Šta je novo?

Crna Gora

Vala svašta ima
Screenshot_20230220_160354_Instagram.jpg
 
Neko je skoro na ovoj temi napisao kako je u CG zakonski rešen problem sa eksproprijacijom!!!
Uzmu ti nepokretnost rade posao pa se ti posle ganjaj sa sudom, otprilike.
Ali zato onoj kamenoj kući na suženju ništa ne mogu... još uvek.
 
Mogli bi tako i mi StaroHercegovci da se povežemo mostom sa CG preko Veriga ili Kamenara u Boki. Samo Cetinjanima bi tražili dokumenta na graničnom prelazu na mostu, a ostali mogu slobodno se kreću po Staroj Hercegovini Srbiji.
 
Bilo bi dobro da neko ko poznaje materiju, kaže koliko tunel pod vodom može biti bezbedan ako znamo da se radi o seizmički aktivnom području. Zemljotres 1667. godine je uništio Dubrovnik, a 1979. godine i gradove u Boki, pa me baš interesuje da li bi tunel mogao da izdrži potres od preko 7 Rihtera. S druge strane, ne znam zašto most mora da bude u Verigama, zašto most ne izgrade kod Kumbora. Nešto je veća razdaljina obala, ali ne mnogo.
 
Na najužembdelu u Kumboru je Port Novi. Ostalo je sve preko 1km.
U Verigama je oko 350m vode.
 
Evo par slika pre svega za Zorana pa onda i za ostale forumaše...ako se ne vidi da je most gotov to je do odsjaja i loše kamere! :D
IMG-20230218-132219.jpg

IMG-20230218-132229.jpg

IMG-20230218-134505.jpg

IMG-20230218-135239.jpg

Ovo je bila subota 18.02. ali uprkos Sretenju, vikendu, PG plus primorje plus Albanci i ostatak CG, parking je bio krcat, lokali svi puni ko oko, i dalje se lepo skijalo i nije čekalo na žicu duže od 5 minuta.
Jedna sa vrha Troglave koja gleda na budući još veći ski centar(Torine/Žarski/Cmiljača)...
IMG-20230218-142305.jpg
 
Na najužembdelu u Kumboru je Port Novi. Ostalo je sve preko 1km.
U Verigama je oko 350m vode.
Jeste, sad je Porto Novi, mada nije celom dužinom. S druge strane Most preko Veriga, osim da skrati put oko dela zaliva od Kamenara do Lepetana preko Kotora, ne vidim neku veliku svrhu. Dakle, kada kreneš od Veriga ka Kotoru, imaš malo prostora za neki normalan put, jer imaš Stoliv, Prčanj i Muo, kao i Vrmac koji se strmo uzdiže iznad.

Ako okreneš ka Tivtu, imaš saobraćajni i infrastrukturni čep. Jedino da odmah posle mosta izbuše tunel uzduž Vrmca, što je očigledno neisplativo.

Generalno, mislim da je zaista dosta bolje ostvariti vezu kod Kumbora - bilo tunelom ili mostom, nego kod Veriga. Kod Veriga bi se naušio izgled Perasta, a kod Kumbora, realno ništa.
 

Prilozi

  • kumbor.png
    kumbor.png
    1,3 MB · Pregleda: 160
Na Luštici se već prave moderne saobraćajnice pa bi i imalo na šta da se poveže.
Jedino što je i taj plac levo od PN njihov i predviđen za širenje kompleksa. Ostaje par kućica pre hotela Kumbor(Carine).
 
Odlično gaze, osim što se ova kuća na uklapanju sa postojećim bulevarom još drži!

I braća svoju Vinogradsku za trku imaju! No, sve je u CG manje, pa i problemi sa rušenjem (samo jedna kuća!) :)
 
Očigledno je postojao neki urbanistički plan koji je zadao regulacionu liniju do koje mogu da se zidaju objekti i svi su se držali toga.
Ta kuća je, očigledno, izgrađena pre nego što je donet taj plan i eto ti problema.

Već sam pre nekog vremena komentarisao kako je neko napisao kako je u CG rešen problem sa eksproprijacijom tako što ti uzmu i sruše i ti se slikaj posle...
To možda pije vodu kad je u pitanju zemljište ali kada je u pitanju legalno podignut objekat vidimo da to i nije baš tako jednostavno...
 

Stari izvođač, novi rok: u aprilu bi trebalo da nastave radove na dionici puta Pljevlja - Bijelo Polje​


Vlada i kompanija “Tehnoput” se dogovorili


Foto: Rkološko društvo Breznica




Radovi na izgradnji dionice puta Pljevlja - Bijelo Polje, od sela Mijakovića do Vrulje, biće nastavljeni narednog mjeseca, nakon što je Direkcija za saobraćaj prihvatila inovirani dinamički plan izvođenja radova.
Prema tom planu, radovi bi počeli 17. aprila i bili bi završeni do kraja godine.

”Nadzorna služba je dala saglasnost na dinamički plan izvršenja radova. Imajući u vidu sve vanredne okolnosti koje su pratile ovaj projekat, protekli period pandemije covid-19, kao i rast cijena građevinskog materijala i energenata, izvođač je kasnio sa radovima”, kazali su u Direkciji za saboraćaj.

