Šta je novo?

Cene nekretnina

Po meni Beogradu baš nedostaju naselja sa jednoporodičnim stanovanjem i sa tipskim kućama. Kao što si napisao prodaju se neke kuće megalomanskih površina, koje su jako često budžene i nadograđivane, i zahtevaju pozamašno ulaganje. Evo na Banovom Brdu npr dobar deo "kuća" je zapravo skupina stanova, svaki sprat jedan stan, i bez dvorišta. To nije kuća ali se prodaje kao takva. 150 do 180 kvadrata (to uključuje i pomoćne prostorije (garaža, tehnička soba, itd.)) je po meni optimalno za kuću, sa još nekih minimum 3 ara placa, ali tako nešto naći je skoro pa nemoguće za neku razumnu cenu.
Sa tri ara placa bolje da živiš u stanu. Za mene kuća nije bez 10 ari placa, da zaista imaš benefite života u kući a ne samo mane.
 
Amerikancima je normalno da u kući postoji i gostinska soba, radna soba, walk-in plakar, velika ostava, više toaleta i sl. nego mi u Srbiji smo navikli da živimo zgužvani i da vodimo život u tri prostorije.
Kod njih je baš suprotno. Njihove kuće su jako male generalno (osim ovo što mi gledamo po Instagramu/YouTubeu, gledaš upper class projekte i ložimo se da tako živi srednja klasa).

Trenutni trend je da je prosečna nova kuća oko 200 kvadrata, ali ne treba zaboraviti da je to težak survivorship-bias, baš kao i kod nas, jer u poslednje vreme kuće u Americi gradi isključivo najbogatiji sloj društva. Tamo je potpuno normalno da živiš u kući od 80-100 kvadrata grejanog prostora, plus garaža i plus eventualno neka šupica za alat i to je to.
 
Kod njih je baš suprotno. Njihove kuće su jako male generalno (osim ovo što mi gledamo po Instagramu/YouTubeu, gledaš upper class projekte i ložimo se da tako živi srednja klasa).

Trenutni trend je da je prosečna nova kuća oko 200 kvadrata, ali ne treba zaboraviti da je to težak survivorship-bias, baš kao i kod nas, jer u poslednje vreme kuće u Americi gradi isključivo najbogatiji sloj društva. Tamo je potpuno normalno da živiš u kući od 80-100 kvadrata grejanog prostora, plus garaža i plus eventualno neka šupica za alat i to je to.

Pratim ja malo njihovo tržište, redovan komentar od strane ozlojeđenih kupaca na internetu je što ne mogu da kupe malu kuću, tj. da su sve kuće na tržištu velike kvadrature, što ih čini nepristupačnima. Ne znam na šta misliš, možda neki developeri sad grade manje kvadrature zbog cena, ali Ameri imaju kulturu života u kućama od 200+ kvadrata.
 
imati veliko dvorište je ne znam kakav luksuz.
Imati veliko dvorište u glavnom gradu jeste luksuz, kao i kuću od 200m2. Mi ovde govorimo o skormnijim, priuštivijim varijantama.
Za mene kuća nije bez 10 ari placa, da zaista imaš benefite života u kući a ne samo mane
Zar nije jedan od najvećih benefita kuće to što si izolovan od drugih? Ne vidim bilo kakve mane u imanju 4 ara u glavnom gradu negde na periferiji.
 
Moze da se napravi 5 planskih naselja na levoj obali Dunava da bude kao u Americi suburbs, ali ako se ne naprave jos 3 mosta i metro, dzabe sve. Sudbina koja ceka svakog ko kupi kucu nadomak Beograda je da ce nekada na susednom placu da mu nikne zgrada.
 
Pa neka idu, sto mi moramo da budemo takvi, hajde u necemu da budemo bolji. Koja ti je poenta komentara, opravdavanje 4 sata u prevozu dnevno kao normalno ili nesto drugo?
Poenta je da ne mozes da cherry pickujes urbanizam sa svim dobrim stranama a izuzmes mane.
Ako hoces privatnost i veliko dvoriste onda prihvati da ces da provedes 1h u jednom pravcu kolima na posao, ako neces onda kupis 60-80m2 u centralnoj opstini.

Ne moze i jare i pare.
 
Sremcica koliko vidim iz opisa oglasa ima gas. Meni je grad za porodicni zivot i malu decu poprilican pakao.

Sremcica je dobro povezana drumskim prevozom, jer iz toga pravca nema cepova sve do Sajma, samo garis.
Jeste ali cim krene skola vec postoji potencijalni problem - kvalitet skole, kriterijum itd Cak i ako upises dete negde drugde mora bar jedan roditelj stalno da taksira tj da ne radi... sto i nije tako lose :) Onda je jos veca komplikacija sa srednjom skolom. Pa onda ako ode u grad u srednju skolu deca iz grada se smeju deci sa sela itd da ne spominjem sikaniranje (znam za vise slucajeva) Jednostavno planiranje je uradjeno tako da se zivot komplikuje ako si daleko od gradskih opstina.

