Šta je novo?

Crna Gora

Ja sada neumem to dobro da stavim ali ovo je nas dragi prijatelj @KrCan stavio na forum autoput Milos Veliki a to je nastavak autoputa od Mateseva ka Andrijevici taj tunel Matesevo i sta se nalazi iz njega
 
Kakva je situacija u tunelu. Kada ce zavrsiti taj deo od Kolasina sto betoniraju. Imali kakvih informacija o asfaltiranju tunela i kada se to ocekuje ako slucajno znas
Ништа конкретно, буразер који ми је проследио слику а живи у близини каже да ће до децембра све бити асфалтирано и функционално. У принципу, мислим да од почетка августа ни мештани не могу кроз тунел.
 
Kakva je situacija u tunelu. Kada ce zavrsiti taj deo od Kolasina sto betoniraju. Imali kakvih informacija o asfaltiranju tunela i kada se to ocekuje ako slucajno znas
Ништа конкретно, буразер који ми је проследио слику а живи у близини каже да ће до децембра све бити асфалтирано и функционално. У принципу, мислим да од почетка августа ни мештани не могу кроз тунел.
Ako je ona svetlost sa kraja tunela na ovoj slici, onda bi trebalo da je to izlaz iz tunela ka Kolasinu, jer je sa te strane iz nekih razloga bio betoniran kolovoz, sto prepoznajem na ovoj fotografiji. Sa druge strane, ova loza, prosirenje je na nekih 500m od izlaza I postavljene su asimetricno cini mi se pet sest njih na svakih 500m., ali mi se ovde cini da je izlaz blizi. Tada kad sam bio frakcija 032 je bila nekih 2/3 duzine od strane Berana, sto po ovoj slici znaci da su dosli do onog dela kolovoza koji je betoniran. E onda su trebali da zavrse sukcesivno 17 sahtova za instalacije u trupu, pa tek da krenu sa asfaltom. Po tadasnjoj proceni do kraja godine da zavrse, ali mi je inzinjer rekao da je Mart realnost.
 
NASTAVAK DEONICE KA ANDRIJEVICI

Ljiljanić je gostujući u Jutranjem programu TVCG naglasio da će u oktobru raspisati i tender za projektovanje dionice od Andrijevice do Boljara, što je završna faza auto-puta.

Dodao je da je rekord u broju prolazaka zabilježen 20. avgusta kada je prošlo 16.000 vozila u jednom danu.

Održavanje auto-puta još nešto manje od godinu je u rukama kineskih izvođača, ali kako kaže Ljiljanić, većih nedostataka na ovoj dionici nijesu imali i blagovremeno su otklanjani.

"Za 12 mjeseci prekidi su bili u slučaju većih incidenata koji su zahtijevali uviđaje i njih je bilo 15, gdje je bio prekid saobraćaja u jednom smjeru i nije trajao duže od jednog sata. Ukupno je bilo 52 nezgode, 38 samo sa materijalnom štetom, 14 lakše povrijeđenih i samo tri teže povrede. Najčešći razlog za nesreće je bilo prekoračenje brzine, pa je sankcionisano oko 2.400 vozača. Imali smo veliki broj požara, odnosno samozapaljenja vozila, 35 i tu su uglanom uzroci bili tehnička neispravnost vozila", naglasio je Ljiljanić.

Kako je istakao, uglavnom su bila u pitanju vozila francuskog proizvođača od 2000. do 2008. godišta pa je apelovao na korisnike tih vozila da povedu računa o tehničkoj ispravnosti automobila. Izgradili su i dodatni pukt za vatrogasnu službu da bi brže reagovali.

Ljiljanić je dodao da će pristupni put za Lijevu Rijeku graditi u dvije faze od Veruše do Lopata.

"Idejno rješenje za tu dionicu predaćemo Upravi za saobraćaj i nadamo se da ćemo raspisati tender tokom septembra za dionicu od tri kilometra. Planirana je i benzinska pumpa na lokaciji Mrke koja će se dati u dugoročni zakup od 25 godina. Pri kraju smo sa tenederom i potrebne su saglasnosti ministarstava", navodi Ljiljanić.

Što se tiče elektronske naplate putarine ona je svega pet odsto što je mali procenat i plan je da rade na promociji tog vida plaćanja, kako bi naredne godine on bio do 40 odsto.

