Šta je novo?

Crna Gora

Што се тиче пута Беране Колашин преко Бјеласице, озбиљно су запели тј. озбиљно су притиснути да све заврше у наредна 2 ипо месеца. Да децембра им је речено да морају да приведе крају. То је информација од радника одозго.
 
@Elgrande028 @KrCan Hvala vam puno na informacijama.

Noćas sam stigao u Crnu Goru sledećim putem. Beograd - Pakovrače - Zlatibor - Prijepolje - Jabuka / Ranče - Vrulja - Slijepač Most - Mojkovac - Mateševo - Podgorica - Virpazar - Sotoniči - Petrovac.

Ispod vam pišem detaljnu reportažu puta, tako da će post biti poduži.

Srbija

Od kada je završen autoput od Beograda do Čačka u zavisnosti od dela grada, može se ići do Ljiga Ibarskom jer nema mnogo saobraćaja i put je u izuzetnom dobrom stanju. Takođe kome više odgovara može se ići autoputem koji je isto u dobrom stanju.

Auto put od Ljiga do Pakovrača je dobrog kvaliteta, i skraćuje put za minimum 20-30 minuta kada su idealni uslovi na Ibarskoj preko Rudnika i obilaznici oko Čačka i pritom je kraći 10 kilometara. Tako da se put do Pakovrača ne oseti.

Od Pakovrača do Zlatibora, put je odličnog kvaliteta sa dosta ravnica i blagim krivinama gde ima samo nekoliko oštrih krivina u Ovčarskoj Klisuri. Međutim ima dosta saobraćaja, u pravcu Beograda su bile nepregledne kolone vozila koje su išle, što noću može da zaslepljuje vozače. Ono što moram napomenuti jeste da iako je put odličnog kvaliteta, zbog drugih vozača je postao izuzetno opasan i rizičan a sada ću vam dati jedan primer zašto iz prve ruke.

Sinoć oko 20 : 30, kada sam išao od Užica ka Zlatiboru, na mostu preko Šusice sam imao izuzetno rizičnu situaciju. Hitna pomoć pod rotacijom je išla iz pravca Zlatibora i preticala vozila na mostu preko pune linije, u krivini u desno i išla pravo ka mom autu. Srećom tu pre mosta iz pravca Užica ima autobusko stajalište sa desne strane, i sa obzirom da sam uočio hitnu pomoć sa rotacijom na vreme, krenuo sam naglo da kočim i sklonio se desno na proširenje za autobusko stajalište. Da nisam na vreme uočio hitnu pomoć da pretiče vozila ili da nije bilo proširenje baš tu sa desne strane, bio bi direktan sudar sa fatalnim ishodima gde bi jedna cela porodica izgubila život. Iz tog razloga napominjem da se mora biti izuzetno skoncentrisan i pažljiv jer nikad ne znate šta vas može zadesiti na tom delu puta jer vozači mnogo rizikuju. Takođe se mora ostati izuzetno smiren i pribran u kritičnim situacijama kako bi mogli da odreagujete ispravno kolko je to moguće.

Od Zlatibora do Kokinog broda, put je širok, ok kvaliteta, a od Borove Glave i sa dosta krivina. Takođe od Zlatibora je već krenuo da opada masovno broj vozila, mada je bilo već kasnije, tako da je bilo milina voziti.

Od Kokinog Broda do Prijepolja, put je širok, dobrog kvaliteta, ima popriličan broj krivina ali takođe i više mesta za preticanje.

Od Prijepolja do Jakuke, kreće uspon sa krivinama gde se može voziti 60-70 skoro konstantno I bez saobraćaja. Put je širok, ok kvaliteta sa zakrpama.

Granica

Obe granice bez čekanja, samo smo mi bili na granici.

Srpska strana ima po dve trake na ulazu i izlazu.

Crnogorska strana je završila novu granicu koja izgleda impresivno u odnosu na staru i ima veću propusnu moć. Stara je i dalje ostala 500 metara dalje, ali ne radi i samo se prolazi bez zaustavljanja.

Crna Gora

Od Granice do Pljevlja je pre godinu dve rekonstruisan put tako da je put odličan kao da je tek sada završen. Put je širok sa dosta krivina. Takođe sada je spust. Ja sam međutim išao osam kilometara ka Pljevljima I onda sam skrenuo levo za Bijelo Polje i Mojkovac dok se pravo nastavlja ka Pljevljima.

