Šta je novo?

Crna Gora

Marlon":9rx6zstf je napisao(la):
Prihodi im skočili na 113 miliona sa 86 koliki su bili 2017-te. A profit 13.3 miliona pri čemu u tekstu piše da imaju 15.5 miliona izvedenih i fakturisanih a nenaplaćenih radova. Po ovim podacima cista dobit im je 25% od prihoda.

Izvedeni i fakturisani radovi se priznaju kao prihod u bilansu uspeha iako nisu naplaćeni. Nema potrebe za dodavanjem.
 
Oprema može biti kupljena kao osnovno sredstvo, i u tom slučaju se amortizuje godinama i ulazi u rashode tokom tog perioda amortizacije. Ako je priznata stopa amortizacije 10%, to znači da će oprema vredna 100 miliona evra npr. 2018. uticati na rashodnu stranu do 2028. sa po 10 miliona evra godišnje (bez obzira što je jednokratno plaćena 2018.).

Ukoliko je oprema nabavljena na lizing sa rokom otplate od 5 godina, opet se na rashodnoj strani trošak ravnomerno raspoređuje tokom tog perioda.
 
Ali samo pazi opremu(vozila) kod Bemax/Genex-a, sve najbolji i najskuplji proizvodjaci npr. Mercedes, Volvo, Liebherr, Atlas Copco, Vogele, Wirtgen, Komatsu, Terex, Hamm, itd. da ne nabrajam dalje.
Znaci nema jedan jeftiniji ili prosjecni proizvodjac.
 
Nisu tesko do para došli pa se u našem poznatom stilu šepure.

Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka
 
Na sajtu im piše da imaju 230 radnika i 1660 kod podizvođača. Kod njih je zaposlen samo inženjersi kadar tj. bave se autsorsing-om što znači da daju poslove drugim firmama koje su za određenu oblast usko specijalizovane. Zadnju godinu su počeli aktivno i zgrade da rade. Evo jednog kvarta kod Delte u PG gdje treba da urade oko 1000 stanova https://youtu.be/OdqD6ytILhM
 
@Marlon tu se gradi i soliter što bi trebalo da bude najviša tačka u Podgorici.. Sem ako to ne bude kao sa hotelom pored Atlas Kapitala iza RTCG-a što je trebalo da bude najviša tačka u PG.. Zato je i dalje tu rupetina jer ne smije da se nadmaši visina RTCG-a.... Ali koliko sam upućen radiće se i tu hotel ali sa 4-5 spratova...
Sjutra izlazi snimak PG-DG stari put... evo da vidite kako izgleda vijadukt ili šta već...
 
Da, ja sam misljenja ko Kurogane, meni izbor opreme vise ukazuje na nekoga ko ima siguran posao I dobre prihode, ali ne previse znanja o opremi, tj ko kupuje opremu za koju je od drugih cuo da je najbolja za slucaj ako nesto ne valja pa ga prozivaju, da se sutra sakrije iza tih imena, tipa "sta hocete radilo se s najboljim, pa ako najbolji ne valjaju ne zalite se na mene". Ljudi koji nisu imali para I sami su morali se snalaze, budze, popravljaju... su ljudi koji mnogo vise znaju o masinama od nekog ko ima para pa kupuje ono sto je cuo da je najbolje, ko sto neko kupuje Versaci majicu. Dakle, mozda najbolji brendovi... al pre 10-20 godina.
Kao prvo ne vidim po cemu neko tvrdi da su Hamm najbolji valjci? A ne recimo Bomag ili Dynapac. Da je Komatsu bolji od CAT-a? Liebherr utovarivaci deluju zastarelo u odnosu na kineske Liugongove utovarivace i bagere, ne znam u cemu je to Liebherr najbolji, imaju 2 I po masine na placu u Vrcinu, a CAT preko puta 22, pa gde im je ta snaga ako su najbolji. Takodje ne znam sto ljudi misle da je Volvo nesto extra, od kad je Svedska industrijski jaca od Amerike, Kine, Japana kao proizvodjaca? Pumpe ako sam dobro na slikama video su Putzmeisterove, ali od pre 5-6 godina Kinezi su vlasnici svih glavnih evropskih proizvodjaca betonske opreme, mislim da je Sany kupio Putzmeistera, a kineski Xcmg I Zoomlion su kupili Schwing I Cifa-u.... Ocigledno da nisu u toku, to sto smatraju za najbolje je bilo tako pre 10-20 godina, svet se u medjuvremenu promenio, Kinezi su izgradili najvecu mrezu autoputeva, brzih pruga, brana, metroa, njihova oprema sad time ima najvise iskustva. Mada I moja baba jos veruje da je engleska roba najbolja jer je tako bilo pre 100 godina. 60ih su se smejali Japancima, 90ih Korejancima, 00ih Kinezima. Ali stvari se menjaju. I International Harvester je nekad bio najbolji za masine, pa od 80ih nestao, kada je CAT preuzeo primat. Ali I to se menja...
 
Као и сунце...које залази на западу, исто се дешава и са западом. Прошао им је зенит. Светлост се сада у индустрији буквално рађа на истоку и иде ка зениту. Све има свој рок трајања...

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=699484#p699484:5hmlmet4 je napisao(la):
мајстор » 16 Jan 2020 21:28[/url]":5hmlmet4]Као и сунце...које залази на западу, исто се дешава и са западом. Прошао им је зенит. Светлост се сада у индустрији буквално рађа на истоку и иде ка зениту. Све има свој рок трајања...

