Šta je novo?

Cene nekretnina

Znači plaćaš unapred nešto da bi se uselio za dve godine. Plus za dve godine stan može da se izda za minimum 600e puta 24 meseca, to je dodatni trošak od 14.400 evra čistog troška. Kamatu na oročenje da ne računamo. Definitivno se ne isplati.
 
ako uzmemo u obzir ovu računicu od gore o investiranju u kvadrate, cena koštanja je 3 mio eur a prihod na kraju je 4,5 mio eur, to znači da je čista zarada 50%. ako hipotetički kažemo da i ovde košta 3 mio eur projekat i da mu je zarada 4,5 mio, to nam kazuje da ovaj odmah u startu na predugovor hoće da uzme 75% para od ukupne cifre koliko ga projekat košta, a on iz svog džepa da izvadi samo 25% za finansiranje. kakvo ludilo :)
Dobila sam pouzdanu informaciju da je projekat vredan 150 miliona i da je to razlog zasto je Eliksir odustao, jer nema te pare....
U trci je bio jos jedan ivestitor, jer njegov advokat, nas prijatelj, je bio u pregovorima oko otkupljivanja projekta, pa se nesto nisu dogovorili....
 
Базна верзија 8 про (то је ова код нас) у Кини кључ у руке 15600 еур! :)

Код нас је баш тај 32К. У Русији је 22К, а дилери тамо су познати по јачим маржама. Слична је цена транспорта, мада то и не утиче толико на цену, али ето чисто леп пример тржишта које у новонасталој ситуацији нема кога да брани и онако груба процена колико би то стварно требало да кошта, а да се сви у ланцу уграде. :)
Transport utiče na cenu itekakoi veoma je skup do nas, skuplje nego do eu. A kad dodje na carinu lepe ti carinu i pdv i na iznos transporta.
 
Transport utiče na cenu itekakoi veoma je skup do nas, skuplje nego do eu. A kad dodje na carinu lepe ti carinu i pdv i na iznos transporta.

Нисам мислио да не утиче на цену наравно, ради се о пар хиљад еур, него гледао сам разлику shippinga за Русију и нас, минимална је, у том смислу није нека разлика.
:)

Нисам сигуран за нас да ли су 10% царине или нула (ови нови споразуми), а остале порезе имаш и на другим тржиштима, па и домаћим, мада се нисам удубљивао у разлике, али грубо је доста слично!
 
Zapaljen EV je mnogo opasniji od SUS zbog baterija. Na to sam mislio. Statistika verujem da postoji ali nije dostupna nama smrtnicima 🙂.
E sad, nije dostupna u eri interneta? Jesi probao?
A kada se zapale, istina je da se teško/nikako ne gase. Ali to su vesti tipa čovek ujeo psa. Predrasude su čudo. Pre neki dan na portalu vest o zapaljenom autu kod BIG-a i hrpa komentara tipa EV su hepo kocke i zlo. A auto naravno SUS. :ROFLMAO:
-"Data from the U.S. National Transportation Safety Board shows that there are approximately 25 fires for every 100,000 EVs sold. That’s in comparison to are approximately 1,530 fires for every 100,000 gas-powered vehicles sold."
-"In Norway, which has the world’s highest proportion of electric car sales, there are between four and five times more fires in petrol and diesel cars, according to the directorate for social security and emergency preparedness."
-"The Swedish Civil Contingencies Agency this year found that there were 3.8 fires per 100,000 electric or hybrid cars in 2022, compared with 68 fires per 100,000 cars when taking all fuel types into account"
-"Australia’s Department of Defence funded EV FireSafe to look into the question. It found there was a 0.0012% chance of a passenger electric vehicle battery catching fire, compared with a 0.1% chance for internal combustion engine cars"
Nisi čuo za volvo?
Jesam, pa šta? Da li to znači da se Geely i Cherry prodaju u Švedskoj? Nemačkoj? Šta sam pogrešno rekao?
 
Poslednja izmena:
@Filip 01

Занимљиво!

У пракси се то пролонгира бар на 4 године, јер ти треба 100% у старту, па док скупиш све људе, кренеш са дозволама, продаш последњи квадрат итд. Онда кад се погледа профит по годинама опет ок, али и није баш нешто, а опет зависиш од другог и од реализације, онда бар боље да зависиш од већег индексног фонда и да те не занима да ли ће се нешто реализовати или не, а већи је и принос. Не уклапа ми се у рачуницу и цена плаца из конкретног примера, испада 37%. Имао сам нешто мало контакта са инвеститорима и грађевинцима, али то ми нешто много! Предност је што малтене можеш да убациш било коју суму, али оно што ја гледам као занимљивост је да је ово можда начин удруживања људи да саграде за себе квадрате.

