Šta je novo?

Crna Gora

Dobro je što su izbačeni Kinezi. Svaka čast cg na tome.

Kinezi služe za prelako ispumpavanje para kroz podizvodjace, na račun potomaka. Nemam ništa protiv Kine, ali to je tako. Sve drugo je magla... Koja služi da maskira lopovluk.
Како су избачени Кинези када су у најужи круг ушле 4 фирме од којих су 3 из Кине међу којима и ЦРБЦ која је радила од Смоковца до Матешева и још Турско-Азербејџански конзорцијум. И поново ће добити Кинези да раде јер имају најјефтинији челик и цемент а БЕМАХ ће бити главни подизвођач јер су још прије годину ипо добили каменолом у Андријевицу. https://www.dan.co.me/vijesti/ekono...u-drugom-krugu-za-izgradnju-auto-puta-5264116
 
Poslednja izmena:
Možda, ali su procedure nakon toga ipak drugačije nego direktnom pogodbom, kako se radi u Srb.

Ja sam jedno vreme živeo u Najrobiju (Kenija). Mogao bih vrlo slikovito i dugo da vam pričam šta znači kreditna zavisnost od Kineza, nakon što kreneš u problema posle tih "lakih i brzih" kredita direktnim međudržavnim sporazumima. EU je cica maca na navijanje, u svilenim rukavicama...

Slikovit prikaz su vam keš krediti za pojedince. "Credit cool", igramo, "Može", pucnemo prstom... onda sudar sa zidom realnosti i surov kreditor, koji te poseduje.
 
Ako moze malo vise tih surovih detalja vezano za poslovanje s Kinezima i kreditiranju? Jako me zanima ta tema.

Sto se tice cena cementa i materijala, zar nemamo svoju fabriku u Beocinu vec mora da se dovlaci iz Kine?
 
Koliko smo samo na forumu o ovom diskutovali dok su 7 godina gradili tunel i nista od obilaznice oko Kolasina, nista od rekonstrukcije tih 10 km od grada do tunela. I sada ce to da rade kada je pusten saobraćaj. Najbitnije je bilo da izgrade silne hotele kod skijališta a za ostalo bas ih briga i sada jure kamione koji hoce da prodaju kroz tunel. Pa valjda je to normalno da treba da bude saobraćaj svih vozila.
 

Odličan tekst, sa ustvari realnim procenama iz podataka i formalnih dokumenata.

Ukratko, do 2030. samo deonica do Andrijevice i obilaznice oko PG (dodao bih da su i za ovo drugo rokovi tesni, pre 2031-32.)

Tj. u dlaku kako smo se ovde vec igrali sa procenama. Jos jedan poen za forum! :)
 
Pa dobro, u odnosu na trenutno stanje to bi bilo, 20km Požega, 20km Andrijevica i da kažemo oko 15km Farmaci i još da se nadamo 30km do Ivanjice,
znači 300km! :)
Dosta ugodnije putovanje koje već polako otvara i produžene vikend varijante...
 
Ako ubrajas Andrijevicu, onda ne ubrajas Pozegu i Ivanjicu, jer dalje nemaš kuda. I dalje će morati starom trasom na Užice, a tu matesevo-andrijevica ne znači ništa.

Dakle, ili ubrajas do Adrana i Andrijevicu, ali ti tu ostaje pakao Pazara i vrlo opasna ibarska, ili ubrajas Pozegu i to je to uz pg obilaznicu.

Pužev korak. Ali, i realnost.

Ostajem pri tvrdnji da je, eto čak i u ovom smislu, požega-mackat prioritet svih prioriteta u Srbiji. A do 2030. pitanje da li ćemo tu imati i prvi asov.
 
Andrijevica može svakako da se koristi, još će i magistrala biti sređena. A ovo da Ivanjica je malo skrajnuta, može gimnastika preko Javora i Kalipolja.
Malo avanture. Da zaboravi Adrane i to je dobra opcija ako završe obilaznicu oko NP.
 
Tako je, od Ribarevine (gde se put račva) do Andrijevice ima oko 44 km magistrale, a dalje autoputem će biti još oko 23 km do Mateševa. Od Ribarevine do Mateševa (preko Mojkovca i Kolašina) ima oko 55 km magistralnog puta. Znači, varijanta preko Andrijevice će biti 12 km duža, ali brža i bezbednija
 
Mislio sam na to da u tom scenariju (hvataš budući ap od Andrijevice) bar meni deluje da je bolje ići preko Rožaja, pogotovo što će već biti gotov ap do Adrana. Od te tačke do Adrana, preko Rožaja i NP je oko 200km, ovako iz glave. A do Pakovraća ima jedno 230-250, opet ovako iz glave. Deluje mi kao no brainer da će se najređe birati varijanta na Dobrakovo.

