Šta je novo?

Crna Gora

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=899206#p899206:dkmu0mmo je napisao(la):
Marlon » Уто Нов 16, 2021 7:26 pm[/url]":dkmu0mmo]Današnji snimak čitave dionice autoputa.[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=BQI07S79jj4[/youtube]

Na 7:42 kod mosta "Krkor" kakve su ovo šahte? Deluje da su postavili asfalt, pa zatim nešto pogrešili i sad seku to ili šta je već to?
 
Loše odrađena hidroizolacija ili šta već. Isti problem je bio na lijevim mostovima Đurićev laz, Ratkov laz i Lutovo pa su skidali i ponovo asfaltirali. Vidi se na zadnjem Bemaksovom snimku da je na desnom mostu Ratkov laz skinuto sve do betona.
 
Studije pokazivale da je auto-put neisplativ Naime, crnogorski ministar finansija Milojko Spajić skinuo je oznaku tajnosti sa dokumentacije za hedžing aranžman za kredit za izgradnju deonice auto-puta Smokovac–Mateševo.

Prema studijama opravdanosti auto-puta iz 2009. kompanije Skot Vilson i iz 2012. koju je radila URS Infrastrakčer end invajernment UK limited, sva tri bitna indikatora bila su negativna iako su svi morali biti pozitivni da bi se otpočeo projekat finansiranja i izgradnje deonice auto-puta
https://www.b92.net/biz/vesti/region.ph ... id=2056841
 
Што би рекао мој бивши професор, постоје неке ствари у животу, чија се исплативост не осликава финансијама.
 
ABS - Rekonstrukcija puta ( Pljevlja - Metaljka ) NOVEMBAR 2021
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=PtQ3rU6c9yY[/youtube]
 
Благодарим Зоки, не схватам како до Метаљке има 16 км, колико се ја сећам било је преко 35 км. Уопште ми није јасно од Бољанића или Враца да ли су било шта радили према Метаљци?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=900274#p900274:2ikgeug2 je napisao(la):
Пантограф » Pet Nov 19, 2021 7:31 pm[/url]":2ikgeug2]Pametno su uradili što su uprkos tome gradili.

naravno, više sam nego siguran da će promet biti mnogo veći nego iz tih studija, da će mnogo ljudi kojim ni u najcrnjim promislima nije padalo na pamet da ikada odu u CG, kad vide par reportaža, upaliće kola i otići će, da se provozaju, sve se izokreće, pa i isplativost autoputa u CG, mnogo je projekta koji da su čekali studiju o isplativosti, nikada ne bi ugledali svetlost dana...

Biće to fascinacija bez sumnje, građevinski poduhvat koji će obeležiti crnogorski dvadeset prvi vek, koji će iz temelja i dugoročno izmeniti Crnu Goru, i privredu i ljude, mnoge političke paradigme postaće uveliko irelevantne, bezsmislene, kad se autoput BGD BAR završi, upravo ovaj autoput ima potencijal da izmeni Balkan dugoročno, i na bolje naravno, da nas približi Evropi, jedino autoputevi nas približavaju Evropi, oni ne podležu ideologijama i lažima, kad se otvore i puste u saobraćaj, putuje se besprekorno, bez umora i zastoja, kao svuda u svetu, ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=900865#p900865:alj21hb8 je napisao(la):
Dzigi Bau » Pon Nov 22, 2021 12:21 am[/url]":alj21hb8]Претера га мало.

a eto možda malo, ne premnogo, videćemo usostalom brzo, da li će se započeti i u CG i u Srb izfradnja preostalih deonica, i kad će se završiti, realmo bi bilo da se AP spoji do 2027.g, verujem da bi imao ogroman značaj za CG i ceo Balkan, Srbiju takođe, naravno da bi bio isplativ,
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=900858#p900858:3loo1sl5 je napisao(la):
milinko » Ned Nov 21, 2021 11:51 pm[/url]":3loo1sl5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=900274#p900274:3loo1sl5 je napisao(la):
Пантограф » Pet Nov 19, 2021 7:31 pm[/url]":3loo1sl5]Pametno su uradili što su uprkos tome gradili.

naravno, više sam nego siguran da će promet biti mnogo veći nego iz tih studija, da će mnogo ljudi kojim ni u najcrnjim promislima nije padalo na pamet da ikada odu u CG,

Autoput je nesumnjivo veoma značajan, ali ipak te studije ne piše baš bilo ko, već se angažuju konsultantske kuće koje imaju iskustva po tim pitanjima i na osnovu kojih banke zapravo odlučuju da li će finansirati nešto ili ne. Teško da omanu toliko...
 
