, baš kad se ima u vidu Luka Bar.
 
hehe, al UNESKU, gde bas njima, pa UN je kao globalisticka organizacija deo tog tima, to je kao kad bi covek prijavio lopova policajcu za koga taj lopov radi. Evo pre neki dan pitah svog kuma ciji je otac Niksicanin, kako i kad se desilo da su njihovi Starohercegovci postali Crnogorci? Ali dobro, i ja sam iz Jugoslovena posta Srbin, a da niko ne ume da mi objasni sta znavi sama ta rec srbin (skoro gledajuci Vaska Eftova na YT mi sinu da ima veze i sa njihovom recju SoRaBotnik, saradnik, sto je u skladu sa drugim tumacenjima service, Ser gde predstavlja neki vid usluge, mozda vojni saradnici i sl, ali i dalje je objasnjenje nategnuto). Reci zaista nekada mogu biti izvor podele, kao sto je kod nas slucaj. Doduse nekako nam ne smeta da se medjusobno delimo sto se jedan zove Pera a drugi Zika, ali cesto ume da smeta kada se grupe dele imenima, i to magovi poznavaoci sistema, koriste za manipulaciju. Za mene je i dalje otvoreno pitanje da li bi se odrekao srbskog imena ako je ono prepreka za jedinstvo celog naseg roda, kao sto se to pokusalo sa imenom jugoslavija, ja to ime posmatram u toj funkciji (plus naravno neka vera da smo mi Sloveni, mada kod Slovena dominira R1a haplogrupa, a kod nas I2, razliku koju niko do sad nije adekvatno objasnio. Iako je jezik isti). Ukratko, htedoh reci da CG tu nije nikakav izuzetak, istorija se menja i frabrikuje svaki dan ui svuda, sta vise postoji i uverenje da se na mnogo dubljem nivou, iz sadasnjosti menja ne samo buducnost, no i unazad proslost, istorija, kao prirodni zakon.
 
Savremenim elektricnim lokomotivama pruga BG-BR kroz CG vise nije nikakav problem, cak ni cetvoroosovinskim kao sto je recimo Siemens Vectron Srbija Karga, Bombardier TRAXX AC3 ili Skoda 190E.
Da ne spominjem moderne sestoosovinske npr. Newag Dragon, ili EPS-TENT kineskinja.
 
Ipak, ostaju zakoni fizike i usled njih ekonomske performanse različitih rešenja; zato će Hrvati novu prugu za Rijeku graditi na max oko 400, umesto na 800 metara nadmorske visine. Planiraju i 50-ak kilometara tunela. Cijena - sitnica... I to je nešto zbog čega tako nešto do Bara nećemo skoro gledati - osim ako neko moćan, poput Kineza, to ne preuzme sasvim na sebe.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=749807#p749807:2pjl44zc je napisao(la):
Earthmoving » Суб Јун 20, 2020 4:16 pm[/url]":2pjl44zc]hehe, al UNESKU, gde bas njima, pa UN je kao globalisticka organizacija deo tog tima, to je kao kad bi covek prijavio lopova policajcu za koga taj lopov radi. Evo pre neki dan pitah svog kuma ciji je otac Niksicanin, kako i kad se desilo da su njihovi Starohercegovci postali Crnogorci? Ali dobro, i ja sam iz Jugoslovena posta Srbin, a da niko ne ume da mi objasni sta znavi sama ta rec srbin (skoro gledajuci Vaska Eftova na YT mi sinu da ima veze i sa njihovom recju SoRaBotnik, saradnik, sto je u skladu sa drugim tumacenjima service, Ser gde predstavlja neki vid usluge, mozda vojni saradnici i sl, ali i dalje je objasnjenje nategnuto). Reci zaista nekada mogu biti izvor podele, kao sto je kod nas slucaj. Doduse nekako nam ne smeta da se medjusobno delimo sto se jedan zove Pera a drugi Zika, ali cesto ume da smeta kada se grupe dele imenima, i to magovi poznavaoci sistema, koriste za manipulaciju. Za mene je i dalje otvoreno pitanje da li bi se odrekao srbskog imena ako je ono prepreka za jedinstvo celog naseg roda, kao sto se to pokusalo sa imenom jugoslavija, ja to ime posmatram u toj funkciji (plus naravno neka vera da smo mi Sloveni, mada kod Slovena dominira R1a haplogrupa, a kod nas I2, razliku koju niko do sad nije adekvatno objasnio. Iako je jezik isti). Ukratko, htedoh reci da CG tu nije nikakav izuzetak, istorija se menja i frabrikuje svaki dan ui svuda, sta vise postoji i uverenje da se na mnogo dubljem nivou, iz sadasnjosti menja ne samo buducnost, no i unazad proslost, istorija, kao prirodni zakon.

И2 хаплогрупа је првокласан словенски маркер, молим те да се информишеш мало на ту тему. www.poreklo.rs

Што се тиче пројеката - проширење и умивање аеродрома и изградња обилазнице око Котора ми делују веома важно.
 
