Šta je novo?

Crna Gora

Sinoć sam sa drugarom inače građevinskim inženjerom po struci išao do u mjesto Lopate (blizu Veruše) gdje je Kinezima bio kamenolom prilikom izgradnje autoputa da uzme uzorke agregata na ispitivanje jer je to sada dodijeljeno firmi Cijevna komerc da vrše rekultivaciju i valjda taj višak agregata što je ostao mogu da koriste. Otišli smo starim putem od Bioča preko Lijeve rijeke a vratili se autoputem sa petlje Veruša. Put do petlje Veruša em što je neobilježen pa smo promašili bili, em što je uzak ( oko 2.5 metara) da se ne može dvoje auta mimoići, em što je bližu same petlje veliki uspon... Autoputem je prolazilo malo vozila. Na rampe na Zlaticu ni jedno vozilo nije bilo ispred nas. I da kažem da su počeli da rade onih 500 metara bulevara od kružnog toka posle naplatnih rampi ka gradu.
 
Sinoć sam sa drugarom inače građevinskim inženjerom po struci išao do u mjesto Lopate (blizu Veruše) gdje je Kinezima bio kamenolom prilikom izgradnje autoputa da uzme uzorke agregata na ispitivanje jer je to sada dodijeljeno firmi Cijevna komerc da vrše rekultivaciju i valjda taj višak agregata što je ostao mogu da koriste. Otišli smo starim putem od Bioča preko Lijeve rijeke a vratili se autoputem sa petlje Veruša. Put do petlje Veruša em što je neobilježen pa smo promašili bili, em što je uzak ( oko 2.5 metara) da se ne može dvoje auta mimoići, em što je bližu same petlje veliki uspon... Autoputem je prolazilo malo vozila. Na rampe na Zlaticu ni jedno vozilo nije bilo ispred nas. I da kažem da su počeli da rade onih 500 metara bulevara od kružnog toka posle naplatnih rampi ka gradu.
Hvala na ovoj informaciji na kraju, značajna je.


A to za petlju Veruša je poznata sramota. Meštani su blokirali kružni tok na Zlatici pre otvaranja AP, Abazović je rekao da će u najkraćem roku put biti barem proširen(još ove godine), a da će sledeće godine biti izdvojena sredstva za (normalan) pristup autoputu sa petlje Veruša u budžetu CG. Nije se desilo ovo prvo, ovo drugo nisam proverio.

To je sramno. Petlja Veruša će biti u zimskom periodu apsolutno neupotrebljiva, jer taj "pristupni put" neće moći da se čisti, a postoji par deonica od 5-7m koje će posle 2-3 kiše da bukvalno nestanu, tako da će biti i zatvorena.
Naravno, ne postoji ni 1, ali bukvalno ni 1 znak kad se siđe sa autoputa, ili kad se dolazi na AP sa lokalnog puta, o tome gde je Veruša/autoput.
Da ne pominjem da se taj "pristupni put" nakon svoja oko 2km, uključuje nekoliko km južno od sela Lijeva Rijeka na postojeći lokalni put, dakle od tog pristupa ide Lijeva Rijeka, pa uspon i nekoliko lakat krivina do Lopata, pa onda od Lopata opet jak uspon i 2-3 lakat krivine i tek tada Veruša.
Naravno- postojeći lokalni put nije reasfaltiran, nekoliko deonica su baš užasne.

Do Veruše(Lopata, Opasanice, Lijeve Rijeke, ...) će zimi jedino biti moguće preko petlje Mateševo (Mateševo-Veruša je sada ok lokalni put, presvučen i bez previše krivina) ili preko petlje Pelev Brijeg (kraća ali mnogo zahtevnija varijanta).
 
550 metara prosirenja postojece magistrale je hit vijest na svim medijima u CG.
Bice gotovo godinu dana nakon pustanja u promet dionice autoputa koja se gradila preko 7 godina pa nije bilo vremena za ovo parce da se zavrsi kad je trebalo,komedija.

Послато са SM-A536E помоћу Тапатока
 
550 metara prosirenja postojece magistrale je hit vijest na svim medijima u CG.
Bice gotovo godinu dana nakon pustanja u promet dionice autoputa koja se gradila preko 7 godina pa nije bilo vremena za ovo parce da se zavrsi kad je trebalo,komedija.

