Šta je novo?

Crna Gora

Kad pogledam ovaj deo autoputa
Bas mi nesto zao dodje što nisu radili do Andrijevice. Ubeđen sam da su ga od starta radili da bi do leta imali i taj deo. E sada sto se kaze sta bi bilo kad bi bilo. Bas šteta.
I meni je strasno krivo zbog toga. Koliko bi to samo znacilo ljudima iz Berana, Rozaja, jugozapadne, centralne, juzne i istocne Srbije...
Ovako je moje misljenje da se samo deonica Matasevo-Andrijevica sigurno nece raditi nego iskljucivo Matasevo-Boljare u celini sto iziskuje veci napor za nalazenje investicija i realizatora projekta, duzi period gradnje, vise nepredvidjenih okolnosti i odlaganja...
Uz ekonomske probleme vezane za ogromnu inflaciju, ogromno poskupljenje gradjevinskog materijala i rat u Ukrajni tu su jos i politicki problemi, jednostavno nam nedaju da zivimo i radimo normalno. EU ne dozvoljava CG da nastavak deonice grade Kinezi kako ne bi imali jos veci uticaj na njih a oni sami ne bi da grade posto su proracunali da im nije isplativo. Ako svemu ovome pridodamo i nase ekonomsko-politicke probleme, objektivne i subjektivne dolazim do misljenja da pre 2035-2040 nece biti spajanja Beograda i Podgorice i jako sam tuzan zbog toga iz dva razloga. Prvi zato sto su ta dva grada i dve drzave (jedan narod po meni) morali biti spojeni AP bar pre 40 godina a drugi je taj sto proracunah koliko cu tad imati godina, ali neka bar ostane pokoljenjima pa da mi manje bude zao.
 
Ovako je moje misljenje da se samo deonica Matasevo-Andrijevica sigurno nece raditi nego iskljucivo Matasevo-Boljare u celini

Odakle ti ovo?

Upravo suprotno, jedino sigurno u ovom trenutku je da će AP ići još tih 20+ km, sve ostalo je na dugom štapu do nikad.
 
Odakle ti ovo?

Upravo suprotno, jedino sigurno u ovom trenutku je da će AP ići još tih 20+ km, sve ostalo je na dugom štapu do nikad.
Da me ne razumes pogresno, ja bi voleo da si ti u pravu a da ja gresim.
Pogledaj izjave pre 1-2 godine gde se pominje brzi nastavak ka Andrijevici. A onda pogledaj skorasnje gde se razmatra da se gradi skroz do Boljara ili cak mozda u isto vreme i do Boljara i do Bara. Pricalo se da je idejno resenje do Andrijevice gotovo, sad se pominje raspisivanje tendera za idejno resenje a pocetak radova mozda 2025. Sve ima dokumentovano, politicari mozda zaboravljaju jer im tako odgovara ali internet pamti.
Nekako mi se sve to poklapa sa tajmingom kada EU kritikuje kinesku prisutnost u CG i od kada je Eskobar poceo cesto da posecuje nase krajeve (i da diktira sta se sme, sta se ne sme). Nece oni dati nikakve kredite za deonicu do Andrijevice, ne treba im, misle da nije isplativa. Ali ako budu radili sve sto je ostalo...sanse su vece jer CG sigurno sama nije solventna da izgradi taj AP.
 
glamhill_kolasin_4_280123_tw1024.jpg



 
glamhill_kolasin_4_280123_tw1024.jpg



Sve je to lepo i dobro je da se gradi. Samo jedna bitna stvar se tu nigde ne spominje a to su putevi. Kolasin nema izgrađene puteve, sve su to uski putevi kroz grad. Put do skijališta je u dosta lošem stanju. Da nespominjem čuveni put u izgradnji Berane- Lubnice- skijališta -Kolasin. Grade hotele a puteve ,kanalizaciju vodovod , mobilne repetitore slabo. Moraju se ti izgraditi i parkinzi. Koliko čitam i pratim hoteli se grade a ostalo slabo ili nikako.
 
Ovo je snimano 9 januara 2023 godine ja sam ubeđen da za ovih 20 dana nisu u tunelu nista uradili. Malo su negde loptom kopali i nista drugo. Voleo bih da me bar neko demantuje. Dok se toj firmi neoduzme taj objekat on neće biti završen. I nigde niko od novinara bar da pita šta se dešava sa tim radovima. Pada mi u oči da je mehanizaciju starija od 20 godina. Nigde novih mašina, nigde radnika mozda ih ima do 30. Bar im u tunelu nesmetano kise, sneg ili jaki vetrovi.
Snimak kroz Tunel Klisura sniman 9 januara 2023
 
Hotele grade investitori, a puteve država i/ili lokalna samouprava, zavisi od puta/ulice.

