Šta je novo?

Cene nekretnina

Dnevni izveštaj sa teme "Cene nekretnina":

  • Koheziona sila naroda nestala bez traga. Slažemo se samo oko toga da se ni oko čega ne slažemo. Zaboravite SFRJ i biće bolje. Šanse fifti-fifti.
  • Bugari su najjači, krče nove staze uspeha EU povesti - sto prvi deo.
  • Preti teška glad, kolabiranje čitavog sistema. Gotovo je. NBS ćuti. Svi ćute. Čekamo. Sto prvi deo, u sada neviđenom ruhu.
  • Koncept vremena: švajcarsko vreme teče kao mleko, mirno, čisto, dok se srpsko vuče kao gust ljigav sirup iz teglice koja je stajala 12 godina u podrumu.
  • Švajcarci voze kola. Bedni migranti idu busom.
  • Srbi ne čitaju knjige. Nepromenjljvo bitisanje u mestu.
Šta ćemo tek saznati:

UHAPŠEN ZMAJ OD ŠIPOVA!!!
 
1h u gradskim gužvama je dosta napornije nego 1h na autoputu - barem meni.
A to da li je to normalno voziti 1h do posla i 1h nazad i da li to uvesti u normalu je već druga tema. Pri tome ukoliko ima nečega nepredvidjenog onda bude i duže i desi se da žuriš na nešto dogovoreno. Peške se to ne može desiti.
Uvek može i gore, ali ceni se vreme a to znači gubitak 2h svakodnevno za neke druge stvari.
Ok moguće ga je i iskoristiti kvalitetnije slušati neke podcaste, knjige itd... Ali da si osudjen da sediš 2 h svakodnevno u kolima jesi.
Naravno da je bolje peške ili biciklom za 15min, zdravije pre svega i imaš slobodnih tih uštedjenih 2 h.
 
Sta god radili knjige ne citaju ... jer da citaju mozda bi mogli da menjaju svoju realnost.
Ne znam šta bih ti rekao pošto često idem busom, a koliko znam i enfario pa možda može i on da kaže koju, ljudi sede ili stoje mirno u busu i to novijem jer im se povećava broj (lepše je u novijem slažem se), bude gužve baš, bude i praznjikav, neki drndaju telefon, neki slušaju šta god na slušalicama, neki gledaju u prazno, neki klinci se kezere, neki čitaju knjigu, da čitaju knjigu. Ako mi ne veruješ provozaj se malo gradskim na tim dužim relacijama. Tako da u smislu izgubljenog vremena da l' CH ili BG na isto mu dodje, eventualno je taj u CH srećniji zbog većeg standarda ali je izgubio sat vremena da taj standard iskoristi na drugi način dok sa druge strane možda taj u BGu nije imao gde pametnije da potroši tih sat vremena. Uglavnom put do posla nije neki bauk, zapravo u velikom delu sveta je normalno da putuješ duže od 15min negde je čak i standardizovano tj prosek 60min, samo mi ovde na forumu izmišljamo toplu vodu. Eto u Švecke npr pre posla neki idu u teretanu, pa kući na tuširanje (ili u teretani) pa na posao. Koliko ljudi to ovde praktikuje?

Ono sa čim bih se složio je način putovanja, kulturniji su (nisam bio u CH ali verujem da je isto kao i u drugim razvijenim EU zemljama), drugaricu su kad aje bila u Vieni opomenuli u metrou da se ne jede :) njoj je to bilo strano ali opet ne menja činjenicu da je izgubljeno vreme baš to - izgubljeno vreme. Da li blejao u CH li blejao u BG na isto mu dodje. Postoji ta neka kultura za kojom manjkamo pa se može naleteti na razne budale u prevozu ali to je opet do nas samih. Sa druge strana na nama je kako ćemo to vreme u prevozu iskoristiti, niko te neko bije da psuješ celim putem, niti te neko bije da čitaš knjige ili iskoristiš to vremeproduktivno na drugi način. Meni koristi da malo pročistim misli i da ga iskoristim bilo blejanjem na telefonu ili završavanjem nekih obaveza koje nisam stigao na poslu. U svakom slučaju bar u mom primeru bačeno vreme nije jer ga nemam pa koristim svaki trenutak.

