Šta je novo?

Crna Gora

Umesto da Kolasin postane crnogorska Bolonja (raskrsce puteva), zbog stranke koja ima 3-5% glasova koja bira i stiti ovakve ljude taj grad je i dalje nista vise od puste nebitne varosice. Nikada mi nece biti jasno da zbog verske solidarnosti pustas da ti se desava ovako nesto. Kakve veze ima ko je koje vere, lopov je lopov. Bas me interesuje da li su crnogorski zitelji muslimanske veroispovesti iz sire okoline Kolasina i Berana ponosni u sastavljanju kraja s krajem dok Hamed verovatno zimuje u Aspenu...
 
Daleko je Kolašin od tvog opisa. Da moze bolje, mora, ali i sada je vrlo prijatno, živo i veselo malo mesto, dobre perspektive.

Osetljiv sam, moram da ga branim :)))
 
Svojevremeno sam čuo od nekih Bokelja da CG ima potencijal da bude kao Monte Karlo.
De, de...
 
Po mom iskustvu, a imam vrlo veliko iskustvo jer sam živeo jako dugo u CG, uglavnom takvi komentari stižu od ljudi koji nikad nisu bili i iskusili ta mesta koja pominju (često padaju poređenja i sa Švajcarskom).
Naravno kada bi kročili nogom u MC shvatili bi da je to u ovom trenutku svetlosnim godinama daleko od CG.
 
Pravo da ti rečem... Ne bih menjao Kolašin za MC, iskreno. A bio sam i budem. :)

Ima ko voli, ali ja kad pređem u Menton, obradujem se.

Šalu na stranu, takva poređenja nemaju apsolutno bilo kakav smisao. Babe i žabe. To nije perspektiva CG, mislim sve i da CG to hoće okolnosti nisu stvar želje, osim u tako tipičnom i tako prisutnom preuveličavanju kod nekih Crnogoraca. Al' to je folklor, mentalitet, ne treba to ozbiljno shvatai, ne shvataju tako ni oni koji to kažu. :)
 
Daleko je Kolašin od tvog opisa. Da moze bolje, mora, ali i sada je vrlo prijatno, živo i veselo malo mesto, dobre perspektive.

Osetljiv sam, moram da ga branim :)))
Prijatelju moj, od mene ne moras da se branis, naprotiv, samo dobro zelim, zato i sve ovo pisem.
Od raznih Hameda se treba braniti a ne vidim da to neko cini, to mi smeta.

Ali ako sam te mnogo uvredio onda sam duzan jedno pivo kad navratim u Kolasin... :)
 
Posle obilnih kisa put Jelovica - Lubnice - Berane
IMG-99ac4f347c0d3c8ba9304dca1cab1eaf-V.jpg
 
https://www.vijesti.me/vijesti/drus...ostetile-put-ka-buducem-skijalistu-u-mojkovcu


"sanacija puta najavljena krajem ljeta, ništa do sada nije učinjeno"​


Padavine značajno oštetile put ka budućem skijalištu u Mojkovcu​


Mještani tvrde da se rijeka izlila na tu saobraćajnicu i teče putem skoro 1,5 kilometar. Oni objašnjavaju i da je voda otkrila dio cijevi male hidroelektrane (mHE) izgrađene na rijeci

Oštećenja na putu, Foto: PRivatna arhiva



Put koji, pored Bjelojevićke rijeke, vodi ka budućem mojkovačkom skijalištu, značajno je oštećem padavinama tokom minula dva dana, javljaju mještani.
Oni tvrde da se rijeka izlila na tu saobraćajnicu i teče putem skoro 1,5 kilometar. Mještani objašnjavaju i da je voda otkrila dio cijevi male hidroelektrane (mHE) izgrađene na rijeci.

Zbog kašnjenja u popravci te saobraćajnce, koju su koristili izvođači radova na skijalištu i mHE, mještani nekoliko okolnih sela protestovali su, krajem ljeta, blokirajući put.