Ovaj video kad gledas deluje mi kao da su se zaleteli da zavrse do kraja 2021. Bas deluje da se radi zesce.
 
Je li informisani Sadko, čija je onda haplogripa R1a koja je dominantna kod svih Slovena sem Balkanaca?
 
Sto se tice novog snimka autoputa, odličan napredak, sad je sve povezano i masine moguce za svega sat-dva po potrebi premestiti cak sa jednog na drugi kraj autoputa. Sto ce verujem dodatno olakšati i ubrzati radove za finiš. Cak i onaj početak gde se kasnilo je dosta napredovao, ima pohvalno puno radnika, i samo je problem još to parče iza krivine brda. Odlično, sad sam prvi put utiska da se nazire kraj celokupnih radova. I verujem da ce sad zbog povezanosti, napredak ici brže nego pre.
 
Vezano za ove najznačajnije projekte za cg. Evo sta bih ja jos radio
-izgradnju postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda svuda gde ga nema, prvenstveno u primorju ali i ovo što je počelo u Podgorici.
-Izgradnju moto puta uz obalu i to prvo od segmenata koji bi najvise doprineli. npr iznad Budve sa dva ukljucenja, most (tunel) Verige, Sozina-Bar pa onda dalje.
-omogucavanje intermodalnog transporta (sta god je za to potrebno nagadjam: povecanje slobodnog profila pruge, duzine ukrstanja, novi terminali...)
-Nauticka infrastruktura (prihvat kruzera u Baru, marine gde god je izvodljivo (Buljarica, Sveti Nikola, i male Ulcinj, Sutomore, Petrovac, Bigova
...), bove za vezivanje, radari...
-Moratorijum na izgradnju hidroelektrana, -ulaganje u povecanje kvaliteta vazduha kod industrijskih i malih zagadjivaca( TE Pljevlja, toplifikacija na severu radi ukidanja individualnih lozista...)
-Putnicki Voz Niksic Podgorica Bar po uzoru na S bahn sa dodatnim stanicama (npr aerodrom Podgorica) sa taktom od npr sat vremena. povezan sa ostatkom javnog prevoza. Uopste javni prevoz je katastrofa .Npr iz Petrovca je (gotovo) nemoguce otici na bilo koji aerodrom bez koriscenja taksija.

Sent from my Mi A3 using Tapatalk
 
Ja bih tu dodao lokalni voz po koji bi povezao sve gradove na primorju, ukljucujuci i tivatski aerodrom. Po uzoru na francusku azurnu obalu. Naravno, ta trasa bi morala biti vecinom pod zemljom i vecinom bi je koristili turisti. Prosecan gradjanin koji cele godine zivi na primorju jednostavno mora koristiti auto za svakodnevne potrebe.
Inace, svi predlozi koje ste naveli imaju smisla ali to CG jednostavno ne moze finansirati. Upitno je kako ce se nastaviti finansiranje autoputa.
I jos nesto mi nije jasno. Bez namere da opet pokrecem bilo kakvu politicku diskusiju. Ako Milo vec gura antisrpsku i antirusku politiku i okrece se NATO-u i EU, i ako im je cilj privlacenje evropskih turista, zar mu nije logicnije da poveze CG sa EU autoputem? Zar mu nije logicnije da gura taj jadransko-jonski projekat?
 
I Srbija ide ka EU, a kada će jadransko-jonski koridor da se primakne Crnoj Gori, veliko je pitanje. I ne zavisi od Crne Gore.

Primorska železnica je, nažalost, neostvariv i neodrživ projekat. Odavno i Hrvati hoće da grade tzv. Jadransku željeznicu, pa ništa, a ona bi povezivala mnogo veće gradove, pa bi imala smisla.

Mislim da postoji potencijal za brodski prevoz duž obale, tokom sezone.
 
Budimo realni, sa ove tacke gledista CG ce pre u EU nego mi.
Naveo sam primer Francuske gde to sjajno funkcionise. Isao sam par puta za Nicu, Kan itd iz Monaka i to odlicno funkcionise. Kao sto rekoh vecina predloga koje su clanovi foruma naveli su megalomanski za CG u ovom trenutku.
Kada uplovljavamo kruzerom u Boku potrebna nam je vise od sat vremena da dodjemo do Kotora. Zbog ogranicenja brzine. Tako da je taj vid prevoza totalno neisplativ osim u turisticke svrhe. Eventualno mozda spojiti Tivat i H. Novi. Ili Budvu i Ulcinj i Bar.
Budva bi mogla da prima turiste sa kruzera jer ima dosta toga da ponudi. Brodovi bi se usidrili blizu obale i onda prevozili goste tenderima (camci za spasavnje prilagodjeni za transport gostiju u luke gde nije moguce da kruzer pristane). Tako se radilo i u Dubrovniku pre nego sto je izgradjeno pristaniste za kruzere. A tako se radi i u Kotoru kada ima vise kruzera u toku dana jer ima mesta za samo jedan koji ce se dokirati.
 
Vrh