Mada, dobro je ustvari da će izbor da postoji, sa dve slične rute.
 
Tako je, od Ribarevine (gde se put račva) do Andrijevice ima oko 44 km magistrale, a dalje autoputem će biti još oko 23 km do Mateševa. Od Ribarevine do Mateševa (preko Mojkovca i Kolašina) ima oko 55 km magistralnog puta. Znači, varijanta preko Andrijevice će biti 12 km duža, ali brža i bezbednija
u pravu si
 
Da, ali imaš 20 i kusur km i putarinu na deonici koju u slučaju ako ideš preko KL nećeš uopšte prolaziti. To je čovek mislio.

edit: u stvari, sad shvatam da če i do Požege biti već gotovo naravno, tako da će deonice biti vrlo uporedive, tj. deluje da nema potrebe da se ide na KL, zaista je bolja strategija u oba slučaja da se ide na Andrijevicu!
 
Mislio sam na to da u tom scenariju (hvataš budući ap od Andrijevice) bar meni deluje da je bolje ići preko Rožaja, pogotovo što će već biti gotov ap do Adrana. Od te tačke do Adrana, preko Rožaja i NP je oko 200km, ovako iz glave. A do Pakovraća ima jedno 230-250, opet ovako iz glave. Deluje mi kao no brainer da će se najređe birati varijanta na Dobrakovo.

Mada, dobro je ustvari da će izbor da postoji, sa dve slične rute.
Od Kraljeva do Berana ima oko 200km /Kraljevo -Novi Pazar 100 km i Novi Pazar -Berane 100 km. Najveci problem nije sada put koji je mozemo reci dobar. Uradice se i obilzanica i tunel kod Rozaja , kao i rekonsturkija puta od Berana do Rozaja koja je u planu da se radi od sledece godine najveci sada problem je GRANICNI PRELAZ . On je toliko sada postao mali u odnosu na granicni prelaz Gostun. Nenormalne guzve su se sada pravile otkad je pusten put Berane Kolasine preko Jelovice. Imamo cak i podatak da je oko 200000 vozila proslo tunelom u avgustu mesecu/ objavili su taj podatak. Bukvalno svi sa te strane Nisa, Prokuplja, Kragujevca, Kraljeva, Kosova i Metohije , Makedonije idu sada preko Berana. Mislim da ce biti jos vise guzvi. Ko je bio na tom granicnom prlelazu video je da ima samo jedna traka i ponekada puste i drugu sve zavisi od guzvi. TO JE SADA NAJVECI PROBLEM . To treba resavati u najkracem roku.
 
Da, prelaz je kriminalan. I to naročito na CG strani. Ali, to je ujedno i najlakše i najjeftinije rešivo.

Iskreno, lično ne vidim potrebu za bilo kakvim prelazima na celom Balkanu, bukvalno ništa ne sprečava slobodan protok ljudi i robe, osim političke volje. Bukvalno ništa se ne dobija postojećim stanjem na sprečavanju ilegalnih tokova bilo koje vrste.

edit: evo, pogledao sam preciznije. Andrijevica buduća rampa - Adrani buduća rampa je 208km.
 
Berane - Rožaje - Ribariče - Novi Pazar - Raška - Ušće - Kraljevo - Preljina je Trenutno 226 kilometara (sa 0 km autoputa)

Berane - Ribarevina - Bijelo Polje - Brodarevo - Prijepolje - Nova Varoš - Kokin Brod - Zlatibor - Užice - Požega - Pakovrače - Preljina
Trenutno 235 kilometara (sa 12 km autoputa)

Završetak autoputa do Požege će ubrzati vreme putovanja za 5-10 minuta noću dok će danju verovatno biti isto kao i sada ili možda čak i malo sporije jer će biti još više saobraćaja.

Što se tiče autoputa do Adrana, on će skratiti vreme putovanja za nekih 10 minuta noću, dok će danju biti 15-20 minuta ušteda u vremenu.

