Par bolnih situacija. S obzirom da Pakovrace biva gotovo realno sa pocetkom 2022, tezi deo deonice do Pozege u najboljem slucaju zavrsavamo do 2024, s obzirom da info iz nekih tunela je jako nepovoljan. Ostaje jos 107 km, od kojih pola ide kroz visoravan, pola kroz izuzetno zeznut teren, a vecina tog autoputa je na 1000+ metara nadmorske, sta znacajno smanjuje radnu godinu. S obzirom da put do Boljara nije ni potpisan, realno pre 2030te ne treba ocekivati kraj. 2027 je puka fantazija, ako saberemo koliko godina je trebalo do Pakovraca, sta reci za ostatak.
Dalje, jedino ko to zeli da finansira je Kina, s obzirom da bi svaka analiza Pozega - Boljare pokazala verovatno isto sto je pokazala analiza Smokovac - Matesevo, Kina bi to radila svojim tempom, kao i u CG. Koliko god nase vlasti kukale kod njihovih ambasadora, taj tempo ipak odredjuju oni, jer su i njihove pare. Dakle i ta 2027, i ta 2030 su u celoj prici diskutabilne. Takodje, treba racunati i na ovu vlast i odrzivost iste, vrlo lako da ne docekaju kraj do Boljara i sve da se iskomplikuje politicki i stopira.
Sa CG strane sa nekih 105% ucesca duga u BDPu, takvoj drzavi ce malo ko pozajmiti pare. Sorry na vasem entuzijazmu, i ja ga delim, pre bih na Adu Bojanu ili u Ljutu na more nego u Hanioti, ali ekonomija je egzaktna nauka, i ne deli misljenje nas par. Sa Kinezima mislim da je CG zavrsila doveka, ono sto sam pricao o promeni vlasti u Srbiji, dogodilo se mnogo pre u CG, i ti odnosi sa Kinom mi deluju nekako kilavi. Tu se videlo i to kinesko odrzavanje svog tempa, kad su videli da mozda nece biti redovnih isplata zbog promene vlasti i korone, pogazili su i zuti FIDIC i trazili jos para zbog vanrednih troskova i pandemije, povukli dosta radnika itditd. Sa druge strane zapadni finansijeri ce vrlo slusati finansijske analize, pa ce svako zaduzivanje za autoput biti bas bas komplikovano, a i skupo, mozda cak skuplje nego kod Kineza.
Da ce neko iz Srbije da nagrne u CG na more i u vansezonski turizam - nece. Pomenu neko iznad da CG nije tranzitna zemlja, ne samo to, vec postoji odredjena kolicina ljudi ovde koja se iz raznoraznih razloga opekla na letovanju u CG, i izbegava je kao destinaciju. I to nije mali broj ljudi...
Sa druge strane, neki masovniji odlazak u CG se takodje nece desiti dok ne bude gotov ceo autoput.Entuzijastima sa ovog foruma to je sve ok, ali mnoge jednostavno ne zanima sto sad ima 30-50km autoputeva vise, kad i dalje imaju stotine km obicne magistrale uz sve guzve koje te magistrale donose. Dakle mora autoput da bude gotov da bi se povecao broj putnika.
Autoputevi koji su gotovi ce barem lokalno pomoci da ljudi stignu gde treba brze i sigurnije, ali za dalje napredovanje gradnje nisam bas siguran.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk