Šta je novo?

Crna Gora

U pravu si @blagic. Jos kada se vidi da je to snimak od 15 januara mozemo da zamislimo da je jos vise uradjeno do danas
 
Ovo na pocetku kod Podgorice brdo ispod tunela je problem za rok, I nesto manje ovo na kraju kod Mateseva. Ostalo deluje da moze do septembra. Imali su srece sa zimom.
 
Mene najvise bode u oci ova rupetina izmedju dva tunela na pocetku trase od Smokovca. Mislim da su tuneli Suka i Vjeternik. Neka me neko ispravi ako gresim. Tu nekako vidim slab ili nikakav napredak.
Dobra stvar mi je i to sto su svi mostovi izbetonirani osim jednog segmenta koji je, koliko moje nestrucno oko vidi, spreman za betoniranje. Mozda cak i izbetoniran od kada je video sniman.
A sto se tice ovog brda kod Smokovca mislim da je u nekom videu neko pomenuo da je to vec na 40%. To nije lose kada se uzme u obzir kada je poceto. Tu snega skoro nikada nema a niske temperature im ne smetaju tako da mogu udarnicki napasti. I nadam se da ovoliko masina nije samo zbog ovog snimanja. Mozda most moze da kasni jer tu radovi dosta zavise od nivoa reke Morace.
I jos moram reci da mi se ne svidja izgled ovog pristupnog puta. Nekako mi se cini da je to moglo bolje da se odradi. Zasto sve nije na stubovima? I kako nisu mogli ovaj nadvoznjak preko pruge da uklope u istoj liniji sa ovim potpornim zidovima? Zar nadvoznjak mora da bude pravougaonik sa uglovima od 90°? Nadam se da @inzenjer10 prati ovu temu pa bi mogao dati odgovor. Dosta realno je objasnio neke nedoumice na deonici Surcin-Obrenovac.
 
Jedan clan me zamolio da prokomentarisem napredak radova ovde. Iskreno, ne stizem da ispratim ovu temu. Ono sto mogu da vidim na videu je da prvi deo, verovatno je petlja u pitanju zaostaje u odnosu na ostatak trase, ali to ne znaci da se nece uraditi na vreme. Iznenadjen sam kolicinom uradjenog posla. Poredjenja radi, na deonici Obrenovac - Surcin, kamen je poceo da se nasipa krajem marta, asfaltiranje je pocelo u junu, a projekat je realizovan u decembru. Jeste bilo zurbe priznajem. Ovde je druga prica, jeste vise nego duplo duza deonica, ali je asfalt poceo rano da se radi, tuneli su probijeni, mostovske konstrukcije skoro zavrsene. Kinezi uvek zavrsavaju u roku, to imajte u vidu. Sto se tice petlje, one se po dinamici poslednje zavrsavaju.
 
Teško da ovo može stići do 30 septembra. Realnije je da se završi do kraja novembra. Ona rupa između ona dva tunela Suka i Vežešnik ne znam šta se ceka više... Kosinu na početku rade dobro rekoše prije neki dan da je uklonjeno 40% od 400 000 kubika. Za 4 mjeseca 40 %. Ovim tempom trebalo bi do juna- jula da se završe. Počeli su je prije 4 mjeseca
 
dva videa
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=P340BFfd7z0[/youtube]
 
Ako neko zna da mi kaze jeste mimo gradjevine,ali gde to proveriti- da ce za sl sezonu trebati i za decu pasoš za ulazak u CG.

Znam da nije o gradjevinarstvu pitanje,ali ako neko zna. Cula sam da ce traziti pa bi bilo dobro da sad to odradimo. Doduse ovde pisu " koliko je bezbedno ici na letovanje..." mislim da su to sve gluposti
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703352#p703352:1h6oeb8o je napisao(la):
branik » Čet Jan 30, 2020 10:08 am[/url]":1h6oeb8o]Od 1.1. krenulo. BiH odavno
Hvala. Nisam znala. Za BIH znam jedan od razloga zasto za boku kotorsku nismo tim putem isli. Sad je barem sto se granice tice svejedno. A odrasli i dalje sa licnom kartom?
 
Da.
Za Boku moj izbor je uvek preko Bosne. Ravnije, mnogo manje krivina i promena visine. Jeftinije je i gorivo, mada sada ne baš kao ranije i to kompenzuje putarinu. Mana su niska ograničenja i česti radari i kamere i jedan gp više.
Preko Pljevalja se 4 puta penje na planinu i silazi, uz dosta krivina, posebno nakon Šavnika ka Nikšiću.
Tu, po iskustvu vozim jako sporo i ujednačeno zbog deteta koje ivsad sa 11 godina to teško podnese. Onda se često desi da me neko pretekne nervozno, a onda nekoliko serpentina dalje stoji kraj puta dok mama drži čelo detetu koje povraća. Jedan prijatelj me nije poslušao, vozio malo agresivnije, pa mu se dete ispovraćalo po kolima i mami za vrat.
Ta deonica mi je zabavna samo kad se vozim sam. Onda stvarno uživam, bilo uzbrdo, bilo nizbrdo.
Leti ume da bude nezgodna oko 10 sati kada počnu da stižu autobusi sa primorja i Dubrovnika sa turistima na durmitorskom izletu. Trudimcse uvek da izbegnem vožnju u to vreme oko Mokrog gde je put najuži. Nadam se da će smoći snage i to parče uraditi nanovo, kao što je BiH rešeno Čemerno
 
Оба пута су прелепа, браник је лепо објаснио мане оба.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Moja preporuka za one koji idu do Boke preko Bosne, u područje Kotora, pa i Tivta, je put od Bileće preko Vraćenovića, Petrovića i Vilusa do Morinja/Kostanjice. Nema putarine, kraći je put, i skoro je rekonstruisan. Jako je sličan onom od Trebinja do Herceg Novog. Jedino je od same Bileće do granice sa Crnom Gorom put malo lošiji (u pitanju je stari asfalt), ali ništa toliko strašno.

