Šta je novo?

Crna Gora

Malo slika sa piste i unutrasnjosti aerodroma u Tivtu
IMG_6236.jpeg
IMG_6223.jpeg
IMG_6162.jpeg
IMG_6258.jpeg
IMG_6178.jpeg
 
Plan rekonstrukcija regionalnih i magistralnih puteva u Crnoj Gori do 2028 godine. Videti dokumet u prilogu. Kao što sam i pretpostavio planira se rekonstrukcija puta Njeguši-Kotor i njegovo nadovezivanje na put Cetinje - Čevo - Nikšić. Stavka 24 u tabeli.
 

Prilozi

  • predlog-programa-izgradnje-rekonstrukcije-odrzavanja-i-zastite-magistralnih-i-regionalnih-pute...pdf
    3,3 MB · Pregleda: 104
Nadam se da će ga samo presvući. Svako proširivanje bi uništilo draž koju taj put ima. I pod hitno zabraniti saobraćaj za autobuse i kamione.
Mislim da bi bilo pametnije praviti tunel kroz Lovćen o kojem je ovde pisano par puta.
 
Nadam se da će ga samo presvući. Svako proširivanje bi uništilo draž koju taj put ima. I pod hitno zabraniti saobraćaj za autobuse i kamione.
Mislim da bi bilo pametnije praviti tunel kroz Lovćen o kojem je ovde pisano par puta.

Neće ga dirati koliko sam shavtio baš zbog zaštite Unesco-a (put sagrađen 1891 god). Praviće se nova veza Krstac - Trojica - Kotor. Tako bar piše.

Slažem se sa tobom, treba taj put samo presvući i ofarbati bankine u žuto kao u SFRJ periodu.

Zanimljivo mi je što se pominje i put M11 to jest veza Lepetana sa Aerodromom Tivat: planira se rekonstrukcija/proširenje puta bulevarskog tipa.
 
Plan rekonstrukcija regionalnih i magistralnih puteva u Crnoj Gori do 2028 godine. Videti dokumet u prilogu. Kao što sam i pretpostavio planira se rekonstrukcija puta Njeguši-Kotor i njegovo nadovezivanje na put Cetinje - Čevo - Nikšić. Stavka 24 u tabeli.
Interesantan dokument.

Rekonstrukcija puta Krstac-Trojice-KotorPlanirana saobraćajnica ima za cilj da poveže OpštinuKotor kako sa Cetinjem, tako i sa centralnim i sjevernimdijelom Crne Gore, a ovo posebno iz razloga unapređenjarazvoja turističke privrede u ovim oblastima. Imajući u viduda je postojeći put Krstac - Kotor izgrađen 1891. godine uveoma složenim terenskim uslovima, te da isti predstavlja spomenik kulture pod zaštitom UNESCO-a,onemogućene su sve aktivnosti vezano za unapređenjeistog u savremenu saobraćajnicu. Završetkomrekonstrukcije puteva Cetinje – Njeguši – Krstac i Krstac –Kuk – Međuvršje - Ivanova Korita, kao i izgradnjom putaCetinje - Čevo - Nikšić, nameće se potreba za izgradnjomputa Krstac – Kotor, radi uspostavljanja savremenesaobraćajne veze sa Jadranskom magistralom.
Projektovanje................................................ 44.500,00 €
Revizija........................................................... 4.450,00 €U
Ukupno:..........................................................48.950,00 €
2024 - 2027
Da li ovo sada znaci da ce projektovati 3 godine ? :unsure:

Mala pomoć sa čitanjem ovog dokumenta. Šta im znači ovo ukupna cifra za svaku stavku pojedinačno.
NPR stavka 26
26. Izgradnja magistralnog puta Cetinje – Čevo – Nikšić,dionica Čevo – Nikšić, Ukupno:..................................................... 996.800,00 €
Da li je to ukupno izdvojeno novca iz budzeta za ovaj projekat do kraja ove godine? I tako za svaku stavku?

Meni lično najinteresantnija stavka pored br. 26 je 43.
Rekonstrukcija magistralnog puta M-11 Lepetani –Tivat - Krtolska raskrsnica, dionica Donja Lastva -Aerodrom „Tivat“ - izgradnja bulevara
Radovi će se finansirati iz Opštih prihoda Kapitalnogbudžeta Crne Gore
.Radovi......................................................445.000,00 €
Nadzor..........................................................8.900,00 €
Eksproprijacija.................................................890,00 €
Ukupno:................................................... 454.790,00 €
Ko protera bulevar od KT koji je između Aerodroma i Gl. autobuske stanice Tivat pa do Trajekta, zaslužuje da se za njega izmisli neki orden za neverovatne poduhvate :)
 
Interesantan dokument.



Da li ovo sada znaci da ce projektovati 3 godine ? :unsure:

Mala pomoć sa čitanjem ovog dokumenta. Šta im znači ovo ukupna cifra za svaku stavku pojedinačno.
NPR stavka 26

Da li je to ukupno izdvojeno novca iz budzeta za ovaj projekat do kraja ove godine? I tako za svaku stavku?