Eto, može da se smatra i da je vreme provedeno na forumu izgubljeno vreme jer možemo raditi produktivnije stvari, a u našem slučaju gubimo ga fino i ovi kojima je pakao put do posla i ovi kojima nije.
 
Naravno da je bolje peške ili biciklom za 15min
Ja idem peške 15 minuta do posla (još 3 nedelje i gotovo je sa tim), i mogu da ti kažem jedno: mnogo je bolje nego da ideš sat vremena busom, nesumnjivo. I još ako si pride bogat i zdrav - onda nemaš puno razloga da budeš nesrećan. Osim u slučaju da nađeš neku ženu koja će da te unesreći, ali nema dobre žene, samo manje rđava, te je možda bolje i da je ne nalaziš.
Tako.
 
Ja idem peške 15 minuta do posla (još 3 nedelje i gotovo je sa tim), i mogu da ti kažem jedno: mnogo je bolje nego da ideš sat vremena busom, nesumnjivo. I još ako si pride bogat i zdrav - onda nemaš puno razloga da budeš nesrećan. Osim u slučaju da nađeš neku ženu koja će da te unesreći, ali nema dobre žene, samo manje rđava, te je možda bolje i da je ne nalaziš.
Tako.
Kao i sa nekretninom, ako ti stvarno ne valja, zameniš je. Neko i ne kupuje nego samo rentira. Kada imaš nekretninu treba je i održavati da ima i dalje taj sjaj kada si je kupio. Nekad renoviranje košta, ide to sa godinama.
 
Ne razumem, evo jedva vidjam dete zbog putovanja.
Govorim je od malena da će se to promeniti i da tata radi na tome i ne lažem je, ali takva je situacija.
Vreme je novac.
Pitanje nije bilo maliciozno, samo me interesuje koliko ima ljudi koji imaju relativno malu decu a provode puno vremena na putu do posla i sa posla.
 
Pitanje nije bilo maliciozno, samo me interesuje koliko ima ljudi koji imaju relativno malu decu a provode puno vremena na putu do posla i sa posla.
Zavisi mnogo od okruženja. Ja sve shvatam. I jedne i druge, ali onda nema kukanja...
Htela bi većina u centru i peške do posla, pa to izuzetno košta, jer svi hoće.
Potreba za nekretninom ti se menja kroz život, sada ti je taman stan, pa ti mali stan, pa velik(retko ali ima😉) Problem je što se gleda kao da se uzima jednom u životu.
Razne stvari se menjaju olako, ali nekretnina je jednom i to je to, menjao sam ih kroz život, a i realno ću ih menjati, ne treba se toliko vezivati.
 
Pitanje nije bilo maliciozno, samo me interesuje koliko ima ljudi koji imaju relativno malu decu a provode puno vremena na putu do posla i sa posla.
Ja zbog blizine ne putujem dugo (oko 30min max) ali ostajem duže na poslu tako da mu dodje na slično. Eto trebao sam da krenem još u 20h ali ostaću verovatno do 21h i to je česta pojava (da li do 21h ili trebam u 16h a dodjem u 18h nebitno). Deca su mala, oprostiće, zbog njih i radim. Tu su vikendi. Tebi skidam kapu ako si kroz život uspeo da odgajiš decu, a da nisi morao ni da putuješ na posao niti da ostaješ duže od planiranog ali retko ko ima tu priliku. Reklo bi se da si bogat čovek sa ispunjenim životom :)
 