I nadovezao bih se na branikovu analizu da je i put Foča-Tjentište malo uži i krivudaviji, ali opet, ništa strašno. Nema serpentina u svakom slučaju.
 
Da neko ne bi pogresno razumio.
Za djecu koja putuju iz SRB u CG od 01.01. treba licna karta ili pasos.
Znaci ne mora pasos, moze i licna karta, bez problema.
I to je sve, svi ostali dokumenti isto kao da ste u SRB.
PS.
Obavezno nosite zdravstvene knjizice(ovjerene tj. vazece), jer su cijene medicinskih usluga za strance u CG nedavno povecane skoro 3 puta.Izmedju fondova za zdravstveno osiguranje SRB i CG ima potpisan sporazum o refundaciji.
 
A za BiH jedino vazi pasos za decu? Ne znam samo razliku u onom haraču u vidu naknada za izdavanje kod nas u Srbiji u SUP-u. možda je jeftinije za licnu kartu za dete ( nisam ni znala da postoji takva stvar). U svakom slucaju ce da košta kako god da okrrnes.
Da, hvala za ove trase mi srecemo puno ljudi koji dolaze tim putevima i bas hvale preko BiH. Tj oni su odatle i kazu da brzo stignu, udobno putuju. Sada meni postojeci put preko Zabljaka i nije tolikooo strašan kao pre recimo 7g. Tada nije bilo nikakvih pristojnih mesta za odmor. Kad se setim da smo stali na Zabljaku i tako nam je bilo grozna i usluga i kafa i prljavi stolovi,a wc kao poljski.... sada je duž trase druga priča,pogotovo kada se putuje sa manjim detetom/ decom,mora na svaka 2h da bude prijatan odmor da ne izludimo svi hahhahaha. Sada npr jedino oko Niksica nema nekih mesta za pauzu, jeste blizu more odatle ali nama se nekako najvise oduzi bas taj deo i u dolasku i povratku. A radili su rekonstrukciju tog puta Vilusi, bice ekstra za sl sezonu. Ali generalno jeste put " preko sedam gora..." mnogo je lakse kad nema uspona i onakvih krivina...
 
Ličnu kartu mora da ima dete starije od 16, a može da ima i dete starije od 10.
I pasoš i lk se mlađima od 18 izdaje sa rokom od 5.
Pasoš košta 3600, lk 1500. Mala je razlika u ceni za veliko dangubljenje (2 odlaska, jednom oba roditelja i dete, gužve...), a pasoš će za manje dete ipak možda pre zatrebati.
 
Branik hvala na objasnjenju. Moje je mladje od 10g,ali i da nije mislim da bi svakako uzeli pasos jer ipak daje opciju da se moze uci u razlicite drzave.
O guzvama mi nista ne govori, zato sam i mislila da sada ubrzo to rešimo pa isli/ ne isli, da sve papiri budu spremni.
 
U Užicu ume negde oko 5 popodne da nema gužvi ni lk ni na pasošima.
Razmišljam na proleće da probam taj put preko Bileće do Vilusa. Prošlog leta kolega mi je pričao, mada mi je žao da zaobiđem Trebinje. Nikad nisam prošao, a da bar kafu ne popijem. Pošto idem često u HN, to mi je onda duža varijanta, a leti još treba uračunati faktor gužva od Kamenara do HN. Mada, na drugoj strani je opterećen granični prelaz. Izvan sezone je to ipak neisplativija varijanta.
 
Novi snimak izgradnje puta Berane - Kolasin preko Jelovice koji ce skratiti putovanja od Berana do Kolasina . To znaci da svi koji budu putovali iz pravca Novog Pazara i Rozaja ka Podgorici mogu kada se ovaj put izgradi direktno ici do Kolasina i tako skrati putovanje za 60 minuta, za sada se koristi i dalje put preko Ribarevina i Mojkovca do Kolasina. Put se vrlo ozbiljno radi i na njemu se nalazi tunel Klusura od 2800 metara koji se bas otezano probija posto je stena dosta losa a nailazi se i na dosta vode, posle njega se izlazi na Jezerine gde su i skijalista Kolasin.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=h4qvR2c0zQg[/youtube]
 
Rekonstukicja magistalnog puta Bijelo Polje Ribarevine u duzini od 5 km.

To je put kojim se od Bijelog Polja ide ka Mojkovcu i Podgorici.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ouUEhKLysmw[/youtube]
 
Pitam se da li je u planu rekonstrukcija dela kroz kanjon Morace nakon sto se pusti deonica Smokovac-Matesevo?

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
 
Gradiće se male hidrocentrale sigurno... tako da će nažalost potopiti manastir Moraču...
 
Ne brini, to se ipak neće dogoditi.
Manastir Morača je simbol Crne Gore.
A i Moračani su dobro raspoređeni :wink:
 
Vrh