Radovi na izgradnji dionice Puta od sela Vrulja do uključenja na regionalni put Pljevlja - Đurđevića Tara u selu Mijakovći, duge 7,5 kilometara, trebalo je da budu završeni do početka juna 2020, godinu nakon što su počeli radovi.



Nakon završetka radova na ovoj dionici puta, značajno će se poboljšati saobraćajna povezanost Pljevalja sa ostalim gradovima na sjeveru Crne Gore.
Zbog povećanja cijena građevinskog materijala i energenata, kompanija “Tehnoput MNE” ranije je obavijestila Upravu za saobraćaj da ne može da izvodi radove prema ugovorenim cijenama, ali je taj problem u međuvremenu riješen nakon što je Vlada krajem prethodne godine usvojila zaključke koji su omogućili određene vidove pomoći izvođačima radova da dovrše započete poslove.
Firmi “Tehnoput”, kako su isticali, više je odgovaralo da Uprava aktivira bankarske garancije u iznosu od 400.000 eura, nego da nastavi izvođenje radova, jer bi prema sadašnjim cijenama građevinskog materijala i energenata navodno znatno više izgubila.
Da je Uprava raskinula ugovor sa izvođačem, kako je najavljivala, i da nije prihvaćena njihova ponuda, morao bi se raspisivati novi tender za izbor izvođača radova. Ta procedura bi trajala možda i dvije-tri godine, s obzirom na to da je prethodno potrebno uraditi presjek situacije, odnosno izračunati vrijednost dosadašnjih i procjenu preostalih radova...
Iz Direkcije za saobraćaj su kazali da su ostala da se izgrade dva mosta, asfaltiraju pojedine dionice i završe sitniji radovi.
Uprava je 2019. godine potpisala ugovor sa firmom “Tehnoput-MNE” o izgradnji puta Pljevlja - Bijelo Polje, dionice od sela Vrulje do Mijakovića.
”Tehnoput” je ponudio cijenu od 8,69 miliona eura, što je tada bilo za oko dva i po miliona manje od procijenjene vrijednosti radova.
Prema ugovoru, izvođač radova je trebalo da posao završi za 365 dana, odnosno do 8. juna 2020.
”Radovi na iskopima su završeni 95 odsto. Preostalo je oko 60 odsto radova na trasi, kao i radovi na izgradnji dva mosta, u dužini od 128 i 160 metara, s tim da su urađeni pristupni putevi u cilju njihove izgradnje”, naveli su iz Uprave.
Izgradnja dionice puta Vrulja - Mijakovići počinje od raskrsnice sa regionalnim putem R-11 Slijepač most - Trlica, lokalitet Vrulja, do raskrsnice u Mijakovićima i uklapanja u magistralni put Pljevlja - Đurđevića Tara.
Projektom je predviđena izgradnja raskrsnice sa putevima za Slijepač most i Trlicu, kao i sa putevima za Đurđevića Taru i Pljevlja.
Ranije je rekonstruisana i dionica puta od Slijepač mosta do Vrulje.
 
Има ли каквог помака или барем опречних информација за пут преко Јеловице од Берана до Колашина?
 
Pre mesec dva je kraj oko jelovice dobio nov mobilni repetitor pa su mnogi vikendaši dobili mogućnost da imaju mobilni telefon. Kroz tunel može da se prođe u određenim terminima ako si dobar sa radnicima.

A zvaničan poslednji rok je jul 2023.
 
Фотографије су са стране скијалишта Бјеласица.

Улазни портал у тунел

tunel.jpg


Тунел за евакуацију

evak3.jpg



evak1.jpg
evak2.jpg


Надовожњак после тунела

nadv2.jpg
nadv1.jpg


Снимак проласка кроз тунел

Напомена немојте покушавати да пролазите кроз тунел јер није безбедно, чак иако прођете кроз цев тунела даљи транзит није могућ јер пут пресеца скијалиште!
 
Фотографије су са стране скијалишта Бјеласица.

Улазни портал у тунел

Pogledajte prilog 155627

Тунел за евакуацију

Pogledajte prilog 155630


Pogledajte prilog 155628Pogledajte prilog 155629

Надовожњак после тунела

Pogledajte prilog 155632Pogledajte prilog 155631


Снимак проласка кроз тунел

Напомена немојте покушавати да пролазите кроз тунел јер није безбедно, чак иако прођете кроз цев тунела даљи транзит није могућ јер пут пресеца скијалиште!
Svaka cast na slikama i na videu iz tunela. Cinimi se da se malo uradilo u odnosu na snimak koji smo imali iz tunela 9 janura. Kao da nemogu da regulisu tu vodu na samom ulazu u tunel sa Kolasinske strane. Ovako koliko vidim tesko ce se ovo zavrsiti i pustiti u saobracaj u julu ove godine. Kako izgleda ovo nece biti gotovi ni do oktobra. Ogromno se kasni. Poceli radovi na tunelu u maju 2017 godine. Dali vi imate kakve informacije o dinamici radova i sta vi mislite kada ce ovo pustiti.
 
Vrh