Sa Putevima Srbije potpisan je i memorandum o saradnji što je prvi korak ka zajedničkoj naplati putarine, a funkcionisaće tako što će se napraviti prekonfiguracija naplatanih aparata i povezivanje na platnu karticu, tako da kada smo u inostranstvu, tag će aktivirati karticu i skinuti novac koji je potreban.

Za prolazak kroz tunel Sozinu ove ljetnje sezone naplaćeno je 3,5 miliona eura. Zabilježen je porast saobraćaja od 12 odsto u odnosu na prošlogodišnju godinu koja je bila rekordna. 13. avgustra prošlo je 19.000 vozila što je rekord.

Ljliljanić naglašava da se u održavanje ovog tunela uložilo 1,9 miliona eura, a u narednom periodu planiraju još 1,2 miliona eura.

"Sozina je isplativ objekat u odnosu na investiciju, ali to ne možemo očekivati sa auto-putem. Dnevni prosjek prolaska kroz Sozinu je 9.000, a na auto-putu 6.000 na dan. Treba napomenuti da su auto-putevi strateški projekti i tu je više indirektnih benefita, nego do same naplate, ali puni benefit ćemo imati kada se izgradi čitav i kada očekujemo i 15.000 vozila na dan", objasnio je Ljljanić.
 
NA SAJTU AMSCG
Zbog izvodjenja radova na dionici regionalnog puta R-24 Jelovica-tunel Klisura saobraćaj će se obustavljati za sve vrste vozila u terminu od 07.00 do 19.00 sati u periodu od 30.08.2023.godine do 06.09.2023.godine.

Nadam se da su počeli asfaltiranje završnog sloja od početka Jelovice do ulaska u tunel a i možda i u samom tunelu.
Ako neko ima bilo kakvu informaciju neka je podeli na forumu.
Mislim najviše na @Elgrande028 i @Johnest_Hon
 
Evo sam danas bio otisao do Jelovice. Nemoze se do tunela jel su počeli asfaltiranje završnog sloja. Rekoše me da će kad zavrse tih 3 km krenuti asfaltiranje i u tunelu. Video sam da dosta ciste sada put od odrona , da stavljaju nove mreže i da rade na jednoj deonici potporni zid. Nemam informaciju kada ce pustiti put ali verujem Krcanu kad kaže da će to biti mart 2024.
Izvinite na lošem snimku ali nemam kameru nego sam mobilnim snimao.
 
Evo sam danas bio otisao do Jelovice. Nemoze se do tunela jel su počeli asfaltiranje završnog sloja. Rekoše me da će kad zavrse tih 3 km krenuti asfaltiranje i u tunelu. Video sam da dosta ciste sada put od odrona , da stavljaju nove mreže i da rade na jednoj deonici potporni zid. Nemam informaciju kada ce pustiti put ali verujem Krcanu kad kaže da će to biti mart 2024.
Izvinite na lošem snimku ali nemam kameru nego sam mobilnim snimao.
Bravo za snimak i za konačno dobre vesti sa ove deonice!
 
Prosao pre neki dan. Od Ribarevina do Berana na tri mesta bas se žestoko radi , semafora, čekanje. Sat vremena išao a deonica je od 30 km.
Da, radi se i sredjuju kosine da neko nepogine, ali posto sam nebrojeno puta prosao odavde i ono sto me najvise nervira a uopste se neradi na tome a to je ogranicenja brzine. Naprimer, velike krivine se nepresecaju tunelom, dve tri kuce i ogranicenje 40-50 km/h, meni odavno dojadilo i neidem ovim putem a i u CG dok se putevi barem malo neupristoje.
 
Da li neko zna kako napreduju radovi na izgradnji puta Cetinje - Čevo kao I kada se očekuje da budu gotovi?

Takođe kako napreduju radovi između Rožaja I Ribarića, da li je krenulo sa asfaltiranjem I vidi li se kraj radovima?

U kakvom je stanju put Pljevlja - Vrulja - Slijepač Most?

Da li su gotovi radovi između Kolašina I Mateševa?

Hvala puno na odgovorima, a ja vam pišem svoje iskustvo za koji dan.
 
Cetinje Čevo je skoro gotovo ali iz nekog razloga stoji. Verovatno neka naša glupost tj. neozbiljnost.
Pljevlja Slijepač most stanje redovno, donji deo dosta dobar, saobraćaj uglavnom lokalni, gore ka PV je stari asfalt ali nije tragično.
Prošao sam pre desetak dana baš tim putem.
Kolašin Mateševo nije još ali mislim da su se ubrzali da završe do ski sezone.
 
