Šta je novo?

Crna Gora

@boca-ica
Не знам, Боцо, али ја сам у Црној Гори био у смештају код Јелене из Новосибирска. Руси се, богме, доста масовно населише доле, а код нас нешто и не.
Не видим смисао понављања стереотипова од пре 50 година унедоглед - поготову кад их развој неког друштва поништи.
А, ако то са нафтом буде како треба, Срби ће поново да мигрирају ка Динаридима и ка Црној Гори: биће ту и милион становника за коју деценију.

@nesharm
Црногорска инфраструктура је одлична, бар путеви. Ево сад ће и аутопут.
Ми из Београда треба да спочитавамо некоме друмску инфраструктуру, са нашим Смедеревцем и Зрењанинцем?
 
@Pantograf bitno je da gradimo metro od nigde do nigde . Infrastruktura je losa, pocevsi od granicnog prelaza koji je konacno doradjen, do puta do PG, koji je problematican, rizican, naporan. O samoj jadranskoj magistrali da ne pricam. Od Bara do Sutomora guzva, pa nekako u brdima preko Petrovca do Milocera gde krece kolaps do Jaza, pa onda i nekako do kruznog toka, gde ne znas da li je gore u Tivtu ili Kotoru. A o potezu Baosici - HN da ne pricam, 2019te mi trebalo 65 minuta...e to je infrastruktura koja je i dalje na jako niskom nivou, a turista i smestaja duplo vise, ako ne i tri puta vise nego pre 30 godina,a o vozilima da ne pricamo.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
 
Е, па сад, гужва у шпицевима сезоне... Кроз Пефкохори није? Мислим, Београд се распада свако поподне. Шта да му радиш у Сутомору? Да срушиш пола места? Не може ништа, то је шта је и остаће тако.

А свеукупно, не да није инфраструктура (друмска, па ни железничка) у ЦГ на ниском нивоу, него није ни близу тога.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=900933#p900933:3i7tk1zt je napisao(la):
Пантограф » Pon Nov 22, 2021 10:29 am[/url]":3i7tk1zt]@boca-ica
Ммм, да. Већ од ове зиме, Колашин ће имати стаза као Копаоник. А да је само Колашин.

Da li je ovo neka metafora ili misliš ozbiljno?

Kolašin kao ski centar je od Kopaonika udaljen koliko i Kopaonik od npr Val Gardene. Ni blizu ista klasa. Pa, Kolašin tek ove sezone radi nešto na povezivanju dva dela mikro ski centra, a ostaje da se vidi kako će to ići, konstatacija je smešna. U svakom mogućem smislu. Tipično naše preterivanje, sve nam je najljepše, sve nam je najveće, najbolje...
 
Po meni je cela prica o isplativosti glupa i nepotrebna, samo jedan sacuvan zivot na ovim putevima isplatice tokom svog zivota bar 200metara autoputa a ekonomija je nauka koja se bazira na sigurnim investicijama iliti ziceru sto bi narod rekao, pa i pored toga kroz istoriju dozivesmo svetske ekonomske krize…na milosu velikom prosecno prodje preko 12.000 vozila sto je sasvim opravdano za ovaj put a mislim da ni jedna studija to nije obecavala (kada prodje korona protok saobracaja ce biti i veci), ja bih se licno lakse odlucio da odem na produzeni vikend u podgoricu, koja mi je od kraljeva na 350 km kada bih mogao da stignem tamo za 3 sata lagane voznje a ne ovako da putujem po 7-8 sati. Ili obrnuto ceo dan bih se kupao i u 18 krenuo sa plaze a u 22 sam kuci. Ako novca nema a realno ga nema i samo kinezi daju kredite (koji imaju isto stopu otplate kao i evropski 2%)da bi pokazali evropi i evropskim bankama ko je novi gazda, treba to iskoristiti i napraviti brze puteve 2+2 sa kruznim tokovima za pocetak ili za pocetak samo jednu traku autoputa pa kada se steknu uslovi to prosirivati ali nas mentalitet je takav da bi kafanu napravili na razdelnom ostrvu da mozemo. Mnogo puteva po italiji i austriji je u izgradnji 1+1 sa denivelacijom drugog saobracaja ali u formi buduceg autoputa kada se za to steknu uslovi. Hocu da kazem da ni jedna studija ne moze proceniti sta ce biti za 10-15 godina posto je ovo balkan, ali infrastruktura daje sansu celom regionu.
 