Upozorili su da je obaveza preduzeća koja su izvodili radove, a kako tvrde i devastirali put, da saobraćajnicu poprave prije jesenjih kiša. Sa protesta je i upozoreno kakve će posljedice biti, ukoliko prije obilnih padavina, put ne bude saniran.

Od višedevne blokade puta odustali su tek nakon što je postignut dogovor između Opštine, Direkcije za saobraćaj i Bemax-a, koji je izvodio radove na skijalištu.
Tada je obećano da će put biti saniran, ali, kako tvrde mještani, do sada, nije bilo nikavih radova.

Jedine aktivnosti u smislu ispunjavanja obećanja, bile su, objašnjavaju, obilježavanje dionica na kojima je trebalo da se obave popravke.









 
Стално нова чуда, на све стране! Не зна човек где је забавније на овом Хелму!
 
Moćna Bjelasica će tri puta progutati, naravno uz pomoć euroasfalta, to moram pomenuti zbog Zorana!
Mislim da je teško naći gore planiranje puteva i skijališta nego u CG, stvarno svaka čast!
 

Magistrale i auto-put spremni za zimu​



autoput princeza ksenija tunel

Magistralni i regionalni putevi spremno dočekuju predstojeću zimsku sezonu, saopšteno je Pobjedi iz Uprave za saobraćaj. Iz preduzeća Monteput, koje gazduje auto-putem, poručili su da su izvršili sve neophodne pripreme za zimsko održavanje auto-puta, te da će se, tokom cijele godine, saobraćaj na auto-putu odvijati redovno.
“Magistralni i regionalni putevi spremno dočekuju predstojeću zimsku sezonu. Očekuje se nesmetano odvijanje saobraćaja, izuzev na putevima gdje je promijenjen režim saobraćaj zbog izvođenja radova. Na putevima gdje se izvode radovi i gdje je promijenjen režim saobraćaja, potrebno je da se vozači pridržavaju pravila i poštuju privremeno postavljenu saobraćajnu signalizaciju”, kazali su iz Uprave za saobraćaj.

Dobra saradnja sa Crnagoraputem​

Dužina magistralnih i regionalnih puteva u nadležnosti Uprave za saobraćaj iznosi 1.935 kilometara, o kojima se brine firma Crnagoraput. Iz Uprave za saobraćaj podsjećaju da su zaključili ugovor o održavanju i zaštiti magistralnih i regionalnih puteva sa preduzećem Crnagoraput na period od četiri godine od 2019. do 2023. godine. – Ugovor je zaključen na iznos od 37,99 miliona eura. Izvršene su sve potrebne pripreme za predstojeću zimsku sezonu, u prethodnom periodu imali smo dobru međusobnu saradnju – rekli su iz Uprave za saobraćaj.
Iz Uprave navode da su u prethodnom periodu uložena znatna finansijska sredstva u putnu infrastrukturu, tako da su, kako kažu, mnogi od puteva rekonstruisani i izgrađeni. – Na pojedinim putevima trenutno se izvode radovi: Cetinje – Čevo, Pljevlja – Metaljka prva faza, Lubnica – Jezerine, nastavak izgradnje bulevara za Tuzi, a u planu su veoma značajne investicije u putnu infrastrukturu. Bez obzira na značajna ulaganja u putnu infrastrukturu, potrebno je nastaviti dalja ulaganja u modernizaciju putne infrastrukture kao i u izgradnju novih puteva kako bi se bezbjednost svih učesnika u saobraćaju podigla na veći nivo – poručili su iz Uprave za saobraćaj.

