Šta je novo?

Crna Gora

Put u susednom Popovom Polju kod Trebinja (gde se inače rodio Vasilije Ostroški, a i neki moji su živeli tu u Jasenica Lugu pre 3 veka) je pametno građen uz brdo, da se ne bi plodne ravnice tj resursi zauzimali. Pošto su resursi u slučaju Cg primorja obalska zemlja visoke cene, iz istog razloga bi put trebao ići dalje od te zemlje (tj brdom kako gore predložih) koja ljudima koji tamo žive služi kao resurs, tj izvor prihoda od turizma.
 
pametno su svi koristili ravninu što imaju sem crnogorci.. što dalje od svih da imaju što više dvorišta... tačno kao u svađi sa svima
 
Dali se zna kada ce Bemax izbaciti novi snimak autoputa? Dali je krenulo asfaltiranje u tunelima?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=699999#p699999:j31etpt3 je napisao(la):
Earthmoving » Sub Jan 18, 2020 2:34 pm[/url]":j31etpt3]Put u susednom Popovom Polju kod Trebinja (gde se inače rodio Vasilije Ostroški, a i neki moji su živeli tu u Jasenica Lugu pre 3 veka) je pametno građen uz brdo, da se ne bi plodne ravnice tj resursi zauzimali. Pošto su resursi u slučaju Cg primorja obalska zemlja visoke cene, iz istog razloga bi put trebao ići dalje od te zemlje (tj brdom kako gore predložih) koja ljudima koji tamo žive služi kao resurs, tj izvor prihoda od turizma.
file.php
Konačno ovaj put presvlace i rehabilituju kompletno do Ljubinja prvi put od kad je izgradjen.
I dobro napreduju radovi na duhovnom centru Mrkonjici rodnom selu sv. Vasilija Ostroskog.
 
Hvala Bogu bar nesto, to, i ovo od Nikisica ka Vilusima. Inace sve drzave u kojima je Stara Hercegovina, taj kraj sa okolinom najvise zapostavljaju: Hrvatska izgradila autoputeve svuda sem tog dela istocno od Neretve i oko Dubrovnika. Sad rade Peljesacki most, a posle toga pitanje kada i kuda dalje. R Srpska izgradila dosta autoputeva i planira nove oko Banja Luke, a u istocnoj Hercegovini ni u planu. Srbija isto zaobilazi Prijepolje, Priboj, to ostaje zapecak, autoput ide ka Peseteru i ka Visegradu. Crna Gora gradi autoput u istocnom delu. Jedino Federacija nesto cacka autoput ispod Mostara i planira nastavak od Sarajeva ka Konjicu... A s druge strane pogledas relativno mali Srem, uskoro ce imati 7 autoputeva... I onda kazu nema prometa, ljudi otisli. Pa naravno ce odu kad sve dobijaju zadnji. Pre 20tak godina sam putovao 2,5 sata od Trebinja do Risna, sto je vazdusnom linijom svega 30tak km !
 
Sad ta 2 sata stojiš na grannici pošto na obe strane rade sa po 1, ev 2kanala i plaćaš putarinu za rupljiv put. Išao sam i starim, pre izgradnje novog. Avantura.
Serpentine iznad Šavnika ka Nikšiću je neophodno da što pre budu urađene.
 

Malo je bolje prelaz prema Dubrovniku je zavrsen i nema vise guzvi a prema HN je isto placas magistralni put to jos ne videh nigde .Bio sam letos i lepo se iznenadih Trebinje se enormno razvija .
Ima veliki SRC koji je jos u izgradnji ali je fenomenalan Grad Sunca.
 
Draskovicev brat bese? Ako je tako, mislim da je on dosta para zaradio u Srbiji (Swislion i sl), pa podrzavam da se oduzimo nazad tom kraju. Stavise, ja sam za to da Srbija, posto ima potomke mnogih okolnih zemalja, pomogne npr gradnju autoputeva u okolnim siromasnijim krajevima, npr da u roku 10 godina izfinansira deo autoput Visegrad - Gorazde - Foca - Tjentiste - Gacko - Bileca - Trebinje (- Dubrovnik), npr 100km, tj 10tak km godisnje, a nek R Srpska plati ostatak, a bilo bi bratski da i bogatiji Dubrovnik koji km ucestvuje, lepse je da iza imas zaledjinu nego kraj sveta, i lepse je da imas 20km plodnog Popovog polja nego da dovozis hranu od ko zna gde, a i vodu takodje, struju.
 
Може ли неки познавалац прилика у Црној Гори да процени или претпостави, када се једног дана заврши тај аутопут, колики ће бити дневни промет возила у периоду од 1.октобра до 1. јуна?
 