@sev
Ја сам са Новог Београда, па не знам зашто бих претеривао на тему Колашина. Изграђено је и ново скијалиште, на већој надморској висини. Дужина стаза за ову сезону достићи ће већ 45 км. Провери малко колико се луксузних хотела гради у Колашину. За коју годину - то је то.
 
Nema šta da proveravam, ja sam u Kolašinu/na Bjelasici redovan, kao i na Kopu. Veruj mi, niđe veze.

Iako Kolašin volim isto, ako ne i više, nego naš Novi Beograd.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=900949#p900949:3bwdq8if je napisao(la):
Пантограф » Pon Nov 22, 2021 11:06 am[/url]":3bwdq8if]Е, па сад, гужва у шпицевима сезоне... Кроз Пефкохори није? Мислим, Београд се распада свако поподне. Шта да му радиш у Сутомору? Да срушиш пола места? Не може ништа, то је шта је и остаће тако.

А свеукупно, не да није инфраструктура (друмска, па ни железничка) у ЦГ на ниском нивоу, него није ни близу тога.
Problem je sto je Grcka obala vs CG obala apsolutno neuporediva. Drugo, Pefkohori je bitan otprilike nama, a to je bukvalno mikrolokacija u Grckoj, i tako treba gledati. Sutomore na zalost nije, previse vozila mora da prodje kroz njega za Bar i juznije od Bara. Ali uopsteno gledamo razlicito na to. Zeleznicka infrastruktura je jos i ok, 3.5h putujes Bijelo Polje - Bar, sto je super s obzirom na krajolik. Ono sto je problem sto putujes 11h nominalno, ali 12-15h realno BG-Bar, sa nemalom cenom karte i autovoza, gde je autovoz poluupotrebljiv, jer imas ogranicenje visine kola (recimo moj Scenic i svi moguci i nemoguci crossoveri ne mogu na autovoz zbog visine). Jbg, osmisljali ga po stojadinu i jugu....
 
Ne MORAŠ da prođeš kroz Sutomore, za Bar. Imaš ok opciju preko Vir Pazara. U sezoni, to ume da bude i do 2h bolja opcija.

Samo psssst, nemoj nikome da kažeš, nemoj neko da nas čuje, da ne postane i tu gužva ;) ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=900952#p900952:3ptm5zov je napisao(la):
Stefan93 » Pon Nov 22, 2021 11:12 am[/url]":3ptm5zov]…na milosu velikom prosecno prodje preko 12.000 vozila sto je sasvim opravdano za ovaj put a mislim da ni jedna studija to nije obecavala (kada prodje korona protok saobracaja ce biti i veci),

Odakle ti ova informacija za 12000 vozila?
 
Uh to je stari put za Bar, nije loš za neki izlet ali kad voziš ceo dan nije baš prijatno da se mučiš na kraju, nije ni da čekaš u koloni ali biće tako još dugo pošto ni nova vlada ne pokazuje interes da se više ulaže tamo gde je najviše para...
 
Tako je, a sta kaze brojka na Preljini? E to ti je realna iskoriscenost puta koji treeba da ide ka CG. Videcemo realniji broj vozila ka CG kad se otvori Pakovrace.

Barem jedna dobra stvar - 1000 vozila vise dnevno 2020-te nego 2019te Obrenovac - Preljina, ljudi lagano odustaju od magistrale, a i povezano je sve sa NBG i Zemunom.