Meni lično najinteresantnija stavka pored br. 26 je 43.

Ko protera bulevar od KT koji je između Aerodroma i Gl. autobuske stanice Tivat pa do Trajekta, zaslužuje da se za njega izmisli neki orden za neverovatne poduhvate :)
Tako je. To su planirana Budžetska sredstva u 2024 godini. To je kolona 5. U koloni 3 je dat period realizacije i gradnje puta npr 2024-2028 itd. Kolona broj 4 daje informaciju o izvoru finansiranja deonice, tipa tekući prihodi, pozajmice, krediti donacije itd.
 
Poslednja izmena:
Још од Јасеновог поља да прескоче оне серпентине код Шавника и то ће бити најлепши пут у Цг!
 

Mještani sela oko Andrijevice, na sjeveru Crne Gore, izmjestili autoput​


Mještani više sela u blizini Andrijevice na sjeveru Crne Gore ipak neće morati da se sele - prvobitna trasa autoputa, koja je prelazila preko njihovih imanja i kuća izmještena je nakon višemjesečne borbe mještana.

"Ovo je velika pobjeda Kralja i Kraljana", kaže Igor Ćirović iz andrijevačkog sela Kralje čije su kuće, u najvećem dijelu bile na "udaru" prethodnog plana dionice od Mateševa do Andrijevice.

Radi se o drugoj dionici autoputa Bar-Boljare, koji treba da poveže krajnji jug i sjever Crne Gore. Do sad je urađena prva, 41 kilometar duga dionica od Podgorice do Mateševa, pored Kolašina.

Ova druga koja prolazi kroz andrijevački kraj na krajnjem sjeveru duga je 22 kilometra.

Prvobitna trasa predviđala je eksproprijaciju 142 hektara zemlje i rušenje 90 objekata od kojih 35 kuća u selima Kralja, Slatine i drugih.

No mještani su bili odlučni da ne žele da se sele.

"Odavde samo mogu silom da nas isćeraju", rekao je krajem maja Miko Račić iz sela Slatina za Radio Slobodna Evropa (RSE).

Državni Monteput uvažio je njihove primjedbe i predložio novu trasu.

Uz želje mještana, kako su rekli, sagledali su i aspekte zaštite životne sredine i socijalnog uticaja koji bi proistekao realizacijom prvobitnog projekta.

"S obzirom na to da se postupak realizacije projekta izgradnje auto-puta vodi preko Evropske banke, za njih su veoma značajni očuvanje životne sredine i socijalni uticaj", rekao je na javnoj raspravi u Andrijevici, 4. septembra Milan Ljiljanić, direktor Monteputa.

Na javnoj raspravi je bila i predstavnica Evropske banke za obnovu i razvoj .

Zaključeno je da lokalno stanovništvo apsolutno daje prednost novoj trasi auto puta. Novim rešenjem zbog gradnje će biti porušena samo jedna vikend-kuća.

"Ovo je optimalno rešenje neuporedivo bolje od prethodnih, koja nijesu uvažavala demografske, sociološke, ekološke i druge aspekte a koji su morali biti ispoštovani. Mi smo mjesecima vodili svojevrsnu 'borbu' za prađedovska ognjišta" kaže Igor Ćirović.

Dodaje da bi gradnja autoputa po prvobitnom planu značila devastaciju sela i raseljavanje lokalnog stanovništva.

On se nada da će njegovo četvoro djece imati bolju perspektivu.

"Povezivanjem sa Podgoricom i primorjem na jednoj, i Srbijom na drugoj strani, otvaraju se parspektive za generacije koje će doći. Ovo živopisno selo ima veliku šansu da postane mali raj na zemlji".

Selo Kralje je okruženo sa dva nacionalna parka Prokletije i Biogradsko jezero i jednim parkom prirode Komovi.

Ćirović, čija se porodica pored poljoprivrede bavi i turizmom, dodaje da mještani nijesu bili protiv izgradnje auto-puta već da se sačuva selo.

Za raniju javnu raspravu o uticaju na životnu sredinu koja je bila u junu i julu 2023. mještani nijesu ni znali.

Nova trasa autoputa prati tok rijeke Kraljštice. Njome je, što je mještanima posebno značajno, izbjegnuto "presijecanja" postojećeg regionalnog puta Andrijevica-Podgorica, te "cijepanje" sela na dva dijela.

U Kraljama prema popisu iz 2023. živi 168 stalnih stanovnika uz brojne povremene iz drugih krajeva Crne Gore i dijaspore.

No sada očekujemo da će se ljudi vratiti, kaže Ćirović:

"Zamislite, za samo sat vožnje ste na moru, zimi na skijalištu, ili u glavnom gradu. Očekujemo da se vrate porodice koje su napustile ovaj kraj, zapustili imanja i što je razumljivo trenutno jedino vide šansu u prodaji kuće, zemlje, šume - što je kratkoročan interes".

Selo ima Zavičajni muzej i petogodišnju školu.

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) objavila je tender za izgradnju te dionice, za koju je 200 miliona eura obezbijedila Evropska komisija.

