Šta je novo?

Cene nekretnina

Sledeća službena kola u firmi će verovatno biti Geely, saradjujem sa Kinezima pa bi bio red da sa tim kolima kolege i idu na njihova gradilišta i sastanke 😉


To je stari model atlas. Ovo je novi i u Kini kosta oko 16000$, sto znaci da bi ovde kostao oko 30k.


Cherry tigo 8 kod nas ga vec ima za oko 30k
 
Koliko ja znam najveca mana kineskih automobila je naci dobre majstore kod nas, mada nemam iskustva pa mozda pricam napamet.
Majstori za sada nisu potrebni. Kinezi se tek probijaju na trziste i ne dozvoljavaju greske. Garancija je 150k, na motor 10 godina. Od poznanika kolega, rade u continentalu, kupio atlas. Ima ga vec dve godine i kaze prezadovoljan. Od kvarova 0. Posto rade na razvoju drugih proizvodjaca i fino su “pregledali auto” kazu da su odlicno iskopirali ostale, cak su im neki sistemi i bolji jer sada eu proizvodjaci ubacuju greske i potencijalne kvarove.
 
Na kojim tržištima u Evropi su prisutni Geely i Cherry? Da li biste stvarno kupili auto od proizvođača koji nema ni ozbiljnu osnovu na našem kontinentu?
;)
MG i BYD bar imaju neku neku bazu ovde
 
Ima mnogo primera zapaljivanja svuda. Od svih proizvođača. Po meni usiljena i nebezbedna tehnologija još uvek. Mnogo više problema od SUS vozila od benefita. Ali..... politika je politika 🙂.
Zapali se u garaži i upropastiš još 50 vozila. Ko bi to nadoknadio oštećenim stranama?
Misliš na tehnologiju EV?
Ti Sale voliš brojke i statistike. Ajd šibni na brzaka jednu o verovatnoći zapaljivanja SUS vs EV
 
Nego, pratiš li ti @Salev85 situaciju na tržištu rada, nismo dobili dugo insajd info.
Vidim danas Playstudios neko masivno otpuštanje, juče Better Collective... Šta nas čeka sutra, plašim se da pitam.
 
Poslednja izmena:
Evo aktuelnog projekta sa nekom okvirnom računicom, kod onog principa investiram u kvadrat.

Opisan je jedan projekat, kao i cena izgradnje sa mogućom prodajom.


Kakav je model „Investiram na kvadrat“ i koja je računica?

Opisna računica:

Investiram novac i dobijam pola profita koji se ostvari koristeći moj novac. Npr. investiram 1500 € i dobijam pola profita koji se ostvari za mojih 1500 €. Ako se za mojih 1500 € proizvede 1 kvadrat koji se proda za 2500 €, meni pripada pola od 1000 € profita, tj. 500 €. Na 1500 € uplaćenih - dobijam 500 € profita.

Matematička računica:

Uzmimo na primer da stambena zgrada od 2000m2 sa placem i projektom košta 3 miliona evra da se sazida. Kada ukupnu cenu podelimo sa količinom kvadrata dobija se cena koštanja po kvadratnom metru – 1500 €. Ovo je definicija investicionog kvadrata. On je obračunska jedinica za investiranje. To je proizvodna cena jednog kvadrata. To je ujedno i minimalni ulog za investiranje - 1 investicioni kvadrat. Stambena zgrada od 2000m2 se rasproda u formi stanova, lokala, garažnih mesta i ukupno prihoduje 4,5 miliona evra. Na nivou jednog investicionog kvadrata to znači da se on proizvodi za 1500 € a prodaje za 2250 €. Ostvareni profit delimo pola - pola. U konačnoj računici to znači da vam ulog od 1500 € donosi 375 €, tj. 25% prinosa od uloženog novca. Ako je za celu investiciju potrebno 24 meseca, od placa, projekta, građevinske dozvole, izgradnje do prodaje i ostvarivanja profita, projektovani prinos iznosi oko 1% mesečno - npr. investiranih 10.000 raste tempom od 100 evra mesečno.

