Šta je novo?

Crna Gora

Imali kakva informacija dali ima vode u tunelu Klisura na putu Berane Kolasin
 
Vuksanović je rekao i da su nedostaci na dionici Kolašin-Mateševo postali izražajni nakon eksploatacije auto-puta. Podsjetio je da je mnogo problma bilo tokom zime, a u januaru i ogromno klizište.
Treba da ga bude sramota za ove izjave. Nigde niko da spomene sta se desava sa putem Berane Kolasin koje se gradi od maja 2017 godine
 
Treba da ga bude sramota za ove izjave. Nigde niko da spomene sta se desava sa putem Berane Kolasin koje se gradi od maja 2017 godine
Sinoc je bio drzavni sekretar Ministarstva kapitalnih investicija na RTCG-u. Po njegovim rijecima: zavrseno preko 90% radova, projektant nije odradio svoj zadatak kako treba i da planiraju tematsku sjednicu vlade iskljucivo na ovu temu.
 

Za oko 260 km magistralnih puteva blizu 73 mil EUR - Zatvaranje dionice Kolašin-Mateševo ugrozilo bi održivost auto-puta​

autoput_bar_boljare_6_171121_tw1024.jpg


Na putevima čija je rekonstrucija u toku potrebno je uvesti treće smjene, kako bi radovi bili ubrzani, ocijenjeno je emisiji "Naglas" na TVCG. Potpuna obustava saobraćaja na dionici Kolašin - Mateševo, bila bi poraz države i možda bi ugrozila održivost auto-puta, kazao je sekretar Ministarstva kapitalnih investicija Admir Šahmanović.
Šahmanović je podsjetio da su budžetom za ovu godinu predviđena skoro 73 mil EUR za rekonstrukciju i izgradnju oko 260 kilometara magistralnih puteva.

- Mislim da je saobraćajna infrastruktura na visokom nivou i da zadovoljava sve bezbjednosne standarda, ali se na sjeveru građevinska sezona poklapa sa turističkom i to je nešto na šta računamo svake godine - kazao je Šahmanović i dodao da postoji prostor za unapređenje bezbjednosti puteva.
On kaže da je u rekonstrukciji puteva, tamo gdje je bilo moguće uvedena i treća smjena.

Govoreći o rekonstrukciji puta Kolašin - Mateševo, koja je u toku, Šahmanović je naveo da je taj put dodatno oštećen teškim mašinama tokom izgradnje auto-puta, te da je možda i bilo bolje da je rekonstrucija bila planirana i tokom izgradnje dionice auto-puta.

- Vjerujte mi sve razvijene zemlje su prošle kroz ovaj proces - kazao je Šahmanović i dodao da će razmotriti i uvođenje treće smjene na toj dionici.

Podsjetio je da od 1. juna neće biti potpune obustave saobraćaja na putevima koji se rekonstruišu.
- Ukidanje obustave saobraća će da smanji kolone i na nekim mjestima gdje su uska grla moraće da ostanu semafori i to će da smanji gužve - kazao je Šahmanović.

Poručuje i da bi potpuna obustava saobraćaja na dionici Kolašin - Mateševo, kako kaže, bila poraz države.
- Obustava saobraćaja bi bila porazna za nas kao državu i možda bi ugrozilo održivost auto-puta. Mi smo do juče imali promet oko 770.000 vozila i oko 2,8 mil EUR prihoda - kazao je Šahmanović.

Predsjednik Opštine Kolašin Vladimir Martinović kaže da je rekonstrukcija puta Kolašin - Mateševo, trebalo da bude završena mnogo ranije. On navodi da auto-put nije završen preko noći i da je neko tada, "slučajno ili ne" zaboravio da treba odraditi i rekonstrukciju priključnog puta Kolašin - Mateševo.

- Iz tog ugla ja ne vidim nikakvu krivicu sadašnje Vlade ili direktora Uprave za saobraćaj. To su stvari koje su zatečene, a neko ih je morao rješavati kada su došle na naplatu... Vlade prije toga su zaboravile da taj put dovedu u stanje koje je trebalo - kazao je Martinović.

Ističe i da su se tokom zime pojavila klizišta, pa se i to moralo rješavati.