Odatle prvih 23 kilometara, put je skroz korektnog stanja, relativno širok i bez saobraćaja. Takođe na toj deonici ima dosta krivina i 8-10 sepertina. Nakon toga se izlazi na potpuno rekonstruisan put u dužini od 42 kilometara. Put je širok, nov i odličnog kvaliteta. Krivina ima i dalje ali dosta manje i nema više sepertina. Na kraju puta dolazite na raskrsnicu u mesto Bajista koje se ujedno nalazi na putu Bijelo Polje - Mojkovac, gde idete desno za Mojkovac. Tu se priključuju svi koji su išli glavnim putem preko Prijepolja, Bjelog Polja i Ribarevine ili preko Novog Pazara, Rožaja, Berana I Ribarevine.

Put od Bajiste do Mojkovca je rekonstruisan pre par godina i sada ima dosta deonica sa po tri trake, od koje su dve namenjene za uspon. Takođe na ovoj deonici ima krivina, ali se može voziti 60-70 bez nekih većih problema.

Mojkovac - Kolašin put je odličan koji isto ima krivine gde se može voziti 60-80.

Kod Kolašina se ne skreće desno za centar Kolašina gde je galerija, već nastavljate pravo za Podgoricu. Dva kilometra kasnije, svi koji žele autoputem uključujući mene skreću levo ka Mateševu, Andrijevici I Podgorici i idete preko mosta, dok se pravo nastavlja ka Podgorici preko Kanjona Moraće.

Nakon što pređete most dolazite na raskrsnicu gde se levo ide za centar Kolašina dok se desno ide ka autoputu, I Andrijevici gde I vi treba da skrenete. Sledećih 8 kilometara ima dosta ulegnuca, bregova I poneka rupa iz razloga što rekonstrukcija puta traje još uvek. Noću radova nema i onda samim tim nema. ni gužve. Na ovoj deonici nije pogodna brza vožnja već je preporučeno oko 40 kmh. Nakon tih osam kilometra nastavljate pravo za Podgoricu dok se levo skreće za Andrijevicu, Berane, Plav I Gusinje preko Trešnjevka. Odavde kreće rekonstruisan put koji je završen prošle godine u dužini od 1.3 kilometara.

Nakon 1.3 kilometra skrećemo levo ka Autoputu i dolazimo do putarine gde se uzima ticket. Od raskrsnice gde smo skrenuli levo preko mosta do ulaska na auto put treba negde oko 15 minuta.

Autoput od Mateševa do Podgorice je impresivan. Ima čak 16 osvetljenih tunela, svuda je urađen kvalitetan asfalt umesto betona što doprinosi mnogo udobnijoj vožnji. Stvarno impresivan podvig. Takođe mnogo bezbednije i lakše za vožnju nego preko Kanjona Moraće, a pritom je noću brže za 20 minuta minimum i biće još brže kada se bude završila kompletna rekonstrukcija puta Kolašin - Mateševo. Na sadašnjem kraju autoputa na ulazu u Podgoricu, putarina iznosi 3.5 eura što po meni za taj komfor uopšte nije mnogo, pogotovo kada imamo na umu da se samo kroz tunel Sozinu plaća putarina 2.5 eura.

Na kružnom toku se skreće desno za Podgoricu, I primorje dok se levo ide za Kolašin preko Moraće odakle su došli svi koji su se odlučili da idu preko Kanjona.

Radovi na bulevaru Vilija Brajanta su kompletno završeni tako da se vozi sve bukevarom kroz celu Podgoricu gde ima nekoliko semafora i kružnih tokova. Na kraju bulevara skrećete desno.

Nakon što ste skrenuli desno 500 metara dalje u zavisnosti gde vam je krajno odredište, zavisi gde skrećete prateći koji putokaz na kružnom toku. Prvi izlaz centar Podgorice, drugi izlaz Cetinje, Budva,, Niksič dok je treći isto Budva, Cetinje Petrovac, Bar, Ulcinj gde sam i ja išao i izlazi se na Bulevar sa dve trake u svakom smeru. Na sledećem kružnom toku se skreće na prvom izlazu za Cetinje i Budvu i izlazi se na Jugozapadnu obilaznicu, dok se pravo nastavlja ka Petrovcu, Baru, Ulicnju.

Kada nastavite dalje na drugom izlazu, sledećih 10 kilometara vozite bulevarom sa dve trake u svakom smeru i prolazite nekoliko kružnih tokova gde pratite putokaz za Bar. Od izlaska iz Goričana prestaje bulevar i kreće odlična široka magistrala bez krivina u sledećih 15 kilometara gde se može voziti konstantno 80-90 kmh, može i više ali se rizikuje plaćanje kazne. Kilometar pre skretanja za tunel Sozinu ima nekoliko krivina.