EDIT:
1.png


2.png
 
Poslednja izmena:
Verovatno je pala odluka da to rade zbog iskustva sa Palatom Vizantijom, gde su jedva prodavali parking mesta.
Jel tamo mora, ili ne mora parking?
Koliko sam čuo ovaj deo koji ne gleda na ulicu ne mora.
Da idalje ima malih od 38 uzeo bi tamo iako je suzbijeno, no kako teta kaze ima samo 60 plus i nije mi spominjala ništa za parking (zvao pre nekoliko dana)
 
Jel tamo mora, ili ne mora parking?
Koliko sam čuo ovaj deo koji ne gleda na ulicu ne mora.
Da idalje ima malih od 38 uzeo bi tamo iako je suzbijeno, no kako teta kaze ima samo 60 plus i nije mi spominjala ništa za parking (zvao pre nekoliko dana)

Meni su rekli da mora na proleće. Ne znam da li se to promenilo. Baš sam te 60+ stanove i gledao i volim tu mikrolokaciju, ali mi njihovi uslovi finansijski ne odgovaraju. Mora parking mesto i još je skuplja cena za kreditne kupce...
 
Nego, pratiš li ti @Salev85 situaciju na tržištu rada, nismo dobili dugo insajd info.
Vidim danas Playstudios neko masivno otpuštanje, juče Better Collective... Šta nas čeka sutra, plašim se da pitam.
Ne znam ništa novo. Nemoj više i ovo je loše 😅.
U principu sad se čuva posao. Sve zakucano do kraja 2026. Nema povećanja, nema ništa. Veću platu samo ako predješ u drugu firmu ali ti je svuda pravilo last in first out. Samo državni sektor može kao da štrajkuje i traži nešto.
 
Zdravo evo sveze informacije za Nemanjin Grad.

Cena je fiksna nema pregovora i projekat se finansira iz sopstvenih sredstava.
Garaza uz stan obavezno.
Dinamika placanja fazno:
50%Predugovor
15 % Zavrsetak treceg sprata
15% Betonska konstrukcija
15% Fasada
5% Tehnicki

Sto se tice pomeranja zidova za sada ne, klima obicna ne moze da se doplati za inverter. Grejanje centralno kalorimetri.
Sada su trenutno u prebacivanju dokumentacije sa Eliksira na Vizantiju pa kad se to zavrsi mogu poslati predloge ugovora sa svim detaljima.
 
sumanuto skroz. kada bih ovde uzimao stan bukvalno bih išao samo na dve varijante. ili na kredit sa 20% uplate na početku i 80% na kraju ili kompletan iznos od 100% na predugovor pa INSISTIRAO na spuštanju cene za 5-10%.

pa i tih 5 - 10 % ne znaci nista ako dajes 100 % u startu...za stan od 45 m2 to je nekih 140 000....
Za tu cifru sad mozes da kupis vec gotov stan.... ok to je cena sa garazom al opet....
 
Zdravo evo sveze informacije za Nemanjin Grad.

Cena je fiksna nema pregovora i projekat se finansira iz sopstvenih sredstava.
Garaza uz stan obavezno.
Dinamika placanja fazno:
50%Predugovor
15 % Zavrsetak treceg sprata
15% Betonska konstrukcija
15% Fasada
5% Tehnicki

Sto se tice pomeranja zidova za sada ne, klima obicna ne moze da se doplati za inverter. Grejanje centralno kalorimetri.
Sada su trenutno u prebacivanju dokumentacije sa Eliksira na Vizantiju pa kad se to zavrsi mogu poslati predloge ugovora sa svim detaljima.
Kako ide oko rezervacije i da li se predugovor odmah potpisuje?
 
50% 🙂= Rizik nula za investitora
ako uzmemo u obzir ovu računicu od gore o investiranju u kvadrate, cena koštanja je 3 mio eur a prihod na kraju je 4,5 mio eur, to znači da je čista zarada 50%. ako hipotetički kažemo da i ovde košta 3 mio eur projekat i da mu je zarada 4,5 mio, to nam kazuje da ovaj odmah u startu na predugovor hoće da uzme 75% para od ukupne cifre koliko ga projekat košta, a on iz svog džepa da izvadi samo 25% za finansiranje. kakvo ludilo :)
 
ako uzmemo u obzir ovu računicu od gore o investiranju u kvadrate, cena koštanja je 3 mio eur a prihod na kraju je 4,5 mio eur, to znači da je čista zarada 50%. ako hipotetički kažemo da i ovde košta 3 mio eur projekat i da mu je zarada 4,5 mio, to nam kazuje da ovaj odmah u startu na predugovor hoće da uzme 75% para od ukupne cifre koliko ga projekat košta, a on iz svog džepa da izvadi samo 25% za finansiranje. kakvo ludilo :)
Ako on izdvoji 25% za finansiranje, tj. 750k evra, a razlika izmedju prihoda i troskova je 1.5m, kolika je tu zarada investitora?
 