Pripreme za zimu​

Iz Monteputa navode da je ovo preduzeće izvršilo sve neophodne pripreme za zimsko održavanje auto-puta, što, kako kažu, podrazumijeva nabavku potrebne mehanizacije, sredstava i opreme, zapošljavanja potrebnog broja radnika na održavanju, kao i njihovu obuku. – Služba za zimsko održavanje, na osnovu monitoringa temperatura vazduha, u skladu sa planom zimskog održavanja, zadnjih nekoliko dana vrši preventivno posipanje kolovoza u cilju sprečavanja poledice usljed niskih temperatura.
Sagledavajući sve okolnosti opravdano tvrdimo da će se, tokom cijele godine, saobraćaj na auto-putu odvijati redovno – kazali su iz Monteputa i dodaju da, teoretski gledano, postoji scenario obustave saobraćaja na auto-putu, zbog bezbjednosti učesnika, usljed pojave vjetra koji prevazilazi proračunske vrijednosti koje su korišćenje kao ulazni podaci prilikom izrade projekta. – Ali vjerovatnoća pojave takvog vjetra, usljed koga bi bila izvršena obustava saobraćaja, je veoma mala – ističu iz Monteputa. Iz ovog državnog preduzeća saopšteno je da u okviru baze za održavanje auto-puta zaposleno je 24 vozača-putara koji su dvadeset četvoročasovno prisutni na putu. – Od opreme za održavanje auto-puta posjedujemo deset snjegočistača. Radi se o najnovim vozilima marke Mercedes Arocs, koja su opremljena posipačima i plugovima firme Rasco iz Hvatske. Svi posipači su kombinovani, što znači da se pomoću njih mogu izvoditi sve vrste posipanja puteva: tekuće posipanje, pomoću mlaznica na zadnjoj strani, vlažno posipanje, gdje se suva so na tanjiru za posipanje prethodno vlaži rastvorom slane vode, u razmjeri koja se prethodno zadaje na upravljačkoj strani u kabini i suvo posipanje soli – naveli su iz Monteputa.

Plan preventivnog održavanja​

Iz Monteputa naglašavaju da im je generalno plan da se primjenjuje metod preventivnog održavanja, odnosno primjena rastvora soli i aditiva u što većoj mjeri i njihovo nanošenje (apliciranje) na kolovoz prije početka padavina, kako bi se onemogućilo stvaranje naslaga leda na površini kolovoza. – Za topljenje leda na ekstremno niskim temperaturama nabavili smo određenu količinu kalcijuma, koji u kombinaciji sa rastvorom soli djeluje vrlo efikasno i topi led i na temperaturama do minus 25 stepeni – rekli su iz Monteputa.
Dodali su da posjeduju i dva najnovija specijalizovana radna vozila za održavanje puteva tipa Unimog U530, koja se osim u zimskim uslovima, kada čiste snijeg, koriste i za čišćenje i pranje kolovoza, pranje tunela, košenje trave, čišćenje rigola i kanala itd.
 

Za manje od pet mjeseci: Uskoro milionito vozilo na auto-putu​



autoput naplatna rampa, autoput smokovac mateševo, autoput bar boljare, autoput princeza ksenija
Naplatna rampa na auto-putu
Auto-putem od Smokovca do Mateševa od njegovog otvaranja, od kada je prošlo četiri i po mjeseca, do sada je prošlo 990,66 hiljada vozila, pokazuju podaci Monteputa.
Iz kompanije koja upravlja prvom i za sada jedinom dionicom auto-puta dugom 42 kilometra, saopšteno je da je u sedmici od 24. do 30. novembra registrovano 31,67 hiljada vozila.
Ova dioniva je svečao otvorena na Dan državnosti, 13. jula, a narednog dana je puštena u saobraćaj. Putarina se nije naplaćivala prvih sedam dana, a nakon toga je na snagu stupio cjenovnik, prema kojem karta za cijelu dionicu za motore košta 1,5 eura, za putnička vozila 3,5 eura, a za kamione i autobuse 17 eura.
Maksimalna brzina kretanja ograničena je na 100 kilometara na sat.
 
Jedna jučerašnja, ispred čuvenog tunela ispod Bjelasice koji Euroasfalt razvlači već godinama. Na gradilištu opet nešto mrda :) :



Ovo je slikano sa strane ski centra, primetno je i u barakama Euroasfalta da neka aktivnost postoji. Da li to znači najavu svetla na kraju tunela, ovoga puta u bukvalnom smislu :) , videćemo...
 