Ziveo sam u manjem mestu pre BG-a, vrtic mi je bio na 300 metara, jedna skola prekoputa zgrade, druga na 500m, srednja na 300m, bus stanica na 300m, zeleznicka na 800m, dom zdravlja na 600m... gradska bibiloteka na 300m, sporske hale na 400 i na 500m . Bazen na 1.9km... Onda smo se preselili u kucu i sve ove krace razdaljine su otisle na x2, x3 ali opet je bilo prihvatljivo.

Prigradska naselja u BG su mi kao vikend naselja. Lepo je da odes vikendom ili da se preselis kad omatoris pa da primas unuke :)
Bolje je otici na periferiju Mladenovca, Sopota, Pazove nego u Vrcin, Sremcicu, Lestane, Vranic...
 
Desiće se upravo obrnuto, kad se ljudima smuči da cipelarnike od 60 kvadrata plaćaju po 300 hiljada evra i kad vide da je to neuslovan život za porodicu bez obzira na dobar kraj, seliće se ljudi polako na periferiju.
Mislim da neće. Samo oni koji ne mogu to da kupe. Tipa mogu da se protegnu do 100k eur max. Eventualno jedan od partnera radi neki privatni posao ili remote pa moze da gura priču. Ako i roditelji i deca moraju da putuju na posao ili do srednje škole to je propast :(. Koliko mesta nema kanalizaciju, ispravnu vodu, gas i slično...Oni će se pre preseliti u Pazovu i okolne opštine...ali predgrađa Beograda, teško...
 
Jeste komplikacija, ali nije nepremostivo. Sa mnom u srednju školu su išla deca iz prigradskih naselja. Teže je kad su mlađi, već u tinejdžerskom periodu mogu sami da funkcionišu javnim prevozom po gradu.
 
Moze da se napravi 5 planskih naselja na levoj obali Dunava da bude kao u Americi suburbs, ali ako se ne naprave jos 3 mosta i metro, dzabe sve. Sudbina koja ceka svakog ko kupi kucu nadomak Beograda je da ce nekada na susednom placu da mu nikne zgrada.
Ako imas suburbs sa porodicnim kucama, tu metro bas i ne resava posao. Potrebna je veca gustina naseljenosti da bi javni prevoz mogao da funkcionise efikasno.
 
Jeste ali cim krene skola vec postoji potencijalni problem - kvalitet skole, kriterijum itd Cak i ako upises dete negde drugde mora bar jedan roditelj stalno da taksira tj da ne radi... sto i nije tako lose :) Onda je jos veca komplikacija sa srednjom skolom. Pa onda ako ode u grad u srednju skolu deca iz grada se smeju deci sa sela itd da ne spominjem sikaniranje (znam za vise slucajeva) Jednostavno planiranje je uradjeno tako da se zivot komplikuje ako si daleko od gradskih opstina.
Čak i da nema šikaniranja, koliko ranije treba da krenu da bi stigli na nastavu u 8 ujutru?
Da li će moći posle škole da se vrati kući, a onda da se druži sa društvom? Možda "from home".
 
Metro može mnogo da pomogne, ali mi se nešto čini da nas zabole da gradimo metro do placeva gde će pojedinci da si grade kuće, mora to do 18 spratova stanova, od toga se zarađuje :ROFLMAO:
(dobro, finansijski to i ima smisla, pa i ako gledamo potencijalni broj ljudi kojima će invsticija u metro uticati na kvalitet života)
 
Previše se ovde periferija posmatra kao jedinstvena. Nije svaka periferija ista.
Enfi kaze hoce samo naselje sa kućama bez zgrada, imaš Ovču.
Ako neko želi gužvu, sve na dohvat ruke i urbaniji stil moze da odabere Borču.
NIje svako naselje isto, neka periferija ne nudi nista, dok u nekom perifernom naselju imate sve sto vam je potrebno.
 
Metro može mnogo da pomogne, ali mi se nešto čini da nas zabole da gradimo metro do placeva gde će pojedinci da si grade kuće, mora to do 18 spratova stanova, od toga se zarađuje :ROFLMAO:
(dobro, finansijski to i ima smisla, pa i ako gledamo potencijalni broj ljudi kojima će invsticija u metro uticati na kvalitet života)

Za grad najviše ima smisla povezivati već razvijene delove sa većom gustinom naseljenosti, ali recimo prva linija BG metroa će prolaziti kroz slabo naseljenu Makiš zonu, što će dovesti do masovne stambene gradnje.
 
Jeste ali cim krene skola vec postoji potencijalni problem - kvalitet skole, kriterijum itd Cak i ako upises dete negde drugde mora bar jedan roditelj stalno da taksira tj da ne radi... sto i nije tako lose :) Onda je jos veca komplikacija sa srednjom skolom. Pa onda ako ode u grad u srednju skolu deca iz grada se smeju deci sa sela itd da ne spominjem sikaniranje (znam za vise slucajeva) Jednostavno planiranje je uradjeno tako da se zivot komplikuje ako si daleko od gradskih opstina.