Dužina autoputa Preljina - Adrani i Preljina - Požega su slične / iste dužine za tim da do Adrana konfiguracija terena omogućava veću brzinu.
 
Koliko smo samo na forumu o ovom diskutovali dok su 7 godina gradili tunel i nista od obilaznice oko Kolasina, nista od rekonstrukcije tih 10 km od grada do tunela. I sada ce to da rade kada je pusten saobraćaj. Najbitnije je bilo da izgrade silne hotele kod skijališta a za ostalo bas ih briga i sada jure kamione koji hoce da prodaju kroz tunel. Pa valjda je to normalno da treba da bude saobraćaj svih vozila.
Sledece godine krece rekonstrukcija puta od Kolasina do Jezerina(tunela). Jos nije poznato sta ce biti sa Kolasinom, da li ce se jos ici kroz grad ili ce tu biti i zaobilaznica. Rozaje-Berane takodje krece sledece godine. Moze se ocekivati ovo da ce biti gotovo do kraja 2027 godine. Djeluje da ce najblizi put biti Adrani-Andrijevica. Sve zavisi kakav ce put biti od Kraljeva do Novog Pazara, jer je od Pazara do granice rekonstruisano.
 
Sledece godine krece rekonstrukcija puta od Kolasina do Jezerina(tunela). Jos nije poznato sta ce biti sa Kolasinom, da li ce se jos ici kroz grad ili ce tu biti i zaobilaznica. Rozaje-Berane takodje krece sledece godine. Moze se ocekivati ovo da ce biti gotovo do kraja 2027 godine. Djeluje da ce najblizi put biti Adrani-Andrijevica. Sve zavisi kakav ce put biti od Kraljeva do Novog Pazara, jer je od Pazara do granice rekonstruisano.
Ако Рожаје-Беране буду радили као Шпиљане-Рожаје онда нас и ту чека "пакао". Ова деоница нема алтернативу из правца Космета и Рашке области.
 
Na ovom delu puta od Adrana do Berana neznam dali neko zna dali ce se u Novom Pazaru raditi neka obilaznica ili ce se i dalje prolaziti skoro kroz centar grada / mislim pored pijace i silnih radnji pored reke.
 
U propagandi je neki brzi put od kv, ali tu nista nema konkretno. To do 2030. neće ni krenuti da se radi.

NP, tj gužva kroz isti, ostaje najveći problem tog pravca, do 2030. će granica biti valjda ok. Najbolje rešenje je integrisani prelaz na srb strani, gde ima mesta, ali mislim da srb i cg nemaju integrisanih prelaza, zašto, pojma nemam..
 
Ако Рожаје-Беране буду радили као Шпиљане-Рожаје онда нас и ту чека "пакао". Ова деоница нема алтернативу из правца Космета и Рашке области.
Specificno je ono vrijeme bilo u CG 2020(korona+ promjena vlasti). Dionica Berane-Slijepac Most 40km bice gotova za dvije godine. Dionica Berane-Rozaje je 30km ali komplikovanija ako budu radili rekonstrukciju par tunela. Svakako ako bude radio Bemax ici ce to vjerovatno na dvije godine
 
20241017_163416.jpg

20241017_163438.jpg

20241017_163521.jpg

20241017_163617.jpg

20241017_170259.jpg

20241017_170843.jpg

20241017_170925.jpg

20241017_171051.jpg


20241017_171210.jpg

20241017_171328.jpg

20241017_171347.jpg


Ukratko majmari u cgput ministarstvu itd prije bilo čega moraju da se pozabave SIGNALIZACIJOM koja je očajnički uradjena tj nema je isto važi i za signalizaciju radova kretencine jedne
 
Asfaltiraju se putevi oko Lubnica mesta koje se nalazi na putu Berane - Kolasina ispred Jelovice
 
Izmedju Lubnica i Jelovice a na putu Berane - Kolasina postoji jedno skretanje ka cuvenom Pesica jezeru. Vrlo tesko se dolazilo do njega los put, makadam. Upravo sam saznao da su asfaltirali do tog jezera. Eto da podelim tu informaciju sa vama pa kad se krene ka Pg i moru moze se svratiti do jezera koje je pravi dragulj
 

Prilozi

  • Screenshot_20241019_111135_com.instagram.android_edit_46611453858363.jpg
    Screenshot_20241019_111135_com.instagram.android_edit_46611453858363.jpg
    104,4 KB · Pregleda: 63
Vrh