Šta je novo?

Crna Gora

Dok se obećavaju novi putevi u Diznilendu da vidimo čemu služe skoro izgrađeni skupi putevi.
Na primer od Mojkovca do skretanja za neotvoreni a već devastirani ski centar Žarski.

Put je zanimljiv, nije toliko krivudav koliko je vijugav na par mesta sa nekim nagibima.
Šteta što se ne održava, ne kosi pored puta, ne jednom delu i propao i što nema naznaka kada će se nastaviti što do ski centra,
što do Lubnica...
Kako doći od Mojkovca do ovog puta?
 
Kreneš ka železničkoj stanici, prođeš ispod pruge i pre stanice ima mala raskrsnica,
tu skreneš levo pa odmah desno, dalje pratiš put. Uzak je ali asfaltiran, zaboravi sad mislim
da ima jedna kao raskrsnica tu drži desno i to je to. Izbije se jedno pola km od starta nove deonice.
Mapa može da pomogne ali nije sve ucrtano niti je snimak dovoljno dobar.
 
U suštini, plan je dobar. Populističke kerefeke sa tajmingom između gradova su nepotrebne.

Bolje da je dao precizan tajming (hodogram) do ulaska u izgradnju svakog projekta. Više bi mu ozbiljni ljudi verovali.
 
Pričao je da ima 45 stavki do pojave mašina na terenu i da sve ide paralelno
 
Dobro, on bi trebao da zna šta je CPM :)Lepo.

Generalno, plan jeste dobar, transformisao bi CG. Pri tome, ista je mala, sve ovo staje u ca. 10mlrd, vrv i manje. Problem je što cela CG ima gross gdp oko 6mlrd ako se ne varam (za poređene Beograd sam je 34 :) ), pa to iako relativno male, jesu za cg velike pare.
 
Lista svih 18 pravaca predvidjenih za izgradnju u CG, predvidjena duzina I vrednost.
43041631_1724336414818.png
 
Već smo pričali, gomila lepih želja bez ikakvog uporišta u realnosti.
Ovih 18 podelimo sa 6 i dobijemo 3 projekta koja se možda završe do tad.
Nastavak AP, obilaznice BD i TV kao jedna logična celina i još jedan projekat pa koji god prva dva su daleko bitnija.
Možda nešto na šta ne pomišljaju, recimo povezivanje primorskih gradova brzim katamaranima kao što sad ide iz Dubrovnika za Budvu.
Direktor i ja smo išli neki dan i super je stvar. Dosta bi uticalo na smanjenje gužvi u saobraćaju.
 
Poslednja izmena:
Evo malo cena sa Aerodroma u Tivtu, s obzirom da nemate gde sesti pre cekiranja ako necete sedeti na podu ostaje kafic kao opcija ili klupice ispred na temperaturi od preko 35 stepeni...
IMG_6153.jpeg
IMG_6152.jpeg
IMG_6150.jpeg
IMG_6149.jpeg
IMG_6148.jpeg
IMG_6145.png
 
Za rešenje saobraćajnih gužvi na primorju bi mogli da razmisle o nekom vozu koji bi povezao Bokokotorski zaliv i budvu.

Ima sličan fazon u Italiji, Cinque Terre na Ligurskom moru, 5 gradića povezano vozom.

Odlična ideja, ja kao jedini problem vidim razruđenost zaliva to jest, kuda i kojim pravcem bi išla trasa.
 
Voz bi bio izvanredna stvar ali ne bi rešio problem gužvi.
Kao neko ko je proživeo svašta kroz razne nam zemlje u kojima smo živeli a između ostalog sam jedan dobar deo života živeo u BD smatram da se vozom u tim krajevima nikad neću voziti a planiram da živim bar 180 godina. 😃
 
Iz H. Novog okolo Boke, iza Kotora tunelom, zatim tunelom do Tivta, barem do aerodroma, i odatle ka Budvi. A može i jedna kružna linija oko Boke sa presedanjem prema Budvi kod aerodroma.
 
Lista svih 18 pravaca predvidjenih za izgradnju u CG, predvidjena duzina I vrednost.
Pogledajte prilog 209196
A zašto su skratili deonicu autoputa do Tološa? To je (u najboljem slučaju) do puta za Nikšić. Ranije je bila planirana deonica Smokovac - Farmaci (put za Cetinje i veza sa jugozapadnom obilaznicom oko Podgorice, odnosno putem ka tunelu Sozina). Ta deonica bi značila mnogo, ova do Tološa mnogo manje
 
Pruga je 1922 planirana da se završava u Tivtu okacicu kartu uskoro
Trebalo bi prugu predvideti u prostornom planu od ulcinja do Aerodroma Tv dalje od toga tesko.
Faza 1 Bar- Ul 2 kolosjeka
Faza 2 Bar sutomore dupliranje kolosjeka
Faza 3 sutomore Budva
Faza 4 Budva Tivat
Stim sto bi se objedinio terminal preko puta aerodroma za vozove buseve i vodni terminal samim tim bi nestala potreba za gomilom buseva a mnogi bi kola ostavili parkirana.
 
Vrh