Tako je bila prica i za tunel Sozina pa broj putnika tapka u mjestu godinama.
Nije Crna Gora tranzitna zemlja pa da se poveca saobracaj-nas ima toliko koliko nas ima i imamo turista od sezone do sezone i to je to,drugih putnika nema niti se mogu pojaviti u tolikom broju da udvostruče saobraćaj na tom autoputu a čak i kad bi se to desilo opet nije dovoljno za isplativost.
 
Par bolnih situacija. S obzirom da Pakovrace biva gotovo realno sa pocetkom 2022, tezi deo deonice do Pozege u najboljem slucaju zavrsavamo do 2024, s obzirom da info iz nekih tunela je jako nepovoljan. Ostaje jos 107 km, od kojih pola ide kroz visoravan, pola kroz izuzetno zeznut teren, a vecina tog autoputa je na 1000+ metara nadmorske, sta znacajno smanjuje radnu godinu. S obzirom da put do Boljara nije ni potpisan, realno pre 2030te ne treba ocekivati kraj. 2027 je puka fantazija, ako saberemo koliko godina je trebalo do Pakovraca, sta reci za ostatak.
Dalje, jedino ko to zeli da finansira je Kina, s obzirom da bi svaka analiza Pozega - Boljare pokazala verovatno isto sto je pokazala analiza Smokovac - Matesevo, Kina bi to radila svojim tempom, kao i u CG. Koliko god nase vlasti kukale kod njihovih ambasadora, taj tempo ipak odredjuju oni, jer su i njihove pare. Dakle i ta 2027, i ta 2030 su u celoj prici diskutabilne. Takodje, treba racunati i na ovu vlast i odrzivost iste, vrlo lako da ne docekaju kraj do Boljara i sve da se iskomplikuje politicki i stopira.

Sa CG strane sa nekih 105% ucesca duga u BDPu, takvoj drzavi ce malo ko pozajmiti pare. Sorry na vasem entuzijazmu, i ja ga delim, pre bih na Adu Bojanu ili u Ljutu na more nego u Hanioti, ali ekonomija je egzaktna nauka, i ne deli misljenje nas par. Sa Kinezima mislim da je CG zavrsila doveka, ono sto sam pricao o promeni vlasti u Srbiji, dogodilo se mnogo pre u CG, i ti odnosi sa Kinom mi deluju nekako kilavi. Tu se videlo i to kinesko odrzavanje svog tempa, kad su videli da mozda nece biti redovnih isplata zbog promene vlasti i korone, pogazili su i zuti FIDIC i trazili jos para zbog vanrednih troskova i pandemije, povukli dosta radnika itditd. Sa druge strane zapadni finansijeri ce vrlo slusati finansijske analize, pa ce svako zaduzivanje za autoput biti bas bas komplikovano, a i skupo, mozda cak skuplje nego kod Kineza.

Da ce neko iz Srbije da nagrne u CG na more i u vansezonski turizam - nece. Pomenu neko iznad da CG nije tranzitna zemlja, ne samo to, vec postoji odredjena kolicina ljudi ovde koja se iz raznoraznih razloga opekla na letovanju u CG, i izbegava je kao destinaciju. I to nije mali broj ljudi...
Sa druge strane, neki masovniji odlazak u CG se takodje nece desiti dok ne bude gotov ceo autoput.Entuzijastima sa ovog foruma to je sve ok, ali mnoge jednostavno ne zanima sto sad ima 30-50km autoputeva vise, kad i dalje imaju stotine km obicne magistrale uz sve guzve koje te magistrale donose. Dakle mora autoput da bude gotov da bi se povecao broj putnika.
Autoputevi koji su gotovi ce barem lokalno pomoci da ljudi stignu gde treba brze i sigurnije, ali za dalje napredovanje gradnje nisam bas siguran.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
 
Моћи ће Црна Гора да финансира Пожега - Бољаре ако почне да вади нафту.

