Šta je novo?

Crna Gora


q3iCWqE.gif
 
Poslednja izmena:
Kolka je bila izlaznost? Skoro pa kao kad su glasali za nezavisnost... oko 50 posto 😄

Eto tako i Vucic drzi vlast, to su te marketinske agencije i odbori. Jedino proguraju lazne Srbe kad se ustalasa. Milo je kum Rotsilda, o cemu se prica uopste.

Narod bio glup i ostao.i bice.
 
Dole je sad drugačija situacija. Kao hokejaške izmene je scena, neko učenje demokratije, kamo sreće.
Mada kako se oslobodioci ponašaju i ugroženi Srbi, isto kriminala i korupcije itd., vratiće se DPS brzo.
Suštinski isto s drugo pakovanje, ali je dobro što se lakše menjaju garniture...
 
EVO STA JE SVE OSTALO OD ČUVENE FIRME,, EUROASFALT,,
Tufik Softić
Čitaj mi:
četiri miliona više

Zaobilaznica oko Rožaja: Treći tender, treća sreća?​

Uprava za saobraćaj pokušaće da sa četiri miliona više nego na prethodna dva tendera, na trećem privuče i pronađe ponuđača koji bi se prihvatio završetka radova na zaobilaznici oko Rožaja.

Ilustracija
Ilustracija (Foto: Pixabay)
Da li će dvanaest miliona biti doboljna motivacija za neku građevinsku firmu koja bi konačno, poslije skoro sedamnaest godina sanirala prvu, i završila drugu fazu zabilaznice, znaće se vrlo brzo.
Direktor Uprave Radomir Vuksanović smatra da je to dovoljno novca za trenutne okolnosti na građevinskom tržištu i očekuje da će biti ponuđača.
"Ima interesovanja, jedino je što vam mogu reći u ovom trenutku", kazao je Vuksanović za Portal RTCG.
Poziv koji je objavljen objavljen prije nekoliko dana, traje, kako je objasnio, u zakonskom roku od 30 dana, do 28. oktobra.
Tenderom je predviđeno, kao i prva dva puta, da ponuđeni rok za završetak radova ne može biti kraći od 350, ali ni duži od 450 dana.
Nakon raskida ugovora sa bosanskom firmom „Euroasfalt“, Upravi za saobraćaj je najprije odobreno 8,1 milion.
Dva tendera u ovoj godini sa tom cijenom nisu uspjela, pa se čekao rebalans državnog budžeta, kada je cijena podignuta na oko 12 miliona.
Uprava za saobraćaj je sa bosanskom firmom “Euroasfalt i partneri” raskinula ugovor i oduzela im ovaj posao u oktobru prošle godine, jer su probili sve moguće rokove, i povukli se sa gradilišta ostavivši veliki dio posla nezavršenim.
Portal RTCG je u više navrata pisao o zaobilaznici oko Rožaja, kao projektu koji je u narodu naziv dobio naziv „Skadar na Bojani".
Urušeni tunel
Urušeni tunel (Foto: RTCG)
Uz podršku Instituta alternativa (IA) obavljeno je i vrlo ospežno istraživanje kojim je kroz preciznu dokumentaciju, dobijenu od Uprave za sabraćaj putem slobodnog pristupa informacijama, i pokazalo se kako je neodgovornost institucija, prije političkih promjena 2020. godine, dovela do toga da ni poslije toliko vremena projekat nije završen i koliko je posla ostalo da se još obavi.
Građani Rožaja su vrlo nepovjerljivi kada se radi o ovom projektu, ali nije ni čudo ako se zna da je prva faza počela da se gradi početkom 2008. godine i trebalo je da bude završena do kraja iste godine.
Četiri godine nakon toga izvođač „Konstruktor inženjering“ iz Splita je otišao u stečaj, a iz posla su se izvukli i podizvođači „Integral inženjering“ iz Banja Luke i u to vrijeme tek formirana podgorička kompanija „Bemaks“.
Sarajevska firma „Euro asfallt“ sa partnerima posao izgradnje druge faze i dovršetka prve, dobila je 2017. godine, kada je ministar već bio kadar Bošnjačke stranke (BS), Osman Nurković.
Oko dvadeset miliona eura (19.778.320) bilo je opredijeljeno za taj poduhvat, iz kredita Evropske investicione banke (EIB).
Bosanci sa partnerima iz Crne Gore imali su roko od 730 dana, ili dvije godine da projekat privedu kraju, od uvođenja u posao, u decembru 2017. što je značilo da su ga morali završiti do kraja 2019. godine.
Nekoliko pehova, kao što je rušenje mosta Veliki Ibarac i urušavanje tunela Ibarac, zatim pandemija korona virusa, kao i neriješeni imovinsko pravni odnosi, bili su navodno razlog zbog čega je taj rok produžavan dva puta, do kraja 2021. godine.
Bosanska firma, koja je u međuvremenu došla u Crnoj Gori na loš glas i zbog puta preko Jelovice, koji su gradili četiri godine duže od predviđenog roka i preko dvadeset miliona skuplje od ugovorene cijene, ni ovaj rok za završetak zaobilaznice oko Rožaja nisu ispoštovali.
Oni su se povukli iz posla kada su naplatili oko 17,5 miliona eura, ali su im nove crnogorske vlasti naplatile penale u iznosu od preko milion eura i raskinuli ugovor sa njima u oktobru prošle godine.
Zaobilaznica oko Rožaja, za koju su mnogi tvrdili da je već od početka predstavljala politički projekat, počinje u mjestu Zeleni na ulazu u Rožaje iz pravca Srbije, i završava se kod mosta Crnja, na izlazu iz grada.
Na toj trasi najzahtjevniji djelovi su bili dva mosta i dva dunela, a fotografije sa terena pokazuju da je sve ostalo u prilično lošem stanju i sa velikim obimom poslova.
Tako, osim što je „Euroasfalt“ naplatio mnogo više od početne cijene za put preko Jelovice, i ovaj njihov propali posao u Rožajama državu Crnu Goru koštaće oko 8,5 miliona eura više od cijene koja je sa njima bila dogovorena i kada se oduzme milion eura penala zbog nezavršenog posla.
Most Veliki Ibarac
 
