Šta je novo?

Crna Gora

IMG-20240429-084059.jpg

IMG-20240429-110934.jpg

IMG-20240428-080226.jpg

IMG-20240429-110046.jpg

IMG-20240429-110152.jpg


IMG-20240429-110301.jpg

IMG-20240505-195300.jpg

Turci grade bez dozvole a i šta će im...
IMG-20240429-105803.jpg

IMG-20240429-105845.jpg
Strava i uzas
 
Strava i užas jeste, ali imaju tablu pa mi nije jasno kako grade bez dozvole. Kod Crnogoraca je malo drugačija regulativa. Nisam ekspert, ali sam nešto obrađivao za jednog klijenta i neku hipoteku na objektu u izgradnji. Čini mi se da je njima pandan građevinskoj dozvoli UTU (urbanističko-tehnički uslovi) ili prijava gradnje - ne mogu da se setim.

Druga je stvar ako su gradili mimo tih uslova.

Elem, unakazili su onakvo lepo primorje - isto što i mi radimo sa beogradskim priobaljem.
 
Drugi projekat gradi bez dozvole. Mada i te dozvole su opet izdate po kriminalnim DUP-ovima pa mu dođe slično.
I kod nas i dole. Kao i sa tenderima, sve po pravilu a to što je namešten nema veze... :)
 
Elem, unakazili su onakvo lepo primorje

Da se ne lažemo, uzgred budi rečeno, CG primorje nema baš ništa posebno unikatno, a minus Boka ni posebno lepo. Naravno i ironično, po balkanskom pravilu da najpre uništavaš ono najbolje što imaš, baš Boka je najviše napadnuta, fali još samo taj most :)
 
Da se ne lažemo, uzgred budi rečeno, CG primorje nema baš ništa posebno unikatno, a minus Boka ni posebno lepo. Naravno i ironično, po balkanskom pravilu da najpre uništavaš ono najbolje što imaš, baš Boka je najviše napadnuta, fali još samo taj most :)
Vidi, to je sad stvar ukusa. Obala nije razuđena kao u Hrvatskoj. S druge strane, zaleđe Budve je nekada bilo šumovito, Kotor takođe zeleniji... Sada sa onom betončinom ništa nije lepo.
 
Nije najbolje naravno ali kad gledaš prirodu nije ni loše, Boka je zanimljiva, Budvanska rivijera je fina ima dosta plaža, posle ide slabiji deo ali lepo je i
zaleđe sa više planina. Gradovi su manje raskošni jer je bio južni deo imperije pogranični ali nađe se neki stari grad itd.
E sad šansa je definitivno propuštena, strategije nema, radi ko šta hoće isto kao po Beogradu, Zlatiboru...
Samo se može donekle sanirati šteta...
 
Iskreno navijam, od srca.

Ali, strepnja mi je dublja od nade :)
 
A tome je mozda tako jer Kotor ima visokoakumulativne importne artikle, što stižu sa banane, a banane nisu :)
 
Odlican snimak, pomocice svima koji treba prvi put da prodju ovom deonicom.
Ali zaista ne mogu da prihvatim cinjenicu o tome da sve ovo vreme gradnje tunela (koje se oduzilo bas) nikoga nije bilo briga za deonicu puta Kolasin-tunel. I sada umesto da vozimo novom kvalitetnom deonicom u kompletu, ova voznja se svede posle tunela kao na voznju relija Pariz-Dakar, nema linije, asfalt u katastrofalnom stanju, rupe na sve strane...
Neverovatno da to nije moglo/moralo u isto vreme kad i drugi radovi nego ce biti verovatno godinu dana nakon pustanja u promet. Ako bude i tada...
 
Odlican snimak, pomocice svima koji treba prvi put da prodju ovom deonicom.
Ali zaista ne mogu da prihvatim cinjenicu o tome da sve ovo vreme gradnje tunela (koje se oduzilo bas) nikoga nije bilo briga za deonicu puta Kolasin-tunel. I sada umesto da vozimo novom kvalitetnom deonicom u kompletu, ova voznja se svede posle tunela kao na voznju relija Pariz-Dakar, nema linije, asfalt u katastrofalnom stanju, rupe na sve strane...
Neverovatno da to nije moglo/moralo u isto vreme kad i drugi radovi nego ce biti verovatno godinu dana nakon pustanja u promet. Ako bude i tada...
To je ono o čemu sam od 2018 godine stalno pisao. Mogli su tada da rade i obilaznica oko Kolasina i put kroz Kolasin I put do tunela jel nije bilo nikakvog saobraćaja. A sada će morati to da rade i onda možeš zamisliti koje će tu guzve biti.
 
To je ono o čemu sam od 2018 godine stalno pisao. Mogli su tada da rade i obilaznica oko Kolasina i put kroz Kolasin I put do tunela jel nije bilo nikakvog saobraćaja. A sada će morati to da rade i onda možeš zamisliti koje će tu guzve biti.

Matesevo-Kolasin 9km(ravnica) od 1 aprila do 15 decembra(sa zastojem od 40 dana sezone) zavrsena krajem 2023 godine. Dionica od asfaltiranog dijela nakon izlaska iz tunela Klisura do skretnice za Matesevo(uspon ili pad, kako iz kojeg pravca) oko 10-11km( uz vjerovatno zaobilaznicu). Ako to uzme Bemax mozda bi se i moglo za jednu godinu zavrsiti, jer ce i biti malo manji protok saobracaja nego direktna veza za autoput koji predstavlja put Matesevo-Kolasin. Mislim da se to i ceka jer prema nekim najavama BEMAX radi ispred roka dionicu Berane-Ribarevine-Slijepac Most od oko 40km i to se mozda moze i zavrsiti sledece proljece, da se ne bi ponovo pravili ogromni cepovi kao prije otvaranja ovog puta. PS. Zapoceto u avgustu 2023 godine cini mi se da je celnik Uprave za saobracaj kazao da su zavrsili 40% posla za 8 mjeseci.
 
To je ono o čemu sam od 2018 godine stalno pisao. Mogli su tada da rade i obilaznica oko Kolasina i put kroz Kolasin I put do tunela jel nije bilo nikakvog saobraćaja. A sada će morati to da rade i onda možeš zamisliti koje će tu guzve biti.
A pri tom ta deonica je glavni put za skijalište. Očigledno razmišljanje u stilu ...put se više koristi zimi, tada su uslovi teži pa nema veze ako put nije kako treba...E, a kad se snegovi otope i ukažu se rupe, onda i nema toliko saobraćaja pa nije ni bitno. I tako godinama do probijanja tunela. Sad su se setili da bi ta deonica morala da se uradi kao treba Videćemo kako će ići.
 
Tekst jako podseća na bosanski scenario kod izgradnje koridora 5C. Tamo se grade mikrodeonice od po par kilometara. Isprekidano, gde se čeka jedna da bi se povezala druga. Jedino što se to ovde za sad nigde ne pominje. Uvek je cela denica Mateševo-Andrijevica. Nadam se da će tako i ostati i nadam se skorom početku radova.
 
Vrh