Šta je novo?

Crna Gora

nikako s Kinezima više, ovo je sramota, samo u CG su kasnili, u Hrvatskoj Pelješki most pre roka, u Srb ni dan ne smeju da kasne, niti kasne, mislim da se sprema dogovor s US/ Turkiey firmom, da oni nastave radove u CG, to je u paketu dogovoreno, pretpostavljam, kad je Dritan išo onomad u USA, pred formiranje njegove Vlade, da se uvede US Turski konzorcijum, koji je gradio AP Priština Tirana & Priština Skoplje, to su uradili majstorski em brzo em vrh, najbolji AU kojim sam se ikad vozio je od Prištine do Albanije

Naravno da Kinezi nisu krivi za ovo kasnjenje, u pitanju je ozbiljna firma. Mislim da je za Behtel rezervisana deonica jadransko-jonskog puta. Obicno ovako velike firme ne ulaze jedne drugima "na teritoriju" a mislim da je Abazovic pominjao da ce biti nastavak saradnje sa Kinezima, a evo i Djukanovic se sastao sa njima ponovo tako da je jasno u kom pravcu ce ici izgradnja puta.
 
Pozdrav svima. Nije me dugo bilo. Jedva čekam da se otvore ove 2 saobraćajnice da se provozam i da snimim naravno pa ću okačiti. Danas sam bio do auto puta- nigdje nikog nema samo jedan čuvar. nema ni automobila jer ih je bilo baš puno do prije par dana.
Inače što se tiče Kineza, oni su svoj posao odradili vrhunski. A za ovo kašnjenje nisu krivi oni već država Crna Gora u kojoj su zaposleni lijeni ljudi u državne firme i koji nemaju pojma o svom poslu. I naravno da sam za to da se da kinezima da rade ostatak dionice. Ja bih im npr dao koncesiju 30ak godina za oba auto puta i nek srede prugu da idu vozovi 300 na sat do BG-a koliko bi tek zaradila država. Nego kasne vozovi 10 sati. Haos.
 
Meni ovo nešto brzo izgrađeno..:ROFLMAO: Da se gradilo u Srbiji trajalo bi još jedno 10 godina, tako da je CG još i super.
 
Ona prica prosle sedmice u Beogradu Abazovica o vracanju Luke Bar u drzavno vlasnistvo mi lici na onu pricu da CG i Srb hoce daju Kinezima koncesiju na ceo autoput Bar-Bg na br godina dok im se cela ne otplati, a da zauzvrat Kinezi izgrade ceo preostali deo autoputa, Jer sad posle pustanja u CG ce postati opet aktuelna prica o nastavku ka Beranama, Andrijevici i Srb granici.
 
Ona prica prosle sedmice u Beogradu Abazovica o vracanju Luke Bar u drzavno vlasnistvo mi lici na onu pricu da CG i Srb hoce daju Kinezima koncesiju na ceo autoput Bar-Bg na br godina dok im se cela ne otplati, a da zauzvrat Kinezi izgrade ceo preostali deo autoputa, Jer sad posle pustanja u CG ce postati opet aktuelna prica o nastavku ka Beranama, Andrijevici i Srb granici.
Zbog čega bi Srbija davala u koncesiju autoput kada se kreditno zadužilo za sve deonice od Beograda pa do Duge Poljane?!

Crnogorska strana možda ima interesa da pregovara o koncesiji, ali sa strane RS nema nikakvog smisla
 
Naravno da Kinezi nisu krivi za ovo kasnjenje, u pitanju je ozbiljna firma. Mislim da je za Behtel rezervisana deonica jadransko-jonskog puta. Obicno ovako velike firme ne ulaze jedne drugima "na teritoriju" a mislim da je Abazovic pominjao da ce biti nastavak saradnje sa Kinezima, a evo i Djukanovic se sastao sa njima ponovo tako da je jasno u kom pravcu ce ici izgradnja puta.
oni jesu ozbiljna firma, ali su se veoma ozbiljno potrudili da kasne, kao da ih je neko na to naveo, skrenuo im pažnju da bi odugovlačenje s završetkom AU Smokovac Mateševo bilo poželjno, istini za volju, to mogu samo maloumni i teški amateri da prihvate, da pokriju rizik od više sile, to nije zabelježeno u ekonomskim analima, da neko nekome garantuje da pokrije štetu od više sile, poput korone, da Vlada CG prihvati ovaj rizik u ugovoru, nečuveno, tako da se izgleda Kinezima isplatilo da kasne, iako su kasnili mnogo prije nego je došla korona, s organizacijom gradilišta, s dovlačenjem radnika iz Kine...

Mislim, nadam se, da će za nastavak radova biti javni tender, a ne direktno pregovaranje, što bi dalo šansu da se postignu neki korektni uslovi, CG takođe ne mora da daje AU pod koncesiju, otplata kredita je manja od 15% kapitalnog budžeta, zaduživanje za kapitalne investicije u infrastrukturu je poželjan podel privrednog razvoja CG. Za nastavak je realno očekivati tek kraj iduće godine, na žalost, to je najveća šteta za sve nas, što se više odugovlači početak i završetak ovakvih kapitalnih projekata, to se zamajac privrednog rasta i razvoja usporava, ...
 
Kažu da otvaraju pg-dg u ppnedeljak.

A druga vest je da kinezi potražuju 190mil € uglavnom zbog nemogućnosti da rade za vreme koronw i zbog loših geološkoh podloga. Zato nema ni mnogo buke oko kašnjenja jer nije tu baš čisto zbog koga je kašnjenje i tek će biti natezanja oko penala.

