Šta je novo?

Crna Gora

zoranuro":zfy1dgdy je napisao(la):
Evo danas je vec 2 decembar. Radovi na autoputu su trebali zvacnicno da budu zavrseni 30 novembra. Izgleda se svi prave ludi. Nikakvo izvestavanje o tome. Citam portale ni jedan novinar bar da se zapita sta se desava s njim. Dali neko na forumu ima infromacija o tome.
Kada cemo se provozati istim.
Treba da idem za CG, pa cekam isto kao i ti. Ako neko ima nekoga u Kolasinu, moze da se provoza da baci pogled sta se dogadja u Matesevu, to je najmanje zavrsen deo. Vidim da vreme nije za asfaltiranje ovih dana, sto znaci jos rastezanja + racunaj na tehnicki prijem autoputa, i to je citav proces.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
 
Eno upališe kamere na Kolašinu 1450, trenutno pada sneg tako da nešto sumnjam u otvaranje pre proleća a teško da su tu sve završili...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=904378#p904378:2nsdhcyi je napisao(la):
caribrod » Чет Дец 02, 2021 9:14 am[/url]":2nsdhcyi]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=904134#p904134:2nsdhcyi je napisao(la):
Алтаир » Wed Dec 01, 2021 2:06 pm[/url]":2nsdhcyi]Ја бих био сретан да од Јовањице или сличних с**** по Србији, направе фирму као Бемакс, и да знање и те паре остају у Србији. Све је боље него да иду ван!

Ne, dobri moj majstore.
Ako već prave takvu firmu nikako ne sme biti kao Bemax, već isključivo u državnom vlasništvu.
I zašto si siguran da Bemax-ove pare ne idu van? Na sigurno... Ako ništa bili su sponzori KK Mega u Srbiji, to je bar lako dokazivo.
Imamo mi ovde podosta građevinskih kompanija (pre)bliskih državi, pa šta država i građani imaju od toga?
Sve to završi u privatnim džepovima i teško da to čuvaju na tekućem u domaćoj AIK banci.
Ako praviš državnu firmu bar nek bude u državnom vlasništvu, nezreli smo mi za PJP (a Bemax to i nije formalno, pa ni neformalno).
U budžet pa nek ga i troše bezveze, ako ništa sutra sve ostane u vlasništvu, pa nek ga sutra i prodaju da isplate penzije, samo tako ostaje državi.
Цариброде-Његошу све се слажем са тобом. Кад сам рекао као Бемакс пре свега сам мислио на организацију, запошљавање домаће радне снаге, подизање нивоа стручности инжењера. Паре да остану у држави и циркулишу! Што се тиче хуље Мила, немам речи! Човек који се одрекне својих ПРЕДАКА није вредан ни помена.
 
Priča o odricanju dela teritorije je obično lupetanje i anti- kineska propaganda. Najčešće se pominje luka u Baru, koja je već data u koncesiju i ostala je samo Teretna luka preko koje već posluje firma u Boru.
https://www.ekapija.com/news/3470114/pr ... -za-srbiju


Kineske firme grade zbog profita u novcu, kao i sve ostale, a ne da mi daju "deo teritorije" - što je posebna glupost da neka država proda teritoriju, koje se samo daju u koncesiju na odredjeno vreme.

Inače, isplata duga kinezima je već počela, jer je CG konsolidovala finansije, čak planiraju da nastave AP do Andrijevice. Problem će biti za deonicu do Boljara, pa bolje i mi da sačekamo sa gradnjom preko Pešteri.
https://www.glasamerike.net/a/crna-gora ... 73691.html
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=904692#p904692:tzazsp23 je napisao(la):
dragan » Pet Dec 03, 2021 6:48 am[/url]":tzazsp23]Priča o odricanju dela teritorije je obično lupetanje i anti- kineska propaganda. Najčešće se pominje luka u Baru, koja je već data u koncesiju i ostala je samo Teretna luka preko koje već posluje firma u Boru.
https://www.ekapija.com/news/3470114/pr ... -za-srbiju


Kineske firme grade zbog profita u novcu, kao i sve ostale, a ne da mi daju "deo teritorije" - što je posebna glupost da neka država proda teritoriju, koje se samo daju u koncesiju na odredjeno vreme.

Inače, isplata duga kinezima je već počela, jer je CG konsolidovala finansije, čak planiraju da nastave AP do Andrijevice. Problem će biti za deonicu do Boljara, pa bolje i mi da sačekamo sa gradnjom preko Pešteri.
https://www.glasamerike.net/a/crna-gora ... 73691.html

tako je, pisao sam u prethodnoj objavi, teret otplate kredita je manje od 30% kapitalnog budžeta, nikakav problem, stopa duga nije merodavan pokazatelj, da navedem Japan s najvećom stopom duga od 250% GDP, ili USA, najrazvijenije zemlje imaju najveće zaduženje, jer im je otplatni potencijal velik, CG ima sasvim solidnu poziciju da nastavi gradnju,

Ovo gore je in4s,nije univerzalan informacioni portal, samo za Srbe propagandni portal, najčeršće širi laži i obmane, sledi instrukcije oca nacije Dobrice Ćosića, ..

ja sam optimista, umereni optimista, meni Bojanić uliva poverenje, takav utisak ostavlja, ostali ne na žalost iz Cg vlade, ali on da
 
Ne volim nikog ko širi "laži i obmane" bilo koje vrste, pa i političke. Zato nema porebe ovde pominjati "oca nacije" koji to nije. Nema potreba ni objašnjavati ko su Sveti Sava, Crnojevići, Njegoš ili neko drugi. Pustimo priče o Zeti, Boki ili Staroj Hercegovini. Bolje govoriti o ekonomiji, nego o istoriji.