Sent from my Armor_3 using Tapatalk

Већи проблем ће да буде кад се циклуси поклопе па крену сви у залазак истовремено...
 
SRBO":3fytrvi3 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=699484#p699484 je napisao(la):
мајстор » 16 Jan 2020 21:28[/url]":3fytrvi3]Као и сунце...које залази на западу, исто се дешава и са западом. Прошао им је зенит. Светлост се сада у индустрији буквално рађа на истоку и иде ка зениту. Све има свој рок трајања...

Sent from my Armor_3 using Tapatalk

Већи проблем ће да буде кад се циклуси поклопе па крену сви у залазак истовремено...
Надајмо се да до петог ресета у овом добу неће доћи!

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Majstore, ti pre neki dan rece da bi I Srbija trebala imati jaku putarsku firmu kao R Srpska Integral, Cg Bemax, Federacija Euroasfalt, Makedonija Granit... Bas sam danas bio na Integralovoj rekonstrukciji autoputa kod Šida, I neverovatno je, mislim da tamo imaju 50 masina I xy kamiona, a imaju I druga gradilista gde su im razbacane masine po Bh, Hr, Srb. Ako samo kod Sida imaju 50-100 masina onda im flota verovatno I veca od Bemaxove. Al dobro I R Srpska je oko duplo veca od Cg, pa bi se uklopilo u proporciju. Plus nekao su prosirili poslove I u Srb, pa cak I Hr, dok Bemax ne znam dal ima ogranicenje da samo radi u Cg.
 
Док год смо под окупацијом нема шансе да се грађевинска оператива у Србији подигне.То не одговара колонизаторима. Кад дођу на власт људи који воле своју земљу. Национализоваће се водни ресурси, цементаре, направити институти за квалитет, подићи идустрија трактора, субвенционисати пољопривреда. Створити национална банка за развој. Стимулисати соларна енергија код становништва. Преузети демографску политику Русије. Административни апарат Данске. Образовање као Јапан и Финска. Не треба ни много памети, само неискварена Љубав ка својој земљи и наРоду!

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Демографска политика Русије не даје добре резултате.
 
Како када? Тренутно не, у претходном периоду је давала резултате, а и у наредном ће. То је један од основних разлога зашто је Путин сменио владу. Мађарска такође има добру демографску политику.
 
Не знам какав је Штрабаг у Цг? У Србији шта год су радили, увек су каснили...

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
i Bemax kasni često... ali sa početkom radova :D još nije krenuo da se radi put PG - DG bulevar 2+2 sa biciklističkim stazama.... trebalo je još u oktobru...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=699712#p699712:30d8qqbm je napisao(la):
branik » Pet Jan 17, 2020 6:06 pm[/url]":30d8qqbm]Jesu li završeni radovi između Nikšića i Vilusa?

@requiem_mn sa SSC foruma je prolazio pred novu godinu i snimio čitavu trasu. Kaže da hvali završni sloj, zaštitne mreže i branici pored puta... https://youtu.be/k_POEBeQk7c
 
Пуна линија је свакако вишак. Не морају је извлачити кад набаце хабајући слој. Ничему не служи.
 
Kakvo li ce biti ogranicenje na novom delu od Niksica ka Vilusima? Jel u planu ono iznad Savnika da se odradi?
 
Те кривине изнад Шавника ка Никшићу, уопште не пријају...претпостављам да би требао велики вијадукт изнад Шавника да би се решио тај проблем.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Ovo bi bila moja vizija.
Sa 30tak novih kilometara, na ove 3 deonice, vrednosti oko 150 miliona evra (mnogo jeftinije od autoputa), vreme putovanja od granice sa Srbijom do Boke bi se skratilo za oko 30%, tj sa 4 na oko 2,5-3 sata uz poštovanje ograničenja brzine, što bi pozitivno uticalo na dotok novih turista vozilima iz centralne Evrope u Boku i povecalo iskoriscavanje okolnih turistickih kapaciteta od reke Tare, preko Zabljaka, Durmitora, okoline Šavnika (npr kanjon Nevidio) do Boke.
1. i 2. su okolina Šavnika koji se sad putuje oko 30 minuta, 3. je kanjon Tare kojim se sad putuje oko 20 minuta, 4. je skraćenje i obilaznica Pljevlje.
 
A ovako bi pravio novu Jadransku magistralnu, tik uz vrh brda, nebitno dal sa tivatske ili kotorske strane, sa mostom dužine oko 800m sa brda na brdo preko mora kod Veriga koji takodje dalje nastavlja lancem brda ka Herceg Novom nakon čega se jedan krak spušta postojećim putem ka HN, a drugi ide postojećim krakom ka Trebinju. Magistrala bi kretala iznad Budve od Lastve Grbaljske prateći lanac brda. Eksproprijacija u brdima bi takođe bila mnogo jeftinija nego u podnožju, bio bi lep pogled sa Magistrale i odmarališta okolo, dužina od Lastve Grbaljkse kod Budve do gore iznad HN bi bila oko 35km, što znači da bi se prešlo za svega 30-40 minuta. Cena za tih 35km sa mostom bi bila oko 150 miliona evra.
Takođe je važno u svakom od gradova (Budva, Kotor, Perast, Tivat, Herceg Novi...) izgraditi po jednu veliku garažu kapaciteta sa po 3-5.000 parking mesta, po mogućnosti u planini ili podzemno. To bi isto bila investicija oko 100 mil evra. Ali sa ovim bi 80% infrastrukture ovog kraja za sada bilo rešeno.
 
Vrh