Meni je pre svega ovo zanimljivo jer i sam planiram ovakvu gradu sa rodjacima, kolegama i poslovnim partnerima.
Tako da osim samog postupka i gradnje i ekonomije jednu od važnijih stvari mi igraju Ugovori.
Ugovori o prodaji stana, održavanju, obavezama itd...., tako i o udruženim ljudima za tako nešto, odgovornosti, sredstva obezbedjenja, penali itd...
Ovo jeste neki princip koji liči na ono što će mi trebati u budućnosti.
Svakako ne bih uložio u ovo pa čak i da je veći procenat dobiti od profita u moju korist, jednostavno mnogo nepoznatih mi ima, mala sigurnost itd...Ali zamisao i princip mi je dobar...
Ove projekcije zarade, cene izgradnje i ostalog sam radio više puta ovako i to mi ne igra ulogu, znam da će se oni zaštiti i da jedino ukoliko oni zarade tada ja zaradjujem...
Tu bi me zanimali penali ukoliko nešto prodje ne planirano, ko mi ih garantuje, koja je zaštita itd...
Kačio sam ovde jedan tip ovakvog tipa ulaganja u projekat u Dubaiju, ali ulazak u taj level ulaganja zasteva više od 550k, koji je daleko ozbiljniji.
Plac je preskup, on uglavnom treba da bude u kompenzaciji 20% neto kvadrata, a u kešu dosta manje.
Da imam plac lako bih se ja dogovorio sa mojim prijateljima koji će da ga kupe po nekoj ceni od tudjih para...
Ali svakako da cenim trud i ideju ovu, nažalost uvek gledam prvo realno negativne stvari i najgori scenario, pa ako to mogu da progutam onda idem dalje.
Sve je rizik, ali barem da ga optimizujem na osnovu znanja i iskustva😉
 
Mislim da je reputacija ostala ista otprilike. Iz prve ruke, majka vozi XC40, kupljen nov pre 4 godine. Generalno je zadovoljna, mada se zalila na skupe delove jer uglavnom ima samo originalnih delova na trzistu.

Mislim da je to problem tih malo manje popularnih brendova kao Volvo, da su servis i delovi skuplji. Da li je imala neke ozbiljnije popravke u te 4 godine?
 
ako uzmemo u obzir ovu računicu od gore o investiranju u kvadrate, cena koštanja je 3 mio eur a prihod na kraju je 4,5 mio eur, to znači da je čista zarada 50%. ako hipotetički kažemo da i ovde košta 3 mio eur projekat i da mu je zarada 4,5 mio, to nam kazuje da ovaj odmah u startu na predugovor hoće da uzme 75% para od ukupne cifre koliko ga projekat košta, a on iz svog džepa da izvadi samo 25% za finansiranje. kakvo ludilo :)
Grešite..pričate o necemo sto ne znate. Ja vam garantujem i znam da zarada nije više od 20%. Vi ne računate koliko novca ode na podmazivanje..a to je velika svota.
 
Mislim da je to problem tih malo manje popularnih brendova kao Volvo, da su servis i delovi skuplji. Da li je imala neke ozbiljnije popravke u te 4 godine?
Delovi su skupi jer postoje samo originali, za sada jbg. Poznanik vozi xc60 već par godina i ne žali se. Komšija skoro kupio xc90. Svi zadovoljni. Rodjeni brat vozio xc60 ali ga prodao zbog potrošnje . A iskreno mislim da su se poboljšali nakon kineza, zaostali su bili u dizajnu i inovacijama.
:D
Sa 4 godine trazite rezervne delove ?...lepo....dobar auto
Nisi čuo za redovan servis?
 