Misliš na tehnologiju EV?
Ti Sale voliš brojke i statistike. Ajd šibni na brzaka jednu o verovatnoći zapaljivanja SUS vs EV
Ako hoćeš tehnologiju koja je još uvek potisnuta a najbolja je za običnog čoveka je dizel hibrid. Minimalna potrošnja na otvorenom putu a po gradu autonomija baterije. Koliko mi je poznato, još uvek nema jeftinijih modela sa tom tehnologijom.
Zapaljen EV je mnogo opasniji od SUS zbog baterija. Na to sam mislio. Statistika verujem da postoji ali nije dostupna nama smrtnicima 🙂. EV ti je još uvek kao fora da se vozi. Ispod 800km autonomije ne bih uzimao u razmatranje kupovinu. Razlog za to je što je to autonomija u idealnim uslovima. Zimi npr ili leti kad su te vrućine mozes da predjes 60-70% od toga. Čak i za malu Srbiju je problematično ako u realnim uslovima ne možeš da predješ makar 600km npr.
 
Nakon "oštre kontrole" banaka (koje i dalje drže masne marže) i trgovaca, sada sledi i kontrola cena u apotekama. Kažu sve je u redu, može da se radi posao, ali ako "ne skidate kožu s leđa građanima". Banke, trgovci, apoteke itd su nas, čini se, sve vreme drale, i to nam doduše niko neće nadoknaditi, ali će se sada konačno stati na put svemu tome.
Možda do 2027, 2028 dođemo i do investitora. Strpljen - spasen.
 
pa i tih 5 - 10 % ne znaci nista ako dajes 100 % u startu...za stan od 45 m2 to je nekih 140 000....
Za tu cifru sad mozes da kupis vec gotov stan.... ok to je cena sa garazom al opet....
ako mi da 8% popusta, kupio bih stan tad sa garažom. to je nominalno onda 111k za stan što mu dođe na nekih 2.470 eur/m2 sa PDV i garaža 17.500 eur
 
To je stari model atlas. Ovo je novi i u Kini kosta oko 16000$, sto znaci da bi ovde kostao oko 30k.


Cherry tigo 8 kod nas ga vec ima za oko 30k

Базна верзија 8 про (то је ова код нас) у Кини кључ у руке 15600 еур! :)

Код нас је баш тај 32К. У Русији је 22К, а дилери тамо су познати по јачим маржама. Слична је цена транспорта, мада то и не утиче толико на цену, али ето чисто леп пример тржишта које у новонасталој ситуацији нема кога да брани и онако груба процена колико би то стварно требало да кошта, а да се сви у ланцу уграде. :)
Наравно, мораће и они да штите домаће у догледно време, поготово ако ту имају неке амбиције да ту расту, али сад је баш добар пример да се стекне увид у неке пропорције.

Фора је што постоје и та возила која би опшутено могла да се продају за 10К овде, е то Европа не би преживела, нити смела да допусти!

Ми имамо око 100К људи који зависе од тога, треба извагати колико је лако то пребацити за друге. Као што сам дао пример у претходим постовима, то не би сигурно ишло уз мање плате. Проблем је кад ти је одлука везана за политику, а не суву економију.

@Filip 01

Занимљиво!

У пракси се то пролонгира бар на 4 године, јер ти треба 100% у старту, па док скупиш све људе, кренеш са дозволама, продаш последњи квадрат итд. Онда кад се погледа профит по годинама опет ок, али и није баш нешто, а опет зависиш од другог и од реализације, онда бар боље да зависиш од већег индексног фонда и да те не занима да ли ће се нешто реализовати или не, а већи је и принос. Не уклапа ми се у рачуницу и цена плаца из конкретног примера, испада 37%. Имао сам нешто мало контакта са инвеститорима и грађевинцима, али то ми нешто много! Предност је што малтене можеш да убациш било коју суму, али оно што ја гледам као занимљивост је да је ово можда начин удруживања људи да саграде за себе квадрате.

 
ako uzmemo u obzir ovu računicu od gore o investiranju u kvadrate, cena koštanja je 3 mio eur a prihod na kraju je 4,5 mio eur, to znači da je čista zarada 50%. ako hipotetički kažemo da i ovde košta 3 mio eur projekat i da mu je zarada 4,5 mio, to nam kazuje da ovaj odmah u startu na predugovor hoće da uzme 75% para od ukupne cifre koliko ga projekat košta, a on iz svog džepa da izvadi samo 25% za finansiranje. kakvo ludilo :)
Ne vadi ništa iz dzepa za stanove prodate sa 50% učešća. Tu su kompenzacije 🙂.
 
Vrh