Sto se tice putne i saobracajne infrastrukture ima pomaka ali kljucni projekat(Matesevo-Andrijevica) i dalje ceka. Navodno do kraja godine potpisivanje ugovora a sledece godine pripremni radovi a glavni 2026 godine. Ako je tacna informacija da Srbija zavrsava 2025 do Pozege mislim da nece biti ni do 2040 godine spojen auto put izmedju Crne Gore i Srbije.
 
Meni jeste u interesu da AP A2-CG bude spojen, ali iskreno ne vidim da je to prioritet ni jedne od strana. Postoji bar po 1 projekat na obe strane mnogo većeg prioriteta (put u zaleđu obale za CG i AP do Mačkata za Srbiju). I to sam jako dobronameran i prostrasan u korist Andrijevica-Boljare-Požega kad listam ove prioriteta. Vrv ima još po 2 na obe strane najmanje istog ili većeg realnog prioriteta.
 
Meni jeste u interesu da AP A2-CG bude spojen, ali iskreno ne vidim da je to prioritet ni jedne od strana. Postoji bar po 1 projekat na obe strane mnogo većeg prioriteta (put u zaleđu obale za CG i AP do Mačkata za Srbiju). I to sam jako dobronameran i prostrasan u korist Andrijevica-Boljare-Požega kad listam ove prioriteta. Vrv ima još po 2 na obe strane najmanje istog ili većeg realnog prioriteta.
Crna Gora ima interes da poveze svoju drzavu. Sto se tice Srbije od Pozege do Boljara mislim da se radi o milijardama koje su potrebnije na drugim mjestima...
 
Slažem se sa obe konstatacije. Sa stanovišta Srbije, svakako da povezivanje do Boljara nema nikakav pravi značaj (iako meni lično jeste u interesu).

Bilo bi bolje da se obe države opamete, kao što neće (usled kompleksnosti oba društva).
 