Ne znam šta bih ti rekao pošto često idem busom, a koliko znam i enfario pa možda može i on da kaže koju, ljudi sede ili stoje mirno u busu i to novijem jer im se povećava broj (lepše je u novijem slažem se), bude gužve baš, bude i praznjikav, neki drndaju telefon, neki slušaju šta god na slušalicama, neki gledaju u prazno, neki klinci se kezere, neki čitaju knjigu, da čitaju knjigu. Ako mi ne veruješ provozaj se malo gradskim na tim dužim relacijama.
Ja idem busom i kad se preselim u svoj stan takodje cu busom jer ce mi biti slicno vreme autom, nikakva usteda u vremenu, a manje stresa (osim da ne razlepi bus autobusku stanicu ili neku banderu, sto se desava u poslednje vreme). U busu je razlicita situacija sta ko radi, ali ovaj u 17h i oko 9h ujutru zajednicko je da je nenormalna guzva.
Ono sa čim bih se složio je način putovanja, kulturniji su (nisam bio u CH ali verujem da je isto kao i u drugim razvijenim EU zemljama), drugaricu su kad aje bila u Vieni opomenuli u metrou da se ne jede :)
Voz Eindhoven Amsterdam (125km) imas gornji nivo gde se ćuti, i donji sto se prica. Svi sede kulturno, vozi se sat i nesto. Apsolutno lagano mozes da zivis u Utrecht-u koji je izmedju i da radis u Amsterdamu, mozda cak i u Eindhovenu mozes da zivis, manje ces vremena biti u prevozu u odnosu na to da zivis u Visnjickoj banji i radis na NBG.
Usput se u vozu odmoris dok se vozis, to je razlika. Ides sa posla vozom, odmoris i kad stignes kuci ne moras da odmaras, nego nastavljas sa aktivnostima.
Takodje imas vozove recimo slicnog vremena putovanja Toledo Madrid, gde ljudi iz Toleda rade u Madridu (80km).
 
Ja sam prebacio na rad od kuće kad mi je prvo dete napunilo godinu dana, prošla prva godina njegovog života a vidjao me par sati popodne i vikendom, meni neprihvatljivo. I posle kad sam menjao kompanije i državu prvi zahtev je uvek bio home based i još uvek je. Možda se vratim u kancelariju kad sva deca napune dovoljno godina mada je to 2+h dnevno bačenih u nepovrat.
 
Ja sam prebacio na rad od kuće kad mi je prvo dete napunilo godinu dana, prošla prva godina njegovog života a vidjao me par sati popodne i vikendom, meni neprihvatljivo. I posle kad sam menjao kompanije i državu prvi zahtev je uvek bio home based i još uvek je. Možda se vratim u kancelariju kad sva deca napune dovoljno godina mada je to 2+h dnevno bačenih u nepovrat.
Takodje, 100% from home, prvih 8 godina uopste nisam vidjao svoje, samo se mimoilazimo po kuci. Sad sam od kuce idem samo po potrebi i teren kada treba. Jednostavno ne mogu da izgubim u prevozu 2-2.5h totalno neproduktivnih, jos ako zaglavim posle u nekom kolapsu ili cukanju u gradu nemam me ceo dan. Od kuce je malo teze raditi ali ima i svojih prednosti, doduse i kad se skokne do firme nije lose, dodjes skroz rasterecen vecinom na neke sastanke koji ne mogu online.

Cela prica se vrti oko toga da li je periferija dobra ili nije i na kraju se svede na to koliko se vremena provodi u prevozu. I opet ista prica oko saobracaja i infrastrukture. Doduse sada kad ima ovaj brzi voz, da se ne ogresim, Novi Sad vise nije daleko. Mislim da bih mogao da radim hibrid iz NS bez problema.
 
Takodje, 100% from home, prvih 8 godina uopste nisam vidjao svoje, samo se mimoilazimo po kuci. Sad sam od kuce idem samo po potrebi i teren kada treba. Jednostavno ne mogu da izgubim u prevozu 2-2.5h totalno neproduktivnih, jos ako zaglavim posle u nekom kolapsu ili cukanju u gradu nemam me ceo dan. Od kuce je malo teze raditi ali ima i svojih prednosti, doduse i kad se skokne do firme nije lose, dodjes skroz rasterecen vecinom na neke sastanke koji ne mogu online.

Cela prica se vrti oko toga da li je periferija dobra ili nije i na kraju se svede na to koliko se vremena provodi u prevozu. I opet ista prica oko saobracaja i infrastrukture. Doduse sada kad ima ovaj brzi voz, da se ne ogresim, Novi Sad vise nije daleko. Mislim da bih mogao da radim hibrid iz NS bez problema.
Dodji. Možemo nekad zajedno do BG-a, taman na smenu da vozimo, kako bi drugi bio na forumu i čitao na glas dobre komentare 😉
Ako nisi ovde živeo, probaj barem 1-2meseca ovde kao podstanar, pa ćeš videti da li odgovara.
 
