Koji su najčešći motivi kupovine nekretnine?
Kada je reč o motivima za kupovinu, najveći segment čine kupci prve nekretnine, njih 28,4%. Slede oni koji kupovinu obavljaju zbog promena životnih okolnosti, poput braka, razvoda ili proširenja porodice (17,1%), zatim kupci koji žele da zamene postojeći stan većim ili manjim (14,8%), dok 12,4% kupuje nekretninu kao investiciju.
Prema procenama agencija za nekretnine, investicioni kupci danas čine svega oko 4% tržišta.
Motivi zakupaca se razlikuju od motiva kupaca. Najčešći razlog za
iznajmljivanje stana je odlazak od roditelja (21,2%), što se odnosi pre svega na mlade koji započinju samostalan život.
Jednako čest motiv je i promena postojećeg stana (21,2%), dok 11,5% zakupaca navodi da im je iznajmljivanje finansijski povoljnije od kupovine a 11,5% menja mesto stanovanja zbog posla. U strukturi zakupaca dominiraju mladi i parovi na početku samostalnog života, koji čine 48% svih podstanara.
Odakle su kupci i zakupci nekretnina u Srbiji?
Podaci agencija za nekretnine pokazuju i odakle dolaze kupci i zakupci. Njihove klijente najčešće čini lokalno stanovništvo – 42% su ljudi iz istog grada u kojem kupuju ili iznajmljuju nekretninu. Slede klijenti iz drugih gradova Srbije (24%), dok manji deo čine strani državljani, dijaspora i povratnici iz inostranstva.