Sve stoji ali to se sve gleda pre početka takvog projekta, tj. poduhvata. Sad kad smo zagazili valja i završiti, ako treba i uz
neke modifikacije.
 
I to je tačno... Mada, Srbija se još nije ukanalila sasvim, ima šanse za Mackat. Jer, ako je i do D. Poljane ap upitno racionalan, iza je sasvim besmislen. Realno gledano, Srbija nema bilo kakav jači ekonomski interes od povezivanja tog tipa sa cg. Emocije po strani. Davao sam taj primer već: cela cg ima 32x manji budžet od samo grada Beograda... To je naravno ok veza... kad ostalog bude.

Tako da, racionalan kompromis za početak bio bi upravo u tim modifikacijama. Sa obe strane. Smanjiti troškove, ubrzati rokove. Učiniti projekat bliži nekom smislu.
 
Poslednja izmena:
Pa da AP dokle ima opravdanosti a posle neka brza saobraćajnica, makar i magistrala moderna i novi GP.
Cg da gura makar do petlje Crnča pa isto. Ipak mi plasiramo dosta proizvoda dole a kako je turizam rastuća grana
biće tu posla, plus građevina, radna snaga ne samo sezonskog karaktera. Videćemo...
 
Najveće unapređenje regiona bio bi upravo sporazum o slobodnom protoku robe i ljudi. U tom smislu otpusilo bi se sve.

Jer, ne bih nikome da kvarim iluzije, ali članstvo u eu za bilo koga nije kao ponuda na stolu u sledećih bar 20, možda i 30 god. A treba živeti do tada...

No, to je sve neka druga šolja čaja...
 
Супер би било имати АП до Цг, али потребне су огромне паре . Изабрани правац је прави изазов и за организоване зимске службе што наравно није случај код нас.
Брза саобраћајница од Ивањице би била сасвим довољна и АП бар до Сушице а брза саобраћајница до Златибора! Видећемо шта ће бити јер је земља банкротирала МУПу сада плате исплаћује ЕПС!
 
Jer, ako je i do D. Poljane ap upitno racionalan, iza je sasvim besmislen. Realno gledano, Srbija nema bilo kakav jači ekonomski interes od povezivanja tog tipa sa cg. Emocije po strani. Davao sam taj primer već: cela cg ima 32x manji budžet od samo grada Beograda...
Ne bih se baš složio sa ovim iznad. Prvo od D. Poljane do granice nema ni 30km pa ako ap i dođe jednog dana do D. Poljane itekako ga treba produžiti tih 2x km, glupo bi bilo da na komplet pravcu od Beograda do Bara samo to parčence ne bude ap. Pitanje naravno ostaje koliko i da li je potreban ap do D. Poljane...

Teoretski zamislimo scenario Beograd-Bar komplet ap cca 450km. To otvara totalno nove mogućnosti za turizam, topao septebar/oktobar, maj, vikendi sve bi izgledao totalno drugačije. Jedna je matematika kad petkom posle posla kreneš na more i stigneš u 21h, i u nedelju kreneš nazad u 20h i opet stigneš da se naspavaš za posao u ponedeljak. Teoretski možeš mnogo takvih vikenda napraviti godišnje gde imaš komplet ceo dan na raspolaganju i u subotu i u nedelju. Otvara se i ski vikend mogućnost koju sada skoro da niko živ ne koristi (Kolašin). Nekih 3.5h vožnje bi bio što je slično vs. Kopaonik.

Još bitnija stvar je šta bi sve niklo uz put logistika/fabrike/turizam odnosno šta bi sve taj ap izgenerisao novo..

A najbitnija stvar je što bi dobio najbrži izlaz na luku Bar (vremenski) i najkraći u km (najjeftiniji) koji bi uz neki dobar sporazum između Srbije i Crne Gore totalno promenio međunardnu razmenu.
 
Razumem tvoju argumentaciju, meni lično takođe vrlo znači da sa ful ap od bg do kl dodjem za 3.30h. Ali, to što je nešto dobra ideja za mene lično, ne znači da je opravdano da siromašno društvo, kakva smo oba, treba da ulaže bdp naše dece u projekte od kojih ima važnijih. Jer, takvi onda čekaju.