@Sev - sa detetom od pet godina taj put je aposolutno nemoguc, mucim se sa krivinama po Ovcar Kablar klisuri da se ne ispovraca, a ne po tim serpentinama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=900920#p900920:jdpmdk0w je napisao(la):
Пантограф » Pon Nov 22, 2021 10:01 am[/url]":jdpmdk0w]Моћи ће Црна Гора да финансира Пожега - Бољаре ако почне да вади нафту.

Дуг није толико велики, а све и да јесте, држава мора да улаже да се не би распала економија, тако да можете очекивати да ће ствари свакако ићи својим током.

Приче да "неће људи похрлити у Црну Гору" заборавите, јер је то једна од најлепших земаља на свету. Људи већ увелико хрле.


Не знам да ли се шалиш или шта, али имаће ЦГ огромних проблема са тим аутопутем, а имаће и Србија, само та деоница Пожега-Бољаре преко Пештера милијарду и по евра, а Кинези само вребају и чекају шта још да узму по Србији, знају они шта раде.
 
Što bih se šalio? Ako se pokaže da je isplativa eksploatacija nafte, moći će da finansiraju šta im treba i biće bogata zemlja. Naravno - ako.

I u suprotnom će se to nastaviti sigurno, samo na drugi način i sporije. Dabome da Kinezi vrebaju, a vrebaće i ostali.
 
Ситуација у Црној гори, уопште није тако црна. Будите стрпљиви, ако ова власт опстане и целу наредну годину, немојте се изненадити резултатима. Мој савет је да испратите мало извештаје њиховог министарства финансија. Врло занимљиво.
Чак и без нафте, сви статистички параметри указују да ће код њих кренути јак економски раст.

Што се тиче аутопута, ово је преко потребно Црној гори, и не само то, него и Требиње - Подгорица.
 
PREMIJER CRNE GORE ZDRAVKO KRIVOKAPIC O NASTAVKU AUTOPUTA MATESEVO - BOLJARI

U toku izrada idejnog projekta za dionicu autoputa od Mateševa do Andrijevice - Vlada se nada pronalasku koncesionara za realizaciju investicije
Završetkom prve dionice autoputa u roku, stvaraju se preduslovi da kompletna dionica do Boljara bude završena do decembra 2027. godine, rekao je predsjednik Vlade Crne Gore Zdravko Krivokapić. Kako je rekao, početak radova na dionici od Mateševa do Andrijevice moguć je u septembru naredne godine, međutim to će zavisiti od idejnog projekta koji još uvijek nije završen.

- Za dionicu od Mateševa do Andrijevice još uvijek nije gotov idejni projekat. Čim bude završen, krenućemo u preispitivanje kreditnog aranžmana i očekujemo da će u septembru 2022. biti nastavak tog dijela od Mateševa do Andrijevice. Projekat vezan za put Andrijevica - Boljare je u završnoj fazi i ostalo je samo da se od tri varijante zaobilaznice izabere najoptimalnija. Nadamo se investitoru koji će biti spreman da koncesijom uđe u realizaciju tog projekta, tako da bismo susretno radili Mateševo-Andrijevica i Andrijevica-Boljare - istakao je Krivokapić na konferenciji za novinare na kojoj je predstavio program "Crna Gora odmah" i kapitalni budžet za narednu godinu.

Govoreći o saobraćajnoj infrastrukturi, Krivokapić je rekao da je planirano da u 130 objekata iz oblasti saobraćaja bude uloženo blizu 170 mil EUR. Kako je istakao, predviđeno je da Crna Gora ima tri saobraćajna čvora koji će obezbijediti cirkulaciju i brži promet ljudi i robe do određene destinacije.

- Dionica autoputa Smokovac - Mateševo građevinski će biti završena u roku. Nova Jadransko-jonska magistrala ne ide ni visoko ni pored mora, već od Čapljine, dolazi do Nudola, i u Grahovu ulazu i u Crnu Goru. Preko Čeva ide do Podgorice, pa za Tiranu - rekao je premijer.