- Molim da svi oni koji izvode radove, da ako treba da se radi u tri smjene, da se radi. O tome da li će saobraćaj da se zatvori ili ne to ne odlučuje predsjednik opštine - poručio je Martinović.
- Ako se na ovoj dionici bude radilo u tri smjene nećemo dolaziti u ovakve situacije - kazao je Martinović.

Predsjednik Opštine Bar Dušan Raičević, kaže da su radovi na putnoj infrastrukturi u tom gradu završeni.

- Predsjednici lokalnih samouprava su možda negdje i žrtve jedne centralizacije i odlučivanja - kazao je Raičević.

On pojašnjava da se često projekti odrađuju bez konsultacija i znanja predsjednika Opština, kao i da često ne mogu da učestvuju u konsultacijama oko rekonstrucije puteva.
- Mislim da smo svi malo zakazali u dijelu transparentnosti - kazao je Raičević.
Raičević ističe i da je neke radove, bar na primorju, moguće odraditi ranije prije dolaska prvih turista.
- April ili maj je za nas kasno, turistička sezona je ove godine počela ranije... Mene brine da nemamo mehanizme kontrole izvođenja radove, dinamike radova - kazao je Raičević i dodaje da bi trebalo uvesti i treće smjene tokom rekonstrucije puteva.
I on podsjeća da je država nadležna za rekonstrukciju i gradnju magistralnih puteva.

Saobraćajni vještak Igor Radojević kaže da se ne vodi računa o priključnim putevima, koja su rizične tačke na putu.
- Važno je da svi putevi koji se ulivaju u magistralne i regionalne puteve budu takvo organizovani da ima što manje uključenja, da ona budu na bezbjednim mjestima sa adekvatnom signalizacijom - kazao je Radojević.
 
Put je bio vise nego korektan i ako je i bilo klizista i odrona to se moglo sanirati dok se ne zavrsi sezona, eventualno zabraniti teretnjake. Ovo je smejurija i nije prvi put u Crnoj Gori da se izabere ubedljivo NAJGLUPLJI nacin da se nesto uradi.
 
Još jedna potvrda, put Kolašin-Matesevo je bio u više nego korektnom stanju. Sa ovom rekonstrukcijom napravljena je sada svojevrsna svinjarija i problem ni iz čega.

O pravcu Berane-Kolasin ne treba ni trošiti reči, to je takva neodgovorna svinjarija na kvadrat, da iskreno, u celom regionu teško da ima sličnog primera..
 
Još jedna potvrda, put Kolašin-Matesevo je bio u više nego korektnom stanju. Sa ovom rekonstrukcijom napravljena je sada svojevrsna svinjarija i problem ni iz čega.

O pravcu Berane-Kolasin ne treba ni trošiti reči, to je takva neodgovorna svinjarija na kvadrat, da iskreno, u celom regionu teško da ima sličnog primera..
Put Kolasin-Matesevo je bio ostecen i prije pocetka radova u aprilu. Od januara je bilo naizmjenicno prolazenje putem semafora na jednoj dionici. Tu je glavna zamjerka sto nije radjeno istovremeno sa autoputem.

Sto se tice puta Berane-Kolasin ja tu vidim jedino rjesenje da dobijemo u novoj vladi agilnije, energicnije i uticajnije ljude sa sjevera drzave koji ce stvarati pritisak i gurati ove investicije jer trenutno sve u ovoj regiji kasni a ovaj projekat je simbol svega toga jer ubrzo ulazi u 7 godinu izvodjenja radova.
 
Put Kolasin-Matesevo je bio ostecen i prije pocetka radova u aprilu. Od januara je bilo naizmjenicno prolazenje putem semafora na jednoj dionici. Tu je glavna zamjerka sto nije radjeno istovremeno sa autoputem.

Sto se tice puta Berane-Kolasin ja tu vidim jedino rjesenje da dobijemo u novoj vladi agilnije, energicnije i uticajnije ljude sa sjevera drzave koji ce stvarati pritisak i gurati ove investicije jer trenutno sve u ovoj regiji kasni a ovaj projekat je simbol svega toga jer ubrzo ulazi u 7 godinu izvodjenja radova.
Dosadio sam ali je problem nastao /nevolim da u ovaj
Forum unosim politiku / sto su 2016 na republickim izborima pobedili Dps i Bosnjacka stranka koja je kao ,,plen,, dobila Ministarstvo saobraćaja.Onda su lepo doveli za tako dobre pare svoje pajtase iz Sarajeva firmu,, Euroasflat,, i tada su znali da za 3 godine nemogu uraditi ovaj put. Od 35 miliona evra vec je doslo na preko 50 miliona. Velika je lova u pitanju. Oni ovo neće završiti ni do kraja godinr jel nemaju kapaciteta niti ljudi niti sredstava jel su sve što su dobili potrošili su.
 