Ne znam šta bih ti rekao pošto često idem busom, a koliko znam i enfario pa možda može i on da kaže koju, ljudi sede ili stoje mirno u busu i to novijem jer im se povećava broj (lepše je u novijem slažem se), bude gužve baš, bude i praznjikav, neki drndaju telefon, neki slušaju šta god na slušalicama, neki gledaju u prazno, neki klinci se kezere, neki čitaju knjigu, da čitaju knjigu. Ako mi ne veruješ provozaj se malo gradskim na tim dužim relacijama. Tako da u smislu izgubljenog vremena da l' CH ili BG na isto mu dodje, eventualno je taj u CH srećniji zbog većeg standarda ali je izgubio sat vremena da taj standard iskoristi na drugi način dok sa druge strane možda taj u BGu nije imao gde pametnije da potroši tih sat vremena. Uglavnom put do posla nije neki bauk, zapravo u velikom delu sveta je normalno da putuješ duže od 15min negde je čak i standardizovano tj prosek 60min, samo mi ovde na forumu izmišljamo toplu vodu. Eto u Švecke npr pre posla neki idu u teretanu, pa kući na tuširanje (ili u teretani) pa na posao. Koliko ljudi to ovde praktikuje?
Nije problem da se ide busom, pitanje je samo u koje vreme. Jutarnji i popodnevni spic su bas naporni za svaki dan. Dok sam isao na posao sam praktikovao da odem malo kasnije ali i da se vracam kasnije pa se onda provucem koliko toliko bezbolno. U toj situaciji auto ili bus su manje vise isto bili i cak i nije tolika guzva. Ali kad krene spic onda ne znas na koju ces stranu, u kombinaciji sa malo kise ili novogodisnjim ludilom ili nekim cukanjem na mostovima eto belaja.

Nije problem ni da putujem 60 minuta ako cu to vreme moci nesto smisleno da porazmislim ili procitam ili sta vec ali to je skoro pa nemoguce u guzvi u busu. U kolima je tek nepojmivo cak i ako te voze (jedino da rec ne progovoris sa suvozacem). Jos jedan od razloga zasto Beogradu treba metro i nekoliko poprecnih veza, i neka bas dobra periferija urbanisticki uradjena kako valja. Valjda ce to unuci doceklati ako vec nece deca.
 
Dodji. Možemo nekad zajedno do BG-a, taman na smenu da vozimo, kako bi drugi bio na forumu i čitao na glas dobre komentare 😉
Ako nisi ovde živeo, probaj barem 1-2meseca ovde kao podstanar, pa ćeš videti da li odgovara.
Ziveo sam u Novom Sadu 3 puta po mesec dana (jednom je bilo mislim cak i 6 nedelja ili neki dan manje ne secam se vise bese to pre 20 godina). Uvek sam imao kulturoloski sok kad dodjem, totalno drugi ritam zivota, ne mogu nikako da se naviknem na toliku opustenost :)
 
Takodje, 100% from home, prvih 8 godina uopste nisam vidjao svoje, samo se mimoilazimo po kuci. Sad sam od kuce idem samo po potrebi i teren kada treba. Jednostavno ne mogu da izgubim u prevozu 2-2.5h totalno neproduktivnih, jos ako zaglavim posle u nekom kolapsu ili cukanju u gradu nemam me ceo dan. Od kuce je malo teze raditi ali ima i svojih prednosti, doduse i kad se skokne do firme nije lose, dodjes skroz rasterecen vecinom na neke sastanke koji ne mogu online.

Cela prica se vrti oko toga da li je periferija dobra ili nije i na kraju se svede na to koliko se vremena provodi u prevozu. I opet ista prica oko saobracaja i infrastrukture. Doduse sada kad ima ovaj brzi voz, da se ne ogresim, Novi Sad vise nije daleko. Mislim da bih mogao da radim hibrid iz NS bez problema.
Super. Samo sto ti spadas u veoma mali deo populacije. Naravno najbolje je da se putuje veoma kratko do posla ali to je za veliku vecinu nedostizno, kako ovde tako i u svetu. Eto ti radis od kuce pa opet mora centar :) IT je srecom mnogima bio odskocna daska da ne moraju da zavise ni od prevoza ni od jednog (domaceg) poslodavca. Sta drugo da Vam kazem osim uzivajte. Ja sam nekad kao Filip, na terenu ceo dan. Sad redje ali kad odem nema me dva dana. Tako da kada pocnete da pricate o paklu jer putujes duze od 15min setite se da postoje ljudi van IT struke, kako u CH tako i ovde.
 
Vrh