Uzgred budi rečeno, Kolašin super izgleda za Balkan. Nije da se ne rade ulice, centar se ubrzano sređuje. Kolašinu trebaju dve tranzitne ulice, od kojih za jednu ima nade, a druga je beznadežna, bolja kružna veza ka Brezi i Splendidu u izgradnji i velika obilaznica za skijalište i budući tunel ka Baranu.

Dakle, može bolje, ali daleko je od katastrofe. Inače, još više je potrebna prerada otpadnih voda, da se ne ponovi Kop.
 
Hotele grade investitori, a puteve država i/ili lokalna samouprava, zavisi od puta/ulice.

Uzgred budi rečeno, Kolašin super izgleda za Balkan. Nije da se ne rade ulice, centar se ubrzano sređuje. Kolašinu trebaju dve tranzitne ulice, od kojih za jednu ima nade, a druga je beznadežna, bolja kružna veza ka Brezi i Splendidu u izgradnji i velika obilaznica za skijalište i budući tunel ka Baranu.

Dakle, može bolje, ali daleko je od katastrofe. Inače, još više je potrebna prerada otpadnih voda, da se ne ponovi Kop.
Drago mi je da to čujem. Interesuje me dali ce biti proširenja ili neki novi put od Skijališta do Autoputa. Radi se put od Kolasina do Mateseva ali kakva je situacija od Jezerina do iza Kolasina ka ap. Da se tu nestvore veliki cepovi. Pretpostavlja se da će puštanjem jednog dana puta Berane Kolasin masa kola krenuti iz Srbije , severne Cg prema moru bas tim putem. Biće dosta autobusa , kola ,kamiona. Biće tada dosta saobraćaja jel to je najkraći put iz Niša, Kraljeva,Kruševac,Prokuplje,Leskovac i dr. kaoi sa Kosova ka moru.
 
Ta veza trenutno ne ide baš kroz centar, ali svakako postojeće ulice ne mogu da prime taj budući saobraćaj. O toj novoj obilaznici se priča, ali po mojoj skromnoj proceni od toga neće biti ništa u sledećih 5 god.
 
O ove sam pisao. Urace se i pustiti jednog dana regionalni put Berane - Kolasin. Ali kao da niko ne razmišlja sta onda. Mesto da sada sa proleća počnu da proširuju put od tunela i skijalista do samom grada kao da to nikog neinteresuje. Ovo sto se sada dešava a to su nenormalne guzve do skijališta a još regionalni put nije pušten. Šta će se desiti kada vozila krenu na skijališta sa Beranske strane i ne samo na skijalista nego ka Podgorici i moru.
 
Mora prva investicija da bude gondola K11 sa druge strane tunela, Jelovica, uz normalan parking i plan za taj deo. Ovako će da nagrnu sa te strane i naprave dodatni haos. Posle da zamene dvosed koji za divno čudo ovih dana radi itd. po nekoj logici ako je ko ima. Sad se vidi kolika je greška i populizam bacati skupe žičare okolo. Nemam ništa protiv druge strane Bjelasice, štaviše ima i veći potencijal od ove ili protiv Hajle, Žabljaka ali završi jedno kako treba pa pravi nova skijališta.
 
Osnovni problem tog skijališta je pogrešan projekat osnezavanja, a bez toga mogu samo da se beru visibabe van max 30d po sezoni...
 
Ima tu još nade i za skijalište i za grad ali je krajnje vreme da puste stručne ljude da vode priču, pa nek se ugradi već ko gde može ali da ostane nešto za sutra i buduće generacije.
Potencijal je stvarno odličan, verovatno najbolji na Balkanu samo da se ne ponovi Budva ili Zlatibor...
 
U kolasinu mozda ukupno 500 metara ulica ima ivicnjak, izgleda uzasno, u saobracajnom smislu kao Sjenica zaostala u razvoju.
"Korzo" i deo oko muzeja izgledaju pristojno ali zapusteno. Ostale ulice i infrastruktura ne daj boze nikome. Isto vazi i za divlju gradnju.
 

Put Kolašin - Mateševo radiće na proljeće​


Uprava za saobraćaj još nije uvela u posao firmu Bemaks, koju je izabrala za rekontrukciju puta Kolašin-Mateševo


Vrijednost radova procijenjena na 6,41 milioneura (ilustracija), Foto: BORIS PEJOVIC

Vrijednost radova procijenjena na 6,41 miliona eura

Kompanija Bemaks još nije uvedena u posao rekonstrukcije puta od Kolašina do Mateševa, a plan je da izvođenje radova počne nakon zimske turističke sezone.
To je “Vijestima” zvanično rečeno iz Uprave za saobraćaj, iz koje su naveli da su izabrali firmu koja će vršiti nadzor nad izvođenjem radova.