 
A i koji video 😊 Au kolko je mučenja i povraćanja bilo tim kanjonom Morače, ovo je velika stvar. Čak i ona cena 20mil evra/km ako se nastavi ova inflacija evra za 10-20 godina će delovati jeftino za otplatu, evo na primer deo Obilaznice oko Beograda Bubanj Potok - Pančevo sa mostom preko Dunava Vinča-Starčevo je pre 7-8 god bila 250 miliona evra, pre par 500 mil, skoro Vučić reče 700-milijarda, a dok se potpiše ugovor ko zna kolko će biti. Kamo sreće da je CG ranije ugovorila i nastavak autoputa, vraćanje kredita usled inflacije bi bilo obezvređeno. I naravno, sad su nestali oni "stručnjaci" koji su govorili da nije trebalo uzimati kredit za autoput, a sve će biti manje i onih koji će pričati da je 20mil/km planinskog autoputa skupo, jer će ubudući biti skuplje.
 
Samo da pitam, da li je ovde autoput pravljen iz nigde u nigde? Bez prvobitno planirane veze u Smokovcu. I još uvek nezavršene u Mateševu. O vezama sa petljama Veruša i Pelev Brijeg da ne pričamo. Kao i o kašnjenju.
 
Za koji dan ćeš videti kolko je "iz nigde u nigde" kad skrati čak 50% vremena putovanja između Berana i Pg, tj bar pola sata! A to je pola sata manje za sve severnije i južne koji idu tim pravcem. Sada je po Google mapi 70tak minuta, a po otvaranju možemo očekivati oko 35.
 
Da ali nakon tri godine kašnjenja. I i dalje će ulaz u Mateševu biti problematičan. Naravno da će se sve jednog dana završiti i da će skratiti vreme putovanja. Samo mi nisu jasni ti dvostruki standardi. U komšiluku se preko nekih stvari pređe lako. Kod nas, ne baš.
 
Da ali nakon tri godine kašnjenja. I i dalje će ulaz u Mateševu biti problematičan. Naravno da će se sve jednog dana završiti i da će skratiti vreme putovanja. Samo mi nisu jasni ti dvostruki standardi. U komšiluku se preko nekih stvari pređe lako. Kod nas, ne baš.
Nema veze dal je komšiluk, ali deonica nije iz nigde u nigde, spaja kao i pre dva grada, samo sad duplo brže. A kad će dva grada povezati taj most na Savi koji je sad spojen? Ovde će biti kašnjenje koju godinu ali za najteži planinski reljef, za 1000m visinsku razliku autoputa, za desetine km u tunelima i mostovima, a tu će biti slična vremenska razlika od spajanja mosta al za ravnicu, najlakšu za gradnju, mnogo kraću...i opet pitanje kolko će zbog loše sinhronizacije planiranja deonica proteći vremena od spajanja mosta dok taj brzi put ne poveže dva grada... Ali kažem opet, porediti skidanje humusa koje može jednim bagerom i rušenja pola planine je neozbiljno. Plus netačno da je ova deonica iz nigde u nigde več je iz Pg za Kolašin. Plus i za Andrijevicu, dakle za oba pravca.
 
Још кад се заврши деоница Беране-Колашин преко Бјеласице је додатних пола сата сигурно. За мене конкретно из Косовске Митровице то је врхунска ствар.
 
Svi znamo da je ovo davno moglo biti pušteno. A tek sada se gradi pristupni put u Mateševu. A i Smokovac je naknadno građen. Ceo ovaj projekat je pun rupa. Daleko od toga da u Srbiji nije. Ali je malo je licemerno hvaliti ovo a pljuvati po našem. Ovim sam samo hteo da ti skrenem pažnju jer je bukvalno isti slučaj. Druga je stvar hvatati se za izjave koje daju naši političari. Ceo projekat od Rume do Šapca sasvim solidno gura i sigurno neće kasniti tri godine. Dok će recimo most na Rači zjapiti kafa se završi ko zna koliko jer sa bosanske strane nije ni započeta deonica od Rače do Bijeljine iako se najavljuje već dugo vremena. Međutim iz nekog razloga to niko ne spominje na forumu.
 
Nema veze dal je komšiluk, ali deonica nije iz nigde u nigde, spaja kao i pre dva grada, samo sad duplo brže. A kad će dva grada povezati taj most na Savi koji je sad spojen? Ovde će biti kašnjenje koju godinu ali za najteži planinski reljef, za 1000m visinsku razliku autoputa, za desetine km u tunelima i mostovima, a tu će biti slična vremenska razlika od spajanja mosta al za ravnicu, najlakšu za gradnju, mnogo kraću...i opet pitanje kolko će zbog loše sinhronizacije planiranja deonica proteći vremena od spajanja mosta dok taj brzi put ne poveže dva grada... Ali kažem opet, porediti skidanje humusa koje može jednim bagerom i rušenja pola planine je neozbiljno. Plus netačno da je ova deonica iz nigde u nigde več je iz Pg za Kolašin. Plus i za Andrijevicu, dakle za oba pravca.
Slazem se sa Vama. Ko o cemu ja o Euroasfaltu i putu Berane Kolasin. To je vec trebalo da bude pusteno u julu pa je pomereno za kraj oktobra. Jedino se nadam da ce sada da ih poteraju da to urade posto su gotovi ap i bulevar. Svi koji putuju od Kraljeva , Nisa ,Krusevca sa Kosova i Metohije to ce im biti najkraci i najbrzi put do Podgorice i mora. Put Berane - Kolasin 38 km odlicnog puta kad ga puste. Steta je sto su to dali da radi Euroasfal ali to je bio ,, plen,, da bi stranka koja preuzela tada ministarstvo saobracaja usla u vladu CG 2016. I opet ta stranka preuze i sada Ministarstvo kapitalnih investica. Pisao sam da predlazu da direktor Monteputa bude diplomirani filozof iz Bijelog Polja
 
Vrh