Šta je novo?

Crna Gora

Trenutno ni Kolasin nije spreman da primi taj saobraćaj. Sve oko tog puta jedna je velika brljotina, a CG je opet (ništa novo) zabavljena političkom borbom na život i smrt. Kolasin ima novu i rekao bih kvalitetnu vlast, ali nista tu lokal ne može da uradi sam.
 

Mještani traže završetak rekonstrukcije puta Rožaje - Špiljani, najavili nove blokade​


Iz Ministarstva kapitalnih investicija su saopštili da u potpunosti razumiju nezadovoljstvo mještana i putnika koji koriste put i da su svjesni problema sa kojim se suočavaju.

Ilustracija, Foto: Shutterstock




Mještani Baća, Besnika i drugih okolnih sela koja gravitiraju uz magistralni put Rožaje – Špiljani protestovali su danas, kako bi iskazali nezadovoljstvo zbog toga što radovi na rekonstrukciji dionice magistralnog puta između Rožaja i Špiljani još nijesu završeni.
Kako prenosi RT Rožaje, okupljeni su istakli da je im rekonstrukcija puta u potpunosti poremetila svakodnevno funkcionisanje te da im je ugrožena bezbjednost i da trpe ogromne ekonomske posljedice.

Mještani su uputili apel nadležnim državnim resorima da ubrzaju radove na rekonstrukciji puta i da u što skorijem roku okončaju, kako su rekli, njihovu dugogodišnju agoniju.

Saobraćaj na toj dionici bio je prekinut od 11 do 12 časova, a organizatori protesta su istakli da će se sa istim zahtjevima okupljati i narednih dana.

Iz Ministarstva kapitalnih investicija, prenosi RT Rožaje, su odgovorili da u potpunosti razumiju nezadovoljstvo mještana i putnika koji koriste put i da su svjesni problema sa kojim se suočavaju.
"U vezi sa tim Ministarstvo kapitalnih investicija je i u prethodnom periodu intenzivno pratilo aktivnosti na realizaciji projekta rekonstrukcije magistralnog puta na relaciji Rožaje - Špiljani i preko Uprave za saobraćaj, koja je nadležna za sprovođenje i praćenje realizacije projekta, inicirano je i održano više radnih sastanak sa ciljem ubrzanja dinamike radova", naveli su iz Ministarstva kapitalnih investicija .
Ukazali su i na okolnosti koje su pratile period realizacije tog projekta.
"I pored činjenice da se završetak radova na ovoj dionici predugo prolongirao, uzimajući u obzir i sve okolnosti koje su uticale na ovakav razvoj događaja (pandemija COVID 19, energetska kriza, povećanje cijena građevinskog materijala i otežana nabavka), kao krajnji rok za završetak radova definisan je maj 2023. godine", naveli su iz Ministarstva kapitalnih investicija.
Najavili su i mehanizme za zaštitu interesa države ukoliko radovi ne budu završeni do maja 2023. godine.
"U Upravi za saobraćaj i MKI smatramo da je zadnji definisani rok za završetak radova, maj 2023. godine krajnji rok u okviru kojeg se moraju zavrsiti svi radovi i put u potpunosti pustiti za saobracaj i stim u vezi u narednim mjesecima dodatno ćemo pratiti dinamiku izvođenja radova. Ukoliko radovi ne budu završenu u ugovorenim rokovima MKI će inicirati da Uprava za saobraćaj, u skladu sa svojim nadležnostima, pokrene ugovorne mehanizme u cilju zaštite interesa investitora to jest Države", zaključuje se u saopštenju Ministarstva kapitalnih investicija.
 

“Priča se o cifri od 500 miliona”: Koliko će koštati gradnja dionice auto-puta od Mateševa do Andrijevice?​


o kraja godine očekuje se da bude završeno idejno rješenje i glavni projekat za drugu dionicu auto-puta od Mateševa do Andrijevice, saopštio je predsjednik Odbora direktora Monteputa, Dušan Golović.
Prema podacima Monteputa, prvom dionicom auto-puta do 5. marta prošlo je 1,45 miliona vozila i ostvaren je prihod od 5,85 miliona EUR.
Prema ranijim procjenama, gradnja druge dionice auto-puta od Mateševa do Andrijevice, u dužini od 23,5 kilometara, trebalo je da počne naredne godine, prenosi portal RTCG.
“Čeka se i idejno rješenje zaobilaznice oko Podgorice i nadam se da će do kraja godine biti završeno svo projektovanje što se te dionice tiče, i idejno rješenje i glavni projekat”, kazao je Golović u emisiji Link Radija Crne Gore.
Cijena druge dionice, kako je kazao, biće poznata nakon završetka glavnog projekta.
“Priča se o cifri od 500 miliona, ali nije sigurno do završetka glavnog projekta. Ja se nadam da bi se naredne godine moglo ući u proces izbora ponuđača, a onda da se traže grantovi EU. Postoji
 
Sviđa mi se ovo što nema linije manjeg otpora, tj. Voli i pumpa neće imati leva skretanja u/iz suprotne trake.