Poslednja izmena:
Dosadio sam ali tu je nastao problem /nevolim da u ovaj
Forum unosim politiku / ali sto su 2016 Na izborima pobedili Dps i Bosnjacka stranka koja je kao ,,plen,, dobils Ministarstvo saobraćaja i koja je dovela za tako dobre pare svoje pajtase iz Sarajeva ,, Euroasflat,, koji su tada znali da za 3 godine nemogu uraditi ovaj put ali velika je lova u pitanju i zato ni do kraja godine oni ovo neće završiti jel nemaju kapaciteta niti ljudi niti sredstava jel je sve što su dobili potrošili.
Mislim da kapaciteti nijesu problem jer ovo sto su do sada zavrsili na toj deonici je znatno teze od ovoga sto je ostalo. Pored toga rade oni na dosta mjesta ovakve projekte izvode. Po meni novac je problem sto ne zavrsavaju barem u ovo zadnje vrijeme, ranije su ga imali sigurno vise jer je gradjevinski materijal bio jeftiniji. Neaktivnost drzave koja pored novca ne vrsi pritisak na investitora. Takodje nemamo ni gradjanski osvijescene gradjane koji bi periodicno isli i objavljivali snimke sa ove dionice i tako stvarali pritisak na vlast da se ovo zavrsava.
 
Bulevar Podgorica - Tuzi dužine 2.600 metara sa četiri saobraćajne trake otvoren je danas, a riječ je o investiciji vrijednoj 6,5 mil EUR
Ovaj projekat je uporediv sa brzom saobraćajnicom Surčin - NBG, ali su cene izgradnje neuporedive. U Srbiji 70 miliona evra za 7,5 km, u Crnoj Gori 6,5 miliona evra za 2,6 km.
 
На овом снимку од 3:55 може да се види како изгледа укључивање и искључивање са аутопута у Црној Гори
 
Ovaj projekat je uporediv sa brzom saobraćajnicom Surčin - NBG, ali su cene izgradnje neuporedive. U Srbiji 70 miliona evra za 7,5 km, u Crnoj Gori 6,5 miliona evra za 2,6 km.

Po cemu je uporediv, majke ti? Novi Beograd - Surcin je 3 + 3 trake u formatu autoputa, dobrim delom na nasipu, sa jednom velikom denivelisanom raskrsnicom i nekoliko nadvoznjaka, sa odvojenom bici trakom, odbojnim ogradama itd. Pritom u CG nije radjena eksproprijacija i vec je postojalo pola ovog puta, a u BG je radjeno od nule.
 
20230601_165202.jpg


20230601_165315.jpg


Početna stanica žičare u Kotoru, preciznije podnožje Dub-a..
Ima ođe još dosta posla, ali mi reče čo'ek iz Briv Contruction-a da su povukli ljude sa ostalih projekata (a ima ih) da bi se ovo završilo do Jula trinaestog..
 
Pa to otprilike i pocinje bas negde pored upravne zgrade Briva?

Dobra lokacija iskreno, mnogo bolje nego da je sa druge strane tunela, pogotovo sto se siri put budva - tivat.
 
20230603_110926.jpg


Kružni tok kod Plavih horizonata, spajanje MR1 i MR2 lepo napreduje, radove izvodi Bemax (za promenu :) )
Slikao biH još, ima interesantan potporni zid koji rade, ali me poćeralo nevreme..
 
Da je sreće da je Bemax preuzeo radove od EUROASFALTA sada bi već bio gotov put ili bi u neko skorije vreme to bilo.
Evo snimka i bas prave radne atmosfere i radnika i tehnike oko gradnje garaže za skijaliste. Tamo gde je čuvena firma iz Sarajeva na celom gradilištu ima samo malo radnika. SRAMOTA
 
Zna li neko nesto o putu od Lustica Bay do Rosa za koji je potpisan tender i izabran izvodjac prosle godine?
 
Vrh