Послато са SM-A536E помоћу Тапатока
eksproprijacija je magična riječ/reč na ovim prostorima, dobro ti je sigurno poznato, biće tek sada stigla neka konačna presuda da se uđe u posed, pogledaj deonicu Surčin Novi Bgd, još uvek se nije ušlo u posed na celoj deonici, još uvek nisu porušeni svi objekti, koji se ni ne mogu nazvati kućama, može da se otegne do u beskonačno, takoreći,
 
Ja bih voleo da se u Beogradu Bulevar kralja Aleksandra proširi u početku makar za 550 metara... Može i manje, daj šta daš.

Bravo za Podgoricu, to je uzoran grad u poređenju s ovim.
 

Rezultati s auto-puta: Ostvaren promet od preko milion vozila i više od četiri miliona eura prihoda​

D896E750-63F3-4FAF-80FC-36EC177C3F4A-678x381.jpeg

Nakon nešto više od četiri mjeseca od otvaranja auto-puta Bar-Boljare, prethodnih dana, na naplatnim rampama, ekipe Monteputa zabilježile se prolazak milionitog vozila.
,,Od otvaranja auto-puta, tj. od početka naplate putarine u periodu od 21. 7. do 6. 12. do ponoći, prošlo je 1.016.890 vozila, što čini ukupan prihod od 4.118.842 eura“, objasnio je rukovodilac službe za naplatu putarine u Monteputu, Bojan Rondović, prenio je Media Biro.
Kada je riječ o dnevnom protoku saobraćaja na auto-putu, Rondović ističe da je on znatno manji u odnosu na ljetnju sezonu.
,,U zimskim mjesecima, iako zima još uvijek nije stigla, prosječan broj vozila koji koristi usluge auto-puta na dnevnom nivou iznosi 5.250. Što se tiče prihoda, oni na dnevnom nivou iznose oko 20.000 eura“, kazao je rukovodilac službe za naplatu putarine u Monteputu.
Da je dionica od Smokovca do Mataševa i te kako olakšala putovanje kroz Crnu Goru, mišljenje je koji veliki broj vozača dijeli.
,,Vrlo pametna investicija. Zaobilazi se Morača i skraćuje se put“, izjavio je vozač iz Novog Pazara.

 
Visina prihoda u odnosu na broj vozila potvrđuje ono što sam prošle nedelje video uživo : nisu uspeli da teretni saobraćaj premeste sa magistrale na AP!

Bio sam frapiran, prolazio sam od Kolasina kasno popodne (već uveliko mrak), bar 80% saobraćaja na magistrali bili su šleperi i kamioni. Prednjače srb tablice.

Štede mislim 17eur.

Mislim da bi zabrana saobraćaja magistralom za teretna vozila zaista tu bila u javnom interesu. Prosto je izrazito nebezbedno, malo je saobraćaja i šleperi voze kao sumanuti.
 
eksproprijacija je magična riječ/reč na ovim prostorima, dobro ti je sigurno poznato, biće tek sada stigla neka konačna presuda da se uđe u posed, pogledaj deonicu Surčin Novi Bgd, još uvek se nije ušlo u posed na celoj deonici, još uvek nisu porušeni svi objekti, koji se ni ne mogu nazvati kućama, može da se otegne do u beskonačno, takoreći,
U konkretnom slučaju nema eksproprijacije jer je planom prije x godina ostavljen prostor za 4 trake.
A i zakon je ovdje drugačiji po tom pitanju tako da se put radi a stranka u sudskom postupku ostvaruje svoja prava tako da smo lišeni ludila koje vlada u Srbiji po tom osnovu Bogu hvala.
Od kad je takvo zakonsko resenje sve se lijepo i bez drame dogovara.

Послато са SM-A536E помоћу Тапатока
 
I ovde je bilo predlozeno takvo zakonsko resenje pa su ludaci blokirali mostove tacnije autoput. Mada je deo i na vlastodrscima koji nisu znali lepo da objasne o cemu se radi u zakonu, a manipulatori su pricali da drzava moze bilo kad bilo kome da uzme plac, kucu itd...
 