Primećujem i da kod čuvene kuće (koja još stoji!!) izgleda nastaje još jedan kružni tok. To je pozicija uklapanja u postojeći bulevar.
 
Од ове пумпе после 500-600 метара има друга пумпа а и Воли има од овог Волија након 1,5 км. Булевар ка Тузима су брзо одрадили рок им је у Јулу а ово ће бити готово до краја Марта. Убрзали су јер од 1 Априла почиње грађевинска сезона на сјеверу а имају да раде реконструкцију регионалног пута од Матешева до Колашина 9км , пут ка скијалишту Жарски из Мојковца, а вјероватно почињу да раде и магистралу од Лепенца (близу Мојковца) до Берана. То раде заједно са Штрабагом 45 км рок 2 године. У томе иде у прилог и да су општини Бијело Поље предали Елаборат процјене утицаја на животну средину за асфалтну базу коју су користили са асфалтирање аутопута да је монтирају у мјесту Биоча гдје су добили прије 2 године каменолом на 30 година. Тако да ће покрити сјевер са асфалтом да га не довозе из Подгорице. И бетонску базу ће да монтирају 60т/х.
 
Од ове пумпе после 500-600 метара има друга пумпа а и Воли има од овог Волија након 1,5 км.

Da, svakako je pohvalno što nije bilo kompromisa i što opasna leva skretanja nećemo imati na ove dve tačke. Moram da priznam da mi se to baš sviđa, imajući u vidu ko je Voli pomalo mi je iznenađenje. Prijatno.
 
Од ове пумпе после 500-600 метара има друга пумпа а и Воли има од овог Волија након 1,5 км. Булевар ка Тузима су брзо одрадили рок им је у Јулу а ово ће бити готово до краја Марта. Убрзали су јер од 1 Априла почиње грађевинска сезона на сјеверу а имају да раде реконструкцију регионалног пута од Матешева до Колашина 9км , пут ка скијалишту Жарски из Мојковца, а вјероватно почињу да раде и магистралу од Лепенца (близу Мојковца) до Берана. То раде заједно са Штрабагом 45 км рок 2 године. У томе иде у прилог и да су општини Бијело Поље предали Елаборат процјене утицаја на животну средину за асфалтну базу коју су користили са асфалтирање аутопута да је монтирају у мјесту Биоча гдје су добили прије 2 године каменолом на 30 година. Тако да ће покрити сјевер са асфалтом да га не довозе из Подгорице. И бетонску базу ће да монтирају 60т/х.
Imali kakvih informacija o putu Kolasin Berane i dali ima šanse da se tunel uradi do jula ove godine. Prosto nemogu da verujem da nemogu da se ,,zahvale,, Euroasfaltu.
 
Па гледајући онај снимак из тунела а имајући у виду да се мора радити и електромашинско опремање тунела и да су на мосту завршени тек стубови не вјерујем да ће прије краја године завршити ово и то да се баш потруде а не овако како тренутно раде или боље рећи не раде...
 
OD POČETKA GODINE

Auto-putem prošlo 329,79 hiljada vozila​

Auto-putem Princeza Ksenija je od početka ove godine prošlo 329,79 hiljada vozila.
Untitled_477x900


Prema podacima sa sajta Monteputa, koji upravlja prioritetnom dionicom auto-puta od Smokovca do Mateševa, promet vozila je u periodu od 5. do 11. marta iznosio 29,68 hiljada.
Auto-putem je u prošloj godini, od njegovog otvaranja sredinom jula, prošlo ukupno 1,14 miliona vozila.
Prioritetna dionica auto-puta Bar-Boljare otvorena je svečano 13. jula prošle godine, a narednog dana je puštena u saobraćaj.
Prvih sedam dana putarina je bila besplatna. Nakon toga, ona za motore iznosi 1,5 eura, za putnička vozila 3,5 eura, a za kamione i autobuse 17 eura.
Ukupna dužina prve dionice auto-puta je 41,5 kilometara, sa 20 mostova na glavnoj trasi, devet mostova na rampama petlji, dva nadvožnjaka, osam podvožnjaka, 7,2 kilometra betonskih zidova, kao i 16 dvocijevnih tunela.
Dionica ima četiri petlje, sa naplatnim rampama, na kojim se ostvaruje veza auto-puta sa postojećim stanjem, a to su – Smokovac, Pelev Brijeg, Veruša i Mateševo.
Maksimalna brzina kretanja ograničena je na 100 kilometara na sat.
 