Mozda u tom periodu oko 5.000 dnevno kad se zavrsi od Bara do Berana, a u letnjem periodu dosta vise. Zavisi i od akrivnosti Luke. Nista manje od Dalmatine, s tim da je ovo oko 130km, a ona proporcionalno duza. Slicno kao Sarajevo-Mostar, kao Moravski koridor, kao Banja Luka-Doboj, kao Ns-Su, kao Sabac-Loznica, kao Ni-Ps, kao juzni ili istocni krak K10... A sigurno prometniji od Niksic-Pljevlja i mnogih drugih puteva u Cg koji takodje nisu besplatni. Kolka ce biti indirektni prihod sem ovog a od putarine, tesko je reci, ali sigurno da ce dugorocno biti znacajni. Takodje, kada se autoput spoji do Beograda, i ako politicki i granicni odnosi izmedju Srb i Cg budu normalni, potencijal se jos vise uvecava. Nece biti lako isplatiti ga, ali vredi nesto i pretrpeti da bi se ostavilo generacijama iza... Mozda najbolje daju luku Bar Kinezima na 30 godina, popuste na putarine, I mozda bi mogli da prodju jeftino, cak na nuli zajedno sa putarinama, a ovi im posle 30 godina vrate luku. Mozda smo I mi tako mogli sa borskim.zlatom, al jbga glupa vlast, mi em dali rudnik za dz, em placamo kredite.
 
Luka je vec privatizovala kontejnerski terminal. Al generalno nebi bilo lose jer bi kinezi napravili posao i autoput bi bio pun tranzita
57e0f530335301d40b5b406b67e3f4e6.jpg


Послато са SM-G925F помоћу Тапатока
 
To je sve nacelno dogovorwno, tj ide se ka tome. Kinezi ce kroz dogovore za gradnju puta preuzeti luku, koja ce im prilicno koristiti za put svile, s obzirom n to da je Atina daleko, a sever Hrvatske Evropa nece dati. Zato je i ovo jedina sansa da se ovaj autoput izgradi, jer u suprotnom ne b i bilo ni ekonomskih ni strateskih interesa za to.
 
Kina nas neće osakatiti... Ulagaće. Nije to zapad koji gleda samo kako da iscrpi i da stvori zavist od njih... Bolje Kina nego zapad i Rusija... Bar po meni...
 
Naravno, Kinezi su poznati po svojoj dobroćudnosti, razumevanju a ponajviše - poštenju. Pogotovu prema stranim radnicima i tuđim resursima.
 
Možda zato zapad i pravi ovakvu atmosferu u CG kako bi usporio ili skroz onemogućio Kineze da ovuda plasiraju svoju robu?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=700593#p700593:2qzqel7m je napisao(la):
Bender Rodriguez » 20 Jan 2020 14:59[/url]":2qzqel7m]Naravno, Kinezi su poznati po svojoj dobroćudnosti, razumevanju a ponajviše - poštenju. Pogotovu prema stranim radnicima i tuđim resursima.

Па пази, неко мора да утера...
 
Treba imati na umu da će kad se taj autoput u nekom momentu završi Podgorica biti bliža Beogradu od Skoplja recimo i da ce put izmedju ta dva grada vremenski trajati 4 sata vožnje u normalnim uslovima.
Sada oko polovine od 2.5 miliona putnika koji u CG stizu avionim dolaze u nju sa beogradskog aerodroma (ako ne i vise]i vjerujem da ce se znacajan broj njih odluciti da umjesto avionim putiju autoputem.
Što se tiče predvidjanja broja putnika tu se uvjek ide široko a kad se ispostavi da to nema veze sa mozgom koga briga kad je posao završen. Meni makar je interesantna situacija sa toliko slavljenim tunelom Sozina koji je koštao oko 74 miliona eura I to 50 miliona je keša ulozen od drzave a 24 miliona je uzet kredit.
Taj kredit je imao kamatu od preko 17 miliona i onda ispada preko 41 milion a direktor drzavne firme koja upravlja tunelom krajem 2018 godine dao je izjavu da je vise od pola kredita vraceno a 2005 u aprilu je pusten tunel u rad.
Ostalo je kaze jos 18.7 miliona kredita da se vrati.
Sad mozemo da zamislimo koliko ce trajati finansijsko ropstvo i pakao koji ce gradjani CG morati da prezive zbog ovog projekta.
 