Tender se odvija po pravilima EBRD-a. Plan je da se do kraja godine potpiše ugovor sa izvođačem.

Projektovano je da se dionica završi za pet godina, do 2029. godine.

link: https://www.slobodnaevropa.org/a/andrijevice-autoput-sjever-crne-gore/33109583.html
 

Deo "Bulevara" Tivat - Jaz ce biti i deo ove brze saobracajnice ili ce praviti paraleno brzu saobracajnicu na samo park km od bulevara?
Ako je ovo drugo, a tako izgleda, onda bi bila to potpuna budalastina jer su prvo trebali da grade brzu-saobracajnicu, a postojeci put samo da rekonstruisu u postojecim gabaritima...
 

Deo "Bulevara" Tivat - Jaz ce biti i deo ove brze saobracajnice ili ce praviti paraleno brzu saobracajnicu na samo park km od bulevara?
Ako je ovo drugo, a tako izgleda, onda bi bila to potpuna budalastina jer su prvo trebali da grade brzu-saobracajnicu, a postojeci put samo da rekonstruisu u postojecim gabaritima...
Realno, tom delu toliko nedostaje infrastrukture, da se meni čini da i blevar i brzi put nisu preterivanje.
 

(VIDEO) Pogledajte kuda će proći dionica auto-puta oko Podgorice​

link na vest: https://www.rtvbudva.me/vijesti/video-pogledajte-kuda-ce-proci-dionica-auto-puta-oko-podgorice/83479

Ovaj projekat, kako su naveli iz Monteputa, predstavlja važan korak u unapređenju saobraćajne infrastrukture Crne Gore, posebno jer će se kroz planiranu obilaznicu oko Podgorice rasteretiti gradski saobraćaj.

Monteput je objavio javni poziv za izradu idejnog projekta auto-puta Bar – Boljare, dionica Smokovac – Tološi, u dužini od oko 10 kilometara, kako je u ponedjeljak i najavio premijer Milojko Spajić.

Projekat podrazumijeva izradu tehničke dokumentacije koja uključuje pun profil auto-puta sa projektovanom brzinom od 100 km/h.

Na ovoj dionici planirane su dvije petlje: Petlja Smokovac, koja povezuje magistralni put Podgorica – Kolašin sa postojećom dionicom Smokovac – Mateševo, i Petlja Tološi, koja se povezuje s magistralnim putem Podgorica – Nikšić.

Takođe, planirana su odmorišta i benzinske stanice kod Veljeg Brda.

“Pri izradi projekta, posebna pažnja mora biti posvećena zaštiti životne sredine, uključujući očuvanje pećine Magara. Autor je obavezan da dostavi rješenja koja uključuju sve radove koji su neophodni za potpunu funkcionalnost i kompletnost ove dionice auto-puta, te da budu kompatibilna sa rješenjima i sistemima realizovanim na dionici Smokovac – Mateševo”, navodi se u saopštenju Monteputa.

Ova dionica, kako dodaju, jedna je od 18 koje čine mrežu planiranih auto-puteva i brzih saobraćajnica u Crnoj Gori, a koje je Vlada definisala kroz pet razvojnih koridora: auto-put Bar – Boljare; Jadransko – jonski auto-put; brza saobraćajnica duž crnogorskog primorja; brza saobraćajnica Bijelo Polje – Pljevlja – granica sa BIH; i brza saobraćajnica Podgorica – Nikšić – Žabljak – Pljevlja.

“Realizacijom ovih projekata unaprijediće se bezbjednost, udobnost i brzina saobraćaja, uz značajno skraćenje vremena putovanja”, dodaju iz Monteputa.

Procjena vrijednosti dionice od Smokovca do Tološa, dužine oko 10 kilometara, iznosi 180-200 miliona eura, kazao je Spajić na konferenciji za medije u ponedjeljak. Očekivani rok za završetak radova je 2029. godina.

Javni poziv je dostupan na ovom linku.

Pogledajte kuda će ići trasa nove dionice:
 
Tuga što su napustili prvobitni plan da ova deonica ide od Smokovca do Farmacija - put za Cetinje i (preko jugozapadne obilaznice oko Podgorice) magistralom dalje do tunela Sozina... Ovako, svi oni koji idu za Budvu i Bar, opet moraju kroz Podgoricu... (manji deo grada nego sad, ali svakako u špicu sezone - gužva). A sledeća planirana deonica ucelo do Bara (to mi koji smo u 40-tim nećemo doživeti...)
 
A
Tuga što su napustili prvobitni plan da ova deonica ide od Smokovca do Farmacija - put za Cetinje i (preko jugozapadne obilaznice oko Podgorice) magistralom dalje do tunela Sozina... Ovako, svi oni koji idu za Budvu i Bar, opet moraju kroz Podgoricu... (manji deo grada nego sad, ali svakako u špicu sezone - gužva). A sledeća planirana deonica ucelo do Bara (to mi koji smo u 40-tim nećemo doživeti...)
A od Tološa do Farmacia samo cirka 5 km autoputa...
 
Vrh