Istakao je da drugi regionalni put od Nikšića ka Plužinama predstavlja "najveće zastiđe Crne Gore".

- On treba da poveže Sarajevo sa Tiranom i bude brza magistrala. Ako pogledate ta tri ključna čvorišta - on predstavlja raskrsnicu svih puteva - dodao je.

Kada je riječ o finansiranju, predsjednik Vlade rekao je da će za dionicu Mateševo-Boljare Krivokapić Vlada naći kredit, za Jadransko jonsku magistralu najvjerovatnije će dogovoriti način realizacije, dok je za put koji će spajati Sarajevo i Tiranu rekao da je velika vjerovatnoća da dobiju sredstava Evropske razvojne banke.

- Završetkom prve dionice autoputa u roku, stvaraju se šanse da do kontakt tačke vezane za Boljare možemo doći do decembra 2027. godine - rekao je Krivokapić.

Na pitanje kada će početi izgrdanja Jadransko-jonske magistrale, Krivokapić je rekao da još uvijek ne može govoriti o detaljima.

- Međutim, na osnovu razgovora koje sam imao, ubijeđen sam da će se naći američki investitor koji bi bio spreman da realizuje taj zahtjevan projekat - zaključio je predsjednik Vlade Zdravko Krivokapić.
 
Malo su Monti Pajton družina, pričaju o new dealovima o stizanju ni manje ni više nego Slovenije a planove rade u fazonu Dinkićevog Nacionalnog investicionog plana, znači piši propalo...
 
Najavili su da cemo sljedece godine po standardu(primanjima) dostici Hrvatsku, a do kraja mandata(2024.) Sloveniju.
Svaki komentar je suvisan.
Pred samo preuzimanje vlade prosle godine Krivokapic je rekao da ga strani investitori "vucu za rukav" da sto prije preuzme vlast jer oni su nestrpljivi da ulazu u CG.Ljetos tokom Olimpijskih igara su on i Spajic rekli da su u Tokiju ugovorili milijardu dolara japanskih investicija u CG.U Pljevljima da ulazu pola milijarde eur za 1000 novih radnih mjesta.U Beranama da je "razvojna sansa" opstine stavljanje u funkciju lokalnog aerodroma, a u Andrijevici da otvaraju fabriku zelea, itd., itd.
Od svega toga dobili smo do sad samo fabriku cipsa, ni to njihovom zaslugom, u Tuzima koju otvara firma sa Kosova a pocinje da radi sljedece godine ako obezbijede dovoljnu kolicinu adekvatnog krompira.
 
Да ли сте чули за ово?

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bGfUKovbP9Q[/youtube]

http://termeostrog.com/
Делује интересантно, само ми се не свиђа то терме у називу, као ни код Фрушких терми.
 
Да ли неко зна докле је стигао асфалт од Пљеваља ка Метаљци? Нисам баш разумео на последњем видео прилогу!
 
Ne znam zašto se barem ne krene sa obilaznicom oko PG. To je relativno kratka deonica kroz ne mnogo zahtevan teren. I to bi Bemax sigurno mogao odraditi. Barem do Farmacija (ako je to ispravan padež) i cetinjskog puta. A što se tiče tog Jadransko-Jonskog puta, to bukvalno ništa u CG ne povezuje osim što povezuje PG sa zapadom. To CG mora i treba da gura bliže moru.
 
Do Farmaka, bemmumiša. Akcenat na drugo 'a'.