I da, čak ni do D. P. nije opravdano, ali recimo da je to i okviru iste države, pa imas rezona da povezujes i razvijas svoju zemlju. Srbija nema bas nikakav interes, strogo racionalno gledano, da razvija turizam cg. Takođe, Bar nije i nikada neće biti cargo luka (koga zanima neka potrazi zašto), a i železnica postoji, tako da ni to nije arg. Jedini arg za pun ap, u stvari, si naveo. A to je, budući da smo već skočili u projekat do d.p. ostaje malo i do Boljara. To jeste arg . Ali, ni do d.p. ni u ludilu ne treba pre Mackatai onda brze ceste do p.voda(bigaje,za mene su i dalje partizanske:)

Slična priča je i za cg iza Crnce, u odnosu na zaledje obale i drugu cev sozine, obilaznicu oko pg, pa čak i bp-pljevlja-cajnice. I Andrijevica-pec (to ce da kupi tranzit).

Ja sam ona skola mišljenja koja ustvari želi da se ponašamo racionalno, budući da smo siromašni. Obe države, koje volim.
 
Apsolutno si u pravu Srbija nema razloga da razvija turizam u CG.
Jedini ekonomski razlog zbog koga bi Srbiji možda trebao autoput je transport robe.
U CG se proizvodi jako malo robe koja se uvozi u Srbiju.
O luci Bar se više puta diskutovalo i objašnjavalo koji su kapaciteti i koja je isplativost korišćenja te luke za uvoz u Srbiju pa na to ne treba trošiti puno slova.
 
Pored svega ovoga imaju jos dva argumenta koja se trebaju cijeniti. Sam taj crnogorski turizam kako bude rastao, samim tim ce rasti i ekonomija Srbije polazeci od toga koliki je procenat roba i usluga koji Crna Gora uvozi iz Srbije. Drugi je naravno ideolosko-politicki. PS. Uvijek je tu moguca i neka zajednicka inicijativa(tzv. prekogranicna saradnja) da se uzmu grantovi jer EU finansira te projekte.
 
REFLEKTOR: Koja putna dionica bi trebala da bude prioritet vlade CG
 
A najbitnija stvar je što bi dobio najbrži izlaz na luku Bar (vremenski) i najkraći u km (najjeftiniji) koji bi uz neki dobar sporazum između Srbije i Crne Gore totalno promenio međunardnu razmenu.
Bas zato je i uletela Evropa i prekinula Kineze u nastavku gradnje posto im to sada nikako ne odgovara, tako da je projekat prolongiran inflacija sve veca te ce za realizaciju vremenom biti potrebna sve veca sredstva.

Sa Kinezima je bio direktan dogovor i akcija, sa Evropom su tu neke satro transparentne procedure, ali je ugradnja gotovo ista. Nije to samo logisticka stvar, to je i cesca razmena medju ljudima sto i socioloski i kulturoloski donosi druge tokove koji agendi ne odgovaraju, naravno sve u smislu anesteziranja svega sto ima veze sa bilo cim sto u sebi sadrzi Srb i nastavku dezintegrisanja tog entiteta.

Mozete se smejati, ali to je tako. Uvek je tu vise faktora, a vlasti su ipak i u cg i u srb pod kontrolom i sprovode tu agendu, ili ih nece biti na vlasti. Imaju oni kolone onih koji cekaju u redu da dodju na prestol. Jbg.
 
Dobro je što su izbačeni Kinezi. Svaka čast cg na tome.

Kinezi služe za prelako ispumpavanje para kroz podizvodjace, na račun potomaka. Nemam ništa protiv Kine, ali to je tako. Sve drugo je magla... Koja služi da maskira lopovluk.
 
Нажалост, чињенице говоре супротно! Кад је Еу у интересу онда се Далматина направи за 3 год ( 350 км ) ! Кад им није у интересу онда тенедери трају годину па пројекти још годину за 23 км!
 
Vrh