Не раде Кинези на тај начин. Знају врло добро да ни једна Балканска земља никад то неће отплатити на нормалан начин, због библијских миграција и малог природног прираштаја. Узеће они нешто друго као наплату
 
Niko ne govori o dobrocudnosti Kineza i da rade bez interesa. Ali ako vec postoji interes sa njihove strane onda je to prilika za pregovore: vi nama autoput, mi vama luku Bar na 30 godina i jeftinije putarine za tranzit vase robe. Znaci da umesto Crnogoraca, kredit otplate kupci kineske robe u Evropi, povoljna opcija i za jedne i za druge. Zapad decenijama nije cak ni interes pokazao, pa nek sad bar ne budu paraziti i nek ne koce. Zale se, roba ce ici njima, pa moraju i oni da se pitaju. Ne moraju. Kada su oni nas drali i eksploatisali decenijama, nisu se setili da Nas isto tako pitaju. Zapad mora se odvikne od parazitizma, ako su oni do sad gledali samo svoje interese, i mi cemo sad svoje...
Kurogane, jel ti to avatar onaj Soleimani sto je ratovao i ubijao Srbe po Bosni? Ne razumem...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=700632#p700632:1oq9p3it je napisao(la):
Earthmoving » 20 Jan 2020 17:14[/url]":1oq9p3it]Niko ne govori o dobrocudnosti Kineza i da rade bez interesa. Ali ako vec postoji interes sa njihove strane onda je to prilika za pregovore: vi nama autoput, mi vama luku Bar na 30 godina i jeftinije putarine za tranzit vase robe. Znaci da umesto Crnogoraca, kredit otplate kupci kineske robe u Evropi, povoljna opcija i za jedne i za druge. Zapad decenijama nije cak ni interes pokazao, pa nek sad bar ne budu paraziti i nek ne koce. Zale se, roba ce ici njima, pa moraju i oni da se pitaju. Ne moraju. Kada su oni nas drali i eksploatisali decenijama, nisu se setili da Nas isto tako pitaju. Zapad mora se odvikne od parazitizma, ako su oni do sad gledali samo svoje interese, i mi cemo sad svoje...
Kurogane, jel ti to avatar onaj Soleimani sto je ratovao i ubijao Srbe po Bosni? Ne razumem...

На то сам и мислио. Контрола над стратешким ресурсима, битном инфраструктуром... Њима се исплати, а народ не буде утеран у дужничко ропство
 
Putarina za ovih 40 km autoputa se ocekuje 3,5-4 evra, sto mu po nasem dodje oko 500 dindzi, tj oko 0,1 evro/12 din po kilometru. Poredeci sa nastavkom autoputa u Srbiji, Surcin-Preljina, oko 120km, mislim da je 420 din, tj oko 0,03 evra/ 3,5 din po kilometru, ili i jos niza kad se napravi 9km spoj sa Novim Beogradom koji se isto ne bi trebao naplacivati. Znaci oko 3-4 puta skuplje po kilometru, sto je donekle i normalno jer je deonica dosta skuplja po kilometru. Tom logikom mozemo ocekivati i Cacak-Pozega da bude nesto skuplji od dela do Cacka, mada i ne mora, moze svuda biti ravnomerna cena putarine po kilometru.
https://www.b92.net/biz/vesti/region.ph ... id=1644373

Sa tom cenom za kola i vecom za kamione i autobuse, i prometom letnjim i zimskim, ocekivao bih da ce godisnji prihod na ovom Matesevo-Smokovac biti oko 25 miliona evra. Minus par miliona evra za plate, odrzavanje i sl, a na 15-20 godina treba racunati i rekonstrukciju i zamenu asfalta. Znaci, ako bi bilo samo do direktnih prihoda od putarina minus ovi troskovi, ova deonica bi se isplatila za oko 50 godina. Ali videcemom mozda budu i drugciji godisnji prihodi, nadam se bolji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=700632#p700632:3ilo7tjn je napisao(la):
Earthmoving » Pon Jan 20, 2020 4:14 pm[/url]":3ilo7tjn]
Kurogane, jel ti to avatar onaj Soleimani sto je ratovao i ubijao Srbe po Bosni? Ne razumem...

Da,to je Qasem Sulejmani,doduse stavio sam mu sliku dok je bio ziv pa cu je ostaviti jos neko vrijeme .
To da je on bio u Bosni i ratovao protiv nas je poteklo od jednog hrvatskog novinara kojemu ja treba da vjerujem na rijec da mu je general rekao da je bio u Bosni ali ajde i da je bio,cijenim muslimane šiite zbog raznih stvari da sad ne raspredam ovdje o nečemu što nije tema.
Svakako ne mislim da je zlocinac,naprotiv.

Što se putarine tiče za ovaj dio od 40-ak kilometara vjerujem da će veliki broj lokalnih putnika koristiti staru besplatnu trasu jer za 3.5 ili 4 eura moze da ruca u Podgorici.
 
Evo petlja Smokovac :)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=tTB5utY93MY[/youtube]
 
Vrh