Poslednja izmena:
Meni je pre svega ovo zanimljivo jer i sam planiram ovakvu gradu sa rodjacima, kolegama i poslovnim partnerima.
Tako da osim samog postupka i gradnje i ekonomije jednu od važnijih stvari mi igraju Ugovori.
Ugovori o prodaji stana, održavanju, obavezama itd...., tako i o udruženim ljudima za tako nešto, odgovornosti, sredstva obezbedjenja, penali itd...
Ovo jeste neki princip koji liči na ono što će mi trebati u budućnosti.
Svakako ne bih uložio u ovo pa čak i da je veći procenat dobiti od profita u moju korist, jednostavno mnogo nepoznatih mi ima, mala sigurnost itd...Ali zamisao i princip mi je dobar...
Ove projekcije zarade, cene izgradnje i ostalog sam radio više puta ovako i to mi ne igra ulogu, znam da će se oni zaštiti i da jedino ukoliko oni zarade tada ja zaradjujem...
Tu bi me zanimali penali ukoliko nešto prodje ne planirano, ko mi ih garantuje, koja je zaštita itd...
Kačio sam ovde jedan tip ovakvog tipa ulaganja u projekat u Dubaiju, ali ulazak u taj level ulaganja zasteva više od 550k, koji je daleko ozbiljniji.
Plac je preskup, on uglavnom treba da bude u kompenzaciji 20% neto kvadrata, a u kešu dosta manje.
Da imam plac lako bih se ja dogovorio sa mojim prijateljima koji će da ga kupe po nekoj ceni od tudjih para...
Ali svakako da cenim trud i ideju ovu, nažalost uvek gledam prvo realno negativne stvari i najgori scenario, pa ako to mogu da progutam onda idem dalje.
Sve je rizik, ali barem da ga optimizujem na osnovu znanja i iskustva😉

Да знам како се крећу проценти (18-25%), зато и је вероватније да постоји грешка у рачуници, него да је скуп плац.

Слажем се, зато и кажем превелики је ризик за пројекат који ће се сигурно пролонгирати од тренутке кад први уђе у причу до тренутка док се последњи квадрат не прода! За профит који је већи на другом месту уз мањи ризик и уз тог вођу пројекта који узима 50% од профита са 0% учешћа (100% мора у старту). У најбољем случају може да буде управо то, вођа пројекта који ће да ради за ооодличну плату за ту гомилу малих инвеститора, већу него да ради у некој фирми, без инвеститорског стреса продаје, али да хендлује правне ствари, добављаче, извођаче. У ствари боље да му се да више у виду квадрата, да би имао директан интерес да започето заврши квалитетно и брже.

Мени је исто занимљив концепт, да 30 људи (мада сам више за мање људи, јер како се повећава број, повећавају се и компликације, нису сви ликвидни брзо, нешто се деси итд) у овом конкретном случају плати 100К, место 150К и да сачека 2+ године за то.
 
Jako uprošćeno:
20% zemljište
45% ključ u ruke kompletna izgradnja
15% takse(vazdušara), priključci, inženjeri, nadzor, tehnički prijem, reklame...
Uštede su ključne u materijalizaciji(dele uštedu Izvodjač i Investitor u toku gradnje) , kao i plaćanju vazdušare(takse za uredjenje gradjevinskog zemljišta što se plaća po m2 izgradjenog, 30% popust ukoliko se plati odjednom), projektantima inženjerima...
Takodje ukoliko uspeš maksimalno da uguraš kvadrate, erkeri, povučeni sprat, svodovi itd...
Uredjenje spoljašnjosti, fasada, stolarija ide u uštedu tokom same realizacije projekta, zato se i razlikuju često renderi i realnost, u svemu može da se uštedi.Manje zgradice na 3 sprata hoće luks sa liftom na početku projekta, a kasnije se već jako razmišlja i izbacuje i taj lift iz projekta. Čuvene pločice I klase, ima ih kopija...
U većini slučajeva je veća kasnija zarada od tih 20% zbog porasti cene nekretnina i ukoliko imaš uhodanu ekipu koja naravno tebi radi po manjoj ceni sa rabatom i od tvoje snalažljivosti, iskustva kao i reputacije itd...
Kasnije se ima i zarada od reklama na zgradama, zaposlio si svoje održavanje(Upravnika) itd...
 
Znači plaćaš unapred nešto da bi se uselio za dve godine. Plus za dve godine stan može da se izda za minimum 600e puta 24 meseca, to je dodatni trošak od 14.400 evra čistog troška. Kamatu na oročenje da ne računamo. Definitivno se ne isplati.
Glavno pitanje ovde na forumu zbog kojih se rade razne analize je koliko ce vredeti taj stan kada se izgradi? Eto neka je to kraj 2026, to jest pocetak 2027god.
Ukoliko ne racunamo PDV kao odbitnu stavku na ovom projektu stan od 46m2 je 126keur(2700eur sa PDV-om) + obavezna garaza od 19k.
Uzeo sam ovaj primer stana kao mozda najboljeg za investiciono ulaganje po kvadraturi. U ovom projektu vidim da je na svim spratovima ista cena po m2.
 