Trenutni prosek od otvaranja pa do danas je 7300 vozila. Što nije loše.
 
Sve kad se sabere za godinu ne mogu naplatiti više od 10 miliona eura a za kredit sa kamatom godišnje treba 70-80 miliona eura. A iz kredita se finansiralo 85 % cijene koštanja jer je 15% učešće države i plus dodatni zaboravljani radovi od skoro 100 miliona za struju, vodu, zaboravljeno isključenje na Zlaticu...
 
Visina prihoda u odnosu na broj vozila potvrđuje ono što sam prošle nedelje video uživo : nisu uspeli da teretni saobraćaj premeste sa magistrale na AP!

Bio sam frapiran, prolazio sam od Kolasina kasno popodne (već uveliko mrak), bar 80% saobraćaja na magistrali bili su šleperi i kamioni. Prednjače srb tablice.

Štede mislim 17eur.

Mislim da bi zabrana saobraćaja magistralom za teretna vozila zaista tu bila u javnom interesu. Prosto je izrazito nebezbedno, malo je saobraćaja i šleperi voze kao sumanuti.
У праву си, наравно, мада, мислим да штеде више од 17 евра: магистрала је много ниже, успон је мањи.
 

Ovo je jedna fantasticna rekapitulacija izgradnje ovih 40 tak km kroz CG. Ima izvanrednih kadrova, tek sad prvi put objavljenih. Moram priznati da sam uzivao gledajuci I podsecajuci se svega vidjenog u prethodnih 7 godina.
Zalosan je podatak da su poginula 4 kineska radnika, ali cu vas podsetiti, prilikom probijanja trase kroz Platije u gornjoj Moraci samo na jednom mostu doslo je do pucanja skele I kolapsa konstrukcije koja je sa sobom odnela 57 zivota. Da tragedija bude veca ni do dan danas im nije postavljena tabla sa imenima, a kamoli podignut spomenik!
Eto kakva je bila komunisticka ideologija. A da su kojim slucajem samo slikani sa petokrakom, pola od njuh bi bili narodni heroji...
 
Има ли каквих новости према Метаљци?
Од средине љета су покренули радове, и асфалт је постављен на више мјеста. На неким дионицама је постављен и трећи слој и хоризонтална сигнализација, а поставља се и вертикална као и заштитне ограде, док је негдје постављен тек први слој и раде се бетонски радови на каналима поред пута. На почетку дионице стари асфалт још није скинут, мада се чини да ће то бити скоро.
Што се тиче овог пута ради се комплетна реконструкција до села Бољанићи, а остатак до границе тј. Метаљке су планирали касније (иначе стање пута је ужасно и са једне и са друге стране границе https://pvportal.me/2022/12/put-od-metaljke-do-cajnica-prava-avantura/) Овај пројекат заиста изгеда добар (у односу на дионицу до Јабуке на којој ниједна кривина није исправљена а обећавали су и трећу траку) с обзиром на то колико је оштрих кривина исправљено (нешто као П. Поток према Златибору), јер је пут трасиран и грађен у доба Аустроугарске а надничили су на њему локални мјештани (чак и дјеца). Последња реконструкција је била пред Олимпијаду '84-те.
Иако није много прометан овај пут је ипак најкраћа веза Пљеваља са Европом, а можда ако се једног дана направи и тунел Храњен код Горажда и цијели Ц5 коридор па онда преко моста у Градишци даље...
IMG_20221214_211958.jpg
IMG_20221214_212016.jpg
IMG_20221214_212046.jpg
IMG_20221214_212131.jpg
IMG_20221214_212150.jpg
IMG_20221214_212212.jpg
 

Prilozi

  • IMG_20221214_212239.jpg
    IMG_20221214_212239.jpg
    146,2 KB · Pregleda: 93
  • IMG_20221214_212256.jpg
    IMG_20221214_212256.jpg
    132,7 KB · Pregleda: 86
  • IMG_20221214_212315.jpg
    IMG_20221214_212315.jpg
    134,6 KB · Pregleda: 97
Благодарим на информацији @GIGILONGO
Надам се да ће завршити све до Метаљке... са стране Реп. Србске је много тежа деоница са великим успоном и много лакат кривина од Чајнича до Метаљке.
 
Vrh