Evo ja predlažem da se izgradi pruga i gasovod od Pljevlja do Prijepolja. Korist bi bila obostrana, a cena nije velika jer je 15km u CG, a 20km u Srbiji koja bi izvozila gas, a uvozila ugalj koji je dva puta bolji od kolubarskog. Tamo će verovatno pod pritiskom EU biti zatvorena termoelektrana ili će preći na gas.

IMG-20211103-111802.png
 
Pa mislim da je ruska firma Sfera 2013 godine ponudila da izgradi prugu Pljevlja - Prijepolje za 95 miliona i cementaru koja bi proizvodila 1-1.5 miliona tona godišnje za 225 miliona i dva silosa u luku Bar od po 120 000 tona bez ikakvih olakšica. Sav cement se uvozi oko 500 000 tona godišnje. Zaposlio bi se veliki broj radnika kažu oko 1000, željeznica bi bolje bila iskorišćena luka Bar ali izgleda sve što se veže sa Srbijom (u ovom slučaju pruga PV-PP) prethodnoj vlasti nije valjalo. A kao toboš brinu se za 500 radnika KAP-a pa oće da im elektroprivreda prodaje struju 3-4 puta jeftinije od tržišne. U stvari radnici su samo izgovor a glavni razlog lični interes odnosno profit.
 
Da bio je taj predlog, ali ništa od toga. Nisu ni počeli razgovori sa Srbijom, a sada je bilo nekih načelnih razgovora na ministarskom nivou o gasovodu. Ali, politička situacija u CG je prilično nestabilna i neizvesna, pa ne može bilo šta da se ozbiljno ugovara.
 
Ova sada vlada zbog nestabilnost nista nece uraditi povodom Matesevo - Andrijevica, ima vremena da se to pomeri sa mrtve tacke, pa Pozega je realno zavrsena tek za dve godine.
 
Ne, ne, bavio sam se investicijama, i izasao iz te price, nema tu koncesije ni pod razno, jer je Andrijevica - Matesevo potpuno nerentabilna deonica, Berane i Andrijevica imaju malo preko 30.000 stanovnika (cele opstine), recimo Gornji Milanovac kao opstina u Srbiji ima 42000 stanovnika, a to je manji grad. Koncesija je politicka prica kad ne smes da kazes da ces da se zaduzis jos (jer si prezaduzen), taj autoput je osudjen na nerentabilnost i finansirace se zajmovima, bice politicka odluka iskljucivo, nikakva ekonomska.
Samo je pitanje ko ce CG da pozajmi nove stotine miliona dolara ili evra, jer i to ce biti politicka odluka, ne ekonomska. Ako nista, bilo bi dobro da preko pristupnih fondova odrade recimo kompletan idejni projekat puta, pa pare kad se nadju - nadju se.
 
Pricali smo vec o tome, racunaj da je to jedno 5-10 godina izgradnje. No kako je tema CG, mislim da ce malo da se odmori od autoputeva, prvo ovaj postojeci mora da se zavrsi, a zoranuro pomenu da svi cute kao zaliveni, sto znaci da kraj nece skoro, a vreme ne pomaze ni malo. Evo i ja sad sam sad trazio, potpuna tisina. Drug kaze koji ide na skijanje kod Kolasina da u Matesevu nema snega i da je padala kisa.
 
"Na čelu kapitalnih državnih investicija je u svakom slučaju projekat vijeka, odnosno prva dionica auto-puta Podgorica - Mateševo sa priključnim putem do Kolašina. Izuzetno značajna investicija je saobraćajno otvaranje planine Bjelasice izgradnjom puta Kolašin - Berane preko Bjelasice." . .

https://www.ekapija.com/news/3504634/au ... otela-cija
 
Evo već je prošlo 10 dana od zvaničnog roka i nema vesti da li je put završen ili nije, da li ima penala zato što nije itd. Ćuti i vlast i opozicija i mediji. Sramota
 
10.12 2021 Zdravko Krivokapić - Obilazak završnih radova na prioritetnoj dionici auto-puta

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=KYPnthmIxEI[/youtube]
 
Radovi na izgradnji bulevara Podgorica - Danilovgrad, 11.12.2021

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=H6rGDY9bmig[/youtube]
 
Radovi na rekonstrukciju puta Mojkovac–Lubnice, dionica Mojkovac–Vragodo, 11.12.2021

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vdmel3GvSQk[/youtube]
 
Samo jedno pitanje za sve koji prate ovaj forum. Premijer Krivokapic je na obilsku auto puta postavio rok da se on pusti 15 januara. Koliko je to realno i dali je to samo spisak lepih zelja. Dali neko zna sta sve treba da se odradi da bi se autoput pustio u promet a nije uradjeno do 30 novembara. Dali je sve asfalitrano na otvorenoj trasi? Koliko je uradjeno u tunelima? DALI IPAK IMA SANSE DA SE PUSTI DO 15 JANUARA.
 
Elektromašinske instalacije su na 70%. Mislim da je asfaltiranje 99% završeno. Možda ako im je ostalo par hiljada tona da ugrade maksimum 5 hiljada tona. To mogu za par dana da odrade ako je spremno za asfaltiranje. Na primjer primijetio sam da onaj dio isped tunela Vjeternik kuda se prelazi ako je jedna tunelska cijev zatvorena nije asfaltiran. Jurili su krupne stavke ali su sitnice ostale. Sad snijeg tako da će teško šta na 1000 mnv može raditi. Još te sitnice da završe i računam u maju najkasnije do kraja juna da će biti otvaranje.
 
Vrh