Kakva je reputacija Volva nakon što su ih kupili Kinezi?
Kinezi su kupili Volvo pre 15 godina, tako da kao što vidiš reputacija je ostala dobra za taj brend. Međutim, to se nikako ne odnosi na kineske brendove u Evropi od kojih bih svakako bežao. Pogledaj Lynk &Co (koji je suštinski ista platforma kao XC40) i kako se kreću cene u Nemačkoj za vozila stara 2-3 godine- bukvalno se prodaju upola cene. Svaki auto je podložan depricijaciji, ali "kinezi" daleko prednjače, tako da nikada ne bih kupio takav auto nov u salonu. Koliko god da cena deluje povoljno, nakon nekoliko godina neće vredeti ništa.
 
Smejali su se ljudi ranije i Japancima i Juznoj Koreji, pa vidite gde su sad :) Kina sada ima mnogo razlicitih brendova u automobilskoj industriji i konkurencija unutar zemlje je velika. Oni su komunisti samo na papiru. Btw, pitam se da li ce zaziveti i Kineska modularna gradnja stanova i sta ce biti sa cenama nekretnina na duze staze ako budu uspeli da stancuju ovako i zgrade. Navodno je i gradnja mnogo jeftinija nego konvencionalnim metodama.

 
Logika je apsolutno pogrešna. Svakom autu nakon 3g i nekih 100-150k kilometara cena se prepolovi. Posle toga sve zavisi od ponude i potražnje. Tom logikom svaki auto za 6 godina ne vredi ništa. Ili čuveno "smršao sam 10kg za mesec dana, za 10 meseci ću nestati". I francuzi takodje gube dosta u prvim godinama ali nakon tih famoznih godina i predjenih kilometara cena pada onoliko koliko kupci odrede. Istina je da tu nemci malo prednjače i to mahom audi i vw jer je tražnja, bar kod nas, za tim markama velika.

Kina je postala svetska industrija, koliko god se to nekome ne svidja. Davno su prošla vremena sitnih kineskih proizvoda, kopija i jeftinih delova. Sada u nekim granama i prednjače i postavljaju standarde. Evo npr Anker (delovi i oprema za mobilne telefone, zvučnici...). Cenovno nijedan bred ne može da mu pridje po kvalitetu, pa ni čuveni JBL (bt zvučnici npr). Ljudima ostalo u glavi ona davna vremena kinesko = krš.

Što se modularne gradnje tiče, ne verujem u nekom skorijem roku. Tu je potrebna obuka, proizvodjači, a i obrazovanje kupaca jer "ne mož to bez bloka i cementa".
 
Smejali su se ljudi ranije i Japancima i Juznoj Koreji, pa vidite gde su sad :) Kina sada ima mnogo razlicitih brendova u automobilskoj industriji i konkurencija unutar zemlje je velika. Oni su komunisti samo na papiru. Btw, pitam se da li ce zaziveti i Kineska modularna gradnja stanova i sta ce biti sa cenama nekretnina na duze staze ako budu uspeli da stancuju ovako i zgrade. Navodno je i gradnja mnogo jeftinija nego konvencionalnim metodama.

Ako nasi investitori usvoje ovu tehnologiju oni nece smanjiti cene, nego ce povecati zbog "ulaganja u nove tehnologije". Nema veze sto im to povecava produktivnost, a samim tim i zaradu XXX puta, Reklamirace kako po samo 50% vecoj ceni mozes dobiti svoj stan za samo 3 dana. A ovi nasi investitori sa foruma nece morati da racunaju koliko su kirija izgubili dok se zavrsi izgradnja :)
 
Smejali su se ljudi ranije i Japancima i Juznoj Koreji, pa vidite gde su sad :) Kina sada ima mnogo razlicitih brendova u automobilskoj industriji i konkurencija unutar zemlje je velika. Oni su komunisti samo na papiru. Btw, pitam se da li ce zaziveti i Kineska modularna gradnja stanova i sta ce biti sa cenama nekretnina na duze staze ako budu uspeli da stancuju ovako i zgrade. Navodno je i gradnja mnogo jeftinija nego konvencionalnim metodama.

Zar ovako nisu gradjeni stari blokovi, koriscenjem prefabrikovane konstrukcije?
 
Vrh