Jedna jučerašnja, ispred čuvenog tunela ispod Bjelasice koji Euroasfalt razvlači već godinama. Na gradilištu opet nešto mrda :) :



Ovo je slikano sa strane ski centra, primetno je i u barakama Euroasfalta da neka aktivnost postoji. Da li to znači najavu svetla na kraju tunela, ovoga puta u bukvalnom smislu :) , videćemo...
2017 godine krenuli radovi a oni ni most nisu zavrsili ispred tunela. Sada se ispostavilo da ima tu neko kliziste. Ma ziva sramota. Tako je to kada je ovaj projekat dat EUROASFALTU kao plen posle izbora 2016. Ubedjen sam da su tada vec znali i kakva je situacija i kvalitet stene i da nemogu da ga zavrse u predvidjenom roku. Bilo je bitno da dobiju posao, a rok je bio izgradnje i tunela i novog puta od Lubnica do tunela sa Beranske strane preko starogo puta MAJ 2020 godine. I sada imate situaciju da je tunel probijen april 2021, evo vec godinu i po dana a oni nemogu da ga opreme i da ga puste u promet. Prosto se plasim da ni u tom novom roku jul 2023 godine nece uspeti da ga puste u promet. Velike pare potrosene i iznesene iz Crne Gore. Nemaju sada na objektu vise od 30 radnika.
 
Poslednja izmena:
Da je skandal, jeste. Da ima promena u aktivnosti na gradilištu u odnosu na trenutak kada sam poslednji put tamo prošao (kraj septembra), ima.
 
Iskreno, nisam obratio pažnju. Ali, sad kada vraćam sećanje, mislim ništa (ovo ipak uzeti kao neprovereno).
 

Za manje od pet mjeseci: Uskoro milionito vozilo na auto-putu​



autoput naplatna rampa, autoput smokovac mateševo, autoput bar boljare, autoput princeza ksenija

Zaista impresivni rezultati autoputa!

Za skoro 5 meseci, ukljucujuci 2 meseca letnje sezone 1 milion vozila. Moze se zakljuciti da se za godisnji promet moze ocekivati do oko 2 miliona vozila.

Putarina za celu trasu od 41 km za putnicko vozilo iznosi 3,5 E (za motocikle manje, za kamione i autobuse vise).
Zato zakljucujem da je prosecni iznos naplacene putarine oko 4 evra.
Na godisnjem nivou 4 e x 2 miliona vozila izadje oko 8 miliona evra naplacene putarine.
Hajde da ih castimo pa da kazemo maksimalno 10 miliona evra naplacene putarine godisnje.

Od naplacenog iznosa treba plati redovno odrzavanje i servisiranje opreme, ciscenje snega, plate zaposlenih... sto iznos zarade umanjuje.

Sa druge strane.
Godisnja rata za otplatu izgradnje ovih 41 km autoputa iznosi oko 60 miliona evra, dakle treba iz budzeta doplatiti svake godine nedostajucih po 50 miliona evra.

Ispada sa svaki stanovnik Crne Gore, od kolevke pa do groba, treba svake godine da isplati skoro 100 evra.
Ili drugacije, svaki zaposleni, od oko 180 000 koliko ih ima, svake godine plati skoro 300 evra za otplatu rate kredita za izgradnju autoputa.

Napominjem, ovo je samo moja orijentaciona brza racunica.
Zaista impresivno za 41 km autoputa.
Pri ovome uopste ne dovodim u pitanje potrebu za izgradnjom autoputa. Prava vrednost autoputa se svakako drugacije gleda kroz celokupan drustveni znacaj. Ali ovo je cena koju crnogorci moraju da plate za 41 km autoputa kao ceh reljefa, populacione i ekonomske snage drzave.

Pa kada vec ovoliko doplacuju, mogli su i da puste saobracaj bez placanja putarine, bar u periodu van letnje sezone.
Pri tome je zanimljivo da je iznos putarine za tih 41 km priblizan iznosu putarine za 120 km autoputa od Beograda do Cacka.
 
Jeste, samo što je teren na kome je izgrađen auto-put od obilaznice do Čačka znatno drugačiji i visinska razlika, broj mostova i tunela je neuporediv.
 
Vrh