Ovaj tender je raspisan početkom jula prošle godine, dok su ponude otvorene 8. avgusta lani. Bemaks je bio jedini ponuđač.

”Stručni nadzor nad izvođenjem radova vršiće firma ‘Građevinski nadzor i laboratorijska ispitivanja’ iz Podgorice. Planirano je da se sa izvođenjem radova počne nakon završetka zimske turističke sezone, s obzirom da je u ovom trenutku značajno saobraćajno opterećenje kada se očekuju i povoljniji vremenski uslovi. Rok za izvođenje radova je osam mjeseci od uvođenja u posao”, naveli su iz Uprave, iz koje su ranije saopštili da je garantni rok tri godine od primopredaje radova.

Procijenjena vrijednost radova koje će vršiti Bemaks je 5,3 miliona eura bez PDV-a, dok je cijena sa PDV-om 6,41 milion eura.
Iz Uprave su ranije kazali da je dužina puta oko osam kilometara, pri čemu se na tri dionice ukupne dužine oko 1,5 kilometara vrši korekcija postojećih elemenata situacionog puta, dok se na ostatku puta vrši struganje postojećeg i presvlačenje novim habajućim slojem asfalta.
Rekonstrukcija ove dionice je važna da bi povezala Kolašin sa nedavno otvorenom dionicom auto-puta od Smokovca do Mateševa i za magistralni put od Podgorice do Bijelog Polja.
Kolašin je u julu prošle godine sa nespremnom saobraćajnom infrastrukturom dočekao otvaranje dionice auto-puta Smokovac Mateševo. Nedostatak parking prostora, mnogo dotrajalih saobraćajnica, neriješena “veza” sa skijalištima... samo su neke od teškoća sa kojima se ovaj grad suočava.
”Vijesti” su prošle godine pisale da intenzivirani radovi na rekonstrukciji pojedinih kolašinskih ulica u posljednje vrijeme zaobišli su Ulicu Donji Pažanj I, koja grad spaja sa regionalnim putem ka Mateševu za koji je Uprava za saobraćaj početkom jula raspisala tender za rekonstrukciju. Međutim, projekat Uprave za saobraćaj nije uključio usku ulicu kroz naselje Pažanj, bez adekvatnih trotoara i horizontalne signalizacije, sa dotrajalim mostom, kojom se i sada teško mimoilaze dva vozila. Stanje te saobraćajnice naročito je pogoršao frekventan saobraćaj teretnih vozila minulih godina.
 
@zoranuro
Zoro, vidim da pratiš sve ove radove u CG pa me interesuje da baciš neki komentar u vezi ovog puta Cetinje-Čevo-Nikšić.
Kad vidiš ovo pomisliš kako je ovo jedna bogata zemlja kad prave ovako kvalitetnu vezu na ovoj lokaciji... sigurno im je sve drugo pod konac...
 

Auto-putem od početka godine prošlo više od 212 hiljada vozila​

Auto-putem Princeza Ksenija je od početka ove godine prošlo 212,47 hiljada vozila.

Prema podacima sa sajta Monteputa, koji upravlja prioritetnom dionicom auto-puta od Smokovca do Mateševa, promet vozila je u periodu od 8. do 14. februara iznosio 30,32 hiljada.

Auto-putem je u prošloj godini, od njegovog otvaranja sredinom jula, prošlo ukupno 1,14 miliona vozila.

Prioritetna dionica auto-puta Bar-Boljare otvorena je svečano 13. jula prošle godine, a narednog dana je puštena u saobraćaj.

Prvih sedam dana putarina je bila besplatna. Nakon toga, ona za motore iznosi 1,5 EUR, za putnička vozila 3,5 eura, a za kamione i autobuse 17 eura.

Ukupna dužina prve dionice auto-puta je 41,5 kilometara, sa 20 mostova na glavnoj trasi, devet mostova na rampama petlji, dva nadvožnjaka, osam podvožnjaka, 7,2 kilometra betonskih zidova, kao i 16 dvocijevnih tunela.

Dionica ima četiri petlje, sa naplatnim rampama, na kojim se ostvaruje veza auto-puta sa postojećim stanjem, a to su – Smokovac, Pelev Brijeg, Veruša i Mateševo.

Maksimalna brzina kretanja ograničena je na 100 kilometara na sat.
 
Vrh