Kilometar kasnije je raskrsnica gde se levo skreće Za Budvu, Petrovac, Sutomore, Bar, Ulcinj kroz Tunel Sozina dok se pravo nastavlja za Petrovac i Budvu preko Petrovačkih strana. Po meni svi koji idu za Sutomore, Bar i Ulcinj treba da skrenu levo i idu kroz tunel, dok ko nastavlja za Petrovac i Budvu treba da nastavi pravo. Razlozi za to su sledeći. Ne plaća se tunel, ne rizikuju se gužve na putarini, I na uključenju na magistralu u Čanju, ne vozi se od Čanja do Petrovca jadrankskom magistralom koja prolazi kroz mesta kilometraža je potpuno ista, dok je vreme putovanja u idealnom slučaju preko Sozine brža možda za nekih 5-10 minuta jer ima mnogo manje krivina dok za vozače koji voze brzo po krivinama nema razlike.

Kada se nastavi pravo na raskrsnici odmah kreće uspon i krivine. U sledećih 24 kilometara je dosta neravan kolovoz, ima dosta krivina i devet sepertina od čega su četiri na usponu i pet na spustu. Ono što se mora napomenuti jeste da nakon 7 kilometara nailazi se na radove u dužini od nekih 400 metara gde ima devijacija i gde semafor reguliše saobraćaj. Nakon toga nastavlja se uspon još 5 kilometara i onda kreće spust ka Petrovcu u dužini od nekih 12 kilometara. Nakon 12 kilometara, stiže se na raskrsnicu gde se levo skreće za Petrovac, i Bar a pravo se nastavlja isto za Petrovac i Budvu.

Ako na raskrsnici skrenete levo, nakon kilometar skrećete desno za Petrovac dok ako nastavite na raskrsnici pravo nakon 500 metara otprilike skrećete levo za Petrovac.

Kao neko ko je imao priliku da putuje do Crne Gore na desetine puta, mogu da kažem da nikad nije bilo lakše i brže da se stigne do Crne Gore.

Ispod vam pišem svoje vreme putovanja noćas iz Požege pošto vreme iz Beograda ne bi bilo relevantno jer sam stajao na više mesta.

Požega - Zlatibor - 45 minuta
Zlatibor - Jabuka / Ranče 1h 30 minuta (90 minuta)
Ranče - Petrovac 3h 30 minuta

Kolašin - Podgorica (kraj autoputa) 40 minuta
Virpazar (skretanje za Sozinu) - Petrovac (raskrsnica) 25 minuta
 
Poslednja izmena:
@Stefan Mar
Koji motiv ti je bio da ideš prema Mojkovcu preko Jabuke a ne preko Brodareva, obzirom da je prvi put 50% duži (93km naspram 62km od Prijepolja do Bajista)?
 
@Stefan Mar
Koji motiv ti je bio da ideš prema Mojkovcu preko Jabuke a ne preko Brodareva, obzirom da je prvi put 50% duži (93km naspram 62km od Prijepolja do Bajista)?
možda voli duže da putuje. jer su prelijepi predjeli za vožnju. a hoće i auto put da isproba takođe.
tako i ja kad idem za dubrovnik i split ne idem preko trebinja nego preko herceg novog iako je put duži sat vremena samo kako bih uživao u vožnji pored mora.
kada idem pg - bg i obratno uglavnom krenem oko 2 ili 3 ujutru kada nema gužve i treba mi oko 6 sati vožnje sa 3 ili 4 pauze.. ne brzam ne divljam na putu - baš vozim lagano iako noću nema žive duše.
 
To je odlično vreme, sa toliko pauza. Ok, verovatno je granica pred jutro prazna.

Meni do KL obično treba 5-5.5h, ali to je sa max 1-2 kratke pauze i uz dosta vojne discipline (bez razvlačenja).
 
@Stefan Mar
Koji motiv ti je bio da ideš prema Mojkovcu preko Jabuke a ne preko Brodareva, obzirom da je prvi put 50% duži (93km naspram 62km od Prijepolja do Bajista)?
Ja lično ne volim put od Prijepolja do Bijelog Polja preko Brodareva, mislim na deo između Pranjca i Metanjca. Razlozi su sledeći
  1. Stene se nadvijaju nad putem i može imati puno odrona. Više puta se dešavalo ranije da stena padne na čoveka ili na vozilo i da ga usmrti na tom delu puta. Samim tim vožnja tim delom nije prijatna.
  2. To je put koji se najviše koristi ne samo od automobila već i od strane kamiona i autobusa koji često seču krivine, a donekle su i primorani zbog samog puta i stena i onda im se ne može toliko zameriti što prelaze na suprotnu stranu. Ali to potencijalno može napraviti rizične situacije i fatalne posledice.
  3. Sa druge strane puta je kanjon reke Lim, gde se mnogo puta dešavalo da neko sleti autom dole i pogine jer preceni krivinu ili mu drugo vozilo pređe na suprotnu stranu
  4. Potencijalno veća gužva na graničnim prelazima.
  5. Radovi na dva mesta, kod Zavinograđa i posle Brodareva.
Dok su prednosti ovog puta sledeće
  1. Kraći put za 30 km
  2. Brži put za 30ak minuta
  3. Manje krivina, bez sepertina i bez uspona.
Sa druge strane put preko Jabuke ima sledeće mane i prednosti.