Na sjednici vlade krajem februara je usvojena informacija da ce put biti gotov do 10 jula pretpostavljamo sa namjerom da ga otvore 13 jula. U razgovoru sa radnicima i golim okom to je gotovo nemoguce jer nema dovoljno ni radnika koji bi sanirale preostale radove koji se sastoje u elektroinstalaciji, saniraju zadnjih 300 metara tunela sa kolasinske strane, izgradnji mosta, uredjivanju pristupnih puteva sa obe strane tunela i na kraju asfaltiranju. Slika mosta koji nije duzi od 100 metara je od 03.12.2023 godine. Za napomenu put je zapoceo krajem 2017 godine sto znaci da se pravi punih 6 godina a uporeda radi autoput se gradio 7 godina. Od Tunela do autoputa se moze stici za nekih 22-23 minuta sto uz jos nekih 25 minuta skracuje put od Berana do Podgorice za nekih dodatnih pola sata ili oprilike jednako auto putu. Prolazeci ovim putem do Kolasina evidentno je da isti nije spreman za ovoliki promet vozila sto ne iskljucuje mogucnost da nije slucajnost sto se ovaj projekat ne zavrsava.
 
Da, ovo poslednje i meni pada na pamet. Ne u smislu neke široke zavere, već kao objašnjenje razloga zašto nema većeg pritiska na izvođača radova.

Bez parking garaže na skijalistu i bez neke vrste obilaznice Kolasina, ovaj put i saobraćaj koji nosi doneće poprilične probleme nejakoj gradskoj uličnoj mreži.
 
Taj put će postati magistralni ali sumnjam da će zimi biti nekog većeg saobraćaja koji bi gušio skijalište i grad koji već ima neku vrstu obilaznice što ne znači da ne treba pojačati infrastrukturu dok ima mesta a ima.
A ovo za izvođača puta šta reći, građevina je svuda mafija, CG je država koliko i Srbija, mrtva trka, ali ovo prevazilazi i uobičajene okvire iživljavanja narodnim parama...
 
Poslednja izmena:

Pregova se o izgradnji dionice Mateševo-Andrijevica​


U toku su preliminarni pregovori za izgradnju druge dionice auto-puta Mateševo-Andrijevica, saopštio je državni sekretar u Ministarstvu kapitalnih investicija Admir Šahmanović.

“Obezbijedili smo grant od šest miliona eura za studiju održivosti za cijeli auto-put i pripremu projektne i tenderske dokumentacije za nastavak. Studija bi trebalo da pokaže koja će dionica biti rađena sledeća“, kazao je Šahmanović na konferenciji Pojas i put - saradnja Kine i zemalja Centralne i istočne Evrope, modernizacija u kineskom stilu i nova prilika svijeta.

Šahmanović je naveo da za sada pregovaraju o 22 kilometra auto-puta koji će koštati oko 500 miliona eura.

„Ušli smo u pregovore sa Evropskom komisijom (EK) i kao rezultat imamo odobren grant od 40 odsto, 200 miliona besplatnih sredstava. Ostao bi bilo kreditno zaduženje i to sa kamatnom stopom od jedan odsto”, kazao je Šahmanović.
 
Од ове пумпе после 500-600 метара има друга пумпа а и Воли има од овог Волија након 1,5 км. Булевар ка Тузима су брзо одрадили рок им је у Јулу а ово ће бити готово до краја Марта. Убрзали су јер од 1 Априла почиње грађевинска сезона на сјеверу а имају да раде реконструкцију регионалног пута од Матешева до Колашина 9км , пут ка скијалишту Жарски из Мојковца, а вјероватно почињу да раде и магистралу од Лепенца (близу Мојковца) до Берана. То раде заједно са Штрабагом 45 км рок 2 године. У томе иде у прилог и да су општини Бијело Поље предали Елаборат процјене утицаја на животну средину за асфалтну базу коју су користили са асфалтирање аутопута да је монтирају у мјесту Биоча гдје су добили прије 2 године каменолом на 30 година. Тако да ће покрити сјевер са асфалтом да га не довозе из Подгорице. И бетонску базу ће да монтирају 60т/х.
da li je nekome jasno zašto rekonstrukcija puta Mateševo Kolašin nije započela na jesen, prošlu jesen, kada su odabrani kao izvođači, zimi se mogu raditi iskopi i zemljani radovi bez problema, prošao sam pre dva dana, Tara odnela put pa su postavili jedan semafor, tako da će ljetos biti pakleno prolaziti kroz gradilište, najmanje pola sata, nije mi jasno zašto rekonstrukcija nije već završena i što se čekalo.. možda otkup nekog zemljišta, neke parcele,

Što je s kućom po sred bulevara Vilija Branta, da li će uspeti da je sruše, ili ostaje da je obilazimo, :)
 
Opa, 3+3, odličan potez!
I nadam se konačno da počne izgradnja...
 
Super je sto ce se graditie magistralni put Tivat Jaz ali moj mozak nemoze da shvati da nemogu da zavrse put Berane Kolasin i tunel na Bjelasici. Kao da nikog neinteresuje ta izgradnja. Oni ako nekrenu ovih dana da ozbiljno rade na njemu i na opremanju tunela on nece biti gotov ni do nove godine
 
Ma jasno, ne_verovatno, ne_radnici jedni :)
 
Vrh