Trenutno, proći oko Podgorice je najmanji problem na čitavoj trasi južno od Preljine, nema nikakve potrebe da se tu sada radi.
 
https://www.vijesti.me/vijesti/ekonomij ... crnojevica
Mozda zvuci besmisleno, ali licno mislim da ce vise ova kopnena deonica preko Rijeke Crnojevica vise devastirati priobalje i samo Skadarsko jezero, nego stara opcija preko jezera, direktno na Virpazar.
Prvobitna trasa je trebalo skoro paralelno sa prugom i starom magistralom da predje preko jezera. To jeste riskantno, ali je i vrlo kratko.
Ova nova trasa je dosta zaobilazna i drasticno duza, a pri tom svo vreme prati konfiguraciju priobalja jezera. Potrebni su daleko veci radovi na samoj trasi. Bice i daleko i skuplje, a uopste nisam uveren da ce i biti bolje zasticeno samo jezero.
Iz ovog nastupa Krivokapica takodje kad je ekologija u pitanju vrlo uzasavajuce je za mene da se uopste razmatra bilo kakva gradnja iznad Kotora. Bilo kakvo narusavanje pejzaza velelepne Boke u tom delu je van svake pameti.
Treca stvar je da se PRVI PUT U ISTORIJI Pljevlja ne izostavljaju iz svih mogucih infrastrukturnih tokova! Izostavljeni smo sa pruge, zatim sa auto putem, zatim iako je opstina jedna od najvecih iz bivse Jugoslavije u prostornom smislu sa preko 1200km kvadratnih, u njoj gradjen ni metar puta u zadnjih 30 godina od dolaska Djukanovica. E onda su se naprosto setili pred izbore prosle godine da rekonstruisu pravac ka BiH tj do granicnog prelaza Metaljka. Naravno ne radi samih Pljevljaka, vec u sklopu zavrsetka pravca od Rozaja preko Slijepac mosta i Kovrena ka Sarajevu i Bih. To pre svega da bi bivsi ministar Osman Nurkovic zadovoljio svoje Bosnjacke glasace. Da me ne bi bilo ko razumeo pogresno ja sam i te kako srecan sto se ovo gradi , ali ne i zbog toga sto u pozadini su politicki razlozi.
I evo prvi put kao sto rekoh da se uopste plasira bilo kakva opcija da se Pljevlja nadju na nekom pravcu na kome ce se graditi, ako ne Auto put, ono bar brza saobracajnica i to od buduce veze sa Ap u blizini Bijelog Polja, pa preko Slijepac Mosta Kovrena Vrulje Pljevalja Gorazda do Sarajeva.
E jos samo da jos neko poveruje da ovo nije politicka samo promocija vec realni drzavni planovi izgradnje infrastrukture.
Da jos napomenem i to da su Pljevlja epicentar ubedljivo najvece evropske rupe bez autoputeva i pruga. Ako ne verujete pogledajte na kartama. Ni to ne bi bilo toliko tragicno da Pljevlja nisu bila visestruko veca od Podgorice i Cetinja kada su pripojena Crnoj Gori posle balkanskih ratova. E sad razumite do koje mere je doslo do prelivanja bogatstva sa severa ka Podgorici kad se i danas u Pljevljima nalazi 60%crnogorske privrede od onoga sto je ostalo i funkcionise!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901504#p901504:lsgzn3hc je napisao(la):
Пантограф » Tue Nov 23, 2021 10:00 pm[/url]":lsgzn3hc]Do Farmaka, bemmumiša. Akcenat na drugo 'a'.

Trenutno, proći oko Podgorice je najmanji problem na čitavoj trasi južno od Preljine, nema nikakve potrebe da se tu sada radi.

Problem je što se prolazi KROZ Podgoricu. Ne toliko za Bar, koliko za Nikšić i Budvu. Nije ko Gazela u špicu, al u sezoni nije uživanje.
Od Farmaka do Smokovca je problem eksproprijacija (GGZ jbg), most više Tološa od štaznam nekih 800m i to na ozbiljnoj visini stubova, 2 ozbiljne petlje.
Pritom se veći deo deonice, od Smokovca do petlje za DG i NK poklapa sa trasom JJK pa se sve nadaju da to plati "američki investitor" sa JJK.
 
Vrh