Mane.
  1. Duži put 30 kilometara
  2. Duže se putuje 30 minuta
  3. Ima više krivina, sepertina i uspona
Prednosti
  1. Potencijalno manja gužva na graničnom prelazu.
  2. Nema radova na putu
  3. Mnogo manje saobraćaja na putu
  4. Nema kanjona i stena koji se nadvijaju nad putem.
  5. Bezbedniji put za vožnju, pogotovo od kada je urađena rekonstrukcija puta između Ranče i Pljevlja kao i Kovrena i Bajiste .

Takođe želeo sam da vidim kako izgleda nova Crnogorska granica kao i da se lično uverim u kakvom je stanju put preko Kovrena i Pavinog Polja jer je to najkraća zvanična alternativa trenutno Gostunu. Ovaj put je kraći za 10ak kilometara u odnosu na put preko Pljevlja, Đurđevica Tare i Mojkovca gde se pritom izvode radovi na jednom mestu, a 20ak kilometara kraće u odnosu na put preko Pljevlja, Đurđevica Tare, Zabljaka, Šavnika, Nikšića, Danilovgrada, Podgorice gde
još dodatno nema 41 kilometar autoputa.

Slažem se da je put od Prijepolja preko Brodareva i Bijelog Polja bliži 30 kilometara i brži u odnosu na ovaj put preko Jabuke, Kovrena i Pavinog Polja pogotovo ako nema zadržavanja na granicama i radovima. Ali ono što se takođe mora uzeti u obzir je da je put preko Brodareva je dosta rizičniji i može imati mnogo duža zadržavanja, naročito danju.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: sev
To je odlično vreme, sa toliko pauza. Ok, verovatno je granica pred jutro prazna.

Meni do KL obično treba 5-5.5h, ali to je sa max 1-2 kratke pauze i uz dosta vojne discipline (bez razvlačenja).
Uvijek sam prvi na granici. Putujem sa suprugom i psom tako da me nikad nisu provjeravali, al zato pauza svakih 90 minuta sigurno 10ak - 15ak minuta. Uz to imam 3.0 automatic pa one uspone oko zlatibora lako savladam i sigurno uštedim desetine minuta. dok sam imao citroena od 90ks sjećam se da mi je baš dugo trebalo po tim usponima. na auto putu vozim 115-120. nikada 130 nekako mi je velika razlika u tih 10km/h.

inače moj savjet svima koji idu preko brodareva za cg - ne brzajte tim putem. put je očajan a ne prašta nikom. pratite neki kamion jer oni ne žure i iskusni su. ima dosta idiota koji tuda pretiču rizikujući da poginu u nepreglednim krivinama.
 
Dobro, sad mi je jasno, kratke su ti pauze, dusciplinovaniji si od mene :)

Sve što si napisao 100% podržavam, to je generalno pravac gde sumanuto preticanje ne donosi skoro ništa u minutima, a dramatično povećava rizik.
 
Prilog DW o izgradnji autoputa sa osvrtom na ,,duznicko ropstvo ka Kini"

 
Zoran će me ubiti što sam sebičan ali se nadam da neće završiti tunel Klisura do proleća. :D
Bježi treba da se napuni skijalište sa još naroda a da nije infrastrukturno spremno za to.
 
Zoran će me ubiti što sam sebičan ali se nadam da neće završiti tunel Klisura do proleća. :D
Bježi treba da se napuni skijalište sa još naroda a da nije infrastrukturno spremno za to.
Ha ha necu necu @Johnest_Hon . Posto je nas dragi @KrCan obisao kompletan tunel i razgovarao sa radnicima , verujem njemu kada je rekao mart. I to je ipak nesto da se najzad zavrsi taj put. Inace sam isao u nedelju preko Rozaja za Bgd. Bas kilave da zavrse to do granice. Na granici nikog ispred mene. takodje na ulazu u Srbiju prvi ispred rampe oko 10 sati. Dobro je uradjeno od nase granice do Ribarica kao i od Novog Pazara do Raske. Nigde guzve bas sam se iznenadio.
 