Дуг није толико велики, а све и да јесте, држава мора да улаже да се не би распала економија, тако да можете очекивати да ће ствари свакако ићи својим током.

Приче да "неће људи похрлити у Црну Гору" заборавите, јер је то једна од најлепших земаља на свету. Људи већ увелико хрле.
 
Nafta menja sve ako je ima, ali da ce neko da hrli u CG, pohrlice avionom, ne autoputem...

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
 
Vozio zimus, ovo leto nisam mogao na more zbog posla. Sta sam propustio?

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
 
Приче да "неће људи похрлити у Црну Гору" заборавите, јер је то једна од најлепших земаља на свету. Људи већ увелико хрле.

Naijlepša :lol:
Slažem ae svakom svoje jeste najlepše.
Istina je bitno drugačija.
Jedino šta jeste lepo i dobro to je onaj delic CG koj su stari Rimljani zaposeli.
Sve drugo po čoveka u nj. po prirodi Je
vrlo ne prijateljako okruženje

Prelepi su i vrhovi Himalaja ali su ne prijateljskog okruženja za život čoveka
te niko i ne živi na vrhovima.....

Gde ce pohrliti ... u raštrkane mIkro zajednice koje nemaju ni razvijenu
društvenu-socijalnu a kamoli urbanu normalnu infrastrukturu.....

Oce, pohrlice samo ako se nivo mora podigne za 10 i više metara.... :lol:

Nafta.... super.... dici ce aktraktivnost CG isto kao što ce ovde vadjenje jadarita nas podici na viši stepenik takve atraktivnosti.
:sesir:
 
@boca-ica Bas si ostar i na zalost vrlo precizan.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
 
@boca-ica
Ммм, да. Већ од ове зиме, Колашин ће имати стаза као Копаоник. А да је само Колашин.
Не знам зашто се овако пише, али укратко, чак и градови у ЦГ су неупоредиво уређенији од аналогних градова у Србији. О природи је све познато.

@nesharm
Пропустио си гужву на друму. Наше, али и Румуне, Украјинце...
 
@Pantograf CG je bila otvorena ove godine, za razliku od Grcke koja velikom broju zemalja nije dozvolila ulaz. Onog trenutka kad se to promeni, nece biti tako dobra situacija. Guzva je bila i 2019te, a guzva je jer je CG infrastruktura prilagodjena vansezonskom zivotu, dok se u sezoni raspadne.
Raspadne se zato sto je ista otprilike kad sam se pre 40+ godina rodio, ne racunajuci tunel Sozine, transfer kroz PG, i sredjena dva puta do Cetinja i Niksica (gde je i najbolja protocnost).

Sredili su donekle problem sa vodom, ali ovo je 21. vek, ako to nemas...

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
 
Neće baš ko Kopaonik da ne preterujemo, ali da napreduje napreduje. Ja sam prošle godine produžio sa Bjelasice na Kopaonik i gorko zažalio, Kop je mnogo jači sa žicama ali su gužve još jače dok u KL voziš ne staješ, tako da preporuka za produženi vikend.
 
Ммм, да. Већ од ове зиме, Колашин ће имати стаза као Копаоник. А да је само Колашин.
Ne bih samo da ,,kontriram,, radi kontre.
ili ti
-ko razume, shvatice - :lol:
Drago mi je zbog svih novih staza bilo gde
kako skijaških tako I pešačkih, biciklistickih ... jer omogucavaju dodir čoveka i prirode.
Staze su za kraći vremenski boravak čoveka
a ne za permanetni boravak-bitisanje.
Te staze za hrljenje turističkih hordi - vrlo moguce da bidne par mes. u god.
ali za životno naseljavanje ne da biva
Te opet kažem
jedini lep i dobar deo CG za život su stari Rimljani davno obeležili sve ostalo nije za stalni život.
Kad se sve sabere najbolje za CG je model
Jeloustona

:sesir:
 
Vrh