Ziveo sam u manjem mestu pre BG-a, vrtic mi je bio na 300 metara, jedna skola prekoputa zgrade, druga na 500m, srednja na 300m, bus stanica na 300m, zeleznicka na 800m, dom zdravlja na 600m... gradska bibiloteka na 300m, sporske hale na 400 i na 500m . Bazen na 1.9km... Onda smo se preselili u kucu i sve ove krace razdaljine su otisle na x2, x3 ali opet je bilo prihvatljivo.

Prigradska naselja u BG su mi kao vikend naselja. Lepo je da odes vikendom ili da se preselis kad omatoris pa da primas unuke :)
Bolje je otici na periferiju Mladenovca, Sopota, Pazove nego u Vrcin, Sremcicu, Lestane, Vranic...
To jeste ako cela porodica zavisi od grada onda to je haos ali manje danas nego sto je to bilo ranije.
Npr evo Surcin i ceo taj kraj ima izlaz na dva autoputa i treba pruga da dodje znaci ceo taj kraj ima da procveta.
Čak i da nema šikaniranja, koliko ranije treba da krenu da bi stigli na nastavu u 8 ujutru?
Da li će moći posle škole da se vrati kući, a onda da se druži sa društvom? Možda "from home".
Ko se danas i druzi kao sto smo se mi druzili sve ke online ali da sikaniranje je ostalo i uvek bice omiljena dusevna hrana gradzana pogotovu sad gde se sve gleda kroz pare.
 
Za grad najviše ima smisla povezivati već razvijene delove sa većom gustinom naseljenosti, ali recimo prva linija BG metroa će prolaziti kroz slabo naseljenu Makiš zonu, što će dovesti do masovne stambene gradnje.
Pa da, ali siguno neće pojedinačne kuće, možda negde na obodu.

Za makiš konkretno ako se već provači metro, bolje da ide na veće projekte i da se istima odmah naplati za dobro rešenu kanalizaciju.
Gde da ljudi grade kuće, pa im ti veruj da niko neće da ubuši septičku jamu.
 
To jeste ako cela porodica zavisi od grada onda to je haos ali manje danas nego sto je to bilo ranije.
Npr evo Surcin i ceo taj kraj ima izlaz na dva autoputa i treba pruga da dodje znaci ceo taj kraj ima da procveta.

Ko se danas i druzi kao sto smo se mi druzili sve ke online ali da sikaniranje je ostalo i uvek bice omiljena dusevna hrana gradzana pogotovu sad gde se sve gleda kroz pare.
Surcin ima bas da bukne, mislim vec je buknuo ali jos vise ce
 
Sa tri ara placa bolje da živiš u stanu. Za mene kuća nije bez 10 ari placa, da zaista imaš benefite života u kući a ne samo mane.
Slažem se, odrastao sam u kući sa 21 arom placa u Beogradu :) Ali da kažemo da je 3-4 ara komforno za odmor u prirodi, a dovoljno malo da ne zahteva mnogo vremena za održavanje. U skladu sa modernim načinom života.
 
Ponuda "manjih" kuća u opsegu od 120-150m2 je veoma loša. Većinom se prodaju ogromne kuće namenjene ili proširenom domaćinstvu ili petočlanoj porodici, što nije baš prilagođeno savremenom načinu života. U naseljima koja si naveo će se verovatno u budućnosti graditi kuće mnogo manje kvadrature i na mnogo manjim površinama. Cenim da bi prelazak na montažne kuće bio pogodak za nas.
Video sam na nekim oglasima, sigurno ima vec godinu dana, na Ledinama je neko uzeo plac isparcelisao ga na male i napravio nekoliko montažnih kuca, i tako prodavao kuce sa malim dvoristem.
 
Video sam na nekim oglasima, sigurno ima vec godinu dana, na Ledinama je neko uzeo plac isparcelisao ga na male i napravio nekoliko montažnih .
Ledine su zivi primer srpskog mentaliteta naravno u losem smislu. Mozemo da se vadimo na okolnosti ratove itd ali to kako su tamo pravili kuce po principu zahvati sto vise bez ikakvog razmisljanja o buducnosti je tipican primer balkanskog nacina razmisljanja.
 
Metro u gradu plus mostovi, ne metro prema periferiji. Mada i metro prema periferiji treba realno.

Mozes da pojasnis ovo na primeru Beograda ili bilo kog grada?
Pa, isplativija je, efikasnija i vise problema resava linija 16 nego linija 506. Cak i u Gornjem Gradu gde su porodicne kuce npr. imas stanice koje su na 5 minuta peske maks 200-300 ljudi, dok po delovima sa vecim zgradama, pa kasnije na nbg i po centru to raste na 2-3000.

U svetu, dva najveca grada u Americi (NY i LA) oba imaju metro. Medjutim, NYC je jedan od najgusce napakovanih gradova na svetu dok je LA urban sprawl u sirinu i ima 4 puta manju gustinu naseljenosti (tu je negde kao Beograd u proseku). To je jedan od razloga (nije jedini, malo je i do geografije/istorije itd) sto je NYC metro jedan od najmocnijih transportnih sistema na svetu koji pokriva vise od 50% transportnih potreba grada, dok je LA grad koji se gusi u automobilskim guzvama i gde i pored postojanja metroa isti koristi tek 1% stanovnika.
 
Vrh