Prosao juce ponovo. Greder ravnjao bukvalno poslednje metre 032 na samom ulazu iz pravca Kolasina. Ostatak trupa do kraja tunela uvaljan kao staklo. Asfalt bi trebalo da krene u Cetvrtak I do kraja meseca da zavrse asfaltiranje, kompletno opremanje do kraja godine. I tu opet razgovor sa inzinjerom I opet skepticizam I njegovo misljenje "Da je tesko ovo sve opremiti prije kraja Marta".
E sad... Na ulazu opustena atmosfera radnici lencare, kroz tunel sam sreo tri grupice radnika nesto sitno krckaju... a na izlazu 200m nize finisher doteran. Iza njega na nize jedno 4-5km udaren zavrsni sloj asfalta na delu koji je preostao nedovrsen ranije.
Imao sam I jedan neformalan sastanak u Podgorici sa covekom koji je na samom pocetku radio u Geneksu, za one koji ne znaju to je prethodnica firma iz koje je nastao Bemax /nema nikakve veze sa istoimenom firmom u Srbiji/.
Ispricao mi je kako je otac Ranka Ubovica doselio u CG iz Bih I kako je sa fapom 13 vadio sljunak iz Morace /ilegalno/ I kako su zivotarili dok se Ranko nije ozenio I postao pasenog Rocenu. E onda je doslo do meteorskog uspona. Placao je radnike 1500 eura od cega samo 150 preko racuna a ostalo sve kesom kako ne bi placao doprinose I penzisko osiguranje, a za svaku gresku odbijao sto eura.
Kaze da je sve radnike natjerao da nose CG zastave I crvene kombinezone, da je u Savniku istjerao radnike samo zato sto su uvece u hotelu zapjevali neku srpsku pesmu. Kaze da je bio slucaj da neko ogrebe masinu ili kamion, a da on zove iz Podgorice I da odbije od plate pre nego radnik I pogleda sta se desilo, da je imao uzasnu mrezu poltrona I spijuna u firmi. Jos mi je ispricao da je bio stavio Kovacevica za formalnog direktora, a da se ovaj ama bas niti zasta nije pitao izuzev kad on sa nekim raskrsti da se obrati direktoru. Jos kaze kad bi nekog izbacio sa posla minimum po tri zadnje plate nije isplacivao, a upravo tako je drzao sve radnike da te tri plate kasne, a potom idu redovno. Kovacevuca je do te mjere ponizavao I pred radnicima da je to ponekad bilo jadno gledati I prisustvovati. Znao je otvoreno da priprijeti u stilu "Dali ti znas da mi znamo I da prebijemo"
Ima mnogo jos toga, posebno oko namestanja tendera ali da ne davim.
Samo da napomenem da je Ranko Ubovic po Skaj aplikaciji osoba koja je Milu na ruke nosila 300 hiljada eura mjesecno samo od droge od Zvicera sefa Skaljaraca, pa razmislite kako je Bemex nastao I sta je pozadina svega...
Ps. Imam snimak na telefonu,kroz ceo tunel, pa poslacu nekom ko ima kanal nek okaci
20230904_142221.jpg
20230904_141750.jpg
20230904_142121.jpg
20230904_142117.jpg
20230904_143336.jpg
20230904_142007.jpg
20230904_142217.jpg
 
Hvala na slikama KrCane a posebno na trećoj odozdo gde se lepo vide stene iznad tunela oko kojih će ići ski staze jednog dana do gondole sa desne strane puta.
Bože zdravlja...
 
Danasnja fotografija iz tunela Klisura, Prvi asfalt
tunel klisura.jpg

@KrCan je bio pre neki dan u tunelu i sve nam objasnio. Euroasfaltu je dat rok da to zavrse do nove godine ali kako nas dragi prijatelj kaze realno je mart 2024. Definitivno ce 2024 godina biti ta godina kada ce biti zavrsen ovaj tunel , kao i radovi od Rozaja do granice sa Crnom Gorom. Defintivno ce bit najkraci put svima od Kraljeva , Nisa, Prokuplja i ostalih delova nase zemlje ka Podgorici i moru. Pre sam zapisao da je odlican put od Raske do Novog Pazara koji je pusten ovih dana. Od N. Pazara do Ribarica solidan put bez guzve. Od Ribarica do granice sa CG. totalno novi asfalt.
 
Poslednja izmena:
A ta obilaznica oko Pazara to mi je enigma radi li se kuda ide kad će biti gotova?
 
Vrh