Da li neko zna kako napreduju radovi na izgradnji puta Cetinje - Čevo kao I kada se očekuje da budu gotovi?

Takođe kako napreduju radovi između Rožaja I Ribarića, da li je krenulo sa asfaltiranjem I vidi li se kraj radovima?

U kakvom je stanju put Pljevlja - Vrulja - Slijepač Most?

Da li su gotovi radovi između Kolašina I Mateševa?

Hvala puno na odgovorima, a ja vam pišem svoje iskustvo za koji dan.
Око Рожаја су убрзали радове, евидентно има више радника али ме видим да ће скоро завршавати. Кроз 2 тунела је ужасан пут.
 
Kada je u pitanju put Pljevlja Vrulja Slijepac most, mislim da se pitanje prvenstveno odnosilo na deo puta od Vrulje do Mijakovica u duzini od 6km koji je potpuno nova trasa sa kojom se put od Vrulje preusmerava, spaja, na put koji dolazi od mosta na Tari preko Kosanice, Mijakovica ka Pljevljima, a izbacuje odnosno napusta stari put koji je isao od Vrulje preko Mataruga pored Meandra na Cehotini I Otilovica, do Trlice, odnosno spoja na put sa Jabuke ka Pljevljima 4km pre Pljevalja.
To parce od nesto vise od 7.5km je radjeno 3 godine i kompletno probijeno, cak je I asfaltirano 90% trase a ceka vec cetvrtu vladu da je zavrsi.. Medjutim u jednom useku bilo je potrebno premostiti dva mosta od po 200m I kad se doslo do betonskih radova po nasem starom obicaju izvodjac je trazio dodatne pare, kad nije dobio, napustio je gradiliste.
I to tako stoji vec skoro dve godine. Trebalo bi ovih dana da skoknem da snimim dronom to da konacno prenesem situaciju.
Sto se tice pravca Pljevlja Metaljka Cajnice. Tu se krenulo u detaljnu rekonstrukciju od Dajevica Hana do Boljanica u prvoj fazi 18km. Umesto 15 meseci trajalo 4 godine. Prva dva km zbog problema sa samo jednim vlasnikom I pored probijene trase, asfaltirano po staroj trasi privremeno dok se ne resi eksp. A to ce verovatno ostati I trajno. Ostatak trase do Boljanica odlican, projektovan za 80km/h sirok 7,2m kostao 12,3 m eura, izvodjac Crnagoraput, a kad ce druga faza do Metaljke to ne zna ni SvPetar, a ni Spajic pored cijeg sela ce prolaziti.
Oni koji su letos isli na more preko Jabuke videli su da je od granice Jabuke do grada rekonstruisan put I da je u odlicnom stanju, ali su I tu pokrali pare I od obecane trece trake u duzini od 3km nije bilo nista.
Inace Pljevaljska opstina se redovno kao I sever potkrada u odnosu na ostatak CG, pa tako jedno Cetinje u kome bas apsolutno nista ne radi I ne funkcionise ima asfaltirano svaki metar puta I do vrtova a kamoli do svakog domacinstva, a ogromna Pv opstina / jedna od najvecih I bivsoj Jugoslaviji/ ima ispod 40% asfaltiranih lokalnih puteva. Katastrofa ako se uzme u obzir da je samo protekle godine energetski sector iz Pv proizve Milijardu eura da je se struja naplatila po svetskim cenama. Samo da napomenem da su Pljevlja bila 4 puta veca od Podgorice 1913 kada su prisajedinjena CG I dva puta veca pre drugog sv rata, a pogledajte danas...
Ps. U prilogu par slika sa useka na deonici Vrulja Mijakovici /Pljevlja Bijelo Polje/
IMG-2c2f87b2707d77b1e2c2c1c4bfcf053a-V.jpg
IMG-8a1743f32ab33eeb0a2eadada52251a7-V-rotated.jpg
 
Poslednja izmena:
Била је идеја да се траса од Бољанића ка Метаљци спусти са Враца, према Бурићима, Планима преко Авлије да изађе на Метаљку. Била би на много мањој висини и лакше би се одржавала али као што кажеш